Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tour op 20 dagen/1 bonusdag over!welke plaats verdient meer aandacht ?

Discussie gestart

bauwke

een basis opstelling is klaar voor onze reis in juli 2010
een 1ste kennismaking-familiereis met 2 tieners.
de tips via een andere topic zijn toegepast waarvoor dank
ik heb1 bonusdag over en zou graag jullie advies krijgen waar ik die best aan besteed ?
concrete vragen :
1/ yosemite een dagje langer ?
2/ van grand canyon naar Los Angels waar overnachten of wat kiezen als trekpleister ?
3/ LA willen we bewust niet kiezen behalve de studio's  of zo...

zie hier de opzet :
      
02 juli   aankomst overnachting SF   
03 juli   SF/yosemite    overnachting yosemite
04 juli   yosemite   
05 juli   yosemite/tioga pass/overnachting Furnace Creek Ranch   
06 juli   death valley/Las vegas/overnachting LV
07 juli   zion park/overnachting zion   
08 juli   zion/bryce/overnachting bryce   
09 juli   mesaverde/momument valley/overnachting page   
10 juli   grand canyon/overnachting dal   
11 juli   grand canyon/overnachting?   
12 juli   grand canyon/willams ?   flagstaff/williams
13 juli   ?doorsteek naar Los Angels ?
14 juli   los Angels/universal studios/overnachting ?
15 juli   beach/ overnachting santa Barbara
16 juli   kustbaan/overnachting carmel/monterey
17 juli    Bonusdag waar inzetten ?
18 juli   SF
19 juli   SF
20 juli   SF
21 juli   vertrek SF
#1 - 12-02-2010, 09:18 uur

Marianne

Bauwke,
Ik denk dat je nog eens heel goed naar je route moet kijken. Lees ook eens wat reisverslagen om een idee te krijgen van de mogelijkheden en onmogelijheden.
Je wilt beneden in de Grand Canyon overnachten? Heb je daar al iets gereserveerd? Zo nee, dan kun je dat wel vergeten, slaapplaatsen daar zijn jaren van te voren volgeboekt.
Hoe denk je van Bryce via Mesa Verde naar Page te rijden in 1 dag? Heb je een kaart of routeplanner gebruikt?
Begin eens met de aanschaf van een of meerdere kaarten, ik kan de Hallwag van harte aanbevelen (nr 5 en eventueel ook 6). Je ziet hoe de ligging vna de parken is en je ziet wat de scenic routes zijn. Waarom Mesa Verde, heb je een idee wat je er kunt doen en hoeveel tijd een bezoek kost? Kijk hiervoor eens in ons 2008-verslag.
Zion kan wel een volle dag gebruiken, met kinderen is de Narrows leuk (zie weer ons verslag), maar ook de rest van het park en Springdale zijn een bezoek waard.
Ik zou beginnen met iets vast te leggen in Yosemite (bij voorkeur in het park, leuk voor de kinderen). Neem 3 nachten, dat is echt niet te veel, of doe 2 nachten en nog een overnachting aan de oostkant van het park.
Je zou ook Yosemite op het laatst kunnen doen, want het is een heerlijk park om ook te relaxen. Maar de watervallen zullen dan al wel weer iets minder krachtig zijn.
#2 - 12-02-2010, 09:56 uur

bauwke

de richting van de route ligt vast.
de 2 nachten yosemite zou ik dit weekend vastleggen.
met de tips van andere topic blik ik op Furnace Creek Ranch
ik tracht zo de reis verder op te bouwen en heb inderdaad bij god geen idee van de haalbaarheid eens voorbij Las Vegas.
eigenlijk gebruikte ik reisprogramma's op dit forum en reisboekjes voor de routebepaling.
en voor Grand canyon :
"slaapplaatsen daar zijn jaren van te voren volgeboekt"
in jouw bericht is dan weer een afknapper qua nieuws ! jaren op voorhand ?
ik overwoog ook vanuit page een vliegtuigtocht over het deel monumentvalley etc. om daar de rit uit te sparen...
enfin, nog veel werk aan de winkel...vooral dus het deel na las vegas.
ik lees dit weekend je reisverslagen zeker eens door...


#3 - 12-02-2010, 10:27 uur

Marianne

Je kunt best nog iets bij de Grand Canyon vinden, ook  in het park zelf, maar niet beneden (Phantom Ranch). Of was dat niet je bedoeling, naar bedenen lopen?  Je had het over het dal. Als je dat wilt doen zul je het in 1 dag moeten doen, en dat is midden in de zomer niet aan te raden. Zie hier voor informatie over lodging binen en buiten het park.

Bekijk ook eens de verschillende NPS-sites, zoals www.nps.gov/grca voor de GC en www.nps.gov/yose voor Yosemite, etc.

