Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

transfer naar airport

Discussie gestart

LauraVolkers

Beste forummers!
We besluiten onze reis in San Fransisco en hebben de laatste dag geen huurauto meer. We logeren in de Buena Vista Motor Inn, 1599 Lombard street. De laatste dag moeten we 's avonds om half acht vliegen. Wat is de beste manier om  (met bagage) naar de luchthaven te komen?
#1 - 12-07-2015, 22:07 uur

Marianne

Je hebt een hotel met gratis parkeren; jammer dat je de auto dan al ingeleverd hebt, dat is toch wel de makkelijkste manier om naar het vliegveld te gaan.
Het goedkoopste is het OV, maar dan zul je eerst met de bus naar een BART station moeten denk ik. Als de kosten gen bezwaar zijn is een taxi natuurlijk erg prettig.
Kijk ook eens naar de mogelijkheden die het hotel biedt; ze hebben airport transportation bij hun services staan.

Marianne
#2 - 13-07-2015, 00:10 uur

LauraVolkers

Dank je!
#3 - 14-07-2015, 22:02 uur

Yessica

Waarom houd je de huurauto niet een dagje langer?
#4 - 15-07-2015, 02:04 uur



Pieter79

Aangezien je de huurauto op het vliegveld normal gesproken kunt inleveren zou ik eens kijken of je niet een dag langer kunt huren. Het gemak zou mij niet opwegen tegen de extra kosten voor een dag, die je waarschijnlijk meer dan dubbel kwijt bent aan taxi's.

Gr. Pieter
#5 - 15-07-2015, 04:44 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Hans B

Hieronder vind je het taxitarief van San Francisco.
Volgens mij kun je veel goedkoper je auto houden.
http://yellowcabsf.com/service/cab-fares/
#6 - 15-07-2015, 08:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Als de auto nog niet gehuurd is, zou ik ook een extra dag huren. Maar als de auto al wel gehuurd is dan moet je goed kijken wat een extra dag kost; dat kan je veel meer geld kosten als de tarieven ondertussen veranderd zijn.
Een taxi nemen naar een Bart station (Powell?) is ook nog een mogelijkheid; ik zou zelf niet snel met al mijn koffers gaan lopen of een bus gaan pakken.
Waar lever je de auto in, in het centrum van SF?

Marianne
#7 - 15-07-2015, 08:53 uur

Ikbenwalter

Van welk airport vlieg je; SFO of  OAK. Dat maakt nogalverschil

Walter
#8 - 15-07-2015, 09:37 uur

Cees A

Ik lees op forums dikwijls met verbazing de hoteladviezen voor een (peperduur) centrumhotel in San Francisco.
Het bijkomende advies om, vanwege kostenbesparingen, de huurauto dan maar eerder in te leveren cq later op te halen maakt dit soort adviezen extra bizar.

Als kosten belangrijk zijn, Waarom dan geen (veel goedkoper) hotel in een van de buitenwijken ?
De besparing op hotelkosten zijn meestal zo groot dat daar gemakkelijk de (extra) huurauto-dagen en parkeerkosten in het centrum van betaald kunen worden.
Vaak hou je zelfs nog geld over. 
Over het onschatbare gemak van het beschikken over eigen vervoer en de onafhankelijkheid van openbaar vervoer hebben we het dan niet eens.
Zelfs vanaf het vliegveld rij je in 15 min. naar het centrum van SF. Het parkeren van je auto in dat centrum kost 10 - 20 $ per dag.

Hierboven is door vrijwel iedereen al aangeraden om je huurauto te houden en ik sluit me daar graag bij aan
Als je de huurauto zelf hebt geboekt kun je meestal zonder wijzigingskosten dag(en) bijboeken. (natuurlijk betaal je wel voor de extra huurdagen)
Als je via een reisbureau hebt geboekt gaat die vlieger niet op.
Reisbureau's zadelen je op met hoge wijzigingskosten en dan wordt het een ander verhaal

Als je ECHT kosten wil besparen, doe dat dan op je hotelovernachting(en) in SF en kijk eens verder dan het centrum.
Als je je hotel zelf hebt geboekt kun je vaak gratis annuleren en iets anders boeken.
Om dit via een reisbureau te regelen wordt een uitdaging. Ook hierbij zullen de wijzigingskosten een struikelblok vormen.
#9 - 15-07-2015, 11:01 uur

Terpies

Als je vanaf SFO vliegt is een hotel in Pacifica misschien een aanrader.

Wij vonden daar een goedkoop hotel aan de Pacific Ocean via de hotelcoupons guides.

Vanaf daar is de afstand relatief kort naar het vliegveld.
#10 - 15-07-2015, 22:00 uur

Ine

Kijk ook eens naar supershuttle als je niet te veel met bagage wil slepen. https://www.supershuttle.com/
#11 - 16-07-2015, 08:25 uur

LauraVolkers

Dank allemaal. Helaas hebben we alles al -via het reisbureau vastgelegd. Les voor de volgende (?) keer! De suggestie van het shuttlebusje ziet er niet gek uit!
#12 - 16-07-2015, 21:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15