Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips gevraagd camperrondreis Denver, Yellowstone, Canyonlands

Discussie gestart

Sascia

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop op jullie tips en adviezen. Komende zomer willen wij met een camper rondreizen. We kijken naar een J29 camper van Moturis omdat we met 4 volwassenen zijn en iets privacy willen. Helaas moeten we de laatste drie weken van juli, maar dat is niet anders. Ons doel is genieten van de natuur, wandelen en heerlijk eten en niet te veel steden. We hadden onderstaand idee voor de reis:

Denver - Rocky Mountain NP - Cody -  Yellowstone Fish Bridge - Yellowstone Madison - Yellowstone Grant Grant - Grand Teton - Salt Lake City - Salt Lake City – Canyonlands
Arches - Denver.

Wat vinden jullie van deze reis? Hebben jullie ervaringen met campsites in Yellowstone en het reserveren van deze campsites?

Ben heel benieuwd naar jullie reacties!!

groet Sascia
#1 - 02-12-2009, 13:50 uur

hdeweert

Met de trip is niets mis, je zou wel moeten kijken wat je per dag allemaal wil gaan zien en doen.
 Als je dit niet doet ga je een hoop missen. Kijk verder eens naar de afstanden die je gaat rijden.
Harm
#2 - 02-12-2009, 14:09 uur

Sascia

Citaat
je zou wel moeten kijken wat je per dag allemaal wil gaan zien en doen.
 Als je dit niet doet ga je een hoop missen.

en dat willen we natuurlijk niet. Kun je aangeven wat we absoluut niet mogen missen?? ;)
#3 - 02-12-2009, 14:14 uur

Marianne

Hallo Sascia,
Welkom op het forum!
Het is een prachtige route die jullie hebben bedacht. Om te zien of je overal voldoende tijd hebt en wat je nog zou kunnen doen onderweg kun je het beste de route eens van dag tot dag uitschrijven.
Wat de campings in Yellowstone betreft: ik ken alleen Bridge Bay. Die is ons uitstekend bevallen (is wel een tijdje geleden). Mooie ruime plaatsen. Bridge Bay ligt dicht bij Fishing Bridge, die laatste heeft wat meer voorzieningen. Willen jullie elke dag een andere camping opzoeken of ook een paar dagen op dezelfde plaats blijven staan?
De andere campings ken ik niet. Ik zou zelf niet bij Grant Village gaan staan want daar is niet zo veel te zien en ik vind het qua sfeer ook wat minder daar.
Campings als Slough Creek en Pebble Creek liggen prachtig, daar zou je ook eens naar kunnen kijken. Zie bijvoorbeeld hier voor meer info.
In 2004 zijn wij van Denver naar San Francisco gegaan, en in 2008 hebben we ook Yellowstone bezocht. Misschien kunnen jullie wat tips uit onze reisverslagen halen.

Marianne
#4 - 02-12-2009, 15:05 uur

Marianne

Ik zit nog even naar de route te kijken. Hoe willen jullie naar Cody rijden? Misschien is het handiger om vanuit Denver rechtreeks (wel met een overnachting) naar Cody te gaan, en dan terug vanaf Moab door Rocky Mountain NP te rijden. Ik weet echter niet wat een mooie route is naar Cody, misschien kan Loek hierbij helpen?
Vanaf Cody naar de oostingang is een mooie route, maar je zou ook via de Beartooth Hwy kunnen rijden, dat hebben wij in 2004 gedaan.

Marianne
#5 - 02-12-2009, 16:26 uur

Hans B

In Yellowstone moet je zeker te voren reserveren.
Wij waren er dit jaar aan het begin van onze vakantie ±25 juni voor de echte drukte dus.
Een van de parkrangers vertelde ons dat in geheel 2008 er maar 3 totaal uitverkochte dagen waren geweest.
Toen wij deze zomer wilden reserveren was dat al 7 en konden we niet meer voor de volgende nacht reserveren.
De 2e dag konden wij nog wel met de camper in het park verblijven.
#6 - 02-12-2009, 19:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Tussen RMNP en Cody ligt Thermopolis met een grote thermal hotspring (gratis).
#7 - 02-12-2009, 19:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Sascia

Wij zijn op zoek naar de mooiste wegen, maar ze moeten natuurlijk wel met een camper te doen zijn. We wilden inderdaad met een overnachting ertussen van Rocky MOuntain NP naar Cody rijden en dan een week in Yellowstone doorbrengen. We huren ook fietsen bij de camper en we willen in Yellowstone graag wandelen en fietsen.

