Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips voor vrije dag bestedingen

Discussie gestart

Léonie

Beste Amerika-kenners,

Mijn vriend en ik vertrekken op 15 juni voor onze huwelijksreis door West-Amerika.

Tijdens deze reis hebben we een aantal vrije dagen te besteden. Voor een aantal plaatsen zijn tips en alle informatie hiervoor van harte welkom:
Lake Powell / Page: dag-boottocht over het meer ?
Bryce Canyon: jeepexcursie oid ?
Canyon de Chelly: avond excursie per jeep/paard oid ?

Verder moeten we op een bepaalde dag een behoorlijke afstand afleggen. Als ik zo in de Rand McNally kijk, lijkt het me wat veel. Misschien kan iemand ons vertellen hoe lang we hier ongeveer over zullen doen (dan kunnen we de wekker vroeg zetten !) ?
Bakersfield -> Las Vegas (via Death Valley) Ongeveer 600 km ??

Verder zijn alle tips en info van harte welkom ! We zijn van plan er echt een droomreis van te maken.

Groeten en dank !
Leonie
#1 - 31-01-2003, 16:45 uur

Ronald Verhoog

Leonie,
Voor de route van Bakersfield naar Las Vegas zou ik beslist via de Mojave woestijn en Barstow naar Las Vegas rijden. Deze route heb ik enkele jaren geleden gereden en is prima te doen. Je komt langs de plek waar de Space Shuttles landen en bij Barstow kun je de I15 op. De tijd valt best mee. Als je via Death Valley gaat is de tijd te kort. Zeker als je ook in Death Valley nog wat wil zien.
Succes en veel plezier!

Ronald
#2 - 31-01-2003, 21:42 uur

Jaimy

Hoi hoi


Op lake powell kun je de hele mooie Rainbow Bridge boottocht doen of even naar Page en naar de Antelope Canyon ( hele nauwe diepe klovenformaties echt super )
In Bryec moet je gewoon gaan lopen , dus op pad en veel water meenemen. De Navajo Trail is heel mooi en goed te doen, deze voert je helemaal mee de ' canyon' in tussen de rode rotspunten en op de bodem zie j ook af en toe bomen en is het erg erg stoffig. De paden hier zijn soms wat steil vooral terug omhoog. Echt super. Je komt er per shuttle die stopt bij elk uitstappunt in het park. Neem een kaart me bij het Visiors Center. Bij het hotel Best Western Ruby Inn bijvoorbeeld is een opstappunt .Koop een Golden Eagle pas ( USD 65 per voertuig  ) als je meer dan 3 Nationale Parken aandoet. Deze koop je bij je eerste NP en haal je er dan makkelijk uit. ( per park betaal je al gauw usd 20  )
In Canyon de Chelly kun je ook heel goed zelf lopen naar de rotswoningen , met of zonder begeleiding.
Aantal kilometers klopt wel van Bakersfield naar Vegas. is dus altijd via Death Valley dit is het mooist. Let je er wel op dat je via Yosemite gaat ( El Portal of Mammoth Lakes )of liever daar nog 1 dag mnstenbs verblijft. is echt prachtig. Vandaar lopen er relatief weinig wegen ricghting Vegas en is het grotendeels rechtdoor.

Veel plezier
Jaimy
#3 - 24-02-2003, 20:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15