Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trip Denver-Yellowstone-Denver zomer 2012

Discussie gestart

kve

Hallo USA lovers,

Wij zijn een gezin van 4 met 2 zonen van 14 en 12. Ik ben volop bezig een reisroute (selfdrive , geen camper)  uit te werken voor deze zomer 2012. Dankzij verschillende posts op dit forum al aardig wat info verzameld maar had toch nog een paar vragen.

Hieronder vindt je mijn voorlopige planning.
Ik had hierbij volgende vragen:
- alle opmerkingen rond de planning zijn welkom : te veel tijd daar , te weinig hier,...
- Waar het best verblijven in Custer regio ? (Rapid city, Hill City, Keystone,.....)
- Tussen Custer regio en Cody: Buffalo of Sherdidan ?
- Heel belangrijk: we spenderen 4 nachten en 4 volle dagen in Yellowstone: Wij willen hier volop van genieten. We willen best éénmaal verhuizen in deze tijdspanne. Welke 2 locaties zijn dan het meest aangewezen om te overnachten en zo YS het beste te ontdekken ?
- Route vanuit Jackson naar Moab met tussenstop. Welke route is de meest waardevolle (scenic,...) (via Salt Lake City, via Vernal, andere..) ?

Alvast bij voorbaat bedankt voor alle reacties en info
Groetjes
Koen

14/jul   dag 1   Aankomst Denver   
15/jul   dag 2   Denver- region Custer         Hill City of Rapid City of XXX ?
16/jul   dag 3   regio Custer            Hill City of Rapid City of XXX ?
17/jul   dag 4   regio Custer            Hill City of Rapid City of XXX ?
18/jul   dag 5   Custer- Buffalo/Sherdidan      Buffalo of Sherdidan ?
19/jul   dag 6   Buffalo/Sherdidan-Cody   
20/jul   dag 7   Cody- Yellowstone         verblijf in YS ?
21/jul   dag 8   YS               verblijf in YS ?
22/jul   dag 9   YS               verblijf in YS ?
23/jul   dag 10   YS               verblijf in YS ?
24/jul   dag 11   YS- Grand Teton NP   
25/jul   dag 12   GTNP   
26/jul   dag 13   GTNP- XXX            welke is mooiste route naar Moab?
27/jul   dag 14   XXX- Moab            (via SLC of Vernal of XXX ?)
28/jul   dag 15   Moab   
29/jul   dag 16   Moab   
30/jul   dag 17   Moab- Estes Park (RMNP)   
31/jul   dag 18   Estes Park   
1/aug   dag 19   Estes Park   
2/aug   dag 20   Denver   
3/aug   dag 21   Vertrek Denver   
4/aug   dag 22   Brussel   


   
#1 - 08-01-2012, 22:22 uur

Marianne

Dat is een route die ik zo zou willen doen! Jullie hebben ook mooi de tijd overal voor genomen.
Wat de overnachtingen betreft; Rapid City ken ik niet, maar ik denk dat je in Hill city wat gunstiger zit. Wij zaten er iets buiten (zie ons 2004-verslag), ik weet eigenlijk niet hoe Hill City zelf is. Custer heeft ook leuke accommodatie.  Wat gaan jullie allemaal bezoeken in die regio?
In Yellowstone zaten wij in 2004 in Mammoth Hotsprings en bij Lake Yellwostone, en in 2008 zaten we in Canyon en bij Old Faithful. Het is wel handig om 2 locaties te nemen, neit alleen omdat je dan niet altijd heen en weer hoeft te rijdne, maar ook omdat je wel eens uitgekeken raakt op het restaurant bij je accommodatie.

Wij reden in 2008 via Salt Lake City en de I70 naar Moab. De I70 is prachtig, maar de route via Vernal schijnt ook mooi te zijn. Dat hebben wij heel lang geleden eens gedaan, en is me niet zo goed bijgebleven.

