Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips en advies gevraagd!

Discussie gestart

Babette

Dag allemaal,
We gaan met z'n 2e deze zomer naar het westen van de VS. Hieronder zal ik ons schema neerzetten. Graag ontvang ik reacties en tips met betrekking tot het schema, goede en betaalbare overnachtplaatsen, etc.  Een aantal dingen hebben we al vastliggen: de vlucht, de eerste 3 overnachtingen, de laatste overnachting en de overnachtingen in Yosemitepark. Ook hebben we al een auto gehuurd.

Ons schema:
za 7 juli:         schiphol- LA (aankomst in LA om 15.20)
                       (huurauto ophalen, hotel zoeken, boeken alcatraz)

zo 8 juli:         LA bekijken (hollywood, etc)

ma 9 juli:        Universal studio's

di 10 juli:        LA-San Diego-Palm Springs
                     (misschien naar de mex. grens: overnachten in PS)

wo 11 juli:     Palm Springs- ongeveer Kingman om te overnachten

do 12 juli:      Kingman- Grand Canyon
                      overnachten in/bij GC

vr 13 juli:      Grand Canyon- helicoptervlucht
                     overnachten in/bij GC

za 14 juli:     GC- Monument Valley (via Lake Powell/Page)
                    (overnachten bij MV)

zo 15 juli:     Monument Valley (+overnachten)

ma 16 juli:    MV- Bryce Canyon
                    (overnachten bij BC)

Di 17 juli:     Bryce Canyon
                    (verjaardag + overnachten bij BC)

wo 18 juli:    BC- ongeveer st. George om te overnachten
                    Bekijken Zion Canyon

do 19 juli:    st George- Las Vegas
                    (overnachten LV)

vr 20juli:     Las Vegas (+overnachten)

za 21 juli:    LV-Death Valley
                   (overnachten voorbij Death Valley)

zo 22 juli:    DV- Sequoia park
                   (overnachten bij SP)

ma 23 juli:   SP - lone pine -
                   (overnachten bij ongeveer Bishop)

di 24 juli:    Bishop-Yosemite park
                   (overnachting al geboekt bij park)

wo 25 juli:  Yosemite park
                  (overnachting al geboekt bij park)

do 26 juli:   YP- San Fransisco
                  (Overnachten in SF)

vr 27 juli     Alcatraz en SF
                  (overnachten in SF)

za 28 juli     eventueel extra dag in SF

zo 29 juli:   SF- ongeveer Santa Barbara (via kustweg)
                  (overnachten in de buurt SB)

ma 30 juli:  SB- Los angeles
                  (overnachting al geboekt in LA)

di 31 juli:  LA- Schiphol
                auto inleveren en om 17.50 vertrekt het vliegtuig)
wo 1 aug: aankomst 13.15 schiphol



#1 - 20-02-2007, 09:35 uur

Yessica



di 10 juli:        LA-San Diego-Palm Springs
                     (misschien naar de mex. grens: overnachten in PS)


Dit vind ik wat krapjes. Ik zou dan óf San Diego overslaan en meteen naar Palm Springs gaan, je hebt daar bijvoorbeeld de arial tramway, je vertrekt dan met een roterende kabelbaan ( http://www.pstramway.com/)  in de woestijn en komt boven in alpine gebied aan, prachtig gebied, prachtig uitzicht, óf ik zou een extra dag inplannen voor San Diego.



Hoteltip voor Palm Springs: betaalbaar en prachtig aan een berg gelegen: Best Western Inn. Het zwembad ligt aan de voet van de berg en je ziet eekhoorntjes en konijntjes rondrennen en vooral 's avonds is het heerlijk om daar even te zwemmen; het ziet er prachtig uit met de verlichte palmbomen. 's Morgens kun je bij het zwembad een ontbijtje nuttigen voor ongeveer $ 5,=.



Citaat
zo 29 juli:   SF- ongeveer Santa Barbara (via kustweg)
                  (overnachten in de buurt SB)

Dit is een lange route, maar het is zeker te doen. Vertrek dan wel heel vroeg, want Santa Barbara is een bijzonder charmant aardig plaatsje dat zeker de moeite waard is om eens lekker doorheen te wandelen.

