Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trip Canada / U.S.A 2013

Discussie gestart

Old Faithful


Als we bij yellowstone aankomen is het dan handig om  eerst een hotel te boeken bij de east entrance  en dan de volgende dag daar de dingen te bekijken en dan in de canyon lodge te gaan slapen voor de rest van de 3 nachten ?Is nog vrij .

Je bedoelt West Yellowstone, neem ik aan? Een andere optie is Gardiner in het noorden. Qua rijafstand van Glacier maakt het niet uit.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#16 - 21-10-2012, 00:03 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Ik zou toch proberen Mt.St.Helens te bezoeken, je bent er zó dichtbij en wanneer heb je kans een kratermond te zien met een rookpluimen (Hawaii :-). Mt.St.Helens is óók een national park ...
Seattle - Mt.St.Helens - Hoh Raniforest - Port Angeles - grens Canada zou kunnen.

Deze dag zou je weg kunnen halen door in Jasper één dag minder te besteden. Of je moet daar natuurlijk de langere wandelingen willen maken. Maar wij hadden daar genoeg aan één dag en hebben diverse korte wandelingen en watervallen bezocht.

Als je het hebt over steden die niets aan zijn, vond ik dat van Banff. Een echt toeristendorp met galleries, souvenirwinkels, etc.. Het grote hotel is het enige dat wij de moeite van het bekijken waard vonden.

Wil je iets speciaals ga bv raften in Golden op de Kicking Horse River, echt prachtig en wij zijn 50+ers.
Blijf even een tijdje bij de Spiral Train Tunnel en zie hoe de trein zich door en langs de berg beweegt.

Vergeet niet de Johnston Canyon te wandelen, echt mooi.

Oh ja Radium Hotsprings (Kootenay PP) heeft een heerlijk thermal reuzengroot zwembad.

Vanaf Glacier kan makkelijk in één dag naar Yellowstone. Misschien is het handig naar Gardiner te rijden en dan de volgende dag Mammoth en Norris te doen.
In Yellowstone zou ik even goed uitpuzzelen hoe je de route langs de bekendste plekjes wilt maken, misschien is het wel veel handiger om dat vanuit een andere locatie te doen dan enkele nachten op dezelfde plek.
Grand Teton was voor ons een prachtig park om langs te rijden. Wij hebben wel de boottocht over Jenny LAke + wandeling naar Hidden Falls gemaakt + prachtig uitzicht.

Heb je Bryce Canyon al gezien. Prima, maar Zion is wel 3 dagen wandelen wil, je wat zien. Dan zou ik kiezen voor een extra 'luierdag' in LV.

Succes.
#17 - 21-10-2012, 11:40 uur
« Laatst bewerkt op: 21-10-2012, 11:44 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

marjoleinBB

Zijn er nog bepaalde wandelingen die je aanraad in gnp ??
#18 - 02-11-2012, 19:13 uur

marjoleinBB

@ Hans
Mijn excuses voor de late reactie had niet gezien dat er op pagina 2 nog reacties stonden  embarressed;

Lastig zeg al die keuzes maken .Heb me wat verder verdiept in jasper en zag inderdaad dat we aan anderhalve dag daar wel genoeg hebben .
Planning over dat gedeelte
12-6 kamloops - clearwater (wells grey)
13-6 Clearwater-jasper-maligne lake road-medicine  lake-maligne Lake Overnachten Jasper
14-6 Jasper -Mt edith cavell ( ceavell meadows loop)Overnachten Jasper
15-6 Jasper - icefield parkway- overnachten field
16-6 Yoho Np (overnachten field)
17-6 Lake louis /Morrain lake (overnachten field of lake louis)
18-6 Field  - johnston canyon  - Banff

Nu komen we dus aan in banff maar je zegt dat het niet zoveel voorsteld is het dan zowiezo wel de moeite om daar 1,5 dag te verblijven  of zouden we die dag die we nodig hebben voor mt st helens  hier ook weg kunnen halen .

Vanuit glacier komen we aan in yellowstone en hebben we de eerste overnachting geboekt in het mammoth hotel .
Las vegas Is niet ons ding

#19 - 04-11-2012, 19:06 uur

Hans B

Ik denk dat 1½e dag in Jasper wel voldoende ruimte biedt om genoeg te kunnen bekijken.
Ik weet niet of Field veel te bieden heeft, je zou even door kunnen rijden naar Golden dat is wat groter.
Banff is natuurlijk heel persoonlijk. Ik zelf zou zeggen dat een middag genoeg is, maar er zijn mensen die helemaal 'gek' zijn van dorpjes als Banff.
Overnachten in het Mammoth hotel lijkt mij prima voor een eerste nacht in Yellowstone. Het is op loopafstand van de terrassen.
#20 - 05-11-2012, 21:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15