Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tweede reis West-Amerika in 22 dagen

Discussie gestart

Gré

Hallo reizigers,

Dit jaar zijn we naar Amerika geweest en dit is zo goed bevallen dat we volgend jaar in september weer gaan.
Hopelijk is dan de Tioga Pass open, de brug in Highway 1 hersteld, mogen we met de camper door Death Valley rijden in september, hebben we op tijd een plek gereserveerd in Yosemite Park en is het minder warm omdat we nu in september gaan en een camper met airco gaan boeken.
We staan op het punt om dit laatste te gaan doen  en hebben een mooie route gezien waarin de meeste van onze wensen voorbij komen.
Wat vinden jullie van het volgende schema:

Dag 1:    Amsterdam - Las Vegas
Dag 2:    Las Vegas, camper ophalen
Dag 3:    Las Vegas- Grand Canyon
Dag 4:    Grand Canyon - Page
Dag 5:    Page - Monument Valley
Dag 6:    Monument Valley- Arches
Dag 7:    Arches
Dag 8:    Arches -Capitol Reef
Dag 9:    Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Zion
Dag 12: Zion - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite - San Francisco
Dag 16: San Fransisco
Dag 17: San Fransisco - Carmel/ Monterey
Dag 18: Monterey - San Simeon
Dag 19: San Simeon - Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles (camper inleveren) terugvlucht
Dag 22: Amsterdam

Bij Las Vegas en Grand Canyon hebben we niet veel meer tijd nodig omdat we dit wel hebben gezien dit jaar dus een kort bezoek is voor ons voldoende.
Misschien hebben jullie nog toevoegingen of ontradingen ;)
Of ideeën om de route anders in te delen.
Enige minpuntje vind ik zelf de overstap in de vliegreis naar Las Vegas.

Hartelijke groeten,
Gré


#1 - 14-08-2017, 15:00 uur

Dirc

Ha Gré,

Kijk zo ben je thuis en zo ga je weer. Ik vind je route wel redelijk gehaast.
Als de Grand Canyon je niet zo interesseert zou je ook bovenlangs kunnen rijden alleen kom je dan een beetje in de knoei met je terugweg.
Dus: Liggen je tickets al vast, anders kun je beter in Phoenix beginnen? Pak je mooi Sedona erbij i.p.v. de Grand Canyon.

Als ik mocht kiezen zou ik als basis het volgende pakken:
-Minstens 2 dagen Vegas, in mijn geval eerder 3 of 4.
-Minstens 2 dagen Page
-1 dag Bryce, eventueel tussen Zion en Escalante o.i.d. zodat je er een dag hebt
-Minstens 1 hele dag Zion. Dus Escalante -Bryce - Springdale. Dan een dag Zion en nogmaals Springdale en dan verder.
-Ik zou Zion - Vegas pakken en dan Vegas - Death Valley (most scenic route) en slapen in Panamint Springs.
-Yosemite zeker 2 dagen, 1 voor de Panorama trail (op tijd bus naar boven reserveren!)
-2 Dagen San Francisco. Je kan ook kiezen om Yosemite en San Francisco over te slaan. Dan heb je weer eens wat anders. Je pakt dan Panamint Springs of Ridgecrest en zakt via Joshua Tree naar San Diego.

Maar goed laten we beginnen met jouw interesses. Wat wil je echt zien, wat ligt al vast etc etc.


#2 - 14-08-2017, 15:43 uur

Old Faithful

Ik heb niet het hele topic van je vorige reis teruggelezen, maar ik meen me te herinneren dat je zelf vond dat je op enkele plaatsen te weinig tijd had. Ik ben bang dat je nu dezelfde fout gaat maken. Cees A gaf je in het vorige topic al dit advies
-- Kijk eerst welke parken en steden je wil zien. 
-- Bekijk wat je in die parken/steden wil gaan zien, doen en ondernemen en reserveer daar ook voldoende tijd voor
De afstanden die je per dag rijdt zijn op een enkele uitzondering na niet al te groot, maar je moet er rekening mee houden dat het tempo met een camper lager ligt dan met een auto. Je blijft ook vaak maar één nacht op een camping. Het rijden zal dan misschien geen probleem zijn, maar je moet jezelf de vraag stellen of je die dag nog tijd hebt om de dingen in het park te doen die je gepland hebt.
Houd er rekening mee dat het in september op veel plaatsen zoals Moab en Death Valley nog heel warm kan zijn.  De  dagen zullen een stuk korter zijn. Eind september is het rond 19.00u wel donker.
Ik zou waarschijnlijk kiezen voor een kortere route zonder Highway One of zonder Moab.