Santa Barbara is duur qua hotels, maar er zit in State Street een betaalbaar en leuk motelletje dat El Prado Motor Inn heet. Centraal gelegen, nette kamers, mooi zwembad erbij en gratis ontbijt. Aanrader!
#2 - 20-02-2007, 10:05 uur
« Laatst bewerkt op: 20-02-2007, 10:55 uur door Yessica »



Babette

bedankt! we gaan de tips meenemen. We hadden toch nog een dagje 'over' en dan kunnen we die misschien verplaatsen.
#3 - 20-02-2007, 10:33 uur

Hans B

zo 22 juli:    DV- Sequoia park
                   (overnachten bij SP)

Dit is wel een heel klein ritje.
Ik neem aan dat je aan de oostzijde blijft en niet het Sequoia park in gaat aan de westkant.
De oostzijde heeft volgens mij geen ingang om de reuzenbomen te bekijken.
Als dat zo is, kun je wellicht doorrijden naar Bishop of Mono Lake/Lee Vining.
"Win" je weer een dag.

Hans
#4 - 20-02-2007, 10:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

za 21 juli:    LV-Death Valley
                   (overnachten voorbij Death Valley)

zo 22 juli:    DV- Sequoia park
                   (overnachten bij SP)

ma 23 juli:   SP - lone pine -
                   (overnachten bij ongeveer Bishop)

di 24 juli:    Bishop-Yosemite park
                   (overnachting al geboekt bij park)


Hallo Babette,
Dit gaat echt niet!  Sequoia ligt niet op deze route, je moet dan helemaal onderlangs rijden via Bakersfield en dan weer terug naar Lone Pine. Ik zou Sequoia laten vallen en wat meer tijd nemen langs de 395. Leuk is het om Bodie in te plannen.
Als je naar death valley gaat kan ik een overnachting in het park van harte aanbevelen. Je ziet het park dan als de shcaduwen wat langer zijn; erg mooi!

Kijk voor een mooie route van Las Vegas naar DV eens in ons reisverslag bij 10 augustus: www.vanneck.web-log.nl


Andere tip: als je naar Zion gaat overnacht dan in Springdale. Leuke plaats met voldoende motels en restaurants, het ligt tegen Zion aan (gratis shuttle naar het park). Vanuit St george is het meer dan een uur rijden naar het park.

Marianne
#5 - 20-02-2007, 10:58 uur

Babette

ah ik zie het nu ook.  embarressed hmm klein probleempje we hebben namelijk in het zuiden van yosemite park een hotel geboekt. dan toch maar via bakersfield sequoia park en fresno naar yosemite ???
#6 - 20-02-2007, 12:47 uur

Babette

nog een paar vraagjes: is het te doen om in 1 dag van lone pine naar bakersfield te rijden via lake isabelle? en kan je ook in 1 dag van bakersfield naar sequioa park rijden? hoelang rijd je er ongeveer op?
#7 - 20-02-2007, 14:15 uur

dimi_usa

Meer zelfs: van Lone pine via bakersfield  naar de zuid ingang van sequoia national park is goed te doen in 1 dag.
Wij hebben er ongeveer 5 à 6 uur overgedaan: lone pine (route 395) ->  lake isabella (route 178) -> bakersfield  - Visalia (route 198) -> three rivers.
Zorg wel dat je een recente kaart hebt, want wij zijn wat verloren gereden in visalia.
Er zelfs een kortere route via johnsondale en springdale.(zie www.mapquest.com), hierbij ga je zelfs via Giant Sequoia National Monument. Dit is misschien wel de moeite.
Indien je van death valley komt is het niet direct nodig om eerst naar lone pine te gaan. Je kun direct naar route395 (je zult niet direct iets missen als je lone pine niet hebt gezien).
Een aanrader om te overnachten is Three rivers: heel gezellig.
Nog een aanrader-  indien je wat low budget wil reizen -  overnachten bij death valley: amargossa hotel in death valley junction: het stelt niet veel voor, maar je hebt een goedkope overnachtingsplek.
In ieder geval: nog een leuke reis


#8 - 20-02-2007, 15:06 uur

dimi_usa

Nog een tip van monument valley naar bryce: ga via the valley of gods, goosnecks en  met de veerboot van Halls Crossing naar Bullfrog (dan heb je ook een mooi stuk van Lake Powel gezien). Zoek wel de time table op van de veerboot en wees op tijd.
En van daar de burr trail route naar escalante (route 1668). Is voor een stuk gewone gravel weg (met veel putten!), maar als je een beetje goede auto hebt, dan lukt het wel. Je rijdt er door capital reef. Voor je vertrekt kun je je best eens informeren naar de staat van burr trail route, anders kun je ook eevoudig weg via hanksville.

