Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Foto Reis Zuid Westen Oktober 2012

Discussie gestart

Tet14

Toevallig zitten wij ook in Moab die eerste week october en nee, het valt niet mee ;)
#16 - 03-06-2012, 23:55 uur

allard

Tja. Wij hebben inmiddels 6 reizen van pakweg 3 weken per stuk er op zitten. Altijd buiten het hoofdseizoen. Nooit meer dan de eerste overnachting geboekt. Het is altijd nog gelukt onderdak te vinden. Zelfs in Moab is het de laatste keer nog gelukt ondanks dat de plaats toen overladen was met een 4x4 offroad club. Dus een volgende keer gaan we ook weer lekker zo vrij als een vogeltje.
#17 - 04-06-2012, 22:36 uur

Jez

Hier dezelfde ervaring: in oktober, op een vrijdag, tijdens een tafeltennisweekend of zoiets, gewoon een kamer kunnen krijgen (voor een fatsoenlijke prijs). Aan de andere kant, als je zeker weet dat je er bent op een bepaalde dag, waarom dan niet boeken....
#18 - 05-06-2012, 00:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

allard

Indien je helemaal zeker bent van je reisschema kan je zeker boeken. Zelf nemen we doorgaans een ruw schema in gedachten en proberen dat te volgen. Maar we zijn bepaald niet zeker omtrent de hoeveelheid tijd die we aan de verschillende onderdelen gaan besteden. Dat hangt helemaal af van de bevindingen ter plaatse. Ook het weer kan een rol spelen.  Dan is 'on the fly' boeken wel zo handig.

Wat de OP betreft meen ik begrepen te hebben dat hij zich overdag gaat oriënteren op fotogenieke locaties en dan in de schemer en/of het duister zijn slag gaat slaan. Dan ben je wel afhankelijk van gunstige atmosferische condities. Het is er niet altijd onbewolkt. Het zou jammer zijn dat een voorgenomen fotografische hoofdprijs niet gerealiseerd kan worden omdat je niet op het juiste moment op de juiste plek bent of kunt zijn. Bijvoorbeeld omdat je reisschema te star in elkaar zit.
#19 - 09-06-2012, 16:29 uur

Fraaa

@Fraaa: Met die indrukwekkende hoeveelheid apparatuur kan het niet meer mislukken zou ik zeggen.

Indien het accent van je reis op nachtfotografie ligt dan vraag ik me af waarom je niet gaat kamperen. Dan kan je blijven slapen op je werkterrein en hoef je in het donker geen halsbrekende toeren  uit te halen om met apparatuur en al weer veilig "thuis" te komen. Dat kamperen kan je mooi om en om afwisselen met een motel overnachting.

Naar mijn idee is het in oktober absoluut niet nodig om al die motels bij voorbaat te boeken. Amerika is het land van de vrijheid. Why don't you use it? In die periode kan je prima op de bonnefooi rijden en mocht je dat een beetje eng vinden dan kan je 's ochtends altijd nog de overnachting voor die avond boeken met je laptop en wifi.

Ik vraag me sterk af of je die outdoor GPS wel handig gaat vinden. Het is heel wat anders dan navigatie in de auto en dan in een sterk geaccidenteerd terrein zonder wegen en paden ter oriëntatie. Geef mij maar een route met steenmannen waar je bij elk "waypoint" visueel contact hebt met het volgende. In de route naar False Kiva is het vinden van de juiste verticale dimensie de "valkuil". Ik hoop echt niet dat je die van plan bent in je eentje te doen. Een terugkeer in het duister lijkt me echt vragen om moeilijkheden.


Wel, er gaan nachten zijn dat ik de hele nacht weg ben & het motel enkel ga gebruiken om nadien te crashen. Dat gaan meestal de locaties zijn waar ik 2 nachten verblijf. De locaties waar ik maar één nacht verblijf, daar ga ik het proberen niet té laat te maken. Ook heb ik wel een beetje geregeld dat de motels vrij dichtbij zijn, dus op zich moet dat wel goed lukken. De overnachtingen in Moab moest je trouwens echt wel op voorhand boeken hoor, er is dan een Mountainbike wedstrijd dat weekend & er gaan dus duizenden mensen op af komen. Het zal dus heel druk zijn.

