Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trip Phoenix - San Francisco juli 2012

Discussie gestart

usafreek

In juli zouden mijn vriendin en ik graag een 3 weekse trip maken in het Westen van de VS, beginnende in Phoenix en eindigend in San Francisco.
Zoals jullie misschien in m'n voorstelling al hebben gelezen heb ik al wat reiservaring in de VS zodat ik weet wat ik zeker wil zien en waarin ik minder in geïnteresseerd ben (daarbij rekening houdend met de wensen van m'n vriendin natuurlijk :-) )

Omdat het niet een reis moet worden in sneltreinvaart zou ik op enkele bestemmingen iets langer willen blijven en/of eerder een tussenstop maken ipv een hele dag te moeten rijden.
Wat denken jullie van onderstaand reisschema?

We kunnen vertrekken vanaf zaterdag 07/07 en worden op maandag 30/07 terug op het werk verwacht (liefst met weinig jetlag :) )

Datum   Plaats   Dagafstand
(km)
07-07-2012   vlucht Brussel - Phoenix   (overnachting in Phoenix)
08-07-2012   Phoenix- Sedona   179
09-07-2012   Monument Valley   335
10-07-2012   Page   203
11-07-2012   Grand Canyon   245
12-07-2012   Overnachting in Grand Canyon   
13-07-2012   Las Vegas   465
14-07-2012   Overnachting in Las Vegas   
15-07-2012   Overnachting in Las Vegas   
<3 nachten Vegas omdat we misschien wel eens een (halve) dag aan het zwembad willen liggen, ik ook eens langs The Gun Store wil gaan om m'n schietkunsten te testen en tegelijk ook eens wil genieten van de gekte>
16-07-2012   Anaheim   441
17-07-2012   Overnachting in Anaheim   
<aankomst op 16/07 zodat we op 17/07 Disneyland kunnen bezoeken en 's avonds niet te ver meer moeten rijden om uitgeput in ons hotel kunnen uitrusten>
18-07-2012   Hollywood   97
<18/07 : bezoek aan de bezienswaardigheden die Hollywood te bieden heeft>
<19/07: Universal studios, hotel in de buurt zodat we 's avonds niet te ver meer moeten rijden>

19-07-2012   Overnachting in Hollywood   
20-07-2012   Santa Monica   32
21-07-2012   Overnachting in Santa Monica
<20+21/07 : we willen graag enkele dagen strand hebben, Santa Monica is waarschijnlijk een te dure optie? Enige suggesties? Persoonlijk zou ik graag Venice beach bezoeken, maar hoef daar niet per sé te overnachten>   
<Vanaf 22/7 tocht langs de prachtige kustweg richting San Francisco>
22-07-2012   Santa Barbara   154
23-07-2012   Carmel/Monterey   406
24-07-2012   San Francisco   200
25-07-2012   Overnachting in San Francisco   
26-07-2012   Overnachting in San Francisco   
27-02-2012     Back to Brussels  :'(
    Totale afstand:   2757 km
#1 - 11-02-2012, 19:33 uur

Bas_en_Es

Mooie reis!
Zelf vind ik dat er wel wat veel stranddagen tussen zitten, met het risico dat je niet op het strand kunt liggen. Wij vonden de kustroute echt te gek, maar het weer was zeer wisselend. Dit kan dan varieren van ineens erg warm met de zon, tot freezing met de mist. Er hangt vaak veel mist langs de kust, soms hoef je maar een klein stukje ''landinwaarts' te gaan om weer zon te hebben.
Venice Beach vonden wij erg leuk om gezien te hebben. Veel daar gewandeld, omdat het dus geen strandweer was. ik kan je dan ook geen tips van accomodaties aan het strand geven.
Verder vonden wij naast de kustroute ZION en Yosemite de andere hoogtepunten. Naar mijn idee zou je daar nog wel ruimte voor hebben om het in te voegen  ;D
Wij hadden ook de laatste dagen SFO en dat viel ons wat tegen. Waarschijnlijk kwam dit grotendeels door vermoeidheid en dat het er zo koud was! Als we het opnieuw zouden doen, zouden we beginnen in SFO.
Misschien nog iets om over na te denken (als jullie dat nog niet gedaan hebben): Wij hebben de kustroute naar beneden gemaakt (SFO>LA, vonden wij dus supergaaf) en schijnt als klein voordeel de zon te hebben en dat je aan de goede kant van de weg zit om foto's te maken/uit te stappen..

