Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tijdsgrens

Discussie gestart

Rob

Hoi,
ik heb gelezen dat er tussen arizona en utah 1 uur verschil is.
Weet iemand waar juist de tijdsgrens ligt?

Rob
#1 - 29-07-2007, 15:44 uur

Bakvet

Dit lijkt wel een strikvraag. Arizona heeft geen zomertijd, alle andere staten wel. Daardoor is het 's winters even laat als in Utah en 's zomers even laat als in California.

Met een paar uitzonderingen. In de noordoostpunt van de staat ligt Navaho Nation. Navaho Nation trekt zich niets van de politieke grens van Arizona aan, het loopt een eind door in Utah, Colorado en New Mexico. Omdat die drie staten wel zomertijd hebben, houdt Navaho Nation ook de zomertijd aan. Dus in dat hele gebied is het een uur later dan in de rest van Arizona.

Nu ligt er in het midden van Navajo (zo spel je het eigenlijk) Nation een ander onafhankelijk gebied: Hopi Indian Reservation. Dat ligt geheel binnen Navajo Nation ingesloten en ook geheel binnen Arizona. Die Hopi houden gewoon de tijd van Arizona aan, willen niet bij NN horen. Langs de Colorado River in het westen van Arizona heb je nog de Colorado River Indian Tribe. Die houden volgens mij ook weer gewoon de tijd van de westkant (California) aan. Maar ja, al die Indianengebieden, je komt er waarschijnlijk niet eens in de buurt of je rijdt er alleen maar doorheen.

Lekker duidelijk allemaal?  :D
#2 - 29-07-2007, 16:11 uur

Rob

Heeeeeel duidelijk  :o,we zullen ter plaatse wel zien hoe het loopt. We zijn nu al bijna tureluus van het tijdsverschil in Washington, waar we overstappen en dan doorvliegen naar San Francisco.
Ik denk dat we in totaal van thuis uit gerekend tot in het hotel 21 uur onderweg zijn.


Rob
#3 - 29-07-2007, 19:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15