Omtrend je opmerking over het kamperen, wel ja dat is een optie natuurlijk. Ik zit ook graag in de natuur & zeker als om't nachtfotografie gaat, maar alleen kamperen lijkt me ook niet 100% veilig. Ik ging toch liever uit van't feit dat ik elke dag een soort uitvalsbasis had. Natuurlijk heb ik voor de meeste motels niet de duurste genomen, op een hotel of drie na valt de kost per avond wel mee denk'k. De outdoor GPS werkt vrij goed trouwens, ik heb er hier al wat wandelingen mee uitgestippeld & het gebruik er van is niet moeilijk.

False Kiva ga ik trouwens wél alleen doen, ik heb namelijk geen andere optie. Ik heb wel vrienden in Salt Lake City & Springdale & ik ging zowiezo alleen op vakantie, het zal ook niet de enige wandeling of trail zijn die ik alleen zal doen. Het zal waarschijnlijk wel een beetje eng worden om terug te wandelen in de duisternis, maar je moet er natuurlijk ook iets voor over hebben. Ik heb trouwens nooit gezegd dat't makkelijk ging worden, maar een goede voorbereiding kan al veel pech voorkomen. Langs de andere kant ben ik ook iemand die vrij paranoide is ingesteld, als ik dus iets écht niet vertrouw begin ik er ook niet aan. Voor False Kiva heb ik voldoende informatie om er te geraken (via 3 verschillende bronnen de GPS-coördinaten & beschrijving) & ik kan ook nog altijd even in't Visitors Center terecht als ik nog wat tips zou willen.

Ik denk dat't vooral belangrijk is of je zelf vertrouwen hebt in't feit dat je zoiets gaat doen. Ik maak me eigenlijk vrij weinig zorgen, ik ben vrij goed voorbereid vind ik zelf.
Hier heb ik al nachten bij -19°C in hartje Ardennen doorgebracht, kilometers van de wagen verwijderd. Waarmee ik niet wil zeggen dat't vergelijkbaar is, maar ik ben wel iemand die zijn weg vrij makkelijk kan vinden :D

Indien je helemaal zeker bent van je reisschema kan je zeker boeken. Zelf nemen we doorgaans een ruw schema in gedachten en proberen dat te volgen. Maar we zijn bepaald niet zeker omtrent de hoeveelheid tijd die we aan de verschillende onderdelen gaan besteden. Dat hangt helemaal af van de bevindingen ter plaatse. Ook het weer kan een rol spelen.  Dan is 'on the fly' boeken wel zo handig.

Wat de OP betreft meen ik begrepen te hebben dat hij zich overdag gaat oriënteren op fotogenieke locaties en dan in de schemer en/of het duister zijn slag gaat slaan. Dan ben je wel afhankelijk van gunstige atmosferische condities. Het is er niet altijd onbewolkt. Het zou jammer zijn dat een voorgenomen fotografische hoofdprijs niet gerealiseerd kan worden omdat je niet op het juiste moment op de juiste plek bent of kunt zijn. Bijvoorbeeld omdat je reisschema te star in elkaar zit.

Ik had deze route vrij ruw uitgestippeld via Google Maps & toen ik eenmaal een vlucht & huurauto had gevonden ging ik pas op zoek naar overnachtingen. Nu, veel mensen houden van't feit dat ze hun reisschema nog altijd kunnen wijzigen ter plaatse & in mijn geval is dat eigenlijk ook nog altijd mogelijk. Bij de meeste hotels/motels kan je tot een paar dagen voor aankomst nog annuleren, als ik dus iets wil overslaan (wat waarschijnlijk niet zal gebeuren), dan kan dat in principe nog. Maar ik hou er dus wel van om op voorhand alles geregeld te hebben ja. Ik ben iemand die over zo'n dingen graag de controle heeft.

