Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tweede reis naar het westen

Discussie gestart

Dirc

Dag 16 (30 juni 2012): Death valley - Lee Vining
-Alabama Hills
-Mono Lake Tufa

Ook hier eventueel ruimte als we wegrijden om nog iets in DV te bezoeken.
#91 - 12-06-2011, 22:10 uur

Dirc

gezien de weinige reacties denk ik dat ik t/m dag 16 wel rond ben.
#92 - 13-06-2011, 10:41 uur

Dirc

Totaal is de reis nu als onderstaand. Ik denk niet dat ik er nog veel aan aan hoef te passen.
Hooguit een klein beetje schuiven met bezichtigingen in Yosemite.

Dag 1 (15 juni 2012): Phoenix
-Auto ophalen, verder niets geplanned

Dag 2 (16 juni 2012): Phoenix - Sedona - Grand Canyon
-Montezuma castle
-Oak Creek Canyon
-Sedona
-Slide Rock SP
-Grand Canyon

Dag 3 (17 juni 2012): Grand Canyon
-Evt de imax voor of achteraf
-Of langs de rim, of een halve trail omlaag

Dag 4 (18 juni 2012): Grand Cayon - Page
-Desert View aan de east rim
-Cameron Tranding post
-Navajo Bridges
-Marble Canyon
-Lees ferry
-Glen Canyon dam

Dag 5 (19 juni 2012): Page - Monument Valley
-Horseshoe bend
-Antelope Canyon
-Monument Valley

Dag 6 (20 juni 2012): Monument Valley - Moab
-Mexican Hat
-Goossenecks SP
-Muley point
-Natural Bridges National Monument
-Evt. CL Needles

Dag 7 (21 juni 2012):
-Canyonlands National Parc  (Island in the Sky+ Mesa Arch)
-Dead Horse Point SP
-Arches NP

Dag 8 (22 juni 2012): Moab
-Eventueel nogwat zaken die we dag 6 niet gehaald hebben
-Moab

Dag 9 (23 juni 2012): Moab - capitol reef
-Capitol reef NP
-Waterpocket Fold

Dag 10 (24 juni 2012): Capitol reef - Bryce
Route via Escalante

Dag 11 (25 juni 2012): Bryce - Zion
-Red Canyon
-Checkerboard Mesa
-Canyon overlook Trail

Dag 12 (26 juni 2012): Zion
-Nog in te vullen......

Dag 13: (27 juni 2012): Zion - Las Vegas
-Valley of Fire
-Lake Mead
-Lopen over de strip

Dag 14 (28 juni 2012): Las vegas
-Shark reef in Mandalin Bay
-Stratosphere

Dag 15 (29 juni 2012): Las Vegas - Death valley

Dag 16 (30 juni 2012): Death valley - Lee Vining
-Alabama Hills
-Mono Lake Tufa

Dag 17 (1 juli 2012): Lee Vining- Bodie- Yosemite
-Bodie in de ochtend en in de middag Yosemite via de 120

Dag 18 (2 juli 2012): Yosemite
-Mariposa Grove
-Mist Trail / vernal Fall hike

Dag 19 (3 juli 2012): Yosemite
-Glacier point
-merced river
-Bridalveil / Lower Yosemite Fall

Dag 20 (4 juli 2012): Yosemite - San francisco

Dag 21 (5 juli 2012): San Francisco
Alcatraz
Golden Gate
Fisherman's

Dag 22 (6 juli 2012): San Francisco - Amsterdam
#93 - 13-06-2011, 10:48 uur

Marianne

Ik ga ongetwijfeld in herhalingen vallen, maar dat krijg je met zulke lange topics  :)

dag 3; waarom niet én de rim, én een stuk naar beneden?
dag 4: even kijken hoeveel tijd je hebt, Horseshoe Bend ligt op de route.
dag 6: als je eedles gaat doen zou ik Natural bridges overslaan. Ik ben zelf nog nooit in het Needles-district geweest, maar hou er rekening mee dat het niet zo toegankelijk is als het IitS-deel.
dag 7: Mesa Arch is ín Island in the Sky, niet een apart deel van Canyonlands National Park
dag 9: onderweg Goblin valley SP. En neem de 128 vanuit Moab.
dag 10/11 Zorg dat je voldoende tijd overhoudt voor Bryce. Red Canyon zou ik vergeten. Voor Bryce is de Navajo/Queens garden combi een aanrader, of in elk geval een van beide.
dag 17-19: de Mist Trail is dezelfde als de Vernal Fall trail. Ik zou de Mariposa Grove en Glacier Point combineren. Is de Panorama Trail niet iets voor jullie? Het is te hopen dat de Tioga Pass volgend jaar eerder open is dan dit jaar.  :)

Marianne
#94 - 13-06-2011, 15:32 uur

Dirc

Daarom ging ik er een eind aan breien....
In het groen nog even mijn opmerkingen

Ik ga ongetwijfeld in herhalingen vallen, maar dat krijg je met zulke lange topics  :)

dag 3; waarom niet én de rim, én een stuk naar beneden?
Dat doen we wellicht ook, afhankelijk van de tijd

dag 4: even kijken hoeveel tijd je hebt, Horseshoe Bend ligt op de route.
I know, Glen Canyon Dam kan ook een dag later bijvoorbeeld

dag 6: als je eedles gaat doen zou ik Natural bridges overslaan. Ik ben zelf nog nooit in het Needles-district geweest, maar hou er rekening mee dat het niet zo toegankelijk is als het IitS-deel.
Afhankelijk van de tijd inderdaad.

