Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trip zuidwest VS zomer 2011

Discussie gestart

franky6

Hallo,
Volgend jaar zomer zijn ik en 3 maten, van plan om een trip door het zuidwesten van de VS te maken.
We willen rond midden juli vertrekken en een maand later weer terug komen.

We hebben de volgende planning gemaakt:

1  Amsterdam - Los angeles
2  Los Angeles
3  Los Angeles - San Diego
4  San Diego
5  San Diego
6  San Diego - Phoenix
7  Phoenix - Flagstaff
8  Flagstaff - Window Rock
9  Window Rock - Chelly Monument
10  Chelly monument - Monument Valley - Kayenta
11  Kayenta - Grand Canyon Village
12  Grand Canyon
13  Grand Canyon - Page
14  Page - Bryce Canyon
15  Bryce Canyon - Zion National Park
16  Zion National Park - Las Vegas
17  Las Vegas
18  Las Vegas   
19  Las Vegas - Death Valley
20  Death Valley - Scottys castle - Lee Vining
21  Leek Vining - Yosemite Park
22  Yosemite Park - Sacramento
23  Sacramento - San francisco
24  San Francisco
25  San Francisco
26  San Francisco - Pacific Grove
27  Pacific Grove - Morro Bay
28  Morro Bay - Santa Barbara
29  Santa Barbara - Los Angeles
30  Los Angeles
31  Los Angeles
32  Los Angeles - Amsterdam

Er staat nog niks vast, dus we willen graag zo veel mogelijk tips en adviezen om de planning misschien nog te verbeteren.
We zijn nu opzoek naar een autoverhuurder, maar  we zijn allemaal onder de 25 jaar ( wel allemaal 21) dus is best duur om een redelijke auto te huren. Als iemand hier tips voor heeft, horen wij die ook graag!

Groetjes,
Frank

#1 - 28-09-2010, 21:45 uur

leendert en maria

Hoi Frank,
Ik heb niet veel kaas gegeten van routes (hopenlijk reageren anderen die er meer van weten) maar wat brengt je er toe om in Kayente te overnachten? Het plaatsje vonden wij niks aan, al hebben we er wel de kliniek van binnen gezien (door een val in een immense hoosbui). Je kunt ook in Monument Valley zelf overnachten. Het hotel is duur maar je kunt ook kiezen voor een cabin. Het zijn er geloof ik maar drie, dus wel op tijd boeken. Als je Monument Valley als tussenstop aan doet, neem er wel de tijd voor, het is zo mooi! Een wandeling om de West Mitten Butte of de 17 miles drive rijden, dwars door het gebied heen.
Misschien kun je een dag minder doen in de Grand Canyon (tenzij je wilt afdalen?) en die ergens anders inzetten (Zion? Yosemite? in de buurt van Flagstaff voor het Slide Rock State Park?)
Succes, Maria
#2 - 30-09-2010, 18:37 uur

Bakvet

Al twee keer heb ik iets over Navajo National Monument bij Kayenta getypt op dit forum en er reageert helaas nooit een hond op. Het zit dus zo: als je echt serieus iets te weten wilt komen over de cultuur van de native American uit deze streek, moet je dit park bezoeken en de door een gids begeleide Betatakin-tour doen. Duurt vier uur, is zwaar en alleen daarom al leuk. Geen gezeur over "niet fotograferen" en waar je normaal verschirikkelijk wordt kaalgeplukt door de indianen-gidsen kost deze tour helemaal niets. Het park zelf en het bezoekerscentrum stellen niet zoveel voor, het is echt deze tour die het de moeite waard maakt.
http://www.nps.gov/nava/planyourvisit/guidedtours.htm

Om daar zo vroeg aanwezig te kunnen zijn kan je in Kayenta overnachten of op de gratis camping van het park gaan staan.

***

In Zion heb je ook een paar leuke zware tours: Angel's Landing en hiken door de Virgin River.
#3 - 01-10-2010, 02:47 uur

franky6

Hoi Maria,

We hebben en overnachting in Kayenta er in staan omdat het inderdaad behoorlijk prijzig is om in Monument Valley zelf te overnachten.
En Kayenta lag er vlak bij dus leek ons dan wel mooie oplossing, maar misschien kiezen we er toch nog voor om in MV zelf te overnachten.
 