Bedankt voor de tip over Grant, en de Hotspring! Volgens Xanterra kunnen we in Yellowstone op de volgende campings terecht met onze camper (R25 of R29 van Moturis)
Bridge Bay, Canyon, Grant, Madison, en Fishing Bridge RV Park. Omdat we willen wandelen en fietsen, horen we graag welke campings dan een goede uitvalsbasis zijn.

Het enige dat we willen reserveren zijn de overnachtingen in Yellowstone en Grand Teton, verder willen we op de bonnefooi. We denken aan 5 dagen Canyonland/Arches en een volle dag in Rocky MOuntain.

ONs uitgebreidere schema ziet er zo uit, ik had het voor de leesbaarheid iets ingekort  ^-^
Datum   Reis
vr 9/7   Vlucht Nl – Denver
Aankomst Denver
Za 10/7    Ophalen camper
Rijden Rocky Mountain NP
Overnachten RM NP
Zo 11/7    RM NP
Ma 12/7   RM NP – halverwege Cody (450 km)
Di 13/7   Halverwege Cody – Cody (300 km)
Overnachten Cody
Wo 14/7   Cody – Fish Bridge
Overnachten FB
Do 15/7   Fish Bridge
Vr 16/7   Fish Bridge – Madison
Za 17/7   Madison
Zo 18/7   Madison – Grant
Ma 19/7   Grant
Di 20/7   Grant – Grand Teton
Colter Bay campsite
Wo 21/7   Grand Teton
Colter Bay campsite
Do 22/7   Gand Teton – Salt Lake City (542 km)
Vr 23/7   Salt Lake City
Za 24/7   Salt Lake City – Canyonlands (394 km)
Zo 25/7   Canyonlands
Ma 26/7   Canyonlands
Di 27/7   Canyonlands – Arches
Wo 28/7   Arches
Do 29/7   Arches – Denver (590 km)
Vr 30/7   Camper inleveren Denver
Overnachten Denver
Za 31/7    Vlucht Denver - NL


groetjes Saskia
#8 - 02-12-2009, 19:47 uur

Hans B

Tenzij je al een geoefend bergfietser bent, zou ik het fietsen achterwege laten.
Het hoogteverschil is tussen de 6600 en 8800ft = ± 750 meter.
Het gaat niet één keer omhoog, maar op en neer, zoals overal in de VS.
Zelfs aan de kust is het nog niet vlak.

Wij hebben ook twee fietsen achterop de camper, maar verder dan een korte boodschap of een rondje over de camping komen wij niet (zouden wel graag meer willen). Misschien is Florida dan de uitgelezen staat om te bezoeken.
Hebben vorige jaar wel een kort rondje om de Old Faithfull gemaakt, maar dat was het dan ook.

Toen we 30 waren fietsen we in Frankrijk (ongetraind) ook vele bergen op, nu 20 jaar later gaat dat wat moeilijker.
Ik wil er maar mee zeggen dat fietsen geen makkie is.

Er zijn in Yellowstone inderdaad 5 campings om te reserveren. Er zijn er meer, maar dat is first come first serve.
Mocht het niet lukken kun je altijd naar West Yelloswtone op ±100 meter van de west entrance van Yellowstone, daarna ±45 minuten naar bv. Norris tenzij er een bizon de weg versperd. Maar ook vanaf de camping zie jij noemt is het een eindje rijden naar de eerstvolgende "attractie".
#9 - 02-12-2009, 20:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JoeSee

Tussen RMNP en Cody ligt Thermopolis met een grote thermal hotspring (gratis).