Marianne
#4 - 12-02-2010, 10:50 uur

Hans B

Bauwke,
ik ben het eens met Marianne en als andere ervaren forrummers mij voor waren geweest, hadden die ook gezegd: VEEL TE VEEL.
Met hoofdletters.
Als ik goed tel heb je in feite "maar" 18 dagen voor je hele reis. Zeker voor een eerste kennismaking zoals je schrijft wil je natuurlijk alles zien.
Echter dat is ONMOGELIJK. Beperk je tot een paar hoogtepunten, je zult alleen al overweldigd worden door het eerste contact met de VS.
Haalbaar in 18 dagen is veel, als je veel in de auto zit, maar dan zie en beleef je het land niet, dat doe je door te wandelen en dat kost tijd en die heb je niet veel.
Wandelen doe je in alle grote punten die je tegenkomt. Er zijn 1000den aanbevelingen te doen, maar hoofdzaak is maak je reis niet te uitgebreid.

Wandelen 'naar beneden' in de Grand Canyon is sowieso geen optie.
Mesa Verde is veel te ver weg.
SF, Yosemite, LA, LV Grand Canyon zijn meer waard dan een vluchtige blik.

Overdenk het nog maar eens goed, zodat het achteraf geen teleurstelling is geworden.
#5 - 12-02-2010, 10:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

bauwke

jullie reacties zijn zeer waardevol waarvoor dank
ik schrap wat ...hou me dan tot deze hoogtepunten ?
dus : 1 dag meer yosemite
         mesaverde/momument valley/overnachting page eruit gewipt en vervangen door 1 extra dag bryce/zion
         geen overnachting Phantom Ranch maar omgeving GC
         
willen jullie dit nog eens nakijken :

02 juli   aankomst overnachting SF   
03 juli   SF/yosemite    overnachting yosemite
04 juli   yosemite   
05 juli   yosemite   extra dag
06 juli   yosemite/tioga pass/overnachting Furnace Creek Ranch   
07 juli   death valley/Las vegas   as vegas/overnachting LV
08 juli   zion park/overnachting zion   
09 juli   zion of bryce extra dag   
10 juli   zion/bryce/overnachting bryce   
11 juli   grand canyon overnachting   
12 juli   grand canyon/overnachting?   
13 juli   grand canyon/willams ?   flagstaff/williams
14 juli   ?doorsteek naar Los Angels
15 juli   los Angels/universal studios/overnachting
16 juli   beach/santa Barbara
17 juli    kustbaan/carmel/monterey
18 juli   SF
19 juli   SF
20 juli   SF
21 juli   vertrek
#6 - 12-02-2010, 12:04 uur

Marianne

Dat ziet er een stuk beter uit!
Bij de GC heb je aan 2 nachten in het park voldoende, en mijn tieners zouden 1 overnachting wel voldoende vinden, maar een volle dag is mooi - met 2 keer de kans op een mooie zonsondergang. Die overnachting in Williams/Flagstaff is niet nodig, ik zou hier een dag minder nemen en met 1 tussenstop van de GC naar LA rijden.
Verder is het een kwestie van smaak; ik vind 3 volle dagen SF redelijk veel, en ik zou in plaats daarvan een overnachting in Page doen. Neem voor Zion 2 nachten, kijk eens naar de Desert Pearl Inn (heb ik al een tijdje niet meer geschreven dus dat mag nu wel weer).
Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie in Yosemite. Je kunt nog wat met de data spelen door SF in het begin te bezoeken. Het is aan te raden het weekend in Yosemite te vemijden.

Marianne
#7 - 12-02-2010, 12:55 uur

bauwke

dank voor je reply..een online reisadvie-helpdesk die zo snel werkt ! heerlijk !

wat een ramp als je zegt yosemite vermijden in het weekend...
dat zou voor ons zijn 4th of july independence day ! help !!
SF plannen we eind van de reis omdat we daar kunnen logeren bij familie wat budgetair een meenemer is !
begin juli zijn die er niet...

"geen overnachting in Flagstaff"genoteerd...een interessante plaats op de weg naar LA ?

