Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Twee weken LA en omstreken

Discussie gestart

LindaK

Hallo allemaal. Voor het eerst gaan wij (mijn man en ik) naar Amerika en natuurlijk willen wij alles doen... in twee weken  ;)  Ik heb een reisplan bedacht die op papier er goed uit ziet, maar ik hoor graag ervaringen van mensen die er echt iets over weten. We hebben een beetje de makke dat we precies midden in de vakantie 2 dagen in Anaheim zijn voor een conventie (dat is ook eigenlijk het doel van de reis), dus we kunnen niet een rustig rondje LA -> San Francisco -> Las Vegas oid doen.

Dit was mijn idee:

  • Za. 16/10, Aankomst LA. Beetje rondkijken, shoppen (Tomtom kopen  ::)). Overnachten in de buurt.
  • Zo. 17/10, Naar San Diego voor Seaworld. Overnachten in San Diego.
  • Ma. 18/10, San Diego Zoo, dan terug naar LA. Overnachten in Anaheim.
  • Di. 19/10, Disneyworld. Overnachten in Anaheim.
  • Wo. 20/10, Disneyworld. Overnachten in Anaheim.
  • Do. 21/10, Niks gepland (misschien Hollywood oid), Overnachten in Anaheim.
  • Vr. 22/10, Conventie, Overnachten in Anaheim.
  • Za. 23/10, Conventie, Overnachten in Anaheim.
  • Zo. 24/10, Via de kust naar de Big Sur. Ongeveer 6,5 uur rijden. Overnachten in plaats van aankomst.
  • Ma. 25/10, Naar Sequioa National Park. Ongeveer 5 uur rijden. Daar kamperen of in een hotel. Zouden tijd moeten hebben om nog wat te bekijken (wat 'moet' je echt gezien hebben?).
  • Di. 26/10, Naar Las Vegas. Ongeveer 7 uur rijden. Overnachten in Las Vegas.
  • Wo. 27/10, Lekker rondneuzen in Las Vegas. Overnachten in Las Vegas.
  • Do. 28/10, Grand Canyon Tour of zelf rijden (tour is beter denk ik?) vanuit Las Vegas. Overnachten in Las Vegas.
  • Vr. 29/10, Terug naar LA. Ongeveer 4,5 uur rijden. Overnachten in de buurt van het vliegveld.
  • Za. 30/10, Terug naar huis :(

Dus, is dit een beetje te doen of te ambitieus? En wat moeten we niet vergeten om te bekijken?
#1 - 26-07-2010, 11:44 uur

Hans B

Linda,
SF - kustweg - Sequoia - LA - SD - LV - Gr.C.

geen enkel idee is verkeerd, maar wanneer je dit in 14 dagen wilt zien en daarin ook nog 2 dagen voor je conventie plannen, is wel erg veel.
Als je er iets leuks van wilt maken zul je moeten skippen óf er een week bij aanplakken.
#2 - 26-07-2010, 11:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hallo Linda,

Lastig die dagen Anaheim in het midden, dat maakt het echt moeilijk om een goede route te maken. Jouw voorstel kan voor het eerste deel wel, is zelfs ruim, maar om daarna naar Big Sur te gaan en dan naar Sequoia en de volgende dag naar LA is erg jammer van de tijd.
Als al die dagen in Disneyland geen must zijn zou je zoiets kunnen overwegen:
16-okt   aankomst LA      
17-okt   LA   Sequoia   
18-okt   Sequoia      
19-okt   Sequoia   kust   
20-okt   kust   Anaheim   
21-okt   Anaheim   (Disneyland)
22-okt   Anaheim      conventie
23-okt   Anaheim      conventie
24-okt   Anaheim -   Las Vegas   (eventueel via Deaht Valley)
25-okt   Las Vegas   -  Grand Canyon   
26-okt   Grand Canyon -   Joshua Tree   
27-okt   Joshua Tree -   San Diego   
28-okt   San Diego    - Anaheim   
29-okt   Anaheim   LA   
30-okt   LA      
Je hebt het over kamperen: maar ik neem niet aan dat je oor 1 nacht campingspullen mee gaat nemen? Er zijn prima cabins en lodges in sequoia NP. Wij hebben eens in Grant Grove Vilalge gezeten (Kings Canyon), maar je kunt ook in Sequoia gaan zitten. Zie hiervoor de NPS-site (www.nps.gov/seki ). Hou er rekening mee dat het weer alle kanten op kan, als er sneeuw dreigt heb je sneeuwkettingen nodig.
Voor oktober kan ik parken als Death Valley en Joshua Tree aanraden maar je kunt ook meer tijd uittrekken voor San Diego.
De grand Canyon vanuit LAs Vegas lijtk me niet gelsaagd; je komt niet in het nationale park, maar ten westen daarvan. aLs je het park wilt bezoeken dan is een overnachting er aan te raden zodat je van de zonsopgang/-ondergang kunt genieten.
Maak de dagen niet te lang, het is vroeg donker.

Marianne
#3 - 26-07-2010, 16:27 uur

Tet14

Linda, is het niet mogelijk om die conventie aan het eind of aan het begin te plannen? Net als Marianne zegt, de tijdstippen voor die conventie zijn wel erg bepalend nu. En hoe belangrijk is DL? Nou ja, op de eerste plaats, met stip, zou voor ons een bezoek aan GCNP zijn. Dat is 8-9 uur rijden van LA. Als dat geen bezwaar is zou je dit kunnen doen:
1. Aankomst LA
2. LA naar GCNP
3. GCNP
4. GCNP naar Las Vegas
5. Las Vegas
6. Naar Anaheim.
Dat nemen ze je niet meer af. Na de conventie kan je alsnog bekijken wat je gaat doen. Alhoewel Seki een mooi park is zou het voor ons geen must zijn die tijd van het jaar.
Tet
#4 - 28-07-2010, 15:57 uur

Hans B

Als je de tickets nog niet hebt vastgelegd de volgende optie:
01 vliegen naar Phoenix
02 PHX - Grand Canyon
03 GC
04 GC - Las Vegas
05 LV
06 LV - Los Angeles (Anaheim)
07 conventie
08 conventie
09 LA - San Diego
10 SD - LA
11 LA - kustweg
12 kustweg - San Francisco
13 SF
14 SF
15 SF - terug

Je zou dan eventueel vanaf bijvoorbeeld Monterey landinwaarts naar Sequoia kunnen of naar Yosemite, waar ook reuzenbomen zijn.
#5 - 28-07-2010, 16:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15