Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

trouwen in las vegas

Discussie gestart

liesenniels

Hallo,

Wij hebben besloten om in Las vegas te gaan trouwen.(april 2010)
Alleen zouden wij graag wat tips willen hebben. Is er iemand die hier ervaringen heeft met het trouwen in Las vegas?
En wat moet je zowel uit Nederland mee nemen aan documenten.
Of heeft iemand een link waar nog wat extra informatie kan vinden.
Want wij zijn ook wel nieuwsgierig naar prijzen.


Al vast bedankt! ^-^ ^-^ ^-^ ^-^
#1 - 02-08-2009, 10:37 uur

hdeweert

Voor een huwelijk in Las Vegas is niet veel nodig als je het huwelijk ook geldig wil laten zijn in Nederland lees dan dit even door.
http://verenigdestaten.info/alginfo/trouwenlv.html

Harm
#2 - 02-08-2009, 10:50 uur

Skydriver

Wij zijn ee npaar dagen geleden in Las Vegas getrouwd, en de mogelijkheden zijn legio...wat je mee moet nemen zijn in principe alleen jullie paspoorten...
#3 - 03-08-2009, 07:48 uur
The USA....What else?

hdeweert

hallo skydriver
Van harte gefeliciteerd met je huwelijk, maar is je huwelijk nu ook echt geldig in Nederland?

Harm
#4 - 03-08-2009, 07:56 uur

Skydriver

Ja, om het één en ander duidelijk te maklen ben ik zo vrij om even een stukje te citeren uit deze link: (http://verenigdestaten.info/alginfo/trouwenlv.html)
(citaat)Dan ben je getrouwd en terug in Nederland. Je kan dan eventueel je huwelijk inschrijven bij de Burgerlijke Stand in je woonplaats, zodat je huwelijk ook in Nederland geldig is. Hiervoor heb je enkele zaken nodig. Na afloop van je huwelijk krijg je van de kapel de compleet ingevulde Marriage License mee. Hierop vult de kapel de datum van het huwelijk in en de naam van de dominee. Dit stukje papier heeft verder geen waarde en kan dus gebruikt worden om in te lijsten. Maar voor je dit doet zul je er een kopie van moeten maken. Deze kopie moet je opsturen, samen met een money order van 10 dollar naar het Marriage License Bureau. Het adres is te vinden achter op de License. Zij sturen je dan een zogenaamde Certified Copy op. Dit is hetzelfde papiertje, maar nu met stempel en zegel van de staat Nevada. De officiële License dus, welke je in moet leveren bij de burgerlijke stand. Dit hoeft echter niet genoeg te zijn. Het kan namelijk zijn dat je een Apostille nodig hebt. Dit is een document dat wordt afgegeven door de Secretary of State van de staat Nevada. Het aanvragen is simpel, zodra je de certified copy binnen hebt, maak je hier een kopie van en deze stuur je weer op met een money order van 75 dollar naar het adres dat te vinden is op de achterzijde. Je krijgt de apostille nu vanzelf thuis gestuurd. Informeer bij de burgerlijke stand van je woonplaats of je de apostille ook echt nodig hebt. Nu heb je alles wat je nodig hebt om het huwelijk in Nederland in te schrijven.(einde citaat)

Wij hebben alles al laten regelen door de kapel! Als wij straks thuis zijn ligt de Certified copy én de Apostille al op ons te wachten! Wij hoeven daar slechts mee naar het gemeentehuis en klaar is Kees! (of wie dan ook..)
#5 - 04-08-2009, 08:11 uur
The USA....What else?

hdeweert

Ik kon het stukje zo gauw niet vinden maar dat is precies wat ik bedoel. Je kan natuurlijk wel trouwen maar er zijn toch wat papieren nodig om het huwelijk ook in Nederland geldig te laten zijn. Dat moet natuurlijk wel even gebeuren.
Succes en nogmaals van Harte ook aan de toekomstige bruiden en bruidegommen.

Harm   
#6 - 04-08-2009, 10:44 uur

Floortje

Ik kon het stukje zo gauw niet vinden maar dat is precies wat ik bedoel. Je kan natuurlijk wel trouwen maar er zijn toch wat papieren nodig om het huwelijk ook in Nederland geldig te laten zijn. Dat moet natuurlijk wel even gebeuren.


Weet iemand of er een termijn gebonden is aan het huwelijk in Nederland geldig te laten zijn? Zou dit alleen binnen een bepaalde periode kunnen of ook na een aantal jaar. (Bijv. het idee om samen gezellig / en voor de lol in Vegas te trouwen maar het later in Nederland toch nog eens serieus over te willen doen met familie (een jaar of wat later))
#7 - 09-08-2009, 17:52 uur

Mirjam

Hoi,
Ik ben in Vegas getrouwd en helaas na 3 jaar gescheiden. Wij hadden het huwelijk tot de scheiding nooit officieel gemaakt in Nederland, maar pas voor de scheiding. Dus na X periode kan je het huwelijk nog steeds oficieel maken. Maar ik heb ook gelezen, getrouwd in Vegas in getrouwd is Nederland. Dus hoe dan ook, het is serieus.

Groetjes, Mirjam
#8 - 09-08-2009, 19:51 uur

liesenniels

Bedankt voor alle reacties.
Wij zijn inmiddels naar de de deel raad geweest in Amsterdam. Om te vragen wat wij mij moeten nemen. Helaas kunnen ze ons niks vertellen en wijzen ze ons door naar het Amerikaanse consulaat. Gemeente Amsterdam is niet zo heel slim.  Maar voor dat ik naar het conslutaat gaat. Weet iemand wat je mee moet nemen. Ik weet dat het wel geboorte aktes zijn.
#9 - 15-08-2009, 09:21 uur

hdeweert

Bedankt voor alle reacties.
Wij zijn inmiddels naar de de deel raad geweest in Amsterdam. Om te vragen wat wij mij moeten nemen. Helaas kunnen ze ons niks vertellen en wijzen ze ons door naar het Amerikaanse consulaat. Gemeente Amsterdam is niet zo heel slim.  Maar voor dat ik naar het conslutaat gaat. Weet iemand wat je mee moet nemen. Ik weet dat het wel geboorte aktes zijn.
Je zou natuurlijk ook even kunnen lezen hoe een en ander in zijn werk gaat om te trouwen en wat je nodig hebt om je huwelijk in Nederland ook geldig te laten zijn.
http://verenigdestaten.info/alginfo/trouwenlv.html
De deelraad van Amsterdam heeft dus niets met je huwelijk te maken en de ambassade heb je alleen nodig voor informatie, maar als je alles doorleest heb je die ook niet nodig. 

Harm
#10 - 15-08-2009, 13:21 uur

Skydriver

Bedankt voor alle reacties.
Wij zijn inmiddels naar de de deel raad geweest in Amsterdam. Om te vragen wat wij mij moeten nemen. Helaas kunnen ze ons niks vertellen en wijzen ze ons door naar het Amerikaanse consulaat. Gemeente Amsterdam is niet zo heel slim.  Maar voor dat ik naar het conslutaat gaat. Weet iemand wat je mee moet nemen. Ik weet dat het wel geboorte aktes zijn.
Niet nodig! Het enige wat je nodig hebt is jullie paspoorten..that's it!
#11 - 15-08-2009, 14:47 uur
The USA....What else?

liesenniels

ok even goed thanks. Alleen die link had ik zelf al eens gelezen. Maar wil gewoon goed voorbereid ergens aan beginnen.
#12 - 15-08-2009, 23:00 uur
« Laatst bewerkt op: 15-08-2009, 23:08 uur door liesenniels »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15