Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips gevraagd voor onze route!

Discussie gestart

debotju

Hallo, in september ga ik samen met mijn vriend voor de 1e keer naar de USA. Graag zouden we nog wat tips krijgen ivm onze route. We denken er ook over om te kamperen met de tent om zo beetje te besparen aangezien we beiden nog student zijn.

Route:

1. Brussel - San Francisco

2. San Francisco
Fisherman's wharf
under the bay aquarium??
chinatown
coit tower
lombard street

3. San Francisco
Golden gate bridge
alcatraz

4. San Francisco - Monterey - Big Sur - San Simeon
Julia pfeifer SP
Mc Way Fall

5. San Simeon - Cambria - Morro Bay - San Luis Obispo - Pismo Beach - Santa Barbara

6. Santa Barbara - Ventura - Malibu - Santa MOnica - Venice Beach

7. Hollywood - Joshua Tree NP

8. Joshua Tree NP - Kingman

9. Kingman - Grand Canyon

10. Grand Canyon

11. Grand Canyon - Antelope Canyon - Zion NP

12. Zion NP - LAs Vegas

13. Las Vegas

14 Las Vegas - Brussel


Is deze route haalbaar? Iemand tips of zo tijdens de route? En weet iemand leuke campings?

Bedankt!

#1 - 16-12-2007, 18:27 uur

babarage

best een mooie route die je zo hebt samengesteld die mij goed te doen lijkt.  je ziet een paar hoogtepunten van het westen op deze manier.  het is jammer dat bv yosemite niet in de route zit maar ik zie niet zo waar je hem zou moeten inpassen zonder heel veel extra te moeten rijden.  je zou hooguit in LA kunnen beginnen, dan naar San Francisco en dan naar Yosemite.

ik heb geen ervaringen met kamperen met een tentje dus daar kan ik niet bij helpen.  overigens kun je ook eens kijken naar cabins e.d. op campings.  de KOA campings hebben die bv dan hoef je namelijk ook geen tent mee te sjouwen.

overigens, bekijk ook even of het de moeite is om de auto pas op te halen als je san francisco verlaat.  de eerste twee dagen kun je heel goed zonder auto namelijk.  kan je misschien daarna 2 volle weken de auto huren :)
#2 - 16-12-2007, 20:18 uur

allard

Citaat
We denken er ook over om te kamperen met de tent om zo beetje te besparen......
Is deze route haalbaar? Iemand tips of zo tijdens de route? En weet iemand leuke campings?

Ik denk dat deze route goed te doen is. Ik zou persoonlijk de accenten wat anders leggen maar voorkeuren verschillen nu eenmaal.

Kamperen is een goede optie. Zeker in september. Geen kans op koude nachten (behalve op grote hoogte dan) De doorsnee camping in het zuidwesten van de VS is wel wat anders dan in Europa. Nauwelijks gras. Kampvuren tot diep in de nacht, ronkende generatoren, campers zo groot als  touringcarren... het hoort er allemaal bij. Laat je echter niet ontmoedigen, met name het kamperen in de parken heeft ook veel plezierige kanten.

Wat zijn de evt. plannen mbt. kampeeruitrusting?  Meenemen/huren/kopen? Ik heb op mijn website een kleine fotopagina gewijd aan onze kampeerervaringen dit voorjaar.

Ingeval je kostenbewust wilt reizen en niet perse met je neus bovenop de grote attracties hoeft te overnachten dan zijn er redelijk wat mogelijkheden tot niet al te dure motelkamers. Indien je het aandurft kun je in september best wel op de bonnefooi reizen en accommodatie zoeken. (je hebt immers je tentje als reservemogelijkheid) Het enige waar je wat rekening mee moet houden is drukte in het weekend. Met name het labourday weekend.

voor wat betreft een indruk omtrent gemiddelde kosten kun je eens kijken op onze routepagina

