Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips & trucs

Discussie gestart

Bakvet

Ik heb de discussie niet helemaal gevolgd, maar zie dat je (opeens?) een traject Salton Sea met Salton City in je route hebt ingepast. Heb je een speciale reden om daarheen te gaan? Anders zou het enorm tegen kunnen vallen. De Salton Sea is geen natuurlijk meer, hij is ontstaan door een dijkdoorbraak bij de aanleg van een irrigatie-kanaal, een jaar of honderd geleden. Daardoor is het grootste deel van de hoeveelheid water van de Colorado rivier een jaar lang deze vallei in gestroomd en daardoor is de Salton Sea ontstaan. Het meer staat dus niet, zoals vaak het geval is, in verbinding met andere wateren. Op de heuvels rond het meer is veel landbouw. Door irrigatie in die gebieden komt zout uit de bodem vrij en dat stroomt naar beneden het meer in. Dat zout is nog uit de tijd dat dit gebied 'in de prehistorie' in verbinding met de oceaan stond. Later is al het water verdampt. Nu stroomt al dat zout met het irrigatiewater naar het meer en het kan niet weg, waardoor deze watermassa inmiddels zouter dan de Pacific Ocean is. Dus echt een aantrekkelijk 'natuurlijk meer' is het niet. Het stinkt er naar rotte vis, de haventjes en 'resorts' rondom het meer lopen op hun laatste benen. Verder is er niet veel meer te zien dan kilometers lang, oninteressant woestijngebied. Althans, voor een doorreis is het niet spectaculair genoeg, ik ben er zelf wel twee keer op vakantie geweest. Dus mijn advies zou zijn: rijd rechtstreeks via de I-10 naar Phoenix.
#16 - 19-08-2012, 09:56 uur

MiamiHeat


Wij hebben nog nooit een vliegtuigvlucht met overstap gedaan.... We vlieg met British Airways naar London Heatrow dan hebben we 2 uur de tijd om over te stappen en dan vliegen we met een ander vliegtuig van British Airways naar LAX.
Hoe gaat dat in zijn werk, met bijvoorbeeld de bagage, inchecken... dat soort dingen?


Het zal net genoeg moeten zijn. Maar het zal wel rennen worden. Zeker als de vlucht vanuit Amsterdam al met vertraging aan gaat komen. Je komt wel aan op Terminal 5 maar die terminal bestaat uit 3 terminals. Eerst door de douane, wederom jas uit, riem af, schoenen uit en dan naar beneden waar op de borden staat aangegeven of boarding voor je vlucht naar LAX als is begonnen. Je weet dan ook welke Gate je moet zijn. Lift naar beneden, treintje pakken en dan snel naar de Gate.

Wij hadden eind april helaas geen goede ervaring met BA.....vlucht van Amsterdam moest uitwijken naar Gatwick, kwamen toen te laat op Heathrow aan en door het lange wachten (4 uur) in allerlei rijen konden we uiteindelijk niet meer naar Miami. Kortom 24 uur vetraging gehad :-( Op de terugweg hadden we 2 uur maar dat werd uiteindelijk 1 1/2 uur overstaptijd en dat haalden we echt maar net! 10 minuten later en we hadden de vlucht naar A'dam gemist.

Ik wens jullie een hele fijne vakantie!
#17 - 19-08-2012, 17:31 uur

TondeG

Ieder geval laat je ticket zien en geef aan dat je heel weinig tijd hebt dan laten ze je wel voor gaan. Het gaat meestal goed dus hou je daar aan vast.
#18 - 19-08-2012, 21:26 uur

oMarjolijno

Ik neem aan dat je met de wandeling tussen Bryce en Zion de Canyon Overlook Trail bedoelt? Had ik hierboven ergens gemeld. Je kunt het ook in mijn wandelsite terugvinden.

Marianne

Dat was hem inderdaad... geweldig Marianne... dank je!!!
Ik wist dat jij het ergens genoemd had, maar kon hem niet meer terug vinden...
#19 - 20-08-2012, 13:00 uur

oMarjolijno

Dus mijn advies zou zijn: rijd rechtstreeks via de I-10 naar Phoenix.

Gaan we doen!!! Bedankt ehhh.... bakvet ;-)
#20 - 20-08-2012, 13:04 uur

oMarjolijno


Het zal net genoeg moeten zijn. Maar het zal wel rennen worden. Zeker als de vlucht vanuit Amsterdam al met vertraging aan gaat komen. Je komt wel aan op Terminal 5 maar die terminal bestaat uit 3 terminals. Eerst door de douane, wederom jas uit, riem af, schoenen uit en dan naar beneden waar op de borden staat aangegeven of boarding voor je vlucht naar LAX als is begonnen. Je weet dan ook welke Gate je moet zijn. Lift naar beneden, treintje pakken en dan snel naar de Gate.

Ik wens jullie een hele fijne vakantie!


@Marjolijn, Wij hebben ook met Britisch Airways gevlogen en hadden 1 1/2 overstaptijd. Ivm vertraging in Amsterdam hadden we nog een uur. De koffers worden door gelabeld dus daar heb je geen omkijken meer naar. Bij aankomst door de douane , dit neemt wel wat tijd in beslag en wanneer het krap wordt gewoon aangeven, ticket laten zien en je mag voor. Daarna met de trein naar de gate. Ik zou 24 uur van te voren via Internet inchecken is wel zo makkelijk. Dan heb je de tickets van zowel vanuit bv A dam en vanuit Heathrow. Op de site kan je eventueel voorkeur seats kopen voor 30 pond maar  is alleen interessant wanneer je bij een nooduitgang zit en deze zijn weer 60 pond..  Kijk eens op deze site. Ik neem aan dat je met een Boeing 747 vliegt. succes

Dank je wel TondeG en Miami Heat, dat gaat zeker lukken. Hopelijk voor ons geen hororsituaties... en anders zijn ze vast op te lossen ;-)
#21 - 20-08-2012, 13:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15