Succes!

Groetjes,
ES
#2 - 11-02-2012, 20:24 uur

usafreek

Hoi Es,

Bedankt voor de snelle reactie!

De kustroute is idd te gek, heb ik ook al eens gedaan en wil daarom deze ervaring ook eens graag met m'n vriendin delen. :)
En inderdaad, richting SFO zit je wel een beetje langs de verkeerde kant om foto's te nemen, je doet me beetje twijfelen.
Misschien hebben we toen echt geluk gehad met het weer, want op zowel de kustweg als in SFO schenen er 7 zonnen, zelf de Golden Gate brug was niet in mist gehuld (was in september).
In hoeveel dagen hebben jullie de rit van SFO richting LA gedaan? En waar hebben jullie dan onderwerg overnacht? Aanrader?

Zion is idd heel mooi, maar ik vind persoonlijk wel dat je daar je tijd voor moet nemen en is niet zo toegankelijk om enkel maar rijden en te stoppen en rond te kijken en niet te wandelen.
En hoewel ik enkele jaren geleden bovenop El Capitan gestaan heb (-letterlijk een bangelijke wandel ervaring-) ben ik/ zijn we niet meer zo'n wandelaars en denk ik persoonlijk ook dat Yellowstone in juli echt een drukte van jewelste kan zijn.

Daarom zou ik liever een dagje langer ergens rustig rondhangen/genieten van de omgeving  (hoeft inderdaad niet altijd strand te zijn) dan snel-snel ergens naartoe te moeten rijden om daar dan toch niet te wandelen. :-)

De reden waarom ik het liefst vanuit Phoenix richting SFO zou rijden is omdat de langste ritten dan toch eerder in het eerste gedeelte van de reis zitten en we onderweg eventueel hiervan nog wat kunnen bekomen/uitrusten en niet uitgeput op het werk komen de maandag nadien. (maar je doet me weer twijfelen- tickets zijn nog niet geboekt, dus we kunnen nog alle kanten op)
Anderzijds besef ik ook dat we voor een strandvakantie/uitrustreis beter 2 weken Griekenland boeken. :)

Een mens moet jammer genoeg keuzes maken.
Als ik vanavond de lotto had gewonnen, dan trokken we misschien een jaar door de VS (om dan op het einde van de rit te beseffen dat we nog niet àlles gezien hadden ;) )

Groetjes,
Freek
#3 - 11-02-2012, 21:04 uur

usafreek

Hoewel Yellowstone ook prachtig is, moet het in bovenstaande context dus Yosemite, zijn.     :afro:
#4 - 11-02-2012, 21:15 uur

Marianne

En El Captian zal wellicht Half Dome zijn? OF Glacier Point?  ;)

Wij zijn afgelopen december in Santa Monica geweest en hadden daar prachtig weer. We overnachtten in Maina del Rey.  Zie hier voor mijn reisverslag.
Je kunt vaak met priceline wel een goede deal vinden daar.
Je route is verder prima. Wil je naar de North Rim van de Grand Canyon? Als je nar de South rim gaat kun je de route misschien ook wat anders insteken; eerst GC en wel door Zion met misschien alleen de Canyon Overlook Trail?
Zie ook mijn 2011-verslag voor mijn reis in september.

Marianne
#5 - 11-02-2012, 22:20 uur

usafreek

Ja, Half Dome bedoelde ik dus  ::)
(In tegenstelling tot de naam zal ik de spannende wandeling tot de top niet snel meer vergeten  ;) )

Ik weet nog niet goed welk gedeelte van de Grand Canyon te bezoeken, maar je blog met reisverslagen gaan ons daar zeker mee helpen.
Wat een leuk leesvoer voor zo'n VS gek als mij!

Freek
#6 - 12-02-2012, 11:29 uur

Marianne

Ja, Half Dome bedoelde ik dus  ::)
(In tegenstelling tot de naam zal ik de spannende wandeling tot de top niet snel meer vergeten  ;) )

Haha, daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik heb al veel gewandeld in Yosemite, maar Half Dome sla ik graag over.

