Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips voor deze rondreis

Discussie gestart

hoezen66

Hallo Amerika vrienden,

Met name door dit forum zijn onze ideeen weer aangepast.  Graag had ik jullie mening over deze rondreis.
Met name heb ik een ook een vraag over Page naar Tusayan (Moqui) . Wie kan hier tips over geven (evt een leuk Hotel etc). 2 overnachten niet te veel?

16-jul   vlucht Amsterdam - San Francisco
17-jul   San Francisco
18-jul   San Francisco - Yosimite village (El Portal-Curry Village)
19-jul   Yosimite village (El Portal-Curry Village)
20-jul   Yosimite village (El Portal-Curry Village) - Lone Pine
21-jul   Lone Pine- Stovepipe wells
22-jul   Stovepipe wells - Las Vegas
23-jul   Las Vegas
24-jul   Las Vegas
25-jul   Las Vegas - Springdale
26-jul   Springdale
27-jul   Springdale - Tropic
28-jul   Tropic
29-jul   Tropic - Moab
30-jul   Moab
31-jul   Moab - Monument Valley
1-aug   Monument Valley -Page
2-aug   Page
3-aug   Page
4-aug   Page - Tusayan (of Moqui)
5-aug   Tusayan (of Moqui)
6-aug   Tusayan (of Moqui)  - Sedona
7-aug   Sedona -Phoenix
8-aug   Phoenix - Amsterdam


alvast bedankt voor jullie reacties

Jos Hoezen
#1 - 19-03-2011, 20:23 uur

Marianne

Hallo Jos,

Ik begrijp dat er nog niets geboekt is? Voor Yosemite zul je echt moeten gaan kijken, en eventueel iets vast gaan leggen. Boek iets dat je kunt annuleren als er nu niets in het park is, en kijk regelmatig of er iets vrijkomt in het park (op www.yosemitepark.com ).
Je kun na Yosemite ook in Lee Vining of Mammoth Lakes overnachten. dan heb je meer tijd voor Yosemite - ook het oostelijke deel is prachtig - en voor eventueel een bezoek aan Bodie. Van Lee Vining naar DV is goed te doen, in de zomer zul je daar toch niet veel uit je auto willen komen.
Twee  nachten Tropic kan, maar je zou ook de tweede nacht kunnen vervangen door een nacht in Torrey. Dan heb je meer tijd voor de scenic UT 12, en voor Capitol Reef, Goblin valley etc.
Ik weet niet wat je allemaal in Page van plan bent, maar ik denk dat je beter een dag minder in Page kunt doen, en die dag in Moab gebruiken. Of in Yosemite.
Waarom Moqui? Ik neem aan dat je naar de Grand Canyon wilt? Kijk dan eens naar een overnachting in het park. Zie hiervoor www.xanterra.com .

Marianne

#2 - 19-03-2011, 23:04 uur

Tet14

Wie, wat, waar is Moqui???  Toch niet dat verdwenen Fred Harvey hotel?
#3 - 20-03-2011, 01:01 uur

Chris RTA

Ik zou moab zo laten staan. Canyonlands en Arches np hebben die tijd nodig.

Ik zou Tusayan 1 dag minder doen en die bij Sedona plakken. De rit van Tusayan naar Sedona is een flinke rit waardoor je geen tijd hebt voor sedona. De volgende dag zou je alweer vertrekken naar Phoenix.

Tropic en Springdale zou ik alleen overnachten en niet een hele dag blijven. Of zelfs gewoon overslaan.

#4 - 20-03-2011, 11:42 uur

Marianne

Tropic en Springdale zou ik alleen overnachten en niet een hele dag blijven. Of zelfs gewoon overslaan.
Springdale en Tropic zullen bedoeld zijn om Zion en Bryce te bezoeken, dus die zou ik zeker niet overslaan.

Tusayan - Sedona is ongeveer 2 uur rijden, valt nog wel mee dus.

Marianne
#5 - 20-03-2011, 14:36 uur

hoezen66

Hallo Jos,

Ik begrijp dat er nog niets geboekt is? Voor Yosemite zul je echt moeten gaan kijken, en eventueel iets vast gaan leggen. Boek iets dat je kunt annuleren als er nu niets in het park is, en kijk regelmatig of er iets vrijkomt in het park (op www.yosemitepark.com ).
Je kun na Yosemite ook in Lee Vining of Mammoth Lakes overnachten. dan heb je meer tijd voor Yosemite - ook het oostelijke deel is prachtig - en voor eventueel een bezoek aan Bodie. Van Lee Vining naar DV is goed te doen, in de zomer zul je daar toch niet veel uit je auto willen komen.
Twee  nachten Tropic kan, maar je zou ook de tweede nacht kunnen vervangen door een nacht in Torrey. Dan heb je meer tijd voor de scenic UT 12, en voor Capitol Reef, Goblin valley etc.
Ik weet niet wat je allemaal in Page van plan bent, maar ik denk dat je beter een dag minder in Page kunt doen, en die dag in Moab gebruiken. Of in Yosemite.
Waarom Moqui? Ik neem aan dat je naar de Grand Canyon wilt? Kijk dan eens naar een overnachting in het park. Zie hiervoor www.xanterra.com .

