Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tweede versie reis 2009

Discussie gestart

Zofsky

Dag 1: 
19 juli :Aankomst las vegas + auto ophalen (slapen Tuscany suites/hotels Las Vegas)

Dag 2:
20 juli :Las vegas – zion (springdale of hurricane)
Boodschappen - bezoeken valley of fire state park - Springdale
2 uur 47 min

dag 3:
21 juli: Zion
wandelen Zion

Dag 4:
22 juli: Zion –einde van de dag doorrijden naar Bryce
Hele dag in Zion wandelen.
2 uur 2 min naar Bryce

Dag 5:
23 juli: Bryce (slapen in Bryce)
Paardrijden in Bryce / wandelen

Dag 6:
24 juli: Bryce – grover (capitool reef)
hele dag Capitol Reef   
2 uur 46 min

dag 7 :
25 juli: Capitol reef – moab (tussen bryce en capitool reef, Goblin state park en Little wild horse canyon)
3 uur 30 min

dag 8 :
26 juli: Moab-  arches

dag 9 : 
27 juli: Moab - arches

dag 10: 
28 juli: Moab - canyonlands

dag 11 :
29 juli: Moab – pocatello (weten jullie een betere plaats?)
6 uur 30 minuten

dag 12; 
30 juli: pocatello – Yellowstone (old faithfull inn)
3 uur 30 min

dag 13: 
31 juli: Yellowstone (old faithfull inn)

dag 14: 
1 augustus: Yellowstone (old faithfull inn)

dag 15: 
2 Augustus: Yellowstone bear tooth pass – red lodge

dag 16: 
3 Augustus: Red lodge  - Yellowstone  (Slapen mammoth hot springs cabin)
(buitenom over livingstone via I 90 en de  89 )
Ongeveer 3.30 uur

dag 17:   
4 Augustus: Yellowstone (canyon lodge cabin)

dag 18:   
5 Augustus: Yellowstone (canyon lodge cabin)

dag 19 : 
6 Augustus: Yellowstone- Grand teton
ongeveer 3 uur rijden
Slapen net buiten Moran
bekijken grand teton

dag 20 : 
7 Augustus: Grand teton  – salt lake city
5 uur 50 min

dag 21 : 
8 Augustus: Salt lake city
Bekijken Salt lake city

dag 22 :
9 augustus: naar huis, vlucht om 7.35


Vragen:
hebben jullie tips/opmerkingen?

wie weet hoe lang het rijden is vanuit Yellostone over the bear tooth pass naar Red Lodge, en is het inderdaad verstandig om de dag erna om te rijden via Livingstone?

Is Pocatello een logische plaats op dag 11?

Is Moran (daar iets rechts van) een logische plek om te overnachten voor Grand teton?

En ons grote struikelpunt, we hebben nu 2 dagen in Zion, waar we al eerder zijn geweest, maar we willen graag Angels Landing en The narrows lopen en dat hebben we nog niet gedaan.
We kunnen ook 1 dag naar Zion (en 1 van die wandelingen) en een extra dag in Grand Teton (waar we nog nooit zijn geweest)

Ik heb nu Zion op staan, maar het zou dus ook Grand Teton kunnen zijn. We vinden deze keuze erg moeilijk...

Wat vinden jullie?

Groetjes,
Margje
#1 - 12-12-2008, 15:45 uur
« Laatst bewerkt op: 12-12-2008, 15:48 uur door Zofsky »

Hans B

Het is persoonlijk, maar ik vind Grand Teton meer een park waar je langs reist (wel leuk is de boottocht over Jenny Lake met de wandeling naar Hidden Falls). Vanuit het noorden staan de hoge bergen rechts en je moet al goed voorbereid zijn (lange treks) om te gaan wandelen. Verder hebben wij wel eens enkele wandelingen gemaakt nabij Colter Lake, maar een wandeling door de bossen thuis is hetzelfde. Ik bedoel dat geen spektakulaire dingen.
Wat dat betreft zou ik Zion twee dagen wandelen er in houden.
#2 - 12-12-2008, 17:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Wil je via West Yellowstone het park binnen rijden? Dan is Pocatello niet gek, maar kijk gewoon hoe ver je komt, het lijkt me niet nodig om iets te reserveren. Kijk eens in ons 2008 verslag, wij hebben ook het stuk tussen Yellowstone gedaan, maar dan in omgekeerde richting. Wij hebben de I70 genomen, en dat was een prachtige route.

