Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips

Discussie gestart

Lee

Hello people,

In september gaan we een rondreis maken door het westen van de States. We vertrekken vanuit San Francisco en hebben voor 14 dagen een camper (C-25) van Cruise America ter beschikking. Het is voor ons helemaal nieuw d.w.z. met een camper rondtrekken en dat in de States.
Ik heb al wat "uitgeplozen' en een beetje de plekken al uitgezocht. We willen eerst naar Yosemite gaan, gevolgd door Death Valley en daarna even Las Vegas aandoen, vervolgens Zion national Park, Bryce Canyon/Grand Canyon en vervolgens richting Los Angeles (hoeven de stad niet aan te doen, lijkt me iets te groot) en tot slot via de kust weer terug naar San Francisco.
Heeft iemand ervaring met deze route. of kan nutttige tips geven? Is het zowiezo te "behappen" qua miles in twee weken?
We zijn natuurlijk aangewezen op campings, is het noodzakelijk om deze van te voren te reserveren?
Ik hoor het graag van jullie.

Ciao Lee  ;)
#1 - 02-08-2009, 16:39 uur

Marianne

Twee weken is niet erg veel voor het rondje dat je aangeeft. Schrijf het eens uit van dag tot dag, dan zie je beter of het te doen is.
Reserveren is over het algemeen niet nodig, zeker niet na Labor Day (even uit mijn hoofd: de 6e sept of daar in de buurt), maar voor Yosemite had je al lang moeten reserveren, dat zit waarschijnlijk al helemaal vol, zeker in de vallei. Kijk eens via de nps-site naar de mogelijkheden (via deze link: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm ). Je kunt het beste naar de campings in de vallei kijken (Lower Pines, Upper Pines en North Pines), dan heb je voor de meeste bezienswaardigheden de camper niet nodig en kun je met de shuttlebus overal heen.

Kijk ook even of je van de verhuurder door Death Valley mag rijden, het verschilt per verhuurder waneer het wel en niet mag. Vóór half september is het misschien niet toegestaan.

Ervaring met deze route is er genoeg, bekijk eens wat reissverslagen en spit het forum eens door. Het stuk SF - Yosemite- Death Valley - Las Vegas zit in bijna al onze routes, dus misschien heb je iets aan onze riesverslagen.

Even een uitwerking als voorbeeld:
1   SF   Yosemite
2   Yosemite   
3   Yosemite   Lee Vining
4   Lee Vining   Death Valley
5   Death Valley   Las Vegas
6   Las Vegas   Zion
7   Zion   Zion
8   Zion   Bryce
9   Bryce   Page
10   Page   GC
11   GC   LA
12   LA   kust
13   kust   SF
14   SF   

In deze route zit een lange rijdag (Grand Canyon - LA) en je ziet dat je bijna nergens de tijd hebt om ergens langer dan 1 dag te blijven. Je kunt natuurlijk nog wat schuiven, het hangt er ook vanaf wat je precies in de parken wilt doen. Als je veel wilt wandelen is 2 overnachtingen toch wel aan te raden.
Je zou het laatste stuk korter kunnen doen, via de snelweg, maar dan mis je de mooie kustroute.
Zet het eens uit in googlemaps, dan krijg je een idee van de afstanden en reistijden. Reken voor een camper ook wat extra tijd dan de routeplannenr aangeeft.

Marianne
#2 - 02-08-2009, 17:27 uur

Jez

Dan zou ik de route andersom rijden, zodat je van noord naar zuid over de Highway 1 rijdt. Da's de mooiste en meest praktische kant.
#3 - 02-08-2009, 20:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Lee

Bedankt voor jullie reacties, ik zal het een en ander eens uitwerken en rondsurfen op het forum.

Grt. Lee
#4 - 04-08-2009, 12:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15