Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips gevraagt voor een reis naar het Westen!

Discussie gestart

Leoniezz

Hoi allemaal,

Volgend jaar ga ik met mijn vriend een rondreis (huwelijksreis) maken naar het westen van Amerika, zie reisschema hieronder. Nu wilde ik graag weten of mensen nog leuke tips voor ons hebben en of onze reis een beetje haalbaar is!

Iemand ervaring met de Southern California pass?
Van Grand Canyon (South rim) naar Bryce in 1 dag haalbaar in 1 dag?
1 dag Bryce bezoeken en naar Zion rijden in 1 dag haalbaar?
in 1 dag van Las Vegas naar Bakersfield haalbaar (door death valley), zodat we misschien een dag extra in Yosemite kunne blijven of toch nog naar Sequoia toe kunnen?

Ik kan nietw achten op jullie reacties.

Groetjes, Leonie

Woensdag 12 april   Voorhout - San Fransisco       Goldengate
Donderdag 13 april   San Fransisco             Alcatraz, 49-mile drive?
Vrijdag 14 april   San Francisco - Monterey   
Zaterdag 15 april   Monterey - San Simeon
Zondag 16 april   San Simeon - Hollywood (LA)
Maandag 17 april   Hollywood (LA)                 Universal Studios
Dinsdag 18 april   Hollywood (LA) - Anaheim   
Woensdag 19 april   Anaheim (Disney)                 Disney
Donderdag 20 april   Anaheim                                 Knott's Berry Farm®
Vrijdag 21 april   Anaheim (Disney)                 Disney
Zaterdag 22 april   Anaheim (Disney)                 Disney
Zondag 23 april   Anaheim - San Diego             Sea world
Maandag 24 april   San Diego                  San Diego Zoo
Dinsdag 25 april   San Diego  - Joshua Tree   
Woensdag 26 april   Joshua Tree - Blythe              Joshua Tree
Donderdag 27 april   Blythe - Sedona   
Vrijdag 28 april   Sedona - Grand Canyon   
Zaterdag 29 april   Grand Canyon                       Grand Canyon
Zondag 30 april   Grand Canyon - Bryce    
Maandag 1 mei   Bryce - Zion                 Bryce
Dinsdag 2 mei   Zion                                 Zion
Woensdag 3 mei   Zion (Springdale) - Las Vegas
Donderdag 4 mei   Las Vegas                 Las Vegas
Vijdag 5 mei   Las Vegas - Death Valley Furnace creek
Zaterdag 6 mei   Furnace Creek - Bakersfield   Deathe Valley
Zondag 7 mei   Bakersfield - Yosemite   Kings/Sequoia
Maandag 8 mei   Yosemite   Yosemite
Dinsdag 9 mei   Yosemite - San Francisco   
Woensdag 10 mei   San Francisco - Amsterdam   
Donderdag 11 mei   Amsterdam - Voorhout   


#1 - 24-10-2005, 15:31 uur

SpaceAce

Iemand ervaring met de Southern California pass?

Ja! Ik heb ervaring met de Southern California Pass. Wat zou je hiervan willen weten? Vraag maar raak :)

Verder ziet je schema er prima uit. Althans tot San Diego kan ik daar iets over zeggen, aangezien ik met de rest (de Nationale parken etc) geen ervaring heb. :)
#2 - 24-10-2005, 17:25 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Chi Sin X

Van Grand Canyon (South rim) naar Bryce in 1 dag haalbaar in 1 dag?
Ja

1 dag Bryce bezoeken en naar Zion rijden in 1 dag haalbaar?
Ja, wordt wel een redelijk lange dag dan, maar wij hadden daar alle viewpoints gedaan en nog een wandeling, en we waren klaar op 6u tijd.  Van Bryce naar Zion rijden is ook niet zo ver.  Ik geloof 2u rijden of zo.  Maar ik durf het niet meer met zekerheid zeggen.
Reisverslag Bryce

Verder lijkt me Alcatraz en 49 mile drive doen op 1 dag niet doenbaar.  Wij hadden een route gemaakt uit de belangrijkste dingen vd 49 mile drive die we absoluut wouden zien, en daar waren we al heel de dag mee bezig (maar we gingen wel te voet en cable car / openbaar vervoer).  Alcatraz alleen was al heel de voormiddag.
San Francisco is trouwens een heel mooie stad.  Ik zat daar veel liever dan in LA of Las Vegas.
#3 - 26-10-2005, 10:38 uur