Marianne
#7 - 12-02-2012, 11:44 uur

usafreek

Hoi Marianne,
Even een beetje off-topic, maar bij het lezen van sommige van je reisverslagen viel me op dat je regelmatisch zocht naar iets vegetarisch om te eten.
Eet er iemand van jullie gezin soms vegetarisch?
Zelf ben ik nu zo'n 15 jaar vegetariër (eet vis noch vlees, wel nog zuivel en eieren) en ik vroeg me af of het relatief "gemakkelijk" is om iets veggie te vinden?
Op m'n vorige reizen naar de VS heb ik steeds gekampeerd en ook vaak een eigen potje gekookt en ben ik buiten in de grote steden niet echt veel uit eten geweest (toen ook om kosten te drukken).
Veggie eten in SFO, LA, LV en Disneyland en co zal wel geen groot probleem zijn, het zijn eerder de "tussenstops" die me een beetje zorgen baren.
Ik verwacht geen hoogcullinaire veggiestoestand (die vind ik in België ook bijna niet), zolang ik maar geen vlees of vis op het menu krijg.
Of valt het allemaal wel mee?
Freek

ps het steile pad naar de Half Dome is anders geweldig, adrenaline-rush verzekerd! :afro:
#8 - 12-02-2012, 12:47 uur

Bas_en_Es

Hoi Freek,
zal nog even je vragen beantwoorden..
Wij hebben 1 overnachting gehad tussen SFO en LA. Heb het even teruggezocht en dat was Courtesy Inn in San Simeon. Niet zo heel bijzonder, maar ja hebben er ook weinig tijd doorgebracht. Er was wel een lekker overdekt zwembadje+bubbelbad bij en ontbijt. Het dorpje er vlakbij was iets gezelliger, maar volgens mij ook stuk duurder. De eerste dag langs kust was schitterend weer, de dag erna helaas dus niet. Weet je hier kan je niets aan doen, maar het leek mij zonde als je veel stranddagen plant en je er niet van kan genieten. En er valt zoveel moois te zien, dat je ook naar mijn mening beter een strandvakantie dichter bij huis kunt plannen  ;D.
Yosemite vonden wij ook gewelgi, maar wij zaten er eind mei en dat is qua drukte idd beter te doen dan in het hoogseizoen.
De tip van Marianne mbt ZION is misschien ook nog een goede.
Succes weer en als je nog wat wilt weten, hoor ik het wel!
Groetjes,
ES.
#9 - 12-02-2012, 14:11 uur

Hans B

Jetlag : liever jetlaggen op het werk dan eerder terugkeren.
Even afkloppen, maar de laatste keren hebben wij niet zo heel veel last van jetlag gehad.
Derhalve één dag na terugkeer weer gaan werken.

Verder een leuke route.
Indien je toch nog wat bijzonders wilt zien en wat minder op het strand liggen (zou mijn voorkeur hebben),
draai je route ietsje om:
Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Mon.Val - Page - Bryce - Zion - Las Vegas.
Een royale middag is voor Bryce genoeg (super bijzonder park).
In Zion kun je erg mooie niet te moeilijke wandelingen maken.

Las Vegas - Anaheim is 4 a 5 uurtjes rijden. Disney, tja.. alternatief Disney Parijs ..

Waaraan denk je als je zegt 'enkele dagen strand hebben'.
Volgens mij is het niet mogelijk om je bed uit te rollen het strand op.
Santa Monica, Venice eventjes leuk.
Noordelijk van LA heb ik hele prachtige kleine rustige strandjes gezien.

#10 - 12-02-2012, 15:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

usafreek

Hoi Hans,
Bedankt voor de info!

Het is niet zozeer de jetlag waarom ik liever nog een extra dagje thuis wil zitten vooraleer te gaan werken, maar ik ken mezelf.
Ik ben het type dat niet direct de klik kan maken; die na een reis blij is dat hij de dag erna niet moet gaan werken; die anders de laatste dag al zou denken : "pff morgen zit ik weer op kantoor".
Die anders met een lang gezicht en bijkomend humeur de eerste werkdag zou inzetten. Al kost dat dan een dag VS. :)