Wij zijn van plan om een helikopter vlucht over de Grand Canyon te doen, en daarom hebben we daar eigenlijk een dag extra neer gezet.
Maar ik weet niet of dat te doen is, een helikopter vlucht en het park zelf bekijken met 1 overnachting?

Gr. Frank
#4 - 01-10-2010, 06:57 uur

leendert en maria

Klinkt ook niet vekeerd zo'n tour bij Navajo National Monument.

Een helicoptertour kost wel even tijd (en een dikke portemonnee). Je moet er een half uur van te voren zijn om een instructiefilmpje te kijken. Afgelopen jaar moesten man en kinderen ook nog aardig lang wachten voor ze uiteindelijk de helicopter in konden. Van te voren reserveren (wij deden 1 dag vooraf, met het risico dat het vol is of niet meer op de tijd die je wilt, wij hadden nog beperkte keuze)

Tja, of alles op 1 dag past? Ligt er aan wat je wilt zien/doen. Je kunt op dag van aankomst zonsondergang bekijken bij (bijv. bij Yavapai Point) en de volgende ochtend zonsopgang, als er tenminste een zon te zien is, wij hadden een flink wolkenpak  :(
Met de shuttle naar Hermits Rest, dan af en toe een stuk wandelen langs de rim, kost wel een aantal uren schat ik. Wij wilden het doen, maar de rij voor de bus was zo lang dat we er vanaf hebben gezien. Misschien kun je de vroegste heli-tour proberen? Dan heb je daarna nog tijd voor het overige wat je wilt zien. Wij hadden de heli-tour van 11.30 en dat was achteraf een vervelende tijd zo midden op de ochtend. Kwam nog bij dat het mis was gegaaan met boeken en man en kinderen uiteindelijk pas de tour van 13.00 uur hadden.

Ik zie dat jullie vanaf de GC door gaan naar Page. Dat is een makkelijke weg maar kostte ons meer tijd dan verwacht, ik kan niet meer terug vinden hoe lang precies.

Ik weet niet hoe jullie overnachten (tent, hotel?), maar bij Monument Valley is een 'camping' vanwaar je een juweel van een uitzicht hebt op de Mittens. Ligt naast het visitor centre. Hoewel het woord 'camping' wel groot is, ik zag geen enkele faciliteit...
#5 - 01-10-2010, 08:59 uur

Marianne

Hallo Frank,

Je hebt het erover dat overnachten bij Monument valley duur is, ik weet niet waar je gekeken hebt, maar de cabins op Goulding's Campground zijn heel betaalbaar, zie ons 2008-verslag voor een indruk.
Je zou ook kunnen kamperen, dat scheelt behoorlijk als je een beperkt budget hebt. Hoe hadden jullie het nu gedacht, overal 2 kamers? Of met z'n vieren op 1 kamer?

Waarom gaan jullie via Phoenix? En waarom eerst naar Flagstaff en dan later naar de Grand Canyon? Rijden jullie zo niet erg heen en weer?

Waar gaat jullie voorkeur naar uit, willen jullie wandelen of andere activiteiten in de parken ondernemen, of vooral de steden bekijken? Waarom de tussenstop in Sacramneto en zo verschrikkelijk weinig tijd voor Yosemite? Je neemt voor de GC veel meer tijd dan voor Yosemite terwijl Yosemite veel groter en veellzijdiger is. Je kunt er schitterende wandelingen maken, zoals naar Half Dome, of de Panorama Trail. Zie www.yosemitehikes.com om ideeën op te doen. Boek wel op tijd als je in het park wilt zitten, alle betaalbare accommodaite zit heel erg snel vol.

MArianne
#6 - 01-10-2010, 11:31 uur

Chris RTA

ALs je dan toch vanuit Phoenix komt, ga dan net voor flagstaff eraf naar Sedona.
Dit mag je niet missen.