Ivm de fotografie heb je't juist ja! Ik ga eigenlijk door de dag vooral rijden & leuke locaties uitzoeken. In de namiddag ga'k proberen in te checken, iets eten & daarna proberen een uurtje voor zonsondergang terug naar de locatie te gaan om alles op te stellen.
Ook ga ik dus wel vaker in't donker terug naar de wagen moeten wandelen. Dat daar risico's aan verbonden zijn, dat besef ik, maar dat is ook gewoon't risico van het vak.

Ik heb trouwens nog een paar hotels gewijzigd aangezien ik via Priceline nog een leuke slag kon slaan. Ook heb ik't hotel in Page veranderd omdat er blijkbaar veel bedbug-reports waren bij dat hotel in kwestie.
De laatste overnachting heb ik gekozen voor pure luxe aangezien ik waarschijnlijk total loss zal zijn van 3 weken rond te rijden, weinig te slapen & veel te "werken" :D


29/09   Amsterdam, NL, CitizenM Hotel
30/09   Las Vegas, NV, Vdara Hotel & Spa (via Priceline voor een prikje geregeld!)
01/10   Springdale, UT, Zion Park Motel (hier kan ik eventueel bij vrienden verblijven in Springdale, moet ik nog bekijken)
02/10   Tropic, UT, Bryce Canyon Inn
03/10   Torrey, UT, Days Inn
04/10   Moab, UT, Motel 6
05/10   Moab, UT, Motel 6
06/10   Monument Valley, AZ, The View Hotel
07/10   Page, AZ, Best Western Arizona Inn
08/10   Tusayan, AZ, Red Feather Lodge
09/10   Tusayan, AZ, Red Feather Lodge
10/10   Lake Havasu City, AZ, Travelodge
11/10   Twentynine Palms, CA, Motel 6
12/10   Twentynine Palms, CA, Motel 6
13/10   Bishop, CA, Motel 6
14/10   Bishop, CA, Motel 6
15/10   Panamint Springs, CA, Panamint Springs Resort
16/10   Las Vegas, NV, Bellagio Hotel (deze gaat genieten worden!!!)
17/10   Las Vegas, NV / Terugvlucht
18/10   Amsterdam, NL
#20 - 14-06-2012, 00:17 uur

allard

Wat het kamperen betreft dacht ik dat de nachtelijke temperatuur een punt van zorg zou kunnen zijn. Maar voor wie -19°C doorstaan heeft zie ik geen probleem. 100% veilig ben je nergens. Zeker niet in de USA. De verspreiding van vuurwapens onder de bevolking is er ongekend. Officieel voor de zelfverdediging maar nergens in de vrije en ontwikkelde wereld heeft een land zo'n groot deel van haar bevolking in gevangenissen opgesloten als in de USA. Dat is een teken aan de wand. Toch hebben we ons nooit onveilig gevoeld in alle eenzaamheid waarin we gekampeerd hebben. De kans dat een psychopaat met een vuurwapen jou komt opzoeken in een uithoek van de woestijn is kleiner dan dat jouw vliegtuig voortijdig de bodem opzoekt...... (By the way, wat dat betreft zie ik het met vliegtuig in jouw signature ook niet helemaal goed komen ;) ) Voor de gemoedsrust kan je in de week voor vertrek beter ook maar niet naar Aircrash Investigation of naar CSI of zoiets kijken....

Een outdoor GPS vind ik erg handig vanwege het tracklog dat je (achteraf) in je bezit krijgt. Daarnaast is het handig om vast te kunnen stellen dat je al dan niet verdwaald bent en eventueel terug kunt keren naar dat deel van de route waar je nog zeker was van je positie. Maar tijdens de hike navigeren, trek dan maar minstens twee keer zoveel tijd uit.