Allard

#3 - 17-12-2007, 21:05 uur

debotju

Bedankt voor de tips ivm kamperen. We zijn van plan om al een tent en zo mee te nemen, dan hoeven wij geen nieuwe aan te kopen. Bij het kamperen zullen we het dan ook sober houden en geen gasvuurtjes en dergelijke meenemen, maar zoals jullie in een supermarkt of pizzahut ofzo eten halen.
Het kamperen zullen we in ieder geval afwisselen met enkele motels. Ook omdat onze eerste dagen plaatsvinden in San Francisco, en ik daar geen enkele camping vind die centraal gelegen is.
Jullie kostenschema komt overeen met de kosten die ik ongeveer verwachtte. Enkel in Las Vegas zijn we op vrijdag en zaterdag, dus dit is wel een serieuze kost in onze hotels.

Deborah
#4 - 18-12-2007, 19:01 uur

Marianne

Hallo Deborah,

De eerste twee keer dat wij naar Amerika gingen hebben we ook een tent meegenomen.  De tweede keer hebebn we ook nog pannen meegnomen en ter plwkke een propaanstellletje gekocht. Maar toen gingen we 5 weken en dan wil je wel eens iets anders dan elke dag uit eten gaan. Maar in jullie geval zou ik dat inderdaad niet doen.
Ik vond het heerlijk met de tent. Je kunt ook eens afwisselen met een motel, dat maakt het erg gevarieerd.

Vooral in de parken hadden we prachtige plaatsen, daarbuiten wisselde het nogal.
Je kunt eens kijken bij ww.koa.com wat daar de mogelijkheden zijn, maar je zult onderweg veel leukere en goedkopere campings tegenkomen. Wij hadden bij de AAA een campinggidsje gehaald, en als je een goede kaart hebt zijn ook daar de campings op aangegeven.

Op jullie route zou ik bij Big Sur overnachten. Wij hebben daar twee keer gekmapeerd, een keer bij Pfeiffer Big Sur State Park, en een keer er tegenover.

Bij de Grand Canyon is Mather CG een mooie grote camping. Wij waren daar in september en hadden om 12 uur een van de laatste plaatsen. Als je weet wanneer je er bent is reserveren wel handig.
Bij Zion heb je meerdere mogelijkheden, zowel in het park als erbuiten. Er is een camping in Springdale die gunstig ligt, vlak bij de ingang van het park, en ook dicht bij de resaurants etc in Springdale.

Wat de route betreft: die kan goed zo, alleen zou ik kijken of je niet wat langer in Zion kunt blijven, je hebt nu nauwelijks tijd in het park. Misschien nog een nacht erbij en dan 's morgens vroeg naar Las Vegas? Dan heb je daar nog bijna een hele dag (je hebt een uur tijdwinst) en een avond/nacht.
Je zou ook iets eerder vanuit de GC kunnen vertrekken want daar ben je vanuit Kingman ook al snel. Dan in Page overnachten zodat je de dag erna meer tijd hebt voor Zion. Ik weet niet of Antilope Canyon in september de moeite is en of je er dan ook rond het middaguur moet zijn. Misschein dat iemand anders daar iets over kan zeggen.
Of je slaat Joshua Tree over. Op weg naar Kingman kun je erdoorheen rijden. Scheelt je een dag die ik liever voor Zion zou gebruiken.

Marianne
#5 - 18-12-2007, 19:57 uur

debotju

Bedankt Marianne voor de tip, we hebben nu Big Sur als overnachtingsplaats in onze route ingepast.

Momenteel (voorlopig) heb ik nog 2 vraagjes:

1. Is het de moeite om de Havasu Falls te bezoeken? En eventueel Joshua Tree NP dan over te slaan?

2. Antelope canyon in september: Moet je er ook rond het middaguur zijn voor de beste foto's (zonlicht)?

Bedankt!

