Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips, suggesties voor rondreis met camper Californië juli 2008

Discussie gestart

Jac

In juli 2008 gaan wij met onze zoon (11 jaar) voor de eerst keer naar de USA en wel naar Californië.
De tickets, de camper en een aantal  hotelovernachtingen zijn al geboekt.

Hieronder onze, voorlopige, route:
1-3 San Franciso (3 hotelovernachtingen)
4    San Franciso ophalen camper - richting Yosemite
5   Yosimite - Lee Vining
6   Lee Vining - Bodie State Historic Park - Mono Lake - Bishop )
7   Bishop - Alabama Hills - Las Vegas
8-9 Las Vegas,  the Strip, Hoover Dam, Valley of Fire State Park, evt. helicoptervlucht Grand Canyon
10 Las Vegas - San Diego
11 San Diego
12 San Diego - Los Angeles )
13- 14 Los Angeles, studio's, Hollywood, strand, etc.
15 Los Angeles - Highway 1
16-17 Highway
18 inleveren camper San Francisco (ovr hotel San Francisco airport)
19 terugvlucht

Wat waarschijnlijk wel opvalt is dat we niet richting de Grand Canyon gaan, hebben we eerlijk gezegd wel over getwijfeld, maar er toch voor gekozen om dit niet te doen. We zouden dan (een gedeelte) van de kustroute moeten laten vervallen en dat is nou juist hetgeen waarom we graag naar Californië willen.

Tips en suggestie voor wat betreft route, haalbaarheid, bezienswaardigheiden, campings, etc. zijn van harte welkom.
Alvast bedankt!

Jacqueline
#1 - 19-12-2007, 12:03 uur

babarage

tja je kunt niet alles hebben op zo'n reis dus je zult inderdaad keuzes moeten maken. 

ik zou er voor kiezen om langer in Yosemite te  blijven, overnacht op een camping daar (nu al boeken), neem wat tijd voor het park (hoewel de watervallen denk ik al wat klein zijn geworden) en ga ook langs mariposa grove voor de prachtige grote bomen.    Twee dagen in San Diego?  Sea World op het programma staan?  ik denk dat jullie zoon dat in ieder geval heel leuk zal vinden.  Ik zou niet naar Mexico gaan daar, je mag er waarschijnlijk toch niet komen met de camper, je kunt wel met de trein naar de grens maar tis heel commercieel en je kan hooguit zeggen dat je in Mexico geweest bent maar het is neit het echte Mexico.  Als je naar universal studios gaat zou ik de dag daarna gewoon weer los angeles verlaten en elders langs de kust een dagje strand inlassen.  overigens, zwemmen in de pacific.... ik vond het er te ruig uitzien. 

ik moet wel zeggen, als je de uitstap naar Las Vegas maakt (ik vind het leuk voor een nacht maar ik zou er niet voor om rijden zoals jullie doen) en bovendien ook nog eens naar de hoover dam dan vraag ik me toch af of je niet toch naar de GC moet gaan, zo ver is het dan toch niet :).  anders zou ik gewoon vegas overslaan en me nog concentreren op andere mooie plekken in california.  ik zit te denken om dan langs de kust vanuit san francisco naar het noorden te rijden.  ook een heel mooi gebied. 
#2 - 19-12-2007, 12:31 uur

XJ

Ik vind het een heel leuk reisschema. Het is een druk schema en dit bedoel ik positief, je maakt goed gebruik van de tijd die je hebt.

Het is allemaal voorkeur, ik vond Las Vegas helemaal geweldig. Sommige vinden er totaal niks aan. De Grand Canyon hoeft van mij weer niet, ik heb liever wat groenere natuur. San Francisco vond ik een beetje lijken op europese steden, dus daar vond ik ook weinig aan. Daarnaast is het echt verschrikkelijk commercieel. Dus denk goed na wat je echt wilt zien en zoek informatie over hetgeen je wil zien zodat je achteraf niet teleurgesteld bent.
#3 - 19-12-2007, 13:24 uur

Marianne

Hallo Jacqueline,
Ik ben het met Babarage eens om nog een dag Yosemite erbij te doen. Dit is een heerlijk groen park, met meer dan genoeg te doen (raften, fietsen, wandelen); grote favoriet bij onze kinderen. Houd er ook rekening mee dat je op de dag dat je vanuit SF vertrekt niet veel tijd meer zult hebben in het park.
Ik zou dan ergens een dag minder in een stad doen; in deze opzet hebben jullie erg veel steden. Beetje jammer van die camper, want in de steden heb je niet direct de meeste leuke plekjes om te staan denk ik.
Voor strand zou ik ook niet veel tijd uittrekken, dat heb je hier ook wel, en je kunt altijd onderweg langs de kust even ergens aan het strand gaan zitten.

De rit van Bishop naar Las Vegas via Lone Pine is vrij lang, hoewel het wel kan op een dag, maar dan moet je niet al te veel tijd uittrekken voor de Alabama Hills. Je kunt vanuit Lee Vining en Bodie ook wel wat verder rijden en in Lone Pine overnachten in plaats van Bishop, dat scheelt weer ruim een uur de volgende dag.

Marianne
#4 - 19-12-2007, 15:31 uur

Jac

Bedankt voor de reacties.