Wat betreft de hike naar False Kiva zit de grootste moeilijkheid niet zozeer in het vinden van de juiste positie, dat is op te lossen, maar in het "klimwerk". Af en toe zijn handen en voeten nodig en ik vermoed dat je nogal topzwaar bent met al die apparatuur op je rug. Verder ben je maar alleen...... Heb je een satelliet telefoon voor het geval dat? Je spreekt over "in de duisternis terug wandelen" maar een deel van het (overigens zeer korte) traject kan je beslist geen wandelen noemen. Heb je al enige ervaring met een hike in dat gebied met bijvoorbeeld de (niet gezekerde) oversteek van een kleine canyon?
#21 - 16-06-2012, 18:36 uur

koosv

Motel6 in Moab kan ik afraden vanwege enorme gehorigheid door dunne wandjes en voortdurende geluiden van o.a.waterleidingen, douches, toiletten en andere zaken. Was een slechte ervaring. In tripadvisor moet je heel goed lezen, maar sommigen maken er gewag van.
Positieve reacties worden soms in opdracht geschreven, daarom moet je reacties op dit soort sites zeer kritisch bekijken.
Dit is voldoende aangetoond door een onderzoek van de Cornell universiteit.
(zie:Proceedings of the 49th annual meeting of the association for computational linguistics, pag 309-319, june 19-24, 2011). Uiteraard hebben jullie die allang gelezen.....

Als je een track uploadt naar je gps, (via google earth als kml file te zien), dan zie je als het goed is een lijn, en die hoef je "alleen maar" te volgen. Navigeren op deze manier valt erg mee voorzover je reeds een track hebt.

Zelf gebruik ik tegenwoordig een smartphone en bijvoorbeeld orux maps of backcountry navigator.
De omgeving zie je in de vorm van een kaart.
Bij die laatste app kan je accuterra gebruiken. Dat is veel mooier dan een moeilijk te interpreteren topo kaart, omdat je diepte ziet door schaduwwerking; maar eigenlijk hoef je alleen het lijntje te volgen en is de kaart minder belangrijk.
Accuterra is bij iphones een aparte app. Zij leveren ook dit soort kaarten voor magellan gps apparaten. Daardoor heeft magellan de mooiste kaarten!

De topo map van dit gebied is de o38109d8, legaal te downloaden via http://www.archive.org/download/http://archive.org/details/usgs_drg_ut_38109_d8
Neem de TIFF file.
#22 - 16-06-2012, 23:02 uur

Jez

Was een slechte ervaring. In tripadvisor moet je heel goed lezen, maar sommigen maken er gewag van.
Positieve reacties worden soms in opdracht geschreven, daarom moet je reacties op dit soort sites zeer kritisch bekijken.

Dus als ik het goed begrijp, moet je goed zoeken naar de negatieve reviews en de positieve moet je niet geloven?  :o
Gek, ik heb vaak mijn vraagtekens bij de slechte reviews, als de gemiddelde waardering goed is. In mijn beleving zijn dit meestal incidenten. Of de zeikerds. Of de slecht voorbereide toeristen. Slechte reviews van ouder dan ca. 2 jaar zie ik niet als representatief - als de meeste reviews daarna positief zijn - omdat situaties veranderen.

But that's just my 2 cents....
#23 - 17-06-2012, 09:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tet14

Als onbezoldigd medewerker van Tripadvisor kan ik je wel vertellen dat je veel reviews met een korrel zout mag nemen. Manipulatie komt dagelijks voor en is een groot probleem. Dat vindt TA zelf ook.  Vooral 1 time posters maken er een potje van. 1 review, goed of slecht en je ziet ze nooit meer terug. Ik heb hier een doos met stapels stickers voor TA. Die mag ik uitdelen als een hotel of restaurant me bevalt waarna ze de sticker op de deur kunnen plakken maar ik begin er niet aan.
Tet
#24 - 17-06-2012, 11:07 uur
« Laatst bewerkt op: 17-06-2012, 11:09 uur door Tet14 »

Ine

Toevallig hebben wij ooit - volgens mij in 2006 of 2007 - in de toen vrij nieuwe Motel 6 in Moab geslapen.
De kamer en het sanitair e.d. waren prima in orde. Maar inderdaad viel ons de gehorigheid ook op.
Met buren die 1 of 2 kinderen bij zich hadden, aardig wat gehuil en gegil, de deuren die her en der dicht gegooid werden etc. vonden wij het geen geslaagd adres.
De muren waren inderdaad wel heel erg dun....
#25 - 17-06-2012, 16:25 uur

Fraaa

wat dat betreft zie ik het met vliegtuig in jouw signature ook niet helemaal goed komen ;) ) Voor de gemoedsrust kan je in de week voor vertrek beter ook maar niet naar Aircrash Investigation of naar CSI of zoiets kijken....

