Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tijden LAX

Discussie gestart

Bart

Wij gaan op 18 september voor onze golden circle naar LAX, en landen daar (als het goed gaat) om 13.45 uur.

Nu zouden we graag een evening-tour doen in LA, omdat we daarmee de "hoogtepunten" van LA gezien hebben, en dan niet zelf (vermoeid) door LA hoeven te rijden.

Heeft iemand ervaring met hoe lang het op LAX duurt voordat je "buiten" staat ? Als we een tour boeken die rond 17.00 uur oppikt bij ons hotel bij airport, is dat dan haalbaar ? of moeten we er rekening mee houden de hele dag verder kwijt te zijn aan het oppikken van de bagage, halen van de auto en inchecken in het hotel ?

Iemand mischien nog suggesties voor een LA by Night tour ? (bij voorkeur die laat vertrekt ?)

Bart
#1 - 05-09-2005, 11:21 uur

Bakvet

Je moet er nog even bij vertellen dat je met de KLM vliegt. Het is een rechtstreekse vlucht vanaf Amsterdam, dus je gaat op LAX door de douane. Ik denk dat je veiligheidshalve op minimaal 3 uur moet rekenen om door de douane te raken, je huurauto op te halen en in te checken. (Douane en bagage ophalen kost 30 minuten tot 2 uur, auto ophalen en naar hotel rijden/inchecken 30 minuten tot anderhalf uur).

Als de zaken even niet meezitten kan je om 16:15u eindelijk een douche  nemen op je hotelkamer. Dan nog even naar de bus van 17:00u hollen, lukt waarschijnlijk net. Inmiddels is het dan in Nederland en Belgie al 2 uur 's nachts.

Sorry dat ik het zeg, maar zo'n evening bustour lijkt me echt genieten als je net bijna twaalf uur in een vliegtuig gezeten hebt.
#2 - 05-09-2005, 21:05 uur

Leonie_m

Hoi,

In januari had ik ook de directe vlucht van KLM naar LAX. Het was bij mij vrij rustig op het vliegveld en ik was denk ik rond een uur of 3 het vliegveld uit. Daarna nog naar hotel etc.

Van de vlucht en het tijdverschil was ik wel helemaal kapot! Ik heb het volgehouden tot een uur of half negen 's avonds! Misschien heb je er meer ervaring mee en hou je het iets langer uit! Ik was ook alleen (werkbezoek) dus dan zal je ook wel eerder moe zijn  :)!

Ik heb de volgende ochtend (zondag) direct een LA grand tour gedaan. Was heel netjes geregeld, ze kwamen me bij het hotel ophalen rond een uur of acht 's ochtends!

Groetjes,

Leonie
#3 - 05-09-2005, 22:09 uur

Bart

Bedankt voor jullie reacties,
Ik denk dat we nu misschien die avond toch wat rustig aan doen, hotel licht vlak bij LAX, dus misschien nog richting santa monica ofzo, en dan de dag erna misschien een vroege rondrit.... Als je 's-avonds helemaal kapot is er inderdaad ook niets aan. De dag erna vertrekken we wel al uit LA, maar het volgende hotel ligt behoorlijk dicht bij (palm springs), dan moeten we nog tijd genoeg hebben om die dag nog wat van LA te zien. (in palm springs willen we eigenlijk alleen met het kabelbaantje omhoog, dus moet te combineren zijn).

Thanx !!
#4 - 06-09-2005, 09:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15