De tijd voor Moab is heel beperkt. In de omgeving is veel meer dan alleen Arches N.P., bijvoorbeeld Canyonlands N.P. (Island In The Sky en Needles District) en Dead Horse Point S.P.
Bryce N.P. is een klein park. Daar zou je aan één overnachting genoeg kunnen hebben.
Bij Zion N.P. zou je daarentegen een hele dag, dus twee overnachtingen, heel goed kunnen gebruiken. Houd er rekening mee dat je door de tunnel moet. Die wordt, tegen betaling van ik dacht $15, even voor het overige verkeer afgesloten, zodat je met de camper over het midden van de weg kunt rijden. Dit kan ook voor enige vertraging zorgen. Je kunt verder alleen met de shuttle bus Zion Canyon in en je zult (korte) wandelingen moeten maken om iets van het park te zien.
Van Zion naar Death Valley is ongeveer 550km (ik heb Panamint Springs als verblijf gekozen). Dat is met een camper een hele rit en geeft je weinig tijd voor Death Valley.
Datzelfde geldt de volgende dag voor de rit van Death Valley naar Yosemite N.P. Ook dan heb je (te) weinig tijd voor Mono Lake en de Tioga Pass.

Bekijk eens op je gemak wat Cees A in bovenstaande quote voorstelt en pas je route aan. Of niet natuurlijk, het is tenslotte jullie route.  ;)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.



#3 - 14-08-2017, 17:17 uur
Groet,

Old Faithful

hdeweert

het word wel doorrijden. bijgaand even de route die je ongeveer gaat rijden.

#4 - 14-08-2017, 17:39 uur

Cees A

Met de vorige schrijvers eens.  Voor een aantal plaatsen en parken heb je echt te weinig tijd.
En ik had je nog zo gewaarschuwd ...........   :angel:  (zie citaat in de post van Old Faithful)

Ik heb bij een aantal dagen de afstanden en reistijden erbij gezet zodat je duidelijk ziet hoeveel (hoe weinig) tijd je over houdt voor de parken waar je die dag naar toe rijdt.
Omdat je met een camper rijdt zijn de rijtijden wat ruimer genomen.
Hou er wel rekening mee dat die rijtijden exclusief plas-, rust-, lunch en andere puzes en stops zijn.
In werkelijkheid zal de reistijd daarom, zeker bij langere ritten, nog wel wat langer zijn.

Dag 1:  Amsterdam - Las Vegas
Dag 2:  Las Vegas, camper ophalen
Dag 3:  Las Vegas- Grand Canyon 275 mijl, 450 km, 5 uur rijden (excl. stops en pauzes)
Dag 4:  Grand Canyon - Page  130 mijl, 210 km, 3 uur rijden
Dag 5:  Page - Monument Valley 120 mijl, 195 km, 2½ uur rijden + 1 uur tijdverlies i.v.m. andere tijdzone
Dag 6:  Monument Valley- Arches 165 mijl, 270 km, 3½ uur rijden
Dag 7:  Arches
Dag 8:  Arches -Capitol Reef  155 mijl, 250 km, 3 uur rijden
Dag 9:  Capitol Reef - Bryce Canyon 125 mijl, 200 km, 3½ uur rijden
Dag 10: Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Zion 85 mijl, 135 km, 2½ uur rijden
Dag 12: Zion - Death Valley 300 mijl, 475 km, 5½ uur rijden
Dag 13: Death Valley - Yosemite 275 mijl, 445 km, 6½ uur rijden

Zo zie je dat je voor Grand Canyon maar een halve dag hebt.
Misschien hoef je daar ook niet meer tijd te hebben omdat je er al bent geweest ?

Voor Page heb je de middag van dag 4 en een deel van de ochtend van dag 5. Beetje krap, maar het kan,
Monument Valley is een park dat je in een paar uur wel hebt gezien. Genoeg tijd dus.

Maar nu komt het.
Bij Moab liggen 2 nationale parken (Arches en Canyonlands) en 1 state park (Dead Horse Point)
Ik zie alleen maar Arches in je schema staan. Wil je die andere parken niet zien ?