Marianne


Hallo Marianne
Excuus voor mijn onduidelijkheid. Ik ben bezig om onze reis voor 2012 te plannen.
Ik las oa op dit forum dat je er op tijd bij moet zijn als je in de parken wilt verblijven. Dus dat gaan we zeker op tijd regelen. Tot nu toe is de enige onduidelijkheid het bezoek aan de GC. We willen deze vanuit Page gaan bezoeken, maar een duidelijke tip heb ik nog niet kunnen vinden voor een overnachting (of twee). Ik had gelezen Moqui, maar dit schijnt dus wat minder te zijn.. Ik zal de door jou aangegeven site even bekijken. Ligt deze wel ergens op de route van Page naar Sedona ?

Jos Hoezen
#6 - 20-03-2011, 18:47 uur

Marianne

Het is handig om al je berichten in het zelfde topic te houden (zolang ze over dezelfde reis gaan), dan weten we die niet onbelangrijke details als het jaar waarin je gaat etc.  ;)

Ik begrijp niet zo goed dat je nog geen tip over een overnachting bij de GC hebt kunnen vinden. Die wordt bijna bij elke rondreis die hier wordt besproken wel eens gegeven. Mijn voorkeur gaat uit naar een overnachting aan de rim. Te reserveren bij de site die ik heb gegeven. Voordelige opties zijn de Bright Angel Lodge (je ozu daar 2 kamers kunenn nemen, ook wel eens lekker), of de Maswik Lodge of de Yavapai Lodge. Die laatste 2 liggen niet vlak aan de rim.

Kijk nog eens of je niet een extra nacht in Yosemite kunt plannen, daar is - zeker met kinderen - genoeg te doen. Kijk maar eens in onze reisverslagen.
Voor een overnachting met 5 personen is de Yosemite Lodge heel geschikt. Of een 5-persoons tent in Curry Village, of Housekeeping camp.

Marianne

PS Je moet bij een quote je eigen tekst na de [/quote] plaatsen.
#7 - 20-03-2011, 22:55 uur
« Laatst bewerkt op: 20-03-2011, 22:57 uur door Marianne »

hoezen66

Hoi marianne,

bedankt voor je tips. We hebben inderdaad via de door jouw aangegeven site een paar leuke M(h)otels gezien. We denken nu de reis compleet te hebben.
We willen de vliegtickets en eerste en laatste overnachten regelen via het reisburo.
Auto wil ik zelf boeken, alsook de hotels. Heb je een idee wanneer de beste tijd hiervoor is om dit te boeken. Ik zie bv. dat als ik nu in Yosimite wil boeken de data in augustus 2012 nog niet beschikbaar zijn. Ook in LV zie ik dat en dat vind ik vreemd.
Waar kan ik het beste een dikke SUV huren voor 5 personen incl bagage ?

Jos Hoezen

#8 - 22-03-2011, 20:39 uur

Marianne

Yosemite kun je een jaar van te voren boeken. Verder hangt het van de motelketen af, ik denk dat je soms wel langer van te voren kunt reserveren. Op tijd boeken is vooral voor Yosemite handig. Je zult zien dat het ook erg snel gaat zodra er een periode vrij is. Boek voor de zekerheid een paar extra nachten, je kunt kosteloos annuleren (tot een week van te voren).

Marianne
#9 - 22-03-2011, 21:03 uur

Old Faithful

Net als veel andere forumleden heb ik voor autohuur goede ervaringen met usaeisen.de. Vaak wordt ook eautohuur.nl in positive zin genoemd, net als de mogelijkheid om via de ANWB met 10% korting bij Hertz te boeken.
Voor 5 personen wordt i.v.m. de bagage ook vaak voor een minivan gekozen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#10 - 23-03-2011, 10:29 uur
Groet,

Old Faithful

hoezen66

Allen,

Even een algemene vraag van mij vrouw. Haar valt op dat veel reizen juist andersom zijn als de onze. Starten in Phoenix en eindigen in SF. Ik had het zo nog niet bekeken maar zit daar logica in ?

Jos
#11 - 10-04-2011, 14:58 uur

leendert en maria

Volgens mij maakt het niet zo veel uit. Wij zijn gestart in Phoenix en eindigden in SF; ik vond het prettig om eerst veel natuur te bekijken en aan het eind een stad te bezoeken. Het nadeel is dan wel dat we aan het eind in de kou zaten. In SF is het in de zomer meestal bewolkt en zo'n 16 graden. Jij eindigt nu lekker in de zon  1smile
Maria
#12 - 10-04-2011, 18:46 uur

Tet14

En in de hitte. In Phx blijven de bewoners het liefst in de a/c  die tijd van het jaar. 45-50C is niet ieders hobby. San Francisco is natuurlijk wel een geweldige afsluiting voordat je terugvliegt. Persoonlijk verwerk ik jetlag liever in Phx dan in SF.  Maar zo ontzettend belangrijk is dat ook allemaal weer niet. Als je de keus hebt zou ik Phx-SF doen. Daar komt nog bij dat hoe eerder je in GC op je reis hoe beter. Aan het eind van een rondrit kan GC minder imposant overkomen dan aan het begin van je trip. IMO.
#13 - 10-04-2011, 22:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15