#8 - 12-02-2010, 13:24 uur

Pol

Sommige mensen kiezen voor less is more. Ik heb het vorig jaar juist andersom gedaan (eerste keer westkust en ongeveer dezelfde highlights in 19 dagen). Ik had een aantal plaatsen die ik wilde zien en heb daarop mijn programma aangepast. Dit betekende veel rijden (We stopten vaak om even foto's te maken en even te genieten van de omgeving. Vanuit de auto zie je ook ontzettend veel! Met name de eerste keer zijn deze beelden al erg indrukwekkend. Daarnaast wilde ik meer van LA, SF en LV zien zodat ik minder tijd had voor de parken.)  en veel dingen globaal zien in plaats van in detail. Ik vond dit absoluut niet erg en heb daar juist bewust voor gekozen. Daarnaast was de vakantie voor mij geen 'doorsnee' vakantie waar je lekker kan genieten van de zon, een drankje (sowieso niet in Amerika op een terras/pub met mijn 18 jaar) en gezelligheid. Natuurlijk was de zon heerlijk, natuurlijk heb ik een budweiser gedronken en natuurlijk heb ik het gezellig gehad. De reis stond echter primair in het teken van alles wat de westkust te bieden heeft; met name de natuur en de cultuur. Daarom vond ik het niet erg om een erg drukke vakantie te hebben waar je aan uitrusten nauwelijks toekomt. Dit is een keuze die iedereen zelf moet maken daar spelen uiteraard kwesties als interesses, leeftijd. fysieke gesteldheid, wel of geen kinderen en het doel van de reis in mee. Té bond moet je het nou ook weer niet maken, maar de afstand tussen Grand Canyon en LA is goed te overbruggen in een dag. Voor mij geld nu dat ik de volgende keer ongeveer dezelfde reis wil maken en daar enkele plaatsen nog in detail wil bekijken, zoals Grand Canyon helemaal afdalen. Ik zou het exact hetzelfde doen als ik 'terug in de tijd' zou gaan om mijn eerste keer westkust opnieuw te beleven.

Drie dagen San Francisco is absoluut niet te veel. Ik vond het een fantastische stad met een geheel eigen karakter! En dat voor een Amerikaanse stad! De vraag aan welk van de twee NP's (Bryce of Zion) je een extra dag moet toevoegen is persoonlijk. Ik zou kiezen voor Zion, maar zoals ik al zei is dat persoonlijk. Misschien kun je de reis omdraaien, dus het rondje andersom rijden zodat je niet op 4th of July in Yosemite bent. Het huidige programma is goed te doen als ik het zo zie.

Good luck!

Ps. Ik was dan weliswaar 18 jaar toen ik de reis maakte, ik heb hem wel in mijn eentje (met een beetje hulp van dit forum!) de hele planning gemaakt en alles zelf geboekt I(met de creditcard van mijn vader gelukkig :)). Ik praat dus ook echt over mijn eigen ervaring en mijn zelfgemaakte reis.
#9 - 12-02-2010, 17:18 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 17:21 uur door Pol »

bauwke

merciekes om te reageren.
een 2de trip om het grondiger te doen zie ik niet echt zitten,
maar wie weet spreek ik anders na de vakantie  ^-^

SF 3 dagen : mijn zoon bestelt alvast een bezoek aan Apple en EA games, dus veel SF bezoeken zit er die dag niet in  ;)

brice of zion : zal mij beter moeten informeren alvorens te beslissen...
#10 - 12-02-2010, 17:38 uur

bauwke

met de info van vandaag allemaal verwerkt kom ik op dit uit :

02 juli   aankomst overnachting SF         
03 juli   SF/yosemite          
04 juli   yosemite         
05 juli   yosemite      
06 juli   yosemite/tioga pass   pass/death valley       
07 juli   death valley/Las vegas   
08 juli   LA/zion park/overnachting zion         
09 juli   zion         
10 juli   zion/bryce         
11 juli   bryce/lake powell/page      
12 juli   page/Grand canyon         
13 juli   grand canyon      
14 juli   grand canyon doortocht naar LA         
15 juli   LA/universal studios
16 juli   beach/santa Barbara      
17 juli    kustbaan/carmel/monterey         
18 juli   SF         
19 juli   SF         
20 juli   SF         
21 juli   vertrek         
            
nu nog overnachtingen vastleggen...

heeft iemand een tip voor een overnachting tussen DV en LA ?
#11 - 12-02-2010, 18:19 uur

Nici

een overnachting tussen DV en LA of tussen DV en LV (ik denk dat je het laatste bedoeld)?
#12 - 12-02-2010, 18:57 uur

bauwke

oeps, ;D
te enthousiast met al die afkortingen...
neen ik bedoel ...

na Grand Canyon naar Los Angels....in 1 ruk lijkt me te veel, dus moeten we een sympathieke stop kiezen ...
suggesties ?
#13 - 12-02-2010, 19:11 uur

Nici

Ik denk dat het vanuit de Grand Canyon naar Universal Studios inderdaad wel een beetje te veel is voor 1 dag (575 miles).
Een leuke stop middenin ken ik niet, maar als je aan het eind van je bezoek in de Grand Canyon overnacht in Williams is het wel te doen om in 1 keer door te rijden naar Universal  (440 miles, dikke 6 uur rijden). Maar ik weet niet of je die nacht liever in de Grand Canyon zelf overnacht en hoeveel je maximaal wilt rijden op 1 dag.

Nicoline
#14 - 12-02-2010, 20:04 uur

Tet14

GC naar LA is ongeveer 8-9 uur rijden maar een gemakkelijke rit. Als je dat niet in een dag wil doen zou je van GC naar Williams kunnen rijden en dan via Seligman en R66 naar Kingman voor de nacht. Dan de volgende dag nog een dikke 5 uur naar LA.
Tet
#15 - 13-02-2010, 14:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15