Je tijd voor Capitol Reef, ongeveer een halve dag, houdt ook niet over.
Zeker als je van wandelingen houdt kun je hier je hart ophalen.
Een aantal van die wandelingen starten op de campground, dus je kunt je camper laten staan.
Kijk maar eens bij onze zuid-west voorbeeldroute.

Voor Bryce, een vrij klein park, neem je dan ineens wel een extra dag. Wat zijn je plannen daar ?
Voor de "gangbare" dingen, een rit langs de rim en een paar wandelingen, is een halve dag eigenlijk genoeg.

Zion is, net als Capitol Reef, een echt wandelpark. De Angels Landing Trail is echt iets voor jullie
Ook hier zou een extra dagje niet verkeerd zijn.

Dan krijg je 2 lange reisdagen. Eerst Las Vegas - Death Valley, daarna Death Valley - Yosemite.
Lang rijden op het traject Las Vegas - Death Valley betekent weinig tijd over voor Death Valley.
Ik kreeg juist het idee dat je Death Valley wat beter wilde gaan bekijken ?

De rest van je schema, naar San Francisco en via de kust naar LA, is qua reistijden goed te doen.
Vind je het niet jammer dat je maar 1 dag voor San Francisco en 1 dag voor LA hebt ?
#5 - 14-08-2017, 18:16 uur

hdeweert

Als je de GC zuid rim al eens gedaan hebt overweeg  dan eens om de noord rim te doen.
De route gaat er dan zo uitzien
Las Vegas
Zion
GC noord rim
Page
Monument Valley
Mexican head
Natural bridges
Moab
Capitol rif
Brice canyon
Zion noord kant Kolobs Canion
death Valley via las Vegas
En dan verder. De afstanden kunnen dan wat kleiner en je kunt sommige parken bezoeken door er alleen maar door te rijden en kort wandelingen te maken.
#6 - 14-08-2017, 19:35 uur

Gré

Dank voor jullie reacties. :afro:
Er ligt nog niks vast; gelukkig kwam ik op tijd op het luminieuze idee om mijn plan toch eerst te laten keuren op dit forum en ik heb er geen spijt van.
Op dit moment ben ik druk bezig met mijn "huiswerk" 8)
Alle parken uitspitten en kijken wat me het meest aanspreekt.
Eigenlijk ben ik best een beetje lui (lees makkelijk) en ik had dan ook een route van Tioga Tours gekozen die mij wel aansprak. Ik ben overigens wel van plan daar te gaan boeken.

Ik denk dat ik alles samenvattend het liefst Highway 1 laat schieten als ik daardoor een aantal dagen kan winnen bij de parken in Utah.
Los Angeles hoeft van mij niet persé nog een keer.
San Fransisco vond ik fantastisch en wil ik graag nog een keer naar terug gaan.
Grand Canyon heb ik wel gezien, misschien de North Rim nog bekijken maar ik weet niet of dat nog iets toevoegt.
Las Vegas zou ik aan een dag genoeg hebben.
Death Valley kan je doorheen rijden en af en toe een korte stop maken toch? ( heb nog niet alles doorgenomen)
Bryce-, Zion-, Antilope Canyon, Horseshoe Bend, Arches, Capitol Reef, Canyonland en Dead Horse Point: graag!

Ik zou dus nog een andere one way route kunnen kiezen, zoals Dirc voorstelt beginnen in Phoenix?
Graag nog suggesties en ik ga ondertussen weer verder met inlezen.

Ps: de Angels Landing lijkt me een fantastische Trail maar hoe overleef je zoiets? >:D
#7 - 15-08-2017, 14:48 uur

Cees A

Aha, een route van een reisorganisatie.
Op zich lopen die routes wel langs de belangrijkste parken/steden/bezienswaardigheden, maar de tijd die je ervoor krijgt is minimaal.
Het resultaat is dan ook helaas vaak een route van het type "we zijn overal geweest maar hadden nergens tijd voor".

Forumlid @jetusa  geeft dikwijls de volgende mooie uitleg aan de dagprogramma's van zo'n route.
In zo'n dagprogramma lees je bijvoorbeeld:  "vandaag kunt u dit of dat of dat of dat gaan doen".
Neem dat OF vooral letterlijk, want voor EN is absoluut geen tijd.