Wij hebben in 2004 de Beartooth Highway gedaan, maar ik weet niet meer hoeveel tijd het ons gekost heeft. Wij kwamen van Cody en zijn uiteindelijk naar Mammoth Hot Springs gereden toen.
Ik kan jullie aanraden om van Red Lodge naar Cody te rijden, daar te overnachten en dan weer naar yellowstone via de oostingang. Cody is leuk, je kunt daar een rodeo meemaken, of het Buffalo Bill Museum bezoeken.

Wat betreft de keuze tussen Grand Teton en Zion: hangt er helemaal van af wat je wilt doen. Ik vind Jackson mooi om te overachten (zie ook weer ons 2008-verslag). Wij hadden een overnachting in Jackson en in het park zelf, dus we hadden er ook aardig wat tijd en ik vond het niet te veel. Waarom Moran? Ik ken het niet, wij zaten in de Signal Mountain Lodge, maar Colter Bay ligt ook heel gunstig.
Jullie hebben aardig wat tijd voor Moab uitgetrokken. Als je alleen wilt wandelen lijkt het me redelijk veel omdat je door de warmte toch niet hele lange wandelingen zult maken (ten minste - dat hadden wij de afgelopen zomer). 

Marianne
#3 - 12-12-2008, 18:32 uur
« Laatst bewerkt op: 12-12-2008, 22:23 uur door Marianne »

vana

Moran ligt in het Grand Teton park. Ik kan me niet herinneren dat je daar kunt overnachten.
Een leuke plaats om net buiten het park te overnachten is het plaatsje Jackson (net ten zuiden van het park)
het is een klein toeristisch plaatsje, erg gezellig. Wij hebben nu twee keer overnacht in het Ranch Inn hotel, een eenvoudig hotel maar midden in het centrum.
 http://www.ranchinn.com

Een mooie route van Grand Teton naar  Salt Lake City is via Bear lake. Je neemt eerst de 26, dan de 89 naar Montpelier  en Garden City bij Bear Lake.
zie ons reisverslag 2006:   http://www.backtotheusa.web-log.nl/ (dag 22)

Van Yellowstone Old Faithfull naar Red Lodge duurt officieel zo'n drie uur. Maar in de praktijk doe je er veel langer over.  Je moet eerst het hele park door naar de Northeast Entrance. Dat is volgens de kaart een uurtje rijden  maar kan zomaar veel langer duren omdat er soms ineens een kudde bizons op de weg loopt. Of er loopt ineens een beer in de berm, daar wil je natuurlijk uitgbreid van genieten en foto's van nemen.
De Beartooth Pass neemt ook veel meer tijd dan je denkt. het zijn allemaal haarspeldbochten, dus erg snel kun je niet rijden. Wij stopten bovendien bij bijna  elke bocht om foto's te nemen, zo mooi was het daar.
Trek voor deze route dus lekker de hele dag uit en geniet ervan.

En tip voor de terugweg van Red Lodge naar Yellowstone: Als je geen zin hebt om weer de hele Beartooth Pass te rijden neem dan vanaf Red lodge de 308 East, vervolgens de 72 en de 120 south. Dan sla je af naar het westen op de 296. De 296 heet de Chief Joseph scenic byway en dat is een hele mooie route. Niet zo mooi als de Beartooth, maar absoluut de moeite waard.

