Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips over bijzondere waterervaringen in NP's?

Discussie gestart

Gerberaas

Hallo allemaal,

nog een vraag van twee first-timers in Amerika: aangezien water voor mij altijd een grote aantrekkingskracht heeft, vroeg ik mij af of jullie daar speciale tips voor hebben. Wij gaan 20 september as naar oa Yosemite, Zion, Bryce en Page (Death Valley zal ik maar niet noemen...;).

In Zion kan je de Narrows lopen heb ik al dankzij dit forum ontdekt, hiken door een rivier gaan we dus zeker doen (als ie open is...)!
Ik las ook over raften vanuit Page over de Colorado rivier, maar op de website raftthecanyon zag dit er redelijk duf uit, heeft iemand hier ervaring mee?
Wij zijn geen ervaren rafters hoor, maar houden wel van een beetje spannend...
Ook heb ik al gelezen dat je in Yosemite kan zwemmen in diverse rivieren en meren, is waarschijnlijk ook in september/oktober nog wel te doen?
En oh ja, iets over Sliding Rocks ofzo las ik in een reisverslag, een soort natuurlijke wildwaterbaan? Ook leuk voor volwassenen, of alleen voor kids?

Anyway, dat soort dingen dus, ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! Ben ooit om 4 uur 's nachts opgestaan om in Italie in een soort massagesalon annex waterval de zonsopgang te zien en ben sindsdien verslaafd...

Groeten van Barbera.
#1 - 22-08-2007, 21:40 uur

Marianne

Leuke vraag. En nee, Death Valley kun je wat dat betreft inderdaad overslaan, hoewel er wel degelijk ("bad") water te vinden is. Bryce heeft ook geen water (voor over ik weet). Zion weer wel, je noemde de Narrows al. Ook de wandeling naar de Emerald Pools is mooi: je loopt onderweg onder een watervalletje door, en boven heb je een pool (waar je officieel niet in mag, maar het is wel verleidelijk om het wel te doen).

In Yosemite heb je verschillende meren. Onze kinderen hebben al eens gezwommen in Tenaya Lake en bij Dog Lake. De laatste ligt dicht bij de Tioga Pass en Teneya is heel makkelijk bereikbaar vanaf de Tioga road.

Dopor de vallei loopt de Merced river: hier kun je in zwemmen/pootjebaden. Er zijn wat strandjes in de buurt van onder andere de Sentinel Bridge en de Stoneman bridge.

Verder heb je bij Mirror Lake, waar de Tenaya Creek het meer verlaat, een plek met rotsblokken waar je het water in kunt (niet echt zwemmen).

In de buurt van Sedona heb je het Slide rOck State Park, hier kun je je over de rode rotsen laten glijden. Zie www.pr.state.az.us/Parks/parkhtml/sliderock.html

Als je naar Sequoia/Kings Canyon NP gaat, neem dan de Kings Canyon Scenic Byway. Deze loopt langs de Kings river. Bij een van de laatste parkeerplaatsen aan het einde van de weg heb je een rots (waarop John Muir ooit een beroemde toespraak hield) en daarvandaan kun je in de rivier springen. Het stroomde daar behoorlijk in juli, maar er werd toen wel gezwommen. Zie ons 2006 verslag, 4 augustus.

Marianne
#2 - 22-08-2007, 22:18 uur

jerbia

Tussen Bryce Canyon en Tropic heb je de Mossy Cave Trail met een (klein) watervalletje (zie ons verslag en foto's dag 12).

Enne..Slide Rock SP is niet alleen leuk voor kinderen hoor  innocent



#3 - 23-08-2007, 01:58 uur
« Laatst bewerkt op: 23-08-2007, 02:01 uur door jerbia »

Gerberaas

"Enne..Slide Rock SP is niet alleen leuk voor kinderen hoor  innocent":

Ja precies! Dat ziet er toch te gek uit! Het was inderdaad jullie reisverslag waarin ik las over Slide Rock, ik heb de afgelopen weken zoveel gelezen dat ik niet meer precies weet welke info waar vandaan komt. Dat was een mooi verslag met prachtige fotoos!

"Ook de wandeling naar de Emerald Pools is mooi: je loopt onderweg onder een watervalletje door, en boven heb je een pool (waar je officieel niet in mag, maar het is wel verleidelijk om het wel te doen).":

Eh...en doen jullie dat dan ook?

Er liggen hier wel 6 reisgidsen op tafel, maar van jullie verslagen steek ik het meest op...Alleen het quoten moet ik geloof ik nog onder de knie krijgen embarressed
#4 - 23-08-2007, 10:08 uur

dimi

Hei,

De narrows is zeker de moeite, maar zorg wel dat een goeie uitrusting hebt: waterschoenen, en liefst ook een wet-suite. Want als er veel water staat zal je sommige stukken moeten zwemmen. Een waterdichte zak om je spullen te bewaren is ook geen luxe.

Verder: indien je naar moab gaat dan kun je daar een opblaasbare kayak huren en een stuk van de colorado rivier afvaren. Niet echt een super wilde afvaart, maar wel leuk als je slechts met je tweetjes bent.
#5 - 23-08-2007, 10:57 uur

pyca

Ga je ook naar Moab?
Wij hebben daar geraft, was erg leuk, alhoewel ik me afvraag of in de tijd dat jullie gaan er nog enige stroomversnelling in de Colorada op dat punt zit.
http://www.diazmadrid.nl/Week2/dag6.htm

In Zion werd ons in het Visitor Center ten zeerste de Narrows afgeraden, wel jammer, goed excuus om nog eens terug te gaan.

