Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips voor 2 bonnefooiers?

Discussie gestart

Mauz

Dag allemaal,

Ten eerste: wat een geweldig forum is dit, veel tips en tricks en zo waar ik al veel aan heb gehad!

Ik ga samen met een vriend van 9-9 tot 29-9 naar Amerika en hebben tot nu toe alleen de tickets, een auto,de eerste twee hotelovernachtingen in SFO (hotel bijou op aanraden van iemand op dit forum, lijkt me geweldig) en oh jaaa Baseball tickets! Arizona Diamondbacks vs Giants. Dus de eerste twee dagen zijn al helemaal volgeboekt met leuke dingen (ook alcatraz bv). De auto heb ik -alweer op tips op dit forum - de 11e geboekt, zodat we SFO alleen maar uitrijden. De laatste 2/3 dagen willen we in Las Vegas spenderen (ons laatste geld opmaken (of wonderbaarlijk onze reid terugverdienen :P), van daaruit gaat de vlucht naar Schiphol. Dus tussen de 11e en de 26e staat nog niks op papier (wel ideeen). Mijn idee is om een hoop NPs af te gaan: yellowstone, Bryce, Zion, Grand Canyon, Monument Valley en zo nu en dan een stad (ik kan trouwens alleen maar Salt Lake City bedenken, misschien Reno met erdoorheen rijden)

Aangezien ik eerder in Amerika ben geweest en het albekende rondje SFO-LA-San Diego-Grand Canyon- Las Vegas- SFO heb gedaan, leek het mij leuk om naar Yellowstone te gaan. Is dit vanuit SFO een beetje te doen en het waard?

En heeft iemand nog andere ideeen van plaatsen/dingen die men móet zien op deze reis? Let wel, we gaan niet naar LA (ben ik al geweest ;))
#1 - 15-07-2007, 12:28 uur

allard

..............., leek het mij leuk om naar Yellowstone te gaan. Is dit vanuit SFO een beetje te doen en het waard?

Het is te doen en het is het waard. Maar elk waarde oordeel is persoonlijk. Of jullie dat ook zo ervaren kan ik niet garanderen.

Wij deden in september 1993 de volgende route in hoofdlijnen:

SFO - de golden gate over - Chico - Lassen Volcanic - Hwy50 ("the loneliest" prachtige afwisseling bergruggen/valleien) - Great Basin - SLC/Ogden - Golden Spike - Grand Teton - Yellowstone - Bighorn Canyon - Devils Tower - Mount Rushmore - Cray Horse (wounded knee) - Badlands NP - zuidwaarts door Nebraska / Kansas / Oklahoma / Texas (als boerenzoon wilde ik de sfeer en onmetelijke ruimte van de great plains eens proeven) - westwaarts via Sand Dunes en Black Canyon of the Gunnison weer richting Moab en Las Vegas. Reisduur tot LV ca. 18 dagen. Een kortere en voor jullie waarschijnlijk interessantere variant is via de Rocky Mountains zuidwaarts. De herfstkleuren op grotere hoogten zijn in september werkelijk fenomenaal.

Succes in het land van de onbeperkte keuzes, Allard

#2 - 15-07-2007, 14:39 uur

Vegas

Yellowstone is het meer dan waard, het is fantastisch, doen!

@allard: prachtige foto's man.
#3 - 16-07-2007, 08:12 uur

Mauz

Nog meer tips? In de trend van 'als je dan toch daar naar toe gaat via die snelweg, stop dan even daar... ' :)
#4 - 29-07-2007, 12:22 uur

allard

Dat gaat wat makkelijker als je eerst je (ontwerp) route gaat vastleggen. Je reisdoel is nu wel erg algemeen gesteld.

Allard.
#5 - 29-07-2007, 14:09 uur

Mauz

Route is globaal genomen: SFO via Reno naar Salt lake city, naar boven naar yellowstone, dan naar beneden en allerlei NPs af. Zyon, monument Valley, Grand Canyon, Arches, Bryce. Miisschien vanaf Yellowstone via the rockies naar het zuiden.. Eindpunt is Las Vegas :).
#6 - 29-07-2007, 15:36 uur

allard

Ja, dat is iets minder algemeen. Als ik wat tijd over heb wil ik er wel eens voor gaan zitten. Normaal zijn op dit forum altijd veel mensen die er graag uitgebreid op ingaan maar die die zijn nu zelf allemaal ook op vakantie vermoed ik.

Allard
#7 - 29-07-2007, 17:32 uur

Jez

Aangezien het stuk SFO -> SLC het meest saaie stuk weg in Amerika schijnt te zijn, zou ik zuidelijker gaan en via Oregon en Idaho naar Yellowstone rijden. In noord California heb je ook NP's, zoals Lassen Volvanic en Redwood, en in zuid Oregon Crater Lake NP. Dan afzakken naar de NP's in Utah om in Las Vegas te eindigen. Bijvoorbeeld.
#8 - 29-07-2007, 18:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

allard

Aangezien het stuk SFO -> SLC het meest saaie stuk weg in Amerika schijnt te zijn, ......

Smaken verschillen. De route langs Lassen NP, Reno, de verrukkelijke Hwy 50, Great Basin NP,....  Als geologie freak vond ik alleen al het bezoek aan de fairview peak een omweg waard. De Bingham Coppermine hebben we jammerlijk gemist. Ik wil beslist niet zeggen dat het de meest enerverende route is maar de meest saaie.....

Allard
#9 - 30-07-2007, 19:57 uur

Jez

Aangezien het stuk SFO -> SLC het meest saaie stuk weg in Amerika schijnt te zijn, ......
De route langs Lassen NP, Reno, de verrukkelijke Hwy 50, Great Basin NP,....  Als geologie freak vond ik alleen al het bezoek aan de fairview peak een omweg waard. De Bingham Coppermine hebben we jammerlijk gemist. Ik wil beslist niet zeggen dat het de meest enerverende route is maar de meest saaie.....

Allard

Daarom is dit ook niet de weg die ik bedoel  ;) Mauz schrijft over de weg van San Francisco door Reno naar Salt Lake City. Dat moet volgens mij de Interstate 80 zijn, en daarvan heb ik gehoord (ik schreef ook "schijnt", want ik heb het zelf niet gereden) dat die dodelijk saai is. Vandaar mijn tip: ga zuidelijker, waarbij je oa langs Lassen komt.........
#10 - 30-07-2007, 20:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15