Een outdoor GPS vind ik erg handig vanwege het tracklog dat je (achteraf) in je bezit krijgt. Daarnaast is het handig om vast te kunnen stellen dat je al dan niet verdwaald bent en eventueel terug kunt keren naar dat deel van de route waar je nog zeker was van je positie. Maar tijdens de hike navigeren, trek dan maar minstens twee keer zoveel tijd uit.

Wat betreft de hike naar False Kiva zit de grootste moeilijkheid niet zozeer in het vinden van de juiste positie, dat is op te lossen, maar in het "klimwerk". Af en toe zijn handen en voeten nodig en ik vermoed dat je nogal topzwaar bent met al die apparatuur op je rug. Verder ben je maar alleen...... Heb je een satelliet telefoon voor het geval dat? Je spreekt over "in de duisternis terug wandelen" maar een deel van het (overigens zeer korte) traject kan je beslist geen wandelen noemen. Heb je al enige ervaring met een hike in dat gebied met bijvoorbeeld de (niet gezekerde) oversteek van een kleine canyon?

Oh vliegangst heb ik niet, moest't ooit zo ver komen kan je er toch weinig tot niets meer aan doen. Die Aircrash investigation afleveringen boeien me trouwens wel hoor, maar 't heeft weinig invloed op mijn gemoedsrust  >:D

Over de wandeling naar False Kiva, ik ben nog nooit in dat gebied zelf geweest, maar ik besef dat de wandeling geen piece of cake gaat zijn. Ik heb wel wat materiaal bij trouwens, maar ik probeer't gewicht wel een beetje in toom te houden. Ik ga niet ALLES meesleuren als de hike ga doen. Je moet ook altijd ruimte over houden voor water, een ehbo kitje & andere dingen. Het zogenaamde klimwerk valt volgens mijn bronnen vrij goed mee, het grootste gevaar is volgens hun de vele lossen stenen bij het afdalen. Er geraken is inderdaad het problemen niet, de moeilijkheid is het eerste grote stuk van de trail niet hoog. Enkel de afdaling zelf kan voor sommigen wat teveel zijn (als je bv hoogtevrees hebt).

De outdoor GPS is iets heel handig ja, ik heb de waypoints en de track zelf er in zitten & zoals koosv al zei, in principe wandel je van punt naar punt. Over de lengte van de trail (ongeveer 2,5km) heb ik een 14-tal waypoints, nagiveren moet in principe goed meevallen. Soms zal er een beetje moeten uitgeweken worden omdat een rechte lijn niet mogelijk is, maar je komt er uiteindelijk wel. De grote fout die de meeste mensen maken is dat ze boven de Kiva uitkomen ipv recht ervoor. Meestal gebeurt dat ook bij de mensen die enkel een beknopte beschrijving hebben om er te geraken. Het terug wandelen (of klimmen zoals je aangeeft) zal waarschijnlijk wat spannender worden, dat geef ik toe. Dat daar ook een gevaar in schuilt, dat is een feit. Maar je moet ergens een keuze maken, oftewel blijf je in je comfortzone & beleef je niets, oftewel trek je er op uit & zie eens wat van de wereld. Het feit dat ik alleen ben kan enkel nadelig zijn als ik zelf gewond geraak bv, in de meeste andere gevallen heb je vrij weinig aan een 2de persoon, dat zie ik dus niet zo meteen als een groot nadeel.