dag 7: Mesa Arch is ín Island in the Sky, niet een apart deel van Canyonlands National Park
Weet ik  ;D

dag 9: onderweg Goblin valley SP. En neem de 128 vanuit Moab.
Ok

dag 10/11 Zorg dat je voldoende tijd overhoudt voor Bryce. Red Canyon zou ik vergeten. Voor Bryce is de Navajo/Queens garden combi een aanrader, of in elk geval een van beide.
Goede tip!

dag 17-19: de Mist Trail is dezelfde als de Vernal Fall trail. Ik zou de Mariposa Grove en Glacier Point combineren. Is de Panorama Trail niet iets voor jullie? Het is te hopen dat de Tioga Pass volgend jaar eerder open is dan dit jaar.  :)

We gaan natuurlijk pas 15 juni en zullen eind juni pas daar zijn. Dus er is inderdaad hoop!

Marianne
#95 - 13-06-2011, 18:34 uur

Dirc

Zooo,

Dit topic is dan eindelijk ten einde  >:D >:D

Nu wachten tot 15 juli om vliegtickets te kunnen checken. Als de prijs een week later nog gunstig is, is het mogelijk dat we die kiezen.
#96 - 14-06-2011, 13:06 uur

Dirc

Oke mensen, ik ga de reis niet compleet omgooien, maar heb een vraagje...

Op dit moment is het idee om met 2 stellen te gaan. Ik + vriendin en nog een koppel. Het tweede koppel heeft nog geen zekerheid van vakantie en ik wil zeker eind augustus uiterlijk gaan boeken.
Nu is er dus een kans dat mijn vriendin en ik samen gaan.

Ik ben al in DV / Yosemite / SF geweest (maar dan wel kort).

Zouden jullie aanraden de route zo te houden of het laatste stuk totaal anders te doen......
#97 - 16-06-2011, 22:43 uur

Old Faithful

Ik ben al in DV / Yosemite / SF geweest (maar dan wel kort).

Zouden jullie aanraden de route zo te houden of het laatste stuk totaal anders te doen......

En je vriendin?
Wanneer weet je of je met twee of met vier gaat en heb je dan de vliegtickets al geboekt? Met name dat laatste is een beperkende factor als je de route nog zou willen wijzigen. En natuurlijk is het belangrijk hoe graag je nog eens terug wilt naar Death Valley, Yosemite en San Francisco.
#98 - 17-06-2011, 01:29 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Mijn vriendin kan sowieso vrij krijgen. Dus we gaan MINSTENS met 2 man en ik heb de andere gevraagd dit uiterlijk eind aug door te geven.

De tickets wil ik eind augustus boeken. Het is trouwens op dit moment ook niet mogelijk om al voor juli 2012 te boeken.
Ik heb zelf het idee in Yosemite lang niet alles gezien te hebben. SF ben ik in Alcatraz geweest en de fisherman's etc, dus dat heb ik in principe gezien. Vrienden wilden daar graag heen.

Ik zou kunnen overwegen SF te schrappen als we met 2 man gaan en dan ergens in de buurt van Yosemite te eindigen indien mogelijk.
#99 - 17-06-2011, 08:54 uur

Old Faithful

Ik bedoelde of je vriendin al op de genoemde plekken geweest is.  ;).

Met Yosemite als laatste halte in je reis lijkt me San Francisco de meest voor de hand liggende luchthaven om terug te vliegen. Als zowel jij als je vriendin die dag in SF niet meer nodig vindt, zou je kunnen overwegen die dag ergens ergens anders in te zetten.
#100 - 17-06-2011, 12:04 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

zij is nog nergens geweest  ;D
#101 - 17-06-2011, 13:03 uur

Hans B

Een ticket boeken kan 330 dagen voor je einddatum, dat hoeft dus niet persé al in augustus 2011, daarmee kun je rustig wachten tot november, dan is er nog keuze genoeg en zijn de prijzen nog niet op z'n hoogst. Des te dichter de vertrekdatum nadert, des te hoger de prijzen, uitgezonderd misschien een last minute, maar om daar met 4 personen op te gokken zou ik niet doen.
Je kunt dus nog wel even wachten wat je vrienden beslissen.
#102 - 17-06-2011, 13:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Niet helemaal waar, want ik wil wel Yosemite en Death Valley op tijd boeken.
Hier is dat wel aan te raden.

En als we daar eenmaal een dag hebben is het natuurlijk handig om meteen de vlucht vast te leggen.
#103 - 17-06-2011, 13:25 uur

Hans B

Daar heb je gelijk in, maar volgens mij zijn hieraan ook termijnen (9 maanden te voren dacht ik).
Marianne heeft er ervaring mee en zal vast wel een bericht plaatsen.
#104 - 17-06-2011, 13:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Ja Marianne had al gezegd dat augustus verstandig was om te gaan kijken en boeken voor deze zaken.

Mocht het zover komen dat de reis toch omgegooid wordt zal ik wel een nieuw topic openen.
#105 - 17-06-2011, 13:37 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15