Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

The Great West Augustus 2008

Discussie gestart

Collina

Hallo forumleden,

Van 2 tot 27 augustus ga ik samen met een vriend een rondreis door Californie, Arizona, Nevada en Utah maken, uiteraard met de auto. De planning is als volgt:

Dag 1: Amsterdam - Zurich - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles - Anaheim
Dag 4: Anaheim - San Diego
Dag 5: San Diego (Tijuana)
Dag 6: San Diego - Palm Springs
Dag 7: Palm Springs - Phoenix
Dag 8: Phoenix - Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon - Lake Powell (Monument Valley)
Dag 10: Lake Powell (Glen Canyon)
Dag 11: Lake Powell - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon (Zion N.P.) - Las vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Death Valley
Dag 15: Death Valley - Yosemite N.P.
Dag 16: Yosemite N.P.
Dag 17: Yosemity N.P. - Lake Tahoe
Dag 18: Lake Tahoe - San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco - San Luis Obispo (Pismo Beach)
Dag 22: San Luis Obispo - Santa Barbara (Ventura)
Dag 23: Santa Barbara - Los Angeles
Dag 24: Los Angeles
Dag 25: Los Angeles - Zurich - Amsterdam
Dag 26: Amsterdam

Nu zit ik zelf nog met de volgende vragen, en ik hoop dat iemand mij daar tips over kan geven:

1. Is het de moeite waard om Alcatraz te bezoeken?
2. De planning is om op dag 3 naar Universal Studios te gaan. Is dit de moeite waard, en zo ja, is het dan verstandig om VIp-passen (o.i.d.) te bestellen?
3. Hoelang is een nationale parken pas geldig? Op dit moment zijn kennissen van me in hetzelfde gebied en hebben ook zo'n pas aangeschaft. Kan ik die dus ook gebruiken?
4. Hoever ligt Goldfield (een of andere Ghosttown) bij Phoenix vandaan? In Phoenix is volgens mij verder weinig te beleven...
5. Is Tuijana het bezoeken waard?

Alvast bedankt!
#1 - 12-03-2008, 14:40 uur
« Laatst bewerkt op: 13-03-2008, 10:08 uur door Collina »

arizona

1. Is het de moeite waard om Alcatraz te bezoeken?
Natuurlijk. Denk aan reserveren.

2. De planning is om op dag 3 naar Universal Studios te gaan. Is dit de moeite waard, en zo ja, is het dan verstandig om VIp-passen (o.i.d.) te bestellen?
..?..

3. Hoelang is een nationale parken pas geldig? Op dit moment zijn kennissen van me in hetzelfde gebied en hebben ook zo'n pas aangeschaft. Kan ik die dus ook gebruiken?
Een jaar gelding. Multi-users? Weet ik niet. Kijk eens in een andere rubriek, er zal vast wel ergens een vraag en antwoord hierover zijn.

4. Hoever ligt Goldfield (een of andere Ghosttown) bij Phoenix vandaan? In Phoenix is volgens mij verder weinig te beleven...
Advies: Ga naar Jerome, ten noorden van Phoenix. Dan sla je twee vliegen in één klap: Je ontwijkt de metropool Phoenix (een stad zo groot als de provincie Utrecht) die tussen alle highlights oninteressant is en veel tijd kost, en je zou kunnen overnachten in Perscott of beter nog, Sedona. Jerome ligt trouwens vlakbij Sedona.
Rijd daarna de 89 van Sedona naar Flagstaff (Oak Creek Canyon: fantastisch) . Of van Palm Springs dezelfde dag via Jerome en Sedona naar Flagtaff waar veel (en goedkopere) overnachtingsmogelijkheden zijn. Maar da's wel veel moois op één dag.

5. Is Tuijana het bezoeken waard?
Weet ik niet. Wel dat het doorde kenners wordt afgeraden vanwege de criminaliteit. Heb meerdere malen gelezen dat men adviseert naar Tecate te gaan als je even Mexico wilt proeven.

