Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips gevraagd

Discussie gestart

Anne-Marieb

Hallo,

Ik heb mij net aangemeld op dit forum en al veel gehad aan alle informatie en tips in de voorbereiding voor onze eerste (west-)Amerika-reis a.s. zomer. We zijn een gezin met 2 kinderen van 11 en 13 en willen reizen per auto en overnachten in (niet al te dure) hotels/cabins oid (hoeft niet perse in de parken). Geplande reisdata zijn: 19/7 vertrek naar Las Vegas en 9/8 terug vanuit Las Vegas. Geïnspireerd door de voorbeeldroute op dit forum en een reis van bijv Tiogo (daar ook al offerte van gekregen), overwegen we nu het volgende reisschema:
1. aankomst Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas-Zion
4. Zion
5. Zion-Bryce
6. Bryce-Capitol Reef
7. Capitol Reef-Moab
8. Moab
9. Moab-Monument Valley
10. Monument Valley-Page
11. Page-Grand Canyon
12. Grand Canyon-Kingman
13. Kingman -LA
14. LA-Pismo Beach
15. Pismo Beach-San Francisco
16. SF
17. SF-Yosemite
18. Yosemite
19. Yosemite-Death Valley
20. Death Valley
21. Las Vegas
22. vertrek uit Las Vegas

Wat denken jullie? Is dit een realistisch schema? Wellicht is een extra dag Grand Canyon beter? (dag 12)

De vluchten, huurauto (SUV) en overnachtingen willen we zelf boeken. M.b.v. de tips op dit forum heb ik de overnachtingsplaatsen op deze route al aardig in beeld. Ik overweeg wel om vooraf (binnenkort al, zodra tickets zijn geboekt) alles te boeken via Trivago/Booking.com etc. Geeft minder flexibiliteit, maar wel de rust dat het geregeld is en waarschijnlijk ook tegen lagere prijzen dan ter plaatse?

Alvast dank voor jullie feedback!

Anne-MarieB
#1 - 05-01-2017, 00:16 uur

Dirc

Hoi Anne-Marie,

Ik boek ook altijd hotels vooraf. Meestal neem ik dan de gratis annuleren optie voor een paar dollar meer erbij. Ik kijk dan meestal op www.booking.com, www.expedia.com, www.hotels.com en www.roomkey.com.
Echter, er zijn ook voldoende mensen zoals @Cees A die alles op de bonnefooi doen en ter plekke boeken. Dat is dan net wat je ligt.

Je route zit wel aardig in elkaar, ik denk dat je hooguit nog wat moet schuiven en schrappen naar eigen voorkeur. Dus mocht je meer dagen naar LA of Page willen, dan zul je die ergens vandaan moeten halen. Je zou vanuit de GC in 1 keer naar LA kunnen rijden. Wel een lange rijdag voor de boeg maar een dag extra in LA.

Succes met de voorbereiding!
#2 - 05-01-2017, 08:21 uur

Cees A

 welkom op dit forum.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik heb een iets ander oordeel over je route dan Dirc.
Ik vrees dat je je verkijkt op de afstanden in Amerika.  Tot aan dag 7 gaat het nog wel, daarna wordt het meer een race dan een reis.
Ik begin met de belangrijkste problemen in je route.

In Moab zijn 2 nationale parken (Arches en Canyonlands) en 1 state park (Dead Horse Point)
Om alleen maar de highlights van deze 3 parken te zien heb je eigenlijk 2 volle dagen nodig.

Van Kingman naar LA is ongeveer 5½ - 6 uur rijden. Excl. plas- rust- lunch en fotostops onderweg. Tel er dus maar gerust 1½ uur bij.
LA is in jullie route niet meer dan een slaapplaats, want tijd voor LA heb je niet.

Je tijd voor de Californische kust is krap.
Wat jullie doen, met 1 tussenovernachting (Pismo Beach) van LA naar San Francisco kan in theorie, maar dan zie je die kust voornamelijk vanachter een autoruit.

Ik eindig met wat goed nieuws.
Je maakt je bezorgd over je tijd voor Grand Canyon, maar als je geen wilde wandelplannen hebt (helemaal naar beneden lopen) heb je daar eigenlijk tijd genoeg
Om alle uitzichtpunten te bekijken, wat wandelingen langs de rim te maken en een helicoptervlucht zijn de 2 dagdelen die je nu hebt, een groot deel van dag 11 en de ochtend van dag 12 genoeg.