Ik denk dat als je op tijd in Grand Canyon bent je best een heleboel kan zien in 1 dag.
Wij hebben veel uitkijkpunten gedaan en een heli tour in 1 dag. De volgende dag de zonsopkomst gekeken en daarna doorrijden naar Page.
Vlakvoor page ligt horse shoe bend, ook leuk om even naar toe te wandelen.
In page uiteraard de lower antilope canyon bezoeken.
Als je monument valley in rijdt zou het nog mooier zijn om door te rijden naar Moab ipv terug naar page.
En dan met een omweg naar page of eerst page doen en dan naar monument valley.
#7 - 01-10-2010, 11:49 uur

franky6

Maria:
Ja klopt, we hebben al gezien dat het duur was, maar lijkt ons wel heel mooi dus willen we zeker doen. En zijn van plan om optijd te reserveren. Bij welke bedrijf hebben jullie de vlucht gedaan?
We hadden al gehoord dat de zonsopgang en ondergang daar heel mooi zijn, dus hoop dat wij die dan wel te zien krijgen.
Maar denk toch dat wij gewoon voor 2 dagen in de GC gaan, want dan kunnen we het beetje rustig aan doen daar, omdat we de dagen daarvoor ook al behoorlijk veel hebben gereden.
Klopt we gaan inderdaad van GC naar page, had al gezien dat een behoorlijk makkelijke route is. Waar heeft die tijd dan ingezeten die je niet had verwacht?
Wij overnachten in motels of hotels, we houden niet egt van kamperen ;) Ik heb gelezen dat er in monument valley dus ook cabins zijn, ik ga is kijken of dat een optie is.

Marianne:
Ik had gekeken bij de normale Lodge, en dat vond ik best prijzig. Maar ik heb net even gekeken naar die cabins op de campground en dat ziet er echt goed uit. En die prijzen zijn stukken aantrekkelijker.
Dat gaat hem wel worden, bedankt voor de tip! Wij zijn wel van plan om gewoon telkens met ze 4e op een kamer te slapen. 
Phoenix lijkt ons gewoon leuk om even geweest te zijn, en hebben de planning ook uitgestippeld op kaart. En dit leek ons wel een mooi rondje. Maar heb niet zo het idee daar we heen en weer rijden.
Als we in de parken zijn willen vooral avontuurlijke activiteiten, want zijn nog jonge gasten dus houden wel van wat uidagingen.  We verblijven natuurlijk ook best wat tijd in de grote steden, kunnen we de stad mooi bekijken, naar bijv. Sea World en Universal Park, en ook lekker op stap gaan.
We vonden de afstand van Yosemite naar SF best ver, daarom hebben we gekozen voor een tussenstop en Sacramento zien we ook nog iets van de hoofstad van Californie. Maar weet niet of er misschien een leukere plek is om dan daar een tussenstop te houden? We hebben 1.5 dag voor Yosemite park, kunnen we wel aantal dingen zien leek ons en kleine wandeling maken. Maar kunnen altijd nog kijken voor extra nacht daar.
We beginnen aan het einde van deze maand met aantal dingen al vast te leggen, dus hoop dat we er dan al optijd bij zijn.

Pipo Cris:
Ik heb Sedona even op gezocht, dat ziet er zeker mooi uit. Daar gaan we wel langs, bedankt voor de tip!
Jah als we in page zijn, gaan we zeker een bezoekje brengen aan de Antylope Canyon.

Gr. Frank
#8 - 02-10-2010, 02:33 uur

Ine

Phoenix is een weinig aantrekkelijk -zelfs uitgestorven stad 's avonds. Leuker is het voor jullie om in Tempe (net buiten Phoenix) te gaan slapen. Daar staat de universiteit en zie je bars e.d. waar jongeren komen.
Scottsdale heeft de leukste hotels, maar ook daar 's avonds weinig aktiviteiten.
#9 - 02-10-2010, 08:28 uur

leendert en maria

De helicoptervlucht geboekt bij Papillon. Als je vanuit het zuiden aan komt rijden, ligt het aan je linkerhand, een paar mile voor de ingang van GC, je ziet het zo liggen. Voor het reserveren: volgens mij is de kans op bewolking 's ochtends kleiner dan 's middags.

