Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips gevraagd rondreis 15 dagen ZW Amerika

Discussie gestart

catharina

Wij gaan in juli drie weken naar het zuidwesten van Amerika. We hebben nog geen hotels geboekt, wel vliegtickets.
We willen 2 weken rondreizen en 1 week in Anaheim verblijven om van daar uit pretparken te bezoeken en te shoppen.
Nu ben ik op zoek geweest naar een leuke route voor ons gezin (met 2 jongens van 12 en 17 jaar), maar kan die zo snel niet vinden.
Wie helpt me op weg.
We willen in ieder gevallen starten en eindigen in LA en onderweg naar de Rocky Mountains, Yosemite, Bryce, Las Vegas. Ik besef wel dat 2 weken rondreizen kort is maar er moet toch wel iets mogelijk zijn.
alvast bedankt voor het meedenken.
Ook tips over autoreizen van reisorganisatie zijn welkom.

groeten,
Karin
#1 - 13-02-2006, 12:43 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2006, 12:46 uur door catharina »

AngelHarold

Catharina,

Er zijn voldoende aanbieders van autorondreizen, maar ik zou mezelf wat meer vrijheid in de keuzes willen geven. Zelf hebben we een keer via TravelTrend een reis geboekt. Deze hadden we zelf samengesteld en werd vervolgens door deze organisatie helemaal geboekt qua hotels/vluchten en de huurauto.

Voor de nationale parken zou ik de hotels wel ruim van te voren boeken, zeker in juli. Dit kan je via een reisorganisatie doen maar ook rechtstreeks via internet. In Las Vegas is natuurlijk ruime keuze aan hotels, ik zou daar ook minimaal 2 hele dagen doorbrengen.

Als je toch in de buurt bent zou ik ook zeker San Francisco aandoen. Dan reis je van LA via 1 nacht ergens langs de kust naar SF. Daar verblijf je ook minimaal 2 nachten en vandaar reis je naar Yosemite. Wederom 2 nachten en dan door via bv Mammoth Lakes naar Las Vegas ( 2 nachten ). Daarna door naar Bryce en/of Zion, beide keren 1 nacht voldoende. Dan zou je bv ook nog de Grand Canyon mee kunnen nemen, daar kom je tenslotte langs wanneer je naar beneden afreist.

Dan nog een tussenstop in bv Phoenix en Palm Springs en dan rij je alweer richting LA. Dan zit je ook alweer op 14 dagen.

Wel moet ik nog even waarschuwen, wij zijn in 2004 op onze huwelijksreis ook in juli in die regio geweest. Het is dan ERG warm. Bijvoorbeeld LV was destijds ruim 40 graden. De kustplaatsen zijn qua temperatuur prima maar bv ook Phoenix en Palm Springs zijn erg heet. Ik zou dan proberen wat hotels tussendoor te boeken die een buitenzwembad hebben.
#2 - 15-02-2006, 08:05 uur

Jez

De Rockys liggen m.i. nogal uit de route. Als je maar 2 weken hebt, zou ik e Rockys inwisselen tegen de Grand Canyon. Dat ligt meer op je weg.Zorg dat je een goede routeplanner te pakken krijgt en stop daar de punten in die je wilt zien. Dan zie je vanzelf wat haalbaar is en wat niet.

Met 4 personen kun je ook overwegen om een camper te huren. Hoewel in veel motels/hotels een double room beschikbaar is, oftewel met 2 2-persoons bedden erin. Kun je met zn 4-en in één kamer.

Ik ben zelf fan van op de bonnefooi gaan, vooral als je voor het eerst gaat. Het is namelijk best lastig in te schatten hoe lang je ergens wilt blijven. Dat is ook heel persoonlijk, vind ik. Als je op de bonnefooi gaat heb je de vrijheid ergens korter of langer te blijven.

Succes met het plannen, en als je meer vragen hebt dan horen we het wel!

Groetjes, Jez
#3 - 22-02-2006, 15:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15