Ivm de satelliettelefoon: nee. Maar ik ga me wel een Spot Messenger aanschaffen voor ik vertrek, in principe is dat genoeg om hulp te kunnen krijgen in gebieden waar je geen telefoonbereik hebt. Je betaalt naast het toestel een jaarlijkse kost, via het toestel kan je vanaf zowat elke locatie ter wereld (zolang je maar lucht boven je hoofd hebt) een SOS signaal uitzenden, jouw locatie wordt dan automatisch doorgeseind naar de dichtsbijzijnde hulpdiensten. Dat is natuurlijk een extreem geval, maar als je bv alleen bent, je been breekt & er komt toevallig niemand 3 dagen voorbij, dan heb je wel een probleem als je voor de rest geen hulpdiensten kan bereiken. Dan is zo'n ding dus inderdaad van levensbelang, het lijkt me dus ook vrij idioot om je leven op't spel te zetten voor minder dan 200€.

Motel6 in Moab kan ik afraden vanwege enorme gehorigheid door dunne wandjes en voortdurende geluiden van o.a.waterleidingen, douches, toiletten en andere zaken. Was een slechte ervaring. In tripadvisor moet je heel goed lezen, maar sommigen maken er gewag van.
Positieve reacties worden soms in opdracht geschreven, daarom moet je reacties op dit soort sites zeer kritisch bekijken.
Dit is voldoende aangetoond door een onderzoek van de Cornell universiteit.
(zie:Proceedings of the 49th annual meeting of the association for computational linguistics, pag 309-319, june 19-24, 2011). Uiteraard hebben jullie die allang gelezen.....

Ik heb van elk motel/hotel reviews gelezen, die van Moab leken me vrij ok. Waarmee ik niet wil zeggen dat jouw ervaring niet belangrijk is, integendeel... bedankt voor de tip! Maar je moet ook ook beseffen dat mensen sneller reageren op iets als't hun niet goed is mee gevallen, als't positief is nemen ze vaak niet't initiatief op zich om er een review over neer te pennen. Vaak zullen mensen ook niet meer in een hotel verblijven als 't de eerste keer is tegengevallen, ze kunnen dus 2-3 jaar na hun verbijf eigenlijk niet meer oordelen over het hotel op zich. Vaak zullen deze mensen, indien ze toch nog eens in't hotel zouden verblijven, niet't initiatief nemen om dan wél een positieve review te schrijven (als alles ok was natuurlijk). Ik neem dus alles met een korreltje zout. Twee jaar geleden verbleef ik een hotel/motel in Valle, AZ (Grand Canyon Inn). Ik had bij aankomst een héél ongemakkelijk gevoel. De zoon des huizes kwam aan gereden in een golfkarretje, was net ergens een klusje gaan doen. Hij hing onder het zweet & de vettigheid, al is dat normaal voor een technician. Wat mij wel stoorde is dat dezelfde persoon een kwartiertje later onze bestelling kwam opnemen in't restaurant... Ook viel't mij op dat we na't avondeten opmerkte dat alle ramen in de hotelkamers niet meer gesloten waren, terwijl we er zeker van waren dat ze dicht waren. Nadien hebben we via wat reacties op't net gelezen dat er vaker iets gestolen werd uit de kamers daar. Het hele hotel/motel gaf gewoon de typische sfeer van een slechte horrorfilm, je had't gevoel dat er elk moment ergens een seriemoordenaar uit een donker hoekje kwam springen ;D Iemand anders die er verbleef had daarintegen enkel positieve reacties over't hotel, zo zie je dus maar dat't allee vrij subjectief en relatief is. Waar jij je al snel aan stoort, daar zou een ander bv geen aandacht aan geven. Ik moet wel toegeven dat ik na de bedbug reports van een hotel in Page de reservatie toch maar geannuleerd heb. Ik kreeg al jeuk als ik de klachten nog maar zag. Als ik zoiets zie neem ik dus wel 't zeker voor het onzekere, dat er tientallen klachten zijn over één ding, dat is volgens mij dan weer geen toeval.