In Yosemite hebben wij gewoon langs de weg auto geparkeerd en zijn de Merced in gegaan. Erg leuk!


Fijne vakantie gewenst!
#6 - 27-08-2007, 10:27 uur
reisverslag West USA & Orlando 2007 www.diazmadrid.nl


allard

Ga je ook naar Moab?
Wij hebben daar geraft, was erg leuk, alhoewel ik me afvraag of in de tijd dat jullie gaan er nog enige stroomversnelling in de Colorada op dat punt zit.

Zolang er enig water in de Colorado stroomt zal er redelijkerwijs enige stroomversnelling op de rapids zijn. Maar je hebt wel gelijk dat meer water meer versnelling geeft. Het werkingsprincipe van de stroomversnellingen word hier en daar langs de Colorado op infomatieborden uiteengezet. Vanaf de Grand Canyon Southrim heb je soms mooi zicht op zo'n stroomversnelling als bv. Unkar Rapids. Hoe groter het zijriviertje, hoe hoger de "drempel", hoe spectaculairder de stroomversnelling (uitgezonderd Green River). In jullie raft-traject zal die van de Salt Wash waarschijnlijk de grootste geweest zijn. Of wel nu wel of niet veel water door de Colorado stroomt, het gebied oostelijk van Moab is sowieso een prachtige plaats om te verblijven.

Allard
#7 - 27-08-2007, 22:23 uur

allard

nog een vraag van twee first-timers in Amerika: aangezien water voor mij altijd een grote aantrekkingskracht heeft, vroeg ik mij af of jullie daar speciale tips voor hebben.

Bootje huren op Lake Mead? Het heeft niet de dynamiek van raften maar je bent wel de hele dag op eigen regie op het water.

Allard
#8 - 27-08-2007, 22:29 uur

Gerberaas

 :( we gaan niet naar Moab en ook niet naar Lake Mead, wel hele mooie fotoos trouwens Allard! Bizar, zo in je eentje op zo'n meer!
We gaan vanaf SF-Yosemite-Death Valley-LV-Zion-Bryce-scenicbyway12-Capitol Reef-Monument Valley-Page-Grand Canyon-Sedona-LA-SF.
Heeft iemand vanuit Page zo'n tocht op de rivier gemaakt?
#9 - 28-08-2007, 01:32 uur

tino

Hoi,

Bij Page heb je Lake Powell en dat moet wel heel erg mooi zijn om te varen. Toen wij daar in augustus een dag geweest zijn waren konden we helaas geen bootje meer huren. In Page zelf kun je volgens mij niet het meer op. Boten kun je wel bij het nabijgelegen Wahweap huren. Dat is een kwartiertje rijden en daar kun je ook redelijk goed zwemmen. ALs je overnacht in Page is de wandeling naar Horseshoe bend wel een aanrader:
http://www.travelsw.com/southwest-trips/southwest-trips-arizona/horseshoe.htm

Groeten Tino
#10 - 28-08-2007, 14:19 uur

Rob

Citaat
Ik las ook over raften vanuit Page over de Colorado rivier, maar op de website raftthecanyon zag dit er redelijk duf uit, heeft iemand hier ervaring mee?
Wij zijn net terug en hebben gerafd op de coloradoriver vanaf Page. Het is inderdaad wat saai maar wel zeer mooi. Op een motor aangedreven soort vlot met twintig man. Wel met een zeer goede gids/stuurman. De tocht duurd ongeveer 5.30 uur incl. het terugbrengen met de bus naar Page. Het vertrek gebeurd onderaan de glenn canyon dam en eindpunt waar de grand canyon begint. Prijs ong 75$
Echt raften kan je  onder begeleiding op de grand canyon , maar dit is voor minstens 3/5 dagen en kost 2000/3000 $ per persoon

Rob
#11 - 28-08-2007, 22:53 uur

Gerberaas

Kijk daar heb je wat aan...Was het een mooie foto-opportunity, en is het ECHT een aanrader? Vaar je trouwens ook door Horseshoe Bend?

Barbera.
#12 - 28-08-2007, 23:15 uur

tino

Hoi,
Volgens mij gaat de raft tour waar Rob het over heeft door de Horseshoe bend heen. Het is in ieder geval de colorado river richting Grand Canyon.


Het uitzicht is zeker een aanrader en een spectecular view.

Groeten Tino
#13 - 29-08-2007, 10:32 uur

BbimmerR

Horseshoe bend was een van onze hoogtepunten, dat moet je zeker niet missen!



Linksonderin, daar zie je een wit puntje in de foto. Dat is een boot  ;D
#14 - 29-08-2007, 11:20 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Hans B

De afgelopen zomer tijdens onze reis naar Alaska geraft in de Canadese Rockies.
We hebben een dagtrip gemaakt op de Kicking Horse River, nabij Golden (BC).
Er was in het voorjaar veel sneeuw gevallen, dus het waterstond begin augustus nog behoorlijk hoog.
Het was in 3 delen te varen,elk deel was ąC$40.
Volgens de folder mochten wij met onze jongste (15) het laatste stuk niet doen.
Jammergenoeg hebben we dat ook niet gedaan, want het had makkelijk gekunt.
Het 2e en 3e deel waren erg spektaculair.
Het eerste deel was meer white water rafting.
Het tweede deel veel klasse 3 en twee klasse 4 versnellingen. Super.
Klasse 5 is de hoogste en klasse 6 is een waterval (was de grap).
Wij vonden het een geweldige belevenis.

Hans
#15 - 29-08-2007, 11:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15