#9 - 20-02-2007, 15:32 uur

Babette

Hay dimi_usa,
Ik had nog een paar vraagjes: hoelang duurt ongeveer die tocht met de veerboot? we hebben geen 4wheel drive is de tocht dan ook mogelijk?
weet je toevallig ook een site waar die timetable op staat?
#10 - 20-02-2007, 16:20 uur

dimi_usa

Hei Babette,

Op  http://www.nps.gov/archive/glca/ferry.htm vind  je een schema, maar ik denk dat het wat verouderd is. Ik denk dat je het best een kunt bellen
(zie http://www.lakepowell.com/tours_ferry_service.php)

De overtocht duurt een goed  uur, het is wel 'first come, first serve', dus maak dat je er wat vroeger bent. Wij waren een uur op voorhand en waren er als 2de op, maar heel erg groot is de ferry niet.

Voor de burr trail route heb je geen 4x4 nodig, we hadden een gewone auto  (4deurs chevrolet). We hebben wel een stuk van de bumper gereden  :o , maar dat had niet driect met de weg te maken ...
Het is wel echt de moeite. Informeer je wel eens best of er geen stukken van de weg zijn weggespoeld.
#11 - 20-02-2007, 16:36 uur

Babette

super bedankt voor de tips! 2006-05
#12 - 20-02-2007, 16:40 uur

SpaceAce

za 28 juli     eventueel extra dag in SF

zo 29 juli:   SF- ongeveer Santa Barbara (via kustweg)
                  (overnachten in de buurt SB)

ma 30 juli:  SB- Los angeles
                  (overnachting al geboekt in LA)

Dat extra dagje kustweg zou ik zeker doen. Het is opzich haalbaar om van San Francisco naar Santa Barbara te rijden via de kustweg, maar dan komt je én laat aan én je ziet maar weinig van de kustweg. Zo af en toe een stop voor een foto, meer niet. Terwijl er enorm veel te zien is langs deze kustweg  1smile

Zie hieronder voor een

- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)

Voor dit gehele lijstje heb je drie overnachtingen nodig, bijvoorbeeld eentje in Monterey, eentje in San Simeon of Morro Bay en eentje in Pismo Beach of Solvang. Nu begrijp ik dat je deze drie nachten niet kunt missen in je verdere planning. Vandaar dat ik je wil adviseren om naar deze internetlinkjes te kijken en zo te bekijken welke je van deze stops erg aanspreken en welke vooral niet. Zo kun je voor jezelf een goede planning maken om te kijken in welke plaatsen je graag wilt overnachten.

In ieder geval heel veel plezier gewenst met je voorbereidingen!
#13 - 20-02-2007, 17:15 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

dimi_usa

Nog een tip die ik zeker wil meegeven (en dan ga ik  me niet meer moeien met jullie reis 2006-20).
In het valley of gods is er een prachtig bed and breakfest 'Valley Of The Gods B&B', het ligt in de valley in de middle of nowhere (en dat kun je erg letterlijk nemen). Ze hebben er maar 5 kamers dus je moet tijdig boeken. Het is echter ook erg prijzig (ik dacht rond 130$ per nacht). Dat was ook de reden dat wij er niet hebben geslapen.
Achteraf gezien hebben we er wel spijt van gehad, want het ziet er werkelijk fantastisch uit. Dus als geld niet direct een kwestie is voor jullie, is dit zeker een aanrader.

#14 - 21-02-2007, 08:13 uur

Babette

Ik vind al die tips juist fijn. Van mij mogen er nog veel meer komen hoor  ;D
Zijn er misschien nog tips over de gebruiken in de VS? (naast de fooien en het altijd rechtsaf mogen slaan?)
 cheer
#15 - 21-02-2007, 09:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15