Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips voor reis door het Westen rond Seattle

Discussie gestart

Mico

Beste mensen,

Ik ga voor 3 weken naar de USA, waarvan 2 met een vastgesteld programma.
Nu heb ik nog een week over en die verblijf (kan ik verblijven) in en rond seattle.
Graag hoor ik van jullie tips  over wat ik zou moeten doen.
Waar ik een auto moet huren, of waar ik die nu al kan boeken?
Hotels, enz...
Noem maar op alles wat bruikbaar zou kunnen zijn.
Ik ga eind december weg.


Alvast bedankt

Mico
#1 - 16-12-2002, 15:13 uur

Ronald Verhoog

Hallo Mico,
Seattle is een leuke plaats. Ik was er vorig jaar en er zijn een aantal dingen wat je niet mag missen! Uiteraard is er veel meer te doen maar ik vond dit het leukst:

- Boeing Tour. Richting Averett (north seattle) liggen de Boeing fabrieken. Hier kun je een leuke tour maken o.a. door het grootste gebouw ter wereld. Je ziet hoe boeings gemaakt worden en maakt een rondrit per bus over het terrein. Ook de boeing souvenir shop is een stop waard.

- Space Needle. Een hoge toren waarbij je een fantastisch uitzicht hebt over Seattle, een must! Kun je niet missen, ligt noordelijk van het centrum.

- Farmer's market. In het centrum tegen de haven aan ligt een marktplaats die beroemd is geworden door de manier hoe de visboeren je de (overigens uitstekende) vis zingend toegooien.

- Mount St Helens. Een vulkaan die op enkele uren rijden van seattle ligt. Een bijzondere ervaring.

- Mount Rainier National Park. Ook op enkele uren afstand en als je van natuur houdt, doen! (www.nps.gov)

Een hotel kun je het best via Internet boeken. Ik had een Days Inn vlakbij Averett (deze Days Inn vond ik minder van kwaliteit)
Kijk eens op http://www.roomsaver.com

Een auto kun je beter altijd vooraf boeken bij het reisburo. Dit is het goedkoopst en het best.  Ik zou altijd het beste pakket nemen als je met meerdere bestuurders bent en pakket 2 voor als je alleen rijdt.

Succes en veel plezier!

Ronald Verhoog
#2 - 16-12-2002, 19:46 uur

Jaimy

Hoi hoi


Tegenwoordig is er ook een heel groot gebouw helemaal gericht op muziek in Seattle. Veel gitaar van Jimmy Hendrix en andere bekende idolen ter ere van .., je kunt er zelf spelen , dingen bekijken , zelfs op een echt podium staan met publiek  etc heel grappig en uiteraard is Olympic National Park echt een aanrader . Erg groen en dichtbegroeid , veel mos en hele mooie wandelpaden en nog relatief minder toeristisch .

Doei en veel plezier

Jaimy

 
#3 - 24-02-2003, 20:58 uur

denis

Voor in de stad Seattle: leuke buurten zijn Ballard (met de 'locks', sluizen, met een 'fishladder'), Capitol Hill en Belltown (vlakbij de farmers market).

Ga eten bij Flying Fish in Belltown of ga brunchen bij the Coastal Kitchen, op 15th Ave (bij Capitol Hill).


denis
#4 - 23-01-2004, 19:45 uur

Norbert

Ik ben in 1998 in Seattle gestart met een rondreis door NW USA en een stuk van Canada.

Seatlle is een leuke stad om een paar dagen te verblijven. In Seatlle heb ik ondermeer het Boeing Museum of Flight bezocht, als je van vliegtuigen houdt is dit een interessant museum. Langs het museum ligt ook nog een start/landingsbaan, waar tijdens mijn bezoek druk op werd gevlogen. Ondermeer een straaljager lande er.
Tijdens ons bezoek aan Seatlle lagen er in de haven een paar Japanse marineschepen die daar op bezoek waren. Ze waren ook open voor publiek.
Verdere toeristische attracties in Seatlle zijn: de Space Needle en Pike Place Market.

In de buurt van Seatlle vind je Mount St. Helens National Park (deze vulkaan is in 1980 uitgebarsten., Mount St. Rainier National Park (bij helder weer kun je deze slapende vulkaan vanuit Seatlle aan de horizon zien liggen.), De Boeing Fabrieken in Everett zijn ook een bezoek waard. Hier kun je tijdens een rondleiding zien, hoe ondermeer de Boeing 747 in elkaar gezet wordt.
#5 - 04-03-2004, 21:25 uur

vandammetjes

Hallo,

Wij waren in 2002 bij elkaar ongeveer een week in Seattle. Leuke stad. Wij vonden interessant: space needle, pike market (clam chowder!), san juan islands (orca's), mount ranier (nog volop sneeuw), sportcafé's. De kinderen (toen 12 en 13) vonden ook een winkelcentrum waar je uit tig restaurants kon kiezen en dan toch samen eten, erg leuk. Het ligt naast de monorail.

Veel plezier!!!!
#6 - 17-02-2005, 10:39 uur

Jikkie

Naast al het genoemde raadt ik de "Duck-tour"aan. Je gaat met een amfibievoertuig gedurende 2 uren een rondrit door de stad en over het water maken. Een zéér vermakelijke manier om de stad Seattle te verkennen. De opstapplaats voor de "Duck-tour" is tegenover de Space Needle. ;)
#7 - 17-02-2005, 21:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15