Onze ervaringen met deze twee routes kun je ook in ons verslag van 2006 vinden (dag 16) en de foto's kun je hier vinden:  http://www.pixagogo.nl/3086445481 (album 3)
In ons verslag van 2008 kun  je ook nog tips voor Yellowstone en Grand Teton vinden
http://wunnik2008.web-log.nl

Jullie gaan in ieder geval een hele mooie reis maken!

Marjon



#4 - 12-12-2008, 21:38 uur
« Laatst bewerkt op: 12-12-2008, 21:42 uur door vana »
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

PetraVS

Wij hebben in 2005 twee nachten in de Jackson Lake Lodge gelogeerd in Grand Teton.  Voor de eerste nacht hebben we een kamer met uitzicht betaald en dat was absoluut de moeite waard (zonsopgang was prachtig en in de verte zag ik een eland slapen).  Ik vind Grand Teton zeker geen park om alleen doorheen te rijden  :-\.  Wij hebben er twee dagen doorgebracht en dat was niet te weinig.  We hebben een rafttrip gedaan, de Jenny Lake/Hidden Falls wandeling en off roading.  Wel denk ik, dat het beter is om Grand Teton eerst te doen en dan Yellowstone.  Omgekeerd zou je teleurgesteld zijn in Grand Teton, denk ik.  Ons reisverslag kun je hier lezen.
#5 - 13-12-2008, 01:53 uur

Zofsky

bedankt voor alle reacties,

We gaan er weer eens goed naar kijken, Cody klinkt inderdaad ook erg leuk.

En het is dus misschien een idee om een dag moab minder te doen en daar misschien Zion voor te ruilen en en dan alsnog de dag extra hebben in Grand Teton (hoe spreek je dat eigenlijk uit?).  Het klinkt nu steeds alsof we het over grote tieten hebben  :D
#6 - 13-12-2008, 12:24 uur

Marianne

Grand Teton (hoe spreek je dat eigenlijk uit?).  Het klinkt nu steeds alsof we het over grote tieten hebben  :D
Zo is het ook, de franse pioniers hebben die naam gegegeven vanwege de gelijkenis. :)

Marianne
#7 - 13-12-2008, 12:45 uur

pluto

Hoi Zofsky,

Ik vind precies dat jullie wel heel erg veel tijd uitgetrokken hebben voor Yellowstone!

Pluto 8)
#8 - 13-12-2008, 16:00 uur

Marianne

Hoi Zofsky,

Ik vind precies dat jullie wel heel erg veel tijd uitgetrokken hebben voor Yellowstone!

Pluto 8)
Het zijn eigenlijk maar 4 volle dagen, en dan nog wat uurtjes onderweg naar en van Red Lodge. Lijkt me heel mooi zo.
De eerste volle dag is mooi voor het gebied bij Odl Faithful, en dingen als de great Fountain geiser, Grand Prismatic Spring, dan een dag voor Mammoth Hot Springs en Norris, op weg naar de Beartooth Pass de Lamar Valley, en dan een dag voor hayden valley, de lower en upper Fall,  en Lake Yellowstone en het west thump basin en dan heb je nog te weinig tijd als je ook rangeractiviteiten bij wilt wonen. Maar lang genoeg voor een goede indruk. Vergeet niet dat de geisers niet allemaal even voorspelbaar zijn als de old faithful, je zult wel eens geduld moeten hebben, en dat geldt ook voor de vele traffic jams als er weer eens wat bizons op de weg of beren naast de weg lopen.

Marianne
#9 - 13-12-2008, 16:57 uur

PetraVS

Helemaal mee eens!  Wij hadden vier dagen voor Yellowstone en ik had langer kunnen blijven, maar we hebben zo wel belangrijke geysers kunnen zien  uitbarsten en beren op ons gemak bekijken en hebben een goede indruk van het park gekregen.
#10 - 13-12-2008, 18:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15