Het zelf voorbereiden van een reis is iets meer werk, maar je hebt dan wel echt maatwerk.
Wat ik zou willen adviseren is het volgende:
Begin eens met het doorspitten van de informatie bij onze zuid-west voorbeeldroute.
Daar vind je alle belangrijke bezienswaardigheden, met uitgebreide info daarover, op een overzichtelijke manier bij elkaar.
Kies daar de dingen uit die je in ieder geval wil zien of wil gaan doen.
Zorg voor alternatieven voor als het weer tegenzit. (Voorbeeldje: Een whale watch tour bij harde wind is geen aanrader)

O ja, nog een waarschuwing: In de voorbeeldroute is de tijd die je krijgt voor de parken en steden ook niet echt royaal.
Als je dus in een park of een stad wat extra dingen wil gaan ondernemen, let dan even goed op de benodigde tijd.

Ps: de Angels Landing lijkt me een fantastische Trail maar hoe overleef je zoiets? >:D 

Ah, foutje van mij.   Ik had nog minstens 2 smileys achter die zin willen zetten, maar dat ben ik vergeten.
Bij deze dus  :o  ;D :)
#8 - 15-08-2017, 15:48 uur

Dirc

Citaat
Ik ben overigens wel van plan daar te gaan boeken.

Waarom ga je niet lekker zelf boeken. Je kan dan desgewenst schuiven en tegenwoordig kun je dit 'lui' van achter je eigen laptopje doen. De ervaring leert dat het veel leuker is zelf te ontdekken. Je kan dan namelijk ook eens iets doen wat niet bovenaan het lijstje van de reisorganisatie staat.

Ik zie dat je al in Yosemite en San Francisco geweest bent of klopt je vorige topic niet helemaal?
Je zegt dat er nog niets vast ligt, geldt dit ook voor de 16 dagen?

Een voorbeeld waarbij je overal redelijk tijd hebt. Als zou ik zeker in San Diego en in Vegas meer tijd kunnen besteden. Ik heb hier even je wensen die nog niet helemaal duidelijk zijn losgelaten. Puur om je een mogelijkheid te laten zien.:
1. Amsterdam - Phoenix
2. Phoenix - Sedona
3. Sedona - Page
4. Page
5. Page
6. Page - Bryce in de ochtend vertrekken geeft je tijd voor Bryce
7. Bryce - Zion
8. Zion
9. Zion - Vegas
10. Vegas
11. Vegas - Death Valley - Ridgecrest
12. Ridgecrest - Joshua Tree
13. Joshua Tree
14. Joshua Tree - San Diego
15. San Diego
16. San Diego - Amsterdam

Als je ook Moab erbij wilt moet je denk ik echt meer dagen hebben of de hele west kant vergeten.
1. Amsterdam - Phoenix
2. Phoenix - Sedona
3. Sedona - Page
4. Page
5. Page
6. Page - Monument Valley
7. Monument Valley - Moab
8. Moab
9. Moab
10. Moab - Bryce
11. Bryce - Zion
12. Zion
13. Zion - Vegas via Valley of Fire
14. Vegas
15. Vegas
16. Vegas - Amsterdam

Je kunt ook eerst kijken welke tickets het meest betaalbaar zijn. Toch blijf ik aanraden: schrappen levert meer kwaliteit op. Dit heb ik hier al uitgebreid gezegd: http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/16daagse-reis-west-amerika/msg145365/#msg145365
#9 - 15-08-2017, 17:31 uur
« Laatst bewerkt op: 15-08-2017, 17:38 uur door Dirc »

Gré

@ Cees: lol ;D

@Dirc: we gaan nu 22 dagen :o
Men adviseert bij het huren van een camper dit niet rechtstreeks bij de verhuurder te doen maar via  een reisorganisatie omdat deze kortingen kan bedingen  vanwege grote afname en omdat ze  makkelijker voor je kunnen bemiddelen bij problemen. Ik vind dit zelf ook prettiger.