Mogelijke oplossingen:
Neem 1 weekje extra vakantie. De route die je nu hebt is er eigenlijk een voor 4 weken
Als dat niet kan, is er maar 1 andere oplossing om je chronische tijdsprobleem op te lossen, maar dan moet ik het gevreesde "S-woord" gebruiken. Schrappen.
Haal bijvoorbeeld die lus langs Capitol Reef en Moab eruit en je wint 3 dagen waarmee je alle tijdsproblemen in de rest van je route kunt repareren.
Als je nog geen tickets hebt zou je er ook een one-way reis van kunnen maken.
Begin in Phoenix en rij via Grand Canyon-Page-Moab-Cap.Reef-Bryce-Zion-Las Vegas-Death Valley-Yosemite naar San Francisco.
In dit geval vervalt de rit langs de kust.

De vraag is nu:  Welke oplossing spreekt je het meeste aan ?

V.w.b. het vooraf boeken van hotels denk ik dat bij het reizen met een heel gezin vooraf boeken inderdaad beter is.
Dirc schreef dat ik altijd op de bonnefooi reis en dat is ook zo.   Wij reizen echter met z'n 2en en dan ben je toch een stuk flexibeler.

#3 - 05-01-2017, 09:26 uur

Anne-Marieb

Dank voor jullie reacties Dirc en Cees. Ik ga nog even puzzelen. Ik denk dat we Capitol Reef en Moab gaan schrappen. En wel een extra dag LA inplannen. Een one-way ticket is behoorlijk wat duurder zag ik.
#4 - 05-01-2017, 10:59 uur

Dirc

Eens met Cees. De truc is altijd schrappen, dat levert je uiteindelijk meer op.
Een one-way is zeker niet altijd duurder. Ik vlieg in mei naar San Diego en terug van Phoenix voor iets boven de 600e.
#5 - 05-01-2017, 12:01 uur

Cees A

Je moet bij die vliegtickets niet zoeken op 2 enkele reizen, want dan wordt je inderdaad geknipt en geschoren.
Je moet zoeken via  "Multicity", "Multistad" of "Meerdere bestemmingen".
Met multicity kun je bijvoorbeeld een stop-over inplannen, maar ook wat jij wil, in de ene stad aankomen en van een andere stad vertrekken
Je zal zien dat wanneer je op die manier gaat zoeken de prijs best meevalt.   (Kijk maar naar Dirc z'n ticketprijs)

Verwarrend is dat iedere ticket-zoek-site z'n eigen benaming heeft.
Kayak noemt het "Multistad".  Zie: ---> https://www.kayak.nl/flights
Bij KLM heet het "Meerdere bestemmingen".  Zie:  http://www.klm.com/home/nl/nl

Mocht je toch bij Las Vegas blijven en je schrapt Capitol Reef en Moab dan zou je schema er zo uit kunnen zien.
Je zou nog kunnen schuiven met die dag(en) Las Vegas. Zet ze bijvoorbeeld allebei aan het eind van je tour.
Ik vind het zelf altijd fijn om aan het einde van de tour nog een paar dagen te verblijven in de stad vanwaar je terugvliegt.
Maar dat is persoonlijk. In principe kun je, als je dat fijner vindt, het gewoon zo laten. 1 dag aan het begin, 1 dag op het eind

1. aankomst Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas-Zion
4. Zion
5. Zion-Bryce
6. Bryce - Page (Bezoek Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell)
7. Page - Mon.Valley (Rij pas rond de middag naar Mon.Valley, zo groot is dat park niet)
8. Mon.Valley - Grand Canyon
9. Grand Canyon - Kingman
10. Kingman - LA
11. LA  (Deze dag LA is er nu bij gekomen)
12. LA - Pismo Beach
13. Pismo Beach - Monterey  (Deze overnachting is er bij gekomen, zie voorbeeldroute voor info over Big Sur en Monterey)
14. Monterey - San Francisco
15. San Francisco
16. San Francisco - Yosemite
17. Yosemite
18. Yosemite - Mammoth Lakes (Deze overnachting is er bij gekomen. Nu heb je op dag 18 of 19 tijd voor Bodie, Mono Lake en Alabama Hills)
19: Mammoth Lakes - Death Valley
20. Death Valley - Las Vegas
21. Las Vegas
22. vertrek uit Las Vegas
#6 - 05-01-2017, 14:50 uur

Dirc

Ik zoek meestal bij Skyscanner of Momondo en ga dan boeken bij degene die er het voordeligst uit komt (let op, dat hoeft niet het goedkoopst te zijn want dan ben je soms 24 uur onderweg). Of ik boek bij de vliegmaatschappij rechtstreeks. Scheelt soms nog wat.
#7 - 05-01-2017, 15:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15