Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips autorondreis juli/augustus 2017

Discussie gestart

Marjai


Hallo,
In juli /augustus van dit jaar, gaan we een rondreis maken.
We zijn al verschillende malen in de VS geweest ,maar deze route is op Seattle na nieuw voor ons.
We leggen niets vast alleen de 1e nacht en de autohuur. Verder nemen we een klein tentje mee waarmee we meestal kamperen.
Ook nemen we bij slecht weer of in grote steden zo nu en dan een motel.
Iemand tips voor ons over leuke kampeerplekken (bij voorkeur geen KOA's die vinden we meestal vooral handig voor campers)
Of andere tips ivm de route,  te bezoeken plekken, leuke wandelingen etc.
Alle info is welkom. Hoort bij de voorpret.
Alvast dank
Marjai

Routeoverzicht
Seattle
Mount Rainier
Mount Rainier
Pendleton
Hells Canyon
Hells Canyon
John Day Fossil Beds National Monument
John Day Fossil Beds National Monument
Bend
Bend
Bend
Crater Lake
Klamath Falls
Mount Shasta
Lassen Volcanic National Park
Lassen Volcanic National Park
Redwood
Crescent City
Crescent City
Bandon
Coos Bay
Portland
Portland
Portland
Mount St Helens
Port Angeles
Port Angeles
Seattle
Vertrek: Seattle
#1 - 11-01-2017, 18:20 uur

Cees A

Mooie route.  :afro:
Hells Canyon ligt een beetje uit de richting maar je hebt er tijd genoeg voor dus ik zou zeggen gewoon doen.
Wat je wel zou moeten wijzigen is de manier waarop je Olympic national park gaat bezoeken.
Vanuit Port Angeles naar de zuidkant van Olympic is namelijk nog best een eind rijden.
Je zou je eerste overnachting bij Olympic ergens aan de zuidkant of westkant van het park moeten plannen.
Hiermee voorkom je dat je vanuit Port Angeles op en neer moet rijden.

Ik weet niet of je het weet, maar Olympic is qua toegankelijkheid anders dan andere parken. je kunt er niet doorheen rijden.
Je rijdt via Hwy 101 om het park heen.
Op een aantal plaatsen, o.a. bij Hurricane Ridge, Hoh Rainforest en Lake Quinault, kun je het park inrijden.
Om van de ene plaats in het park naar de andere te komen moet je echter steeds terug naar die 101.
Zie PDF kaart van het park:  https://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/OLYMmap1.pdf 
(beetje inzoomen op het pdf document, dan worden de lettertjes wat groter en de details wat beter zichtbaar)
 
V.w.b. tips over kamperen ben ik snel klaar. Ik kampeer zelf niet dus ik heb er ook geen tips voor.
Ik heb nog wel een kleine tip voor als je man toevallig iets met luchtvaart heeft.
In McMinnville, een dorpje onder Portland, staat in een museum de enige echte Spruce Goose van Howard Hughes.
Linkje: ---->  http://www.evergreenmuseum.org/the-spruce-goose
#2 - 12-01-2017, 10:36 uur

kingcoevering

Qua kamperen: daar heb ik wel enige ervaring in in de USA, maar die regio nooit geweest. Dus goede plekken of tips qua locatie zal ik niet kunnen geven. Andere vragen daarover wellicht?
#3 - 12-01-2017, 15:24 uur

Marjai

Dank voor de info over Olympic NP. Dat gaan we zeker rekening mee houden als we daar zijn.
We zijn niet speciaal geïnteresseerd in de luchtvaart, maar zo'n museum is altijd leuk om even te bezoeken als je in de buurt bent . Dus prima tip!
#4 - 12-01-2017, 18:06 uur

maryde

Wij maakten in 2008 een tocht van Seattle naar Crater Lake langs de kust. Er waren in die tijd veel bosbranden en veel hotels waren vol met brandweermensen. We kregen toen de tip om naar Lemolo Resort te gaan. Het lag op een prachtige plek en was zeer de moeite waard, je kon er ook kamperen. http://www.lemololakeresort.com .
Groeten van Mary
#5 - 26-01-2017, 21:06 uur

Marjai

Dank voor je reactie
.Ik heb het meteen even opgezocht en het ziet er goed uit,
maar het lijkt erop dat ze gesloten zijn.
Helemaal duidelijk is het niet, ik ga het navragen.
#6 - 05-02-2017, 17:43 uur

Cees A

Ik ken dat resort niet, maar als ik de link aanklik lees ik alleen dat het restaurant van dat resort (tijdelijk) is gesloten.
De rest is volgens mij gewoon open.
#7 - 06-02-2017, 09:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15