Zie ook het Lonely Planet Forum.

Have fun!

Arie
#2 - 12-03-2008, 16:37 uur

hdeweert

Hallo Collina

Alcatras is voor de liefhebber zeker de moeite waard maar regel nu alvast de kaartjes want als de boot vol is, is de boot vol en dat is vaak het geval.
Bezoeken van Attracties en pretparken is vaak smaak gebonden, de een vind het prachtig de ander vind er niets aan dus is het moeilijk om advies te geven. Ik vind het allemaal prachtig.

De Parkpas is een jaar plus geldig maar is niet overdraagbaar. In de parken word naar legitimatie gevraagd. Het is typisch Nederlands om te sjoemelen met deze pas, en dat met een over het algemeen redelijk budget van een Amerika reis. Met de gelden van deze  pas worden de parken in stand gehouden.
Bestellen is mogelijk 

http://store.usgs.gov/pass/


De afstand Phoenix – Goldfield is gerekend vanuit het centrum van Phoenix 70 KM

Een bezoek aan Tuijana valt onder het kopje wat is je smaak. Met de huurauto mag je daar niet naar toe dus moet je lopen.

Harm
#3 - 12-03-2008, 19:10 uur

Collina

Bedankt voor de tips Arie.

Helaas.. de nacht Phoenix is al geboekt, dus we zullen er het beste van moeten maken. Vandaar ook mijn vraag of Goldfield de moeite waard is, omdat dat dichtbij Phoenix schijnt te liggen.

Het Universal Studios verhaal: Ja, we denken erover na om te gaan, en wel op dag 3 van onze reis.

Is het zonde om een hele dag te besteden in het park, terwijl er zo veel andere mooie dingen zijn?
Als het dus niet zonde is (en je gaat dus wel  :P), is het dan verstandig een VIP pas te nemen (zo'n pas dat je niet in de rij hoeft e.d.)
#4 - 12-03-2008, 19:12 uur

Collina

Harm,

Bedankt voor de reactie.

Het bestellen van de tickets voor Alcatraz is nu nog niet mogelijk --> http://www.alcatrazcruises.com/

De tickets zijn op dit moment alleen tot 10 juni te bestellen. Even afwachten denk ik...
#5 - 12-03-2008, 19:16 uur

Marianne

Je schrijft dat Phoenix al geboekt is. Vaak kun je echter kosteloos annuleren. Of is dit allemaal via een reisbureau geboekt?

Mochten er nog wijzigingen mogelijk zijn dan zou ik naarst die nacht Phoenix ook de nacht in South Lake tahoe overslaan. Het is een aardige rit vanuit Yosemite voor slechts 1 overnachting. Dan liever wat meer tijd voor Yosemite.

De VIP pas is zeker aan te raden, het scheelt je echt veel tijd en je hebt de beste plaatsen bij de shows.
Als het jullie met name te doen is om de studio's en neit zozeer het pretpark-deel dan zou je ook een tour bij warner Bros kunenn overwegen. Duurt ruim twee uur en je ziet echt veel van de studio's. Dat geeft je dan nog tijd om iets meer van LA te zien.

Ook jammer dat jullie niet een nacht bij Zion hebben. Probeer wel iets meer van het park te zien dan alleen vanuit de auto. Parkeer bij de ingang en ga met de shuttlebus het park in.

Marianne
#6 - 12-03-2008, 21:13 uur

Hans B

Hallo Collina,

het is zeker de moeite waard om Alcatraz te bezoeken.  Zoals je tijdens je reis bij de vele parken en steden ook eventjes een glimp opvangt, hoort Alcatraz er zeker bij. Aan tijd ben je er 3 uurtjes mee kwijt.

Prekparken zeggen mij niet zo veel. Dierenparken (SeaWorld) daarintegen des te meer.

Over de parken pas ben ik het met Harm eens.
$80 is het meer dan dubbel en dwars waard om alle natuurwonderen te mogen aanschouwen.