Satin13

49-mile drive en Alcatraz zijn op één voorwaarde wel te doen op één dag: als je de drive doet en Alacatraz bewaard voor 's avonds. Heeft enkele nadelen:
1: de kou die echt niet te onderschatten is.
2: je ziet bij de (bijna onvermijdelijke) mist bijna niks van de skyline.
3: de vermoeidheid die in je beentjes en voetjes zit na die drive.

Als voordeel heeft het natuurlij wel dat je dan een extra (voor)-middag hebt die met leuke dingen te vullen valt.
vb: Pier 39
Ripley's believe it or not (een soort Guiness book of records)
USS Pampanito
Aquarium under the bay
Haas-Lilienthal house (jammer genoeg gesloten toen wij er waren!)
Cable car museum (helaas geen tijd meer)
Veel plezier!
#4 - 02-11-2005, 20:27 uur
USA rocks!




blusmuts

Ziet er goed uit. Redelijk relaxt al weet ik niet of Grand Canyon-Bryce op een dag te doen is. Maar ik zie dat je Bryce de volgende dag pas echt bezoekt, dus dan valt het wel mee.

Drie dagen Disneyland lijkt mij wat veel, maar ik ben dan ook geen superfan. In mijn herinnering was Disneyland Anaheim net zo groot als Disneyland Parijs. Twee dagen moet genoeg zijn. Hollywood is trouwens niet zo ver van Anaheim, misschien kun je 's middags al terecht en maak je er twee en en halve dag van. Dan kun je ergens anders weer een dag langer blijven. Las Vegas bijvoorbeeld. Als je van kermis houdt, is dat een aanrader. Het is één groot attractiepark!
#5 - 08-11-2005, 20:02 uur

Leoniezz

Zozo, er zijn al aardig wat reacties. Daar sta ik van te kijken. Meestal gaat het niet zo snel op forums.

We wilden eigenlijk ook in 1 keer van van Las Vegas naar Bakersfield toe zodat we een dag extra in Yosemithy hebben of een dag extra Bryce. Is dat te doen? En wat adviseren jullie 3 dagen Yosemithy of 2 dagen Bryce?

Als we vanuit San Simeon om 8.00 uur vertrekken hoe laat zouden we dan in LA kunnen zijn als we het redelijk rustig aan doen?

Groetjes, Leonie
#6 - 09-11-2005, 16:31 uur

karinita

Wij zijn afgelopen zomer ook in één keer van de Grand Canyon (South Rim) naar Bryce gereden. Het was een prachtige route. We zijn via de Cottonwood Canyon Road gegaan, een hele mooie onverharde weg.
Wij zijn één dag in Bryce geweest en achteraf vond ik dat wat kort. Het is zo'n prachtig park en als je van wandelen houdt...
In Yosemite waren we twee dagen en dat vond ik ook lang genoeg. Toen wij er waren was het superdruk (wel in juli, in het weekend). Dat was wel heel jammer.
We zijn heel langzaam afgezakt van San Francisco naar San Diego, maar San Simeon - Los Angeles lijkt me prima te doen in één dag.
#7 - 09-11-2005, 16:41 uur

SpaceAce

Als we vanuit San Simeon om 8.00 uur vertrekken hoe laat zouden we dan in LA kunnen zijn als we het redelijk rustig aan doen?

Wij hebben er zeven uurtjes op gereden met twee keer een tussenstop (eentje bij Morro Rock en eentje bij een parkeerhaven om te eten).
#8 - 09-11-2005, 17:28 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

jgbh

South rim naar Bryce is wel te doen in 1 dag. Je zou kunnen overwegen in Page ( lake Powel te stoppen. Daar is een hele mooie camping aan het meer.  Bryce is prachtig; ik zou daar wat extra tijd nemen. Is echt de moeite waard. Temeer omdat Zion ook heel mooi is; Hele mooie trails daar.
Gr
Janny
#9 - 10-11-2005, 15:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15