Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips rondje zuidwest amerika

Discussie gestart

adb

Hoi allemaal,

Over anderhalve week vertrekken wij voor 21 dgn naar amerika (met 4wd). Ik heb al veel goede ideeen en tips gezien op dit forum! Globaal willen wij het volgende rondje rijden:

SF - kustroute montery morro bay
Las Vegas - hooverdam, rondje parken, zion, bryce, grand canyon monument valley etc (wat past qua tijd)
Death valley
yosemite en kings canyon (incl bodie)
als afsluiting dagje south lake tahoe

Ik heb een paar vraagjes:

LA willen wij graag overslaan, we zijn niet zo van de massale steden en het hele hollywood gebeuren geloven we wel. Is er in die hoek (of elders) nog iets anders leuks te zien of te doen, heeft iemand ervaringen met bijv. de channel islands? En is de reis effectiever in te richten als we la overslaan, heeft iemand ideeen?

Ik zie dat veel mensen de south rim van de grand canyon pakken, wij willen graag de north rim doen, maar ook monument valley meepakken. Is dat mogelijk zonder al te veel dubbele wegen? Of is het een idee om het rondje via Moab, escalante te doen? 'Onderlangs' is denk ik jammer van de tijd als je grand canyon south rim niet perse hoeft te zien.

Verder willen we ook graag kings canyon bekijken. Dit lijkt ons naast yosemite  een erg mooi park en weer een leuke groene afwisseling na de parken zion etc.
Hoe kunnen we Kings canyon tijdtechnisch het meest makkelijk meepakken? Het zou zonde zijn om amerika alleen vanuit het autoraam te bekijken!

Ikben benieuwd naar de suggesties!
#1 - 22-07-2009, 19:52 uur

hdeweert

Hallo
Je hebt je route wat algemeen opgeschreven dus is het niet mogelijk om wat over je route qua indeling te zeggen.
 Hij ziet er goed uit maar als je de Noord rim van de GC wilt doen zul je de Grand Canyon Hwy 2 keer moeten rijden.
Of je tijd hebt om kings canyon te bezoeken hangt af van de rest van je indeling.
Zet je planning eens op papier er is van alles mogelijk maar dat hangt af van wat je wilt gaan zien en doen en hoelang je waar wilt blijven.
Succes
Harm
#2 - 23-07-2009, 08:31 uur

adb

Hoi Harm,

Het is inderdaad goed om alles even op een rijtje te zetten. Dus saar gaat ie dan:

vr. 31 juli aankomst san francisco
za 1 aug. alcatraz etc.
zo 2 aug. kustroute
ma 3 aug. kustroute tot ventura
di 4 aug. dag channel islands santa cruz
woe 5 aug. oxnard - grand canyon
do 6 aug. grand canyon south
vrij 7 aug. grand canyon - monument valley - page
za 8 aug. antelope canyon + richting bryce (kanab)
Zo 9 aug. bryce
ma 10 aug. zion
di 11 aug. zion - las vegas (hooverdam en overnachting LV)
woe 12 aug. death valley
do 13 yosemite
vrij 14 yosemite (net voor het drukke weekend)
za 15 kings canyon
zo 16 kings canyon
ma 17 kings canyon tioga pass via bodie lake tahoe
di 18 lake tahoe
woe 19 via napa valley richting san francisco
do 20 san francisco
vr. 21 fly home

Zit dit een beetje logisch in elkaar (niet te veel reiskm?)? Ik heb wat zitten knutselen met de grand canyon north rim maar dat is toch niet handig ben ik bang. Is monument valley de moeite waard of beter ergens anders meer tijd besteden?
is het handig om kings canyon op deze manier mee te pakken of zijn er betere ideeen? zijn er nog tips of dingen die we echt niet mogen missen? Escalante stair case schijnt mooi te zijn, kunnen we dat nog ergens handig meepikken?

Anke
#3 - 23-07-2009, 18:07 uur

cyclops8

Ik begrjip uit je verhaal dat je Yosemite voor het drukke weekend wilt doen, maar als je eerst Yosemite doet, daarna kings Canyon en daarna Lake Tahoe dan maak je een heleboel (onnodige) extra kilometers!
#4 - 23-07-2009, 19:27 uur

adb

Dus, beter toch eerst kings canyon en dan yosemite?
#5 - 23-07-2009, 21:53 uur

cyclops8

Ik heb het nog even nagekeken met Googlemaps erbij.

Als je eerst Yosemite doet en dan Kings Canyon en als laatste Lake Tahoe, dan stuurt de routeplanner je op heenweg naar Yosemity via Tioga Pass  en daarna via de 99 en 50 richting Kings Canyon en Lake Tahoe. Totaal 814 mile en circa 16,5 uur rijden.

Wanneer je de parken omdraait stuurt de routeplanner je op de heenweg via de 58 en 99 naar Kings Canyon en daarna via Yosemite en de Tioga Pass naar Lake Tahoe. Totaal 728 mile en circa 15 uur rijden.

Het verschil valt dus mee en je kan dus voor jezelf de beslissing nemen of je dit wel of niet de moeite vind.

In beide gevallen kom je over de Tioga Pass en dat is een prachtige route!   
#6 - 24-07-2009, 11:34 uur

yvonn

hai,

is er een speciale reden om naar Lake Tahoe te gaan?  Is een meer en meer niet. toch iets langer in King's Canyon/ Sequoia N.P.
#7 - 24-07-2009, 22:11 uur

adb

Het lijkt ons wel lekker om een dagje te relaxen bij lake tahoe en dan via de napa valley bovenlangs terug naar SF. Maar het is heel goed mogelijk dat de planning onderweg nog gaat wijzigen, als we ergens langer willen blijven bijvoorbeeld en keuzes moeten maken. Maar kings canyon en yosemite willen we zeker goed bekijken. Kamperen in deze parken lijkt me super.

Verder willen we ook een dagje naar de channel islands (ipv het drukke LA)  ik ben benieuwd of er mensen zijn op dit forum die daar al eens zijn geweest, want ik lees er weinig over maar lijkt me wel erg leuk.

Anke 
#8 - 25-07-2009, 12:45 uur

Rockie

Lake Tahoe is wel heel mooi, met prachtige uitzichten op de Sierra Nevada. Er is ook een prachtige Scenic Byway > Lake Tahoe East Shore Drive. Zeker een dagje waard!

Je zou kunnen overwegen om 1 dag langer in LV te blijven en van daaruit een dagtrip naar Death Valley. Vanuit LV rijdt je makkelijker naar Sequoia vervolgens  Yosemite > (via Tioga) > Bodie > Lake Tahoe > SF.

Lake Tahoe > SF kan je dan doen via Ebbetts Pass (richting plaatsje Arnold) ook een hele mooie Scenic Byway. Is snel gedacht ook minder km dan SF via Napa Valley maar ik ben niet helemaal zeker. Wel minder Interstate/Highway
#9 - 25-07-2009, 12:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15