Misschien heb ik me ook verkeerd uitgedrukt toen ik schreef "enkele dagen strand hebben".
Wat ik bedoelde is dat het fijn zou zijn om eens 2 dagen niet te moeten rijden, om eens 2 dagen compleet te relaxen: bvb een fiets huren om langs Venice beach te rijden, wat kuieren langs de strandboulevard, ook om eens wat te winkelen zonder steeds met het idee te hoeven rondlopen dat "we straks we nog 200km moeten rijden" en om ook eventueel ook op het strand van de zon te genieten en een plonsje te doen in de oceaan.
Daarom dacht ik dat Santa Monica het ideale vertrekpunt hiervoor zou zijn, al is daar misschien niet super veel te zien, het lijkt me wel centraal gelegen.
Het hotel hoeft dan ook niet aan het strand gelegen te zijn; als de mogelijkheid al bestaat, dan zal ons budget dat toch niet aankunnen. :-)
Maar ik herinner me dat Zion en Bryce idd heel mooie parken waren, dus misschien moet ik de route toch een beetje aanpassen...

En al ben ik geen echte Disneyland-fan, toch blijft het iets magisch hebben (ben zowel in DL Parijs, LA als in Florida geweest).
Ik doe het vooral voor m'n vriendin, ik weet dat ik haar daar heel blij mee kan maken.
<En ze is het waard  :afro: >







#11 - 12-02-2012, 19:14 uur

Marianne

Wat het vegetarische eten betreft (de jongste dochter eet geen vlees of vis); in de steden is het inderdaad geen probleem, daarbuiten wel eens als je niet altijd pasta of pizza wilt eten. Een veggie burger heb je na een aantal keren ook wel gezien. Maar ik kan me maar één keer herinneren dat we weer naar buiten zijn gegaan omdat er op de menukaart echt niets vegetarisch te ontdekken viel. Het vlees weglaten kan altijd natuurlijk.

Marianne
#12 - 12-02-2012, 19:43 uur

leendert en maria


De kustroute is idd te gek, heb ik ook al eens gedaan en wil daarom deze ervaring ook eens graag met m'n vriendin delen. :)
En inderdaad, richting SFO zit je wel een beetje langs de verkeerde kant om foto's te nemen, je doet me beetje twijfelen.
Misschien hebben we toen echt geluk gehad met het weer, want op zowel de kustweg als in SFO schenen er 7 zonnen, zelf de Golden Gate brug was niet in mist gehuld (was in september).

In SF vertelde iemand ons dat het in de zomermaanden meestal 16 graden is. Wanneer je er rekening mee houdt is het goed te doen, extra vest of jas in de koffer.

Wij reden langs de kustweg van zuid naar noord en vonden dit geen enkel probleem.

Maria
#13 - 12-02-2012, 20:30 uur

leendert en maria

Dacht dat  ik het quotje maken onder de knie had, valt toch weer tegen :(  Wilde alleen de bovenste drie regels paars markeren.
Maria
#14 - 12-02-2012, 20:54 uur

usafreek

Maria, toch bedankt voor je commentaar hoor, paars of niet  ;)

In al m'n enthousiasme was ik wel een beetje vergeten dat ik enkele jaren geleden ook nog Amerikanen uit de buurt van SFO op bezoek had.
Heb hen gisteren even gecontacteerd en dit kreeg ik als antwoord: "First off, Phoenix is going to be HOT, HOT, HOT! But it's a dry heat, not like Florida. And San Francisco is usually cold and foggy in July. But sometimes there are warmer days and if you visit anywhere outside of SF, like Berkeley, etc, the weather could be totally nice and sunny. I had friends visit from France in July a few years ago and we showed them around the whole Bay Area. We started in SF and it was super foggy. You could barely make out the Golden Gate Bridge. But then we took them about 20 minutes east and it was beautiful blue skies and warm.".

Ik was in de veronderstelling dat juli de warmste maand was, maar dit is blijkbaar september. Net de maand waarin ik SFO bezocht en er ook m'n hart verloor.
Het weer in juli doet me wel een beetje twijfelen of het wel het ideale moment is om SFO te bezoeken, of om in "minder weer" onze reis te eindigen.
Anderzijds, dan zijn we in één keer geacclimatiseerd voor onze terugkeer naar het hoogstwaarschijnlijk natte België ;D
En als we geluk hebben krijgen we nog een leuke rondleiding er bovenenop.
#15 - 14-02-2012, 18:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15