Werelds grootste hotspring. Wil je er in zwemmen, boek dan een plek in de nabijgelegen camping.
Heerlijk (what's in a word) terminaal water, knap je volledig van op na een lange reisdag en krijg je een superzacht velletje van. Wij gingen vanaf de Rockies, via Rawlings binnendoor, prachtige, rustige route, maar lang.
Cody is trouwens ook leuk. Gunfight op straat en natuurlijk het Buffelo Bill Hist.  Museum.
#10 - 02-12-2009, 20:24 uur

Marianne

Wij fietsen graag, maar behalve in Yosemite en in San Francisco is het er in Amerika nog nooit van gekomen. In Yellowstone zijn er een paar wegen alleen voor fietsers, maar verder zul je de weg moeten delen met het autoverkeer, en dat is niet altijd prettig. En inderdaad zijn de hoogteverschillen ook niet mis. Had je deze informatie al gevonden?
De omgeving van Moab is een mountain bikers paradijs, maar of het daar eind juli prettig fietsen is vraag ik me af gezien de hitte. Hoewel je veel kunt doen in Arches en Canyonlands, is 5 dagen midden in de zomer misschien wel veel. Of gaan jullie ook nog naar het Needles-deel van Canyonlands? Misschien kun je nog iets meer van Colorado meenemen?

Wat de campings betreft: ik vind Canyon ook wel een aanrader, lekker centraal, en veel voorzieningen (restuarants, winkels).

Marianne
#11 - 02-12-2009, 20:28 uur

koosv

Er zijn in Yellowstone toch wel stukken waar je goed kan fietsen, zolang je het maar beperkt tot kleine afstanden, want het park is zeer groot. Bepaalde delen kan je bestuderen met google streetview (het mannetje slepen naar een blauw stukje weg), maar de beelden zijn in dit geval helaas niet heel geweldig.

Het komt er op neer dat je in het benedenste gedeelte van de loop hele brede wegen hebt, en het bovenste gedeelte kan je beter mijden
Daarnaast is er zeer goede documentatie te vinden,zoals Marianne al schreef, vergeet op die pagina niet  de PDF file waarop  een mooie  kaart met aangegeven de  hoogteverschillen en omschrijving van fietsroutes.
http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/upload/bike_06.pdf


#12 - 02-12-2009, 22:19 uur

Sascia

Citaat
tenzij er een bizon de weg versperd

Daar hopen we natuurlijk op :D

Het idee achter het fietsen is als we bijv een weg zien waar we met de camper niet indurven en inderdaad kleine stukjes. Bedankt voor de tip. Dit thermale baden klinken ook geweldig. Is het nodig om de camping daarbij te reserveren?

Wat zijn jullie ervaringen met een camper van 31 ft? Kun je daar een beetje fatsoenlijk mee rondrijden door de nationale parken als Rocky Mountain, Yellowstone, Canyonlands en Arches? Dat needlegedeelte gaan we eens bekijken en misschien moeten we iets meer tijd plannen in Rocky Mountain National park of rondom Salt Lake City (antilope island). dat laatste zag er ook erg mooi uit op de foto's.

groet Saskia
#13 - 03-12-2009, 12:02 uur

Hans B

Sascia,
zoals je op bijgaande foto kunt zien is dit mijn eigen camper een 33ft Bounder.
Ik heb op vrijwel alle "normale" geasfalteerde wegen in de VS en Canada gereden.
Dit is absoluut geen probleem.
Je komt geen geen slingerende kronkelige dorpjes tegen zoals bijvoorbeeld in Frankrijk. Waarin je nauwelijks ruimte hebt om zonder schade een uitstekend deel van een gevel te passeren of tegemoetkomend verkeer
Nagenoeg alles is rechttoe rechtaan.
Ik kan mij in Yellowstone maar twee haardspeldbochten herinneren en die zijn bij Mammoth richting de uitgang naar Gardiner.

Rijden in Amerika is een genot.

Het enige waar je om moet denken is dat de camper een zwaargewicht is, dus rustig rijden en op tijd afremmen.
En vermijd de gravelwegen zo die er zijn, dat moet je met een 4wheel drive doen.

Hans
#14 - 03-12-2009, 12:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

cyclops8

Antelope Island moet je zeker doen als je in de buurt bent!

Wij zijn er afgelopen augustus geweest en hebben een wandeling op het zuidelijke deel gemaakt.
We vonden het echt prachtig! Het eiland is niet bewoond door mensen, wel kun je er zeer veel dieren zien. Wij hadden de mazzel dat een grote kudde bizons de weg overstak precies op het moment dat wij langkwamen.
Wanneer je er vroeg bent kun je in een dag een groot deel van het eiland bekijken.

De enige doorlopende weg is ook vrijwel vlak, dus ook op de fiets te doen!
#15 - 03-12-2009, 21:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15