Route GC - Page: bij het uitrijden van de GC zijn we nog bij vrijwel alle uitzichtpunten gestopt, onderweg kregen we een zandstorm en in Page moesten we in het donker zoeken naar ons hotel (geen aanrader...) En niet goed gekeken hoeveel miles het was denk ik...
#10 - 03-10-2010, 21:53 uur

Marianne

SF - Yosemite is 4 uur rijden, dat is dus heel goed te doen in een keer.
Je zou de route om kunnen draaien zodat je eerder in Yosemite bent; de watervallen zijnn dan mooier, en je zou nog kunnen raften op de Merced river. Is niet heel spannend, maar wel erg leuk om te doen.

Marianne
#11 - 04-10-2010, 00:00 uur

franky6

Ine:
Ik ben eens gaan kijken waar de mooie uitgaan gelegenheden zitten in de buurt van Phoenix, en dan komt scottsdale wel goed naar voren. Ik denk dat we daar gaan overnachten. Bedankt voor de tip!

Maria:
Okee, ik had de site van Papilon ook al gevonden ondertussen. Welke vlucht hebben jullie gedaan? En je had daar ook een zo genoemde ECO-star heli zag ik, met speciale ramen. Hebben jullie daar ingezeten?
Wij komen vanuit het oosten aanrijden, dus gaan dan op de heenweg naar die uitzichtpunten toe. En dat zal dat ons wel wat tijd schelen op weg naar Page.

Marianne
Het klopt inderdaad dat het ongeveer 4 uur rijden is van Yosemite naar SF, maar dan rij je rechtstreeks en kom je niet via de Golden gat bridge aan. En dat lijkt ons juist wel mooi om via die kant aan te komen rijden. En willen het graag rustig aan doen dus houden het wel op die stop in Sacramento. Dat raften op de Merced River lijkt ons wel mooi, dat gaan we eens verder uitzoeken. Bedankt voor de tip!

Heeft er nog iemand tips voor het huren van een auto? We zijn allemaal jonger dan 25 jaar(wel allemaal 21) dus krijgen vaak hele hoge prijzen.

Groetjes,
Frank
#12 - 04-10-2010, 13:04 uur

Bakvet

Neem in elk geval de grootste auto die je kunt krijgen. Een "full size" is meestal maar 50 euro duurder per week dan een "standard size". Maar zelfs met een full size zal je problemen hebben om alle bagage op te bergen. Voor zover mij bekend kan je geen SUV of luxury car huren als je beneden de 25 bent. Dat is jammer, want daar kan je redelijk wat koffers in kwijt.
#13 - 04-10-2010, 16:24 uur

franky6

Bakvet:
Een SUV kan je wel huren als je onder de 25 bent, We hebben een offerte voor een Chevy uplander voor een maand. en dat we alle 4 kunnen rijden voor 2710 Euro. dit is een behoorlijk bedrag! Wij zijn ook echt opzoek naar een SUV, want voor die lange ritten willen toch wel een relaxte auto met wat ruimte.
#14 - 04-10-2010, 16:48 uur

allard

Citaat
Het klopt inderdaad dat het ongeveer 4 uur rijden is van Yosemite naar SF, maar dan rij je rechtstreeks en kom je niet via de Golden gat bridge aan. En dat lijkt ons juist wel mooi om via die kant aan te komen rijden.

Ik vraag me af of je vanuit de auto wel zoveel te zien krijgt vanaf de Golden Gate Bridge. Via de Oakland Bay Bridge is het zicht op San Francisco veel sprekender en je komt direct in downtown aan. Om een idee te krijgen van de ligging heb je hier beide bruggen van boven gezien.

Wat ik leuk vind in jullie schema is een bezoek Canyon De Chelly. Hoe komen jullie daar zo bij?

Groet, Allard
#15 - 04-10-2010, 19:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15