De eerste opzet van de route heeft inderdaad veel steden, jullie suggestie ter harte genomen mn wat betreft Yosemite!
Wat de Grand Canyon betreft, ik weet dat het vanaf Las Vegas goed te doen is, maar wat ook wel meespeelt is dat volgens mij juli niet echt de meest geschikte maand is (hitte, drukte) om die kant op te gaan. Lijkt me meer iets voor een andere reis en niet in de zomermaanden.

Zijn nog een beetje aan het puzzelen over de route, maar we denken er nu aan om vanuit San Francisco eerst een stukje langs de kust naar het noorden te rijden(avenue of the giants), daarna Lassen Volcanic NP te bezoeken, via of Lake Tahoe of Marshall GoLd Discovery State Historic Park naar Yosemite te gaan en daar een dagje langer te blijven. Om toch een beetje ruimte in de route te houden willen we San Diego laten vallen en 2 dag LA doen ipv 2.

Aanvullingen, tips, niet te missen bezienswaardigheden ...  ik hoor het graag.

Groet, Jacqueline
#5 - 20-12-2007, 09:03 uur

Hans B

In Juli is het alleenmaar heet.
Op de wereldbol gezien zit je op de hoogte van Noord Afrika.
De enige verkoeling is om de hoogte in te gaan.
De Grand Canyon op ±1800 meter is met 30°C beter te doen dan Las Vegas met 40°C.
Toch zou ik de warmte trotseren voor al het moois dat te zien is.
In 2½ week kun je in Amerika niet zo heel veel, de staten zijn groter dan in Europa landen.
Beperk jezelf tot wat je écht wil.
Als je eenmaal geweest bent, zul je zeker terugkomen.

Je moet keuzes maken.
Hans
#6 - 20-12-2007, 09:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Zijn nog een beetje aan het puzzelen over de route, maar we denken er nu aan om vanuit San Francisco eerst een stukje langs de kust naar het noorden te rijden(avenue of the giants), daarna Lassen Volcanic NP te bezoeken, via of Lake Tahoe of Marshall GoLd Discovery State Historic Park naar Yosemite te gaan en daar een dagje langer te blijven. Om toch een beetje ruimte in de route te houden willen we San Diego laten vallen en 2 dag LA doen ipv 2.

Aanvullingen, tips, niet te missen bezienswaardigheden ...  ik hoor het graag.

Groet, Jacqueline

Als je Lassen nog meeneemt dan wordt het wel weer erg krap denk ik. Ik vind het wel een mooi park, maar je moet er wel tijd voor uittrekken om er een paar wandelingen te doen. Ook een bezoek aan het visitor center is aan te raden, als was het alleen al vanwege de foto's tijdens de laatste uitbarstingen van de vulkaan.
Kijk eens in ons reisverslag 2006. We zijn toen van Lassen via Lake Tahoe en een stukje goudzoekersroute naar Yosemite gereden.

Als Las Vegas niet echt een must is, zou je van Lassen via Lake Tahoe naar de oostkant van Yosemite kunnen rijden, dan Yosemite, en via Sequoia naar LA en dan langs de kust terug.
Las Vegas betekent 2 lange rijdagen terwijl de weg vrij saai is.

Marianne
#7 - 20-12-2007, 20:13 uur

Fred & Emmy

Yosemite heel mooi
Lee Vining niet geweest
Bodie State is een beetje Bokrijk, Alabama Hills ?? Maar ligt ook in of aan Death Valley en daar mag je met je gehuurde camper niet heen.
Mono Lake niet de moeite
Bishop niet geweest
San Francisco, wie dat niet mooi vind moesten ze maar geen visum geven
Las Vegas, inderdaad héél heet in juli maar wel de moeite, zeker met  iemand van 11 j wegens al de mooie attrakties die je toch 's avonds en binnen (airco) moet zien)
San Diego zeker de moeite
In Mexico mag je inderdaad met de huurcamper de grens niet over en Tijuana is een commercieel circus bijlange Mexico niet, vooral in de zomer
Los Angeles, Walk of Fame en Chinese Theater moet je misschien wel eens geweest zijn, het is een enorm grote stad waar je zo in verloren rijdt. Als je er een guided tour maakt hou je der toch wel een paar interessante indrukken van over.
De beste raad: koop er een goedkope GPS, ga overal eerst een bezoekje brengen in de Visitors Center, maak indien mogelijk gebruik van Hop-on Hop-off busses en als je verschillende Nationale Parken bezoekt koop dan een Park-Pass voor 1 jaar Kost 80$ voor je wagen en al de personen die er in kunnen. Het enige wat je dan nog in parken dient te betalen is eten, drinken en ev. de camping.

We wensen jullie alvast een goede reis
Fred
#8 - 20-12-2007, 23:51 uur

Jac

Bedankt allemaal voor de reacties, tips, suggesties.
En Inderdaad het is allemaal een kwestie van keuzes maken.

Marianne, je suggestie over de route (Lassen, Lake Tahoe, via oostingang Yosemite, Sequoia) gaan we serious naar kijken. Die route (iets groter rondje, meer noordelijk) staat ook in de Lonely Planet Californie onder Golden State Grand Tour. Of Las Vegas een must is? Het lijkt ons wel heel erg leuk, maar misschien leuker om voor een volgende keer te bewaren en dan meteen richting de Grand Canyon te gaan ....
Trouwens jullie reisverslagen allemaal gelezen. Geweldig!

Jacqueline
#9 - 21-12-2007, 16:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15