Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips gevraagd voor Oregon en omstreken

Discussie gestart

Chris RTA

Hoi,

Ik en mijn vriendin zijn begonnen aan het plannen van onze volgende vakantie naar de vs.

Dit keer willen we een route maken in de richting van Seatle.
We gaan rond mei/juni, nog niks geboekt.
Meestal komen we wel uit in Las Vegas, maar dit is geen must.

Wij zijn op zoek naar:

Routes
Leuke maar voordelige hotels (wij slapen er alleen maar)
Evenementen
Leuke steden, plekjes.
Nationale parken.
De mooiste kraters
Shopping malls (outlet)
En alles waar ik niet aan gedacht heb hier op te schrijven

Ik ben benieuwd.
#1 - 28-12-2010, 13:11 uur

Chris RTA

Dit is een beetje de route waar wij aan dachten.

Graag tips.

AMS -San Fran
SF - Yosemite
Yosemite - Reno(Lake Tahoe)
Reno - Redding (Lassen Volcanic)
Redding - Eugene
Eugene - Portland
Portland - Mt st Helens
Mt St Helens - Mt Rainier
Mt Rainier - Seattle
Seattle
Seattle (Olympic np)
Seattle - Vancouver Canada
Vancouver Canada - Seattle
Seattle - AMS

Is Portland leuk om te blijven?  Ik twijfelde om direct door te gaan naar mt st helens en Portland dus over te slaan.
#2 - 13-01-2011, 23:06 uur

Marianne

Wij hebben in 2006 zoiets gedaan, misschien heb je iets aan ons reisverslag. Portland hebben we niet gedaan, maar het schijnt een leuke stad te zijn.
Mei/juni is wel erg vroeg voor bepaalde delen van de route, wij hadden zlefs in juli nog erg veel sneeuw bij Lassen, Crater Lake en ook wat in Olympic NP en Mt Rainier hoewel we daar wel konden wandelen.

Marianne
#3 - 14-01-2011, 00:01 uur

maryde

Ook wij deden zoiets in 2008. Portland vonden wij een leuke, open stad, toch wel iets voor 2 dagen. Wandelen langs het Waterfront, naar de Rozentest-tuin, De Chinese theetuin met theeceremonie,de  Japanse tuin en een erg leuk museum: World Forestry Center.
#4 - 14-01-2011, 13:10 uur

Tet14

Ja, je moet wel geluk hebben met het weer.
Voor Olympic NP mag je gerust een paar dagen uittrekken en ter plaatse overnachten. Niet vanaf Seattle bezoeken. Mnt St. Helens zeker niet overslaan maar vaak is het bewolkt, net als bij Mnt Rainier. Ik zou daar niets vastleggen maar zien hoe het weer is. In Portland zijn we eens heel dronken geworden.....Leuke stad! Ten oosten van Portland is Columbia River Gorge. We hebben daar eens een volle dag over gedaan.
Reno vonden we leuk maar daar is niet iedereen het over eens Vlakbij is Virginia City. Hebben we ook wel eens een halve dag doorgebracht (treintje, mijntour).
Hoe lang ga je eigenlijk? met "San Fran" zijn ze in San Francisco niet blij en ook niet met "Frisco".
Tet
#5 - 14-01-2011, 14:43 uur

Chris RTA

Wij willen er maximaal 14 dagen over doen.
#6 - 14-01-2011, 21:28 uur

sandrochka

Wij vonden Portland tegenvallen. Waren van plan twee volle dagen te doen maar hadden het na 1 dag wel gezien. Maar wij zijn ook niet van die mensen die steden echt heel geweldig vinden (behalve San Fran). Daarna de andere dag de Columbia River Gorge gedaan. Dat vonden we wel erg leuk. Veel watervallen waarvan we er wel een paar hebben overgeslagen. En de Boneville Dam met de vistrappen. Voor een uitgebreid verhaal zie onze blog: threesistersontheroad.blogspot.com
We hebben nl ook mt St Helens en Olympic NP gedaan! Ook aanraders!
#7 - 16-01-2011, 10:41 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Chris RTA

Hoi,

Nu zijn we op een probleem gekomen dat ik geen vrij kan nemen in de periode dat wij oorspronkelijk wilden gaan.
Nu proberen we iets later maar daar zit weer het probleem dat mijn vriendin daar waarschijnlijk geen vrij krijgt ivm het project waar zij in zit.
De bijna enige optie is om in begin mei te gaan. Maar ik twijfel over de mogelijkheden en temeratuur rond die tijd.

Wie kan mij daar meer over vertellen ? Kan ik dit gebied beter in een andere tijd doen en nu voor een andere streek kiezen of is dit gewoon goed te doen in mei?

Wij zijn wel meer van de zon dan van sneeuw en kou.
#8 - 30-01-2011, 12:46 uur

Hans B

Ik denk dat je in mei het probleem van de sneeuw in een aantal parken zult tegenkomen.
Zeker Lassen en Crater Lake, waar je niet naartoe kun vanwege afgesloten wegen.
Ook Mt.St.Helens en Mt.Rainier lijken mij niet sneeuwvrij.
Misschien is een rondje in het warmere zuiden dan een goed alternatief.
Arizona, New Mexico?
#9 - 30-01-2011, 16:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

In mei zou ik niet naar het noordoosten gaan, zoals hans zegt zijn veel wegen in de parken daar dan nog afgeloten. Ik zou zelf heel gaag eens naar Moab gaan in die tijd, of de omgeving van Page wat uitgebreider bekijken.
De watervallen in Yosemite zijn dan natuurlijk ook geweldig!

Marianne
#10 - 30-01-2011, 19:54 uur

snoodaard

Ik vind Portland misschien wel de leukste stad van de usa,bezoek er zeker en vast de oneonta gorge hoewel ik niet weet als je ze in het voorjaar kunt betreden.
#11 - 01-02-2011, 20:36 uur

Chris RTA

Probleem bijna opgelost, mijn vriendin heeft toch vrij gekregen voor de periode 18 juni t/m 1 juli.

Neem aan dat deze periode goed is voor dit gebied. Toch?

#12 - 02-02-2011, 13:38 uur

Hans B

Ongetwijfeld zul je geen last hebben op de normale wegen, maar Lassen ligt op 10.000 en Crater Lake op 7.000.
Ook Mt.Rainier en Mt.St.Helens zul je de hoogte in gaan.

Vorig jaar 01 juli waren wij bij Crater Lake.
Het sneeuw was van de weg en we konden de rim rondrijden, maar aan de zijkanten lag het nog meters hoog.
#13 - 02-02-2011, 15:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Chris RTA

Is natuurlijk ook prachtig om te zien.
Maar dan moet je er nog wel kunnen komen natuurlijk.

#14 - 02-02-2011, 15:53 uur

Chris RTA

Wij zijn tot op heden alle 6 de keer alleen in gebieden geweest waar het minimaal 25 graden was.
Kan ik er vanuit gaan dat dat hier zeker niet het geval is en we onze koffers anders moeten pakken?
Meestal namen we heel weinig mee en meer mee terug ivm het shopgehalte.
Maar ik denk dat een lekkere dikke trui en evt jas niet onverstandig is, klopt dit?
Ligt deze hele route in een kouder gebied of is het alleen koud als je de berg op gaat, en bij terug komst in hotel weer lekker warm?

Wie kan hier wat tips over geven.



#15 - 02-02-2011, 16:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15