Marianne
#2 - 08-01-2012, 23:17 uur

kve

Hoi Marianne,

Dank u alvast voor de feedback.
Wat betreft Custer, zouden wij volgende willen zien/bezoeken.
Dag van aankomst: nog Mount Rushmore bezoeken (we kunnen immers vroeg uit Denver vertrekken). Ik weet niet of op het traject Denver-Custer veel te zien is ?
Dan 1 dag voor Custer SP en 1 dag voor Badlands.
Zijn er nog must sees and do's in deze streek die we moeten inpassen en zo ja op welke dag. Ik hoor bij een aantal posts dat deze regio ondergewaarderd wordt. Moeten we dan meer tijd voorzien en zo ja, waar moeten we dan inleveren. De enige ruimte die ik zie is misschien 1 dag in GTNP, YS of RMNP.
Het is tevens zo dat wij van een beetje "hiking" houden (IN het park) en niet beperkt willen blijven tot drive-throughs.

Gr
Koen

#3 - 08-01-2012, 23:41 uur

Dirc

#4 - 09-01-2012, 00:04 uur

kve

Sorry voor de dubbele post. Trip zit zowat tussen West en Mid West. Deze bij Midwest mag er anders wel afgehaald worden. Hoe kan dit gebeuren ?
Koen
#5 - 09-01-2012, 00:42 uur

Old Faithful

Zoals Marianne al zei, een mooie reis.  :afro:

Op weg naar South Dakota wordt vaak gestopt bij Scotts Bluff N.M. Wij waren dat in 2010 ook van plan. Dat ging echter niet door, omdat we pas later uit Denver konden vertrekken. Meestal is het zo dat je de eerste ochtend heel vroeg wakker bent.
Je kunt in Hill City verblijven en Keystone is ook nog een mogelijkheid. Wij verbleven drie nachten in Custer en vonden dat een leuk plaatsje. Als je voor Custer kiest, kan ik je de Calamity Peak Lodge aanbevelen. Niet duur en de mogelijkheid een unit met keuken en twee slaapkamers te boeken.
Custer, maar ook Hill City en Keystone, ligt heel gunstig voor Custer S.P. met Wildlifeloop  Needles Highway, Iron Mountain Road, en Sylvan Lake en ook voor Mount Rushmore N.M. en Crazy Horse. Badlands N.P. is een kleine twee uur rijden. Wij bezochten dit park vanuit Custer, anderen kiezen voor één (van de weinige) overnachtingsmogelijkheden dichter bij het park.

Wij overnachtten in 2010 in Buffalo. Een volgende keer zou ik kiezen voor Sheridan. Niet omdat Buffalo tegenviel maar om meer tijd, al is het maar een half uur, voor het Buffalo Bill Historical Center in Cody te hebben ( zij sluiten om 18.00 uur).

Ik vind de route via Vernal mooi, vooral het eerste stuk. Je komt ook nog langs Flaming Gorge N.R.A. en Dinosaur N.M. Ik kan echter niet vergelijken met de route via SLC. Als je voor de route via Vernal kiest, moet je zeker niet vergeten via de mooie Ut128 naar Moab te rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#6 - 09-01-2012, 01:10 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Voor de overnachtingen in Yellowstone, kun je het beste even kijken op de map van de NPS.GOV site.
http://www.nps.gov/pwr/customcf/apps/maps/showmap.cfm?alphacode=yell&parkname=Yellowstone%20National%20Park en hoe jullie de route het beste kunnen inplannen.
Het meest interessant is natuurlijk het Old Faithfull gebied (wandel naar de Morning Glory Pool), daarnaast heb je daar ook het Lower, Midway en Upper Geyser Basin. Er zijn veel korte wandelingen te maken en of je dat in één dag red betwijfel ik. Norris is het andere grote geyser gebied, Mammoth is een terrassenrots. Verder heb je Hayden Valley met vaak veel bizons als ook Mud Vulcano. Het meer is prachtig om langs te rijden maar erg koud om te zwemmen. Bij de West Thumb heb je ook nog een wandeling met prachtig gekleurde pools. Verder is er zooooo verschrikkelijk veel te zien. Hopelijk zie je veel wildlife en met erg veel geluk misschien een beer.
Vanaf Cody is het 50 mile, ongeveer 1 uur rijden naar de entrance.
Overnachten kan in West Yelllowstone, Gardiner, ook in het park bij de Old Faitfull en indien je het park in het zuiden verlaat, langs Grand Teton, is Jackson de aangewezen plaats.
#7 - 09-01-2012, 16:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