#6 - 21-12-2007, 18:42 uur

allard

Citaat
1. Is het de moeite om de Havasu Falls te bezoeken? En eventueel Joshua Tree NP dan over te slaan?
Ik denk dat het een heel aantrekkelijk uitstapje is. We zijn er zelf (nog) niet geweest maar het staat wel op ons verlanglijstje. Reken wel op een flinke wandeling met evt. bagage en tent. Want ik ga er van uit dat je er overnacht. Hier is een nuttige pagina vol info. Ik denk dat je het ook wel in combinatie met Joshua kunt doen. Vertrek vroeg uit LA, bezoek Joshua en rijdt daarna door naar Kingman. Je schema gaat er dan als volgt uit zien:

7. Hollywood - Joshua Tree NP - Kingman

8. Kingman -  Supai (evt. kamperen)

9. Supai - Grand Canyon


Citaat
2. Antelope canyon in september: Moet je er ook rond het middaguur zijn voor de beste foto's (zonlicht)?

Wij zijn er tussen tien en twaalf geweest. Men zegt dat tegen twaalf de beste tijd is. Ik denk dat je tegen twaalf de beste kansen hebt dat het licht tot op de bodem komt. Maar dat wil nog niet zeggen dat je daarmee automatisch de beste fotomogelijkheden hebt. Direct zonlicht betekent uitbrandplekken op je foto. Zelf vind ik dat niet mooi.Waar veel mensen het om te doen is zijn "sunbeam" foto's. Wat dat betreft heb je tussen 11 en 12 de beste kansen.

Allard
#7 - 22-12-2007, 14:59 uur

debotju

Dan is onze route voorlopig zo:

is dit haalbaar? NOg iemand tips?

1 Brussel - San Francisco
2 SF
3 SF - Half Moon Bay
4 Half Moon Bay - Big Sur
5 Big Sur - Camarillo
6 Camarillo - Cathedral City
7 Cathedral City - Joshua Tree NP - Havasupai Hilltop
8 Havasupai Hilltop - Supai
9 Havasupai - Grand Canyon
10 Grand Canyon
11 Grand canyon - Page(antelope canyon) - Zion
12 Zion - Las vegas
13 Las vegas
14 LV - Br
#8 - 23-12-2007, 14:21 uur
« Laatst bewerkt op: 23-12-2007, 15:22 uur door debotju »

Marianne

Hallo Deborah,

Half Moon Bay begrijp ik niet helmaal. Je hebt veel tijd aan de kust en bij de Grand Canyon. Ik ken de Havasupai Falls niet en hoewel het ongetwijfeld mooi is vind ik het wel veel tijd kosten voor een eerste bezoek aan het westen. Ik zou dan liever wat meer tijd voor Zion nemen en ook Bryce nog bezoeken.
Als je niets reserveert kun je nog kijken hoever je komt; misschien wil je dan toch sommige dingen sneller doen en dan heb je op het laatst van de route nog voldoende moois om daar langer te blijven.

Marianne
#9 - 23-12-2007, 17:55 uur

allard

Citaat
7 Cathedral City - Joshua Tree NP - Havasupai Hilltop
8 Havasupai Hilltop - Supai
9 Havasupai - Grand Canyon

Op  Havasupai Hilltop is naar mijn weten geen accomodatie anders dan een parkeerterrein. Wel in Peach Springs. Ik zou zelf voor Kingman kiezen en de volgende dag voor zeven uur vertrekken. Je bent dan om tien uur op Havasupai Hilltop en ongeveer om een uur in Supai. De reis terug van Supai naar Hilltop kost zeker een a twee uur extra. (Hebben jullie een goede conditie? Het is warm/heet en je hebt redelijk wat extra kilo's mee omhoog te nemen.) De autorit naar Grand Canyon schat ik op zo'n 5 uur.

Het is een typisch uitstapje voor diegenen die graag iets moois en exclusiefs willen doen "far from the madding crowd". Je moet er wel wat voor over hebben. Indien dit niet specifiek voor jullie van toepassing is kun je beter het advies van Marianne overnemen.

Allard
#10 - 23-12-2007, 21:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15