Mijn routeplanner geeft 42 mile ofwel 57 minuten rijden vanuit downtown Phoenix naar Goldfield.
Hier ben ik heb met Arizona eens, skip Phoenix en als je al geboekt hebt, probeer (kostenloos) te wijzigen. Prescott of Sedona.

Tijuana is best grappig. Ik ben er in 1988 (20 jaar geleden geweest). Hoe Tijuana nu is weet ik niet, maar je krijgt een hele kleine glimp van wat Mexico is. Ik ben wel vaker tijdens onze reizen eventjes in Mexico geweest. 't Is niet super, maar wel grappig om er even geweest te zijn. Ga niet op een zondag, want dat is in tegenstelling tot Amerika in katholiek Mexico wel een rustdag. Veel is dan dicht.

Hans
#7 - 12-03-2008, 22:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Collina

De reis is al helemaal geboekt.
Het is The Great West, met 4 extra nachten, namelijk 1 'voor' en 1 'na' de reis (Los Angeles), 1 nacht San Francisco en 1 nacht San Diego extra.

De bedoeling is om dag 11 vroeg op pad te gaan naar Bryce Canyon, zodat we daar een hele dag hebben.
Is het dan verstandig om dag 12 gelijk naar Zion te rijden, om daar dus de hele dag voor te hebben?
Of heb je 2 dagen nodig om Bryce goed te bekijken?

Ik zal de Nationale Parken pas online bestellen, bedankt voor de tips!
#8 - 13-03-2008, 10:07 uur

Old Faithful

Bryce en Zion zijn allebei prachtige parken. Als je je wilt beperken tot de hoogtepunten, heb je in mijn ogen voor Bryce minder tijd nodig dan voor Zion. Ik zou dan ook overwegen om aan het einde van dag 11 al de twee uurtjes naar Springdale te rijden. Op dag 12 kun je dan met de shuttle bus het park in en daar de hele dag blijven om tegen de avond de 2,5 uur naar Las Vegas te rijden.

Succes.
#9 - 13-03-2008, 11:43 uur
Groet,

Old Faithful

hdeweert

Hallo Collina
Ik weet niet in hoever je alles al hebt vastgelegd. Je neemt wel erg weinig tijd voor de parken als Bryce en Zion. Ik weet niet waarom je een volle dag in Page (Lake Powell) verblijft of het moet zijn dat je een boottrip naar Rainbow bridge

http://www.hdeweert.nl/jl/index.php?option=com_content&task=view&id=169&Itemid=196

gaat maken. Als dat niet het geval is dit een mogelijkheid.
Rijd op dag 9  via Monument Valley naar Page en bekijk daar de Dam. De volgende dag(dag 10) rond het middag uur breng je een bezoek aan de Antylope Canyon en rijd door naar Bryce als het vroeg is kun je nog een korte wandeling maken anders is zonsondergang ook prachtig. De volgende dag (dag11) kun je een hike maken in Bryce b.v. Apache trial

http://www.hdeweert.nl/jl/index.php?option=com_content&task=view&id=26&Itemid=42

en rijd middags door naar Zion. Daar kun je je vast oriënteren om wat te doen in Zion. Je kunt er niet met de auto in hier rijden shuttles. Dag 12 kun je gebruiken om een flinke wandeling te maken naar b.v Angels landing

http://www.hdeweert.nl/jl/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=44

of the Nearows waarna je s’middags doorrijd naar Las Vegas.
Harm
#10 - 13-03-2008, 13:32 uur

Collina

Op de website http://store.usgs.gov/pass/ kan je de nationale parkenpas alleen digitaal bestellen als je in de USA of Mexico woont. Zo niet, moet je de pas met een aanvraagformulier bestellen.
Is er misschien een andere website waar ik die pas kan bestellen?