kve

Iedereen,

Alvast bedankt voor alle info. Ik heb de indruk dat er op de planning niet veel te wijzigen valt.
Ik twijfel echter nog of de 4 volle dagen in YS niet te veel van het goede is.  We hebben immers nog de dag van YS naar Jackson en blijven daar ook 2 nachten, weliswaar voor Grand Teton.
Moeten we elders in de route een dagje meer uittrekken ? Custer of Moab ? of ergens dat ik op de route over het hoofd zie ?

Thx
Koen
 ;)
#8 - 09-01-2012, 23:13 uur

Marianne

Ik vind 4 dagen Yellowstone niet te veel. Je zou in SD meer tijd kunnen nemen, zeker als je naar de Badlands gaat. Wij reden van Estes Park naar Hot Springs (en bezochten daar nog een opgraving). Onderweg zijn we naar Fort Laramie geweest en hebben restanten van de Oregon trail bekeken. Leuk als je in de gescheidenis geinteresseerd bent. Scottsbluff hebben we niet gedaan, maar zou je ook nog mee kunnen nemen onderweg. Mount Rushmore dezelfde dag wordt dan wat te veel denk ik, hoewel de avondceremonie wel indrukwekkend schijnt te zijn. Een bezoek 's morgensvroeg met een ontbijt ter plaatse is ook een mogelijkheid. Kijk ook eens in ons 2004-verslag - onze kinderen hebben nog goud gezocht, is misschien ook leuk om te doen.
Voor Moab is 2 volle dagen mooi, maar je kunt je er ook wel langer vermaken. Misschien ten koste van Rocky Mountain NP? Of een nacht minder Estes Park en nog ergens ten westen van het park overnachten?
Het is allemaal een beetje fijnslijpen, de route is goed zo, en het hangt van je eigen voorkeuren af of je nog ergens langer of korter wilt blijven.

Marianne
#9 - 10-01-2012, 09:52 uur

Zofsky

4 dagen yellowstone is zeker niet teveel.
Wij gaan dit jaar voor de 3e keer naar Yellowstone en verblijven 2 nachten in Canyon lodge en 2 nachten in Old Faithfull.

Ik vind dat een prettige verdeling, maar een extra nachtje Mammouth zou ook leuk zijn in de planning.

Vergeet in Cody niet naar de Rodeo te gaan, 1 van de hoogtepunten van onze vakantie vorig jaar!
#10 - 12-01-2012, 16:28 uur

kve

Dag allen, :afro:

Bedankt voor alle tips. Heb aan het originele schema niets meer gewijzigd. Heb alle hotels vastgelegd en in Yellowstone gekozen voor een verblijf van 4 n. in West Yellowstone. Bekeken vanop de kaart lijkt me dit als uitvalsbasis toch een haalbare kaart. Het ligt bij het binnenkomen in het midden van upper loop en de lower loop. We rijden immers niet met een camper en qua afstand afleggen lijken me de andere mogelijke verblijfplaasten in het park niet echt zoveel beter.

Gr
kve
#11 - 18-01-2012, 09:49 uur

maryde

West Yellowstone is een prima uitvalsbasis, wij waren er 3 nachten.
#12 - 19-01-2012, 13:31 uur

hke

Nieuw!
Hartstikke leuk om deze route te lezen.  ;D
Wij gaan met ons gezin dit jaar ongeveer dezelfde route rijden alleen dan wel andersom.
Met 2 jongens van 10 en 12 jaar.

Ik ben al begonnen met het maken van een weblog voor 2012.

succes en fijne vakantie. :afro:

#13 - 02-02-2012, 19:46 uur
« Laatst bewerkt op: 04-02-2012, 08:54 uur door hke »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15