Bedankt voor het meedenken allemaal.
Ben aan het puzzelen geweest met alle adviezen en kom dan uit op de volgende routemogelijkheden:

1:    Las Vegas
2:    Las Vegas, camper ophalen
3:    Las Vegas: Page
4:    Page
5:    Page- Monument Valley
6:    MV- Moab
7:    Moab
8:'.  Moab
9:   Moab- Capitol Reef
10: Capitol Reef
11: Capitol Reef- Bryce
12: Bryce- Zion
13: Zion
14: Zion- Las Vegas
15: Las Vegas- Death Valley
16: Death Valley- Yosemite
17: Yosemite
18: Yosemite- San Francisco
19: SF
20: SF
21: SF, camper inleveren
22:  Amsterdam

Route 2

Starten in Phoenix, dan naar Sedona en daarna Page en verder met bovenstaande route.

We hebben hierbij Grand Canyon en Highway 1/ Los Angeles geschrapt.
Er zitten een paar lange reisdagen tussen maar dat vinden we niet erg.
Dit jaar hebben we 4500 km gereden in twee! weken en het niet als erg storend ervaren.
Maar ja, als je dan ook uren door de woestijn crosst wetende dat het buiten 48 graden is, zit je met plezier in je gekoelde campervan ;-))
#10 - 16-08-2017, 15:11 uur

Cees A

Now we're talking ...... Deze route ziet er erg goed uit. Complimenten voor je huiswerk.   :afro: :afro:
Een camper kun je, o.a. vanwege de noodzakelijke verzekeringen, inderdaad beter vanuit Nederland boeken.

Eigenlijk hoef je niks meer te wijzigen aan deze route, maar als je op dag 14 niet per se in Las Vegas hoeft te overnachten zou je deze overnachting ook in Valley of Fire kunnen doen.
In Valley of Fire is een campground. en Valley of Fire is sowieso een aanrader om te bezoeken.
Kijk maar eens naar de foto's van dit park bij onze zuid-west voorbeeldroute.

Als je nog info over een of ander park nodig hebt horen we dat uiteraard graag.
Zo niet dan alvast een goeie vlucht en een fijne roadtrip gewenst.
#11 - 16-08-2017, 15:41 uur
« Laatst bewerkt op: 16-08-2017, 15:42 uur door Cees A »

Dirc

Kijk dat is al een vooruitgang.
Citaat
Men adviseert bij het huren van een camper dit niet rechtstreeks bij de verhuurder te doen maar via  een reisorganisatie omdat deze kortingen kan bedingen  vanwege grote afname en omdat ze  makkelijker voor je kunnen bemiddelen bij problemen. Ik vind dit zelf ook prettiger.

Maar dat is toch alleen een camper met een startdatum, einddatum, pickup en return locatie? Dan kun je de rest van je reis toch wel helemaal zelf boeken?
Ik zou kiezen voor route 2. Dan heb je de GC niet en kom je niet 2 keer langs Vegas. Sedona en die omgeving is erg leuk!

=> Cees' reactie stond al op pagina 2 zie ik nu  :dansbanaan:
#12 - 16-08-2017, 18:37 uur
« Laatst bewerkt op: 16-08-2017, 18:40 uur door Dirc »

Gré

Dankjewel Cees :)
We moeten nog wel een jaartje wachten   :'(

Dirc: we gaan ook idd bij Tioga Tours alleen de camper huren en de route en campings zoeken we zelf uit.
De prijzen van de vliegtickets zijn pas rond oktober bekend voor volgend jaar september.
Ik weet nog niet of we dat door Tioga zullen laten regelen of zelf doen.
Wordt vervolgd.
#13 - 17-08-2017, 10:35 uur

jhbechthum

De prijzen van de vliegtickets zijn pas rond oktober bekend voor volgend jaar september.
Ik weet nog niet of we dat door Tioga zullen laten regelen of zelf doen.
Vorig jaar heb ik zoals altijd zelf de vluchten e.d. uitgezocht en wist dus de prijzen bij Delta/KLM.
Ik heb toen toch de diverse vluchten (datum+vluchtnummer) voorgelegd aan het reisbureau en zij bleken deze goedkoper te kunnen boeken.

Dus gewoon kijken wat het goedkoopste is.

Johan.
#14 - 17-08-2017, 20:29 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Gré

Oké, bedankt voor je reactie.
Ik ga kijken t.z.t..
Eerst morgen de camper boeken.
Zit nog een klein beetje te dubben over de route starten in Phoenix of Las Vegas.
Phoenix is iets duurder door hogere one way en hotelkosten.

#15 - 18-08-2017, 18:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15