Hdeweert: De reis is al geboekt, dus schuiven gaat niet meer lukken. Wat ik 2 nachten in Page moet doen, daar ben ik ook nog niet helemaal uit. Zo'n boottocht is wel een idee, want er schijnt verder niet veel bijzonders te zijn.
#11 - 13-03-2008, 13:36 uur

Collina

Wat een reacties allemaal!  1smile

Nog twee vraagjes:

- Wat is, vanaf Page gezien, beter om te bezoeken? Glen canyon of Antylope Canyon? Welk park is mooier?
- Ik heb iets opgevangen over het feit dat je Antylope Canyon op twee manieren kan bezoeken. Welke twee zijn dat?
#12 - 13-03-2008, 13:43 uur

hdeweert

Hallo Collina
Antilope Canyon

http://www.hdeweert.nl/jl/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=72

is het mooist rond het middag uur als de zon het hoogst staat. Je kunt er op twee manieren heen
1 vanuit page met een toer of
2 met de auto naar de toegang van Canyon rijden vandaar word je met een auto naar de canyon gebracht.
De Dam is te bezoeken  maar daar is niet veel tijd voor nodig, wij waren na een halfuurtje er wel op uitgekeken. De toegang is bijna nog strenger dan als je het vliegtuig in stapt. Je mag zelfs geen handtasje mee naar binnen nemen.
Page is verder niet bijzonder Glen canyon is een recreatiegebied. Je kunt er zelf een boot huren een georganiseerde trip over het meer maken of een boottocht van een halve dag naar de rainbowbridge maken.
Harm
#13 - 13-03-2008, 14:04 uur

jerbia

Op de website http://store.usgs.gov/pass/ kan je de nationale parkenpas alleen digitaal bestellen als je in de USA of Mexico woont. Zo niet, moet je de pas met een aanvraagformulier bestellen.
Is er misschien een andere website waar ik die pas kan bestellen?

Je kunt de pas alleen via deze site bestellen, maar dat is een hoop gedoe en kost bovendien erg veel aan verzendkosten (ik dacht iets van $ 19). Je kunt het beste de pass aanschaffen bij het eerste NP dat je op je reis aandoet.

Hdeweert: De reis is al geboekt, dus schuiven gaat niet meer lukken. Wat ik 2 nachten in Page moet doen, daar ben ik ook nog niet helemaal uit. Zo'n boottocht is wel een idee, want er schijnt verder niet veel bijzonders te zijn.

In de omgeving van Page is enorm veel te zien en te doen. Zomaar een greep:

Upper- en Lower Antelope Canyon
Glen Canyon Dam
Horse Shoe Bend
Paria Movie Set (de set is afgebrand, maar de omgeving is daar prachtig!)
Wandeling naar Toadstool Hoodoo's
Marble Canyon
Navajo Bridges.
Grand Staircase Escalante NM
Vermilions cliffs NM
Alstrom point
The Wave (permit nodig)
Wahweap marina

en zo is er nog wel meer te bedenken  ;)


#14 - 13-03-2008, 14:43 uur

Collina

Uiteraard is er veel te zien.

Maar zoals al vaker besproken is op dit forum, het moet geen 'overal geweest, niks gezien' reis worden.

De keuze is er altijd: Hoe lang ga ik? En wat wil ik allemaal zien?
Het probleem is alleen is dat naarmate je langer gaat, je ook meer wil zien. Het is denk ik beter om een kleine selectie te maken en daar goed de tijd voor te nemen.

Aangezien deze reis de eerste reis naar het zuidwesten is, kan ik ook nog niet precies zeggen wat wel en niet de moeite waard is, en hoe lang ik ergens wil blijven.
Ik denk dat ik deze reis toch als 'snuffelreis' moet zien: alles even proeven, om voor een volgende reis alles goed op een rijtje te hebben.

San Francisco, Los Angeles, San Diego, Grand Canyon, Bryce Canyon, Death Valley, Las Vegas, Highway 1 en Yosemite stonden als 'must sees' op mijn lijst. De rest is er als vulling bijgekomen. Toch is het de bedoeling om die dagen ook goed te besteden!
#15 - 13-03-2008, 15:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15