Het hotel in Panamint Springs is nog zoiets, veel mensen vinden't ondermaats & als je bepaalde eisen hebt (op de meest basic dingen na dan), dan kan ik begrijpen dat een hotel daar vaak niet aan voldoet. Maar in Panamint Springs lees ik dan ook van mensen dat 't allemaal vrij goed meevalt & dat je mond 's avonds open valt als je naar de sterrenhemel kijkt. Dat zijn dan weer dingen die je 80km verder niet zal vinden, of moeilijker. Ik ben geen moeilijk persoon, geef me een propere douche & een deftig bed & je zal me niet horen klagen.

PS: Ik denk dat zowiezo 's avonds weinig moeilijkheden zal hebben om de slaap te vatten 8)
#26 - 26-06-2012, 22:54 uur

Fraaa

Vandaag mijn SPOT Connect ontvangen, iets waar ik al een tijdje over aan't twijfelen was of ik't wel zou kopen of niet. Maar aangezien ik vrij vaak in de wildernis zit & zeker met de komende US reis in't verschiet, gaat dit ding me zeker van pas komen. Je koppelt 't dus via Bluetooth aan je iPhone of Android telefoon, vervolgens kan je via een app een SOS sturen, inchecken, je familie of vrienden via email/SMS bereiken & dat allemaal zonder enige GSM verbinding of internetverbinding. Alles gebeurt via Satelliet communicatie. Het apparaatje zelf kost 135€ dacht ik & dan kan je nadien kiezen welke services je er bij wil. Het basis plan kost 99€/jaar, Roadside assistance 30$/jaar, extra SMS/Email bundles, etc... Het kan allemaal. Je kan er ook nog een GEOS membership van 11€ bij nemen, via dit ben je tot 100.000$ verzekerd als er een SAR (search and rescue) aan te pas moest komen. Ook kan je al je checkings als CC door sturen naar je Facebook & Twitter account, waar bij dan ook nog eens je GPS locatie bij zit via een link.

Je kan ook al die plans gewoon laten voor wat ze zijn & dan kan je dus enkel gebruik maken van de SOS-functie, zelfs als je mobieltje niet werkt kan je deze nog altijd activeren via een fysieke knop.

Ook krijg je een soort profielpagina op hun website waar al je checkins en trails & dergelijke op komen te staan (je kan zelf kiezen of je die public of private wil maken). Ook kan je aan tracking doen, bv een hele trail of wandeling lang zal hij om de 10min je waypoints doorsturen naar hun, zodoende kan je na de wandeling het hele traject terug zien.



Ik denk dat ik met dit wel vrij safe  8)
#27 - 06-07-2012, 02:03 uur

Old Faithful

Nu maar hopen dat je dit voor niets hebt gekocht.

Het adres in de link is toch niet je huisadres? Een inbreker weet zo precies waar en wanneer hij ongestoord terecht kan.

Ik wens je alvast een fijne reis.
#28 - 06-07-2012, 21:58 uur
Groet,

Old Faithful

allard

Het zal, zoals elke verzekering, nooit voor niets zijn. Achteraf mag je blij zijn dat je van een verzekering geen gebruik hebt hoeven te maken. Gezien de nachtelijke manoeuvres van OP met zware apparatuur in een onbekend en soms moeilijk terrein kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Het feit dat OP alleen is maakt het nog risicovoller. Zelfs met twee ervaren personen kan het in de bitter koude nachten in het late seizoen nog mis gaan. Lees maar eens over de lotgevallen in het Baptist Draw Accident.
#29 - 07-07-2012, 15:45 uur

Fraaa

Nu maar hopen dat je dit voor niets hebt gekocht.

Het adres in de link is toch niet je huisadres? Een inbreker weet zo precies waar en wanneer hij ongestoord terecht kan.

Ik wens je alvast een fijne reis.

Dat was wel thuis ja, maar ik woon nog bij mijn ouders dus of er nu iemand weet dat ik op vakantie ben of niet, dat maakt op zich niet veel uit. Er is altijd iemand thuis :)
#30 - 13-07-2012, 16:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15