Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Twijfels over meer noordelijke route of toch meer rond San Francisco

Discussie gestart

FamvandenBrink

Heb me hier vandaag voorgesteld op het forum en heb gezocht of ik meer informatie kon vinden over het gebied rond Yellowstone en meer noordelijk. Maar nog niet veel gevonden.

De meeste routes gaan rond LA en San Francisco. Daar heb ik al een kleine route gedaan (man en kinderen niet). Ik vond het toen heel erg jammer dat ik niet naar Yellowstone kon omdat dat te ver weg was. En ik heb gelezen dat dit 1 van de mooiste parken is. Ook Montana en Idaho moet heel mooi zijn (ok, het kan zijn dat dit een vervorming in mijn hersens is door het teveel kijken naar As the world turns  ::)). Maar er is niet veel info over. Komt dat doordat er eigenlijk niets te beleven is daar?

Misschien wel handig om even iets over het gezin te vertellen: wij bestaan uit man, vrouw (ik zei de gek) en 2 jongens van 2 en 4. Wij wonen in Zweden en zijn dus gewend om veel ruimte en mooie natuur om ons heen te hebben.We willen we graag met een camper op pad gaan (dit hebben mijn man en ik al eens gedaan in Canada, fantastisch).

Nu twijfel ik dus of we toch een route rond SF zullen doen of inderdaad naar Yellowstone en omgeving. Hebben jullie wijze raad voor ons? En ook nog tips wat betreft leuke bezienswaardigheden met de kids?

O ja, we reizen in augustus en gaan ongeveer 3 weken. Ik weet dat dit een warme tijd is, maar we hebben helaas geen andere mogelijkheid.

Ik hoop dat jullie tips voor ons hebben.

Groet,

Ingrid

#1 - 28-05-2015, 21:42 uur

Marianne

Voor reizen met Yellowstone kun je eens naar onze reisverslagen kijken; in 2004 en 2008 hebben we Yellowstone met een deel van het zuidwesten gecombineerd. Ook dit jaar gaan we weer naar Yellowstone. Wij hadden wel meer tijd. met 3 weken zou je een rondje vanuit Salt Lake City kunnen doen. Met een one way zou je misschien iets als Denver - Seattle kunnen doen.
Als jullie in augustus willen zijn jullie wel redelijk laat; ik heb altijd begrepen dat de camperhuur veel duurder wordt naarmate je later boekt. Het zal wellicht ook al lastig zijn om een camping in Yellowstone te vinden.
Ik denk dat Montana en Idaho ook mooi zijn, maar daar heb ik weinig of geen ervaring mee. Je zou Glacier NP mee kunnen nemen. en in Idaho zijn de Sawtooth Mountain en Craters of the Moon de moeite waard.

Marianne
#2 - 28-05-2015, 22:25 uur

FamvandenBrink

Bedankt voor je reactie Marianne. Ik zal mij inderdaad eens gaan verdiepen in de prijzen van de campers. Van de vliegtickets weet ik in ieder geval al dat ze behoorlijk prijzig zijn. Ik zag ook dat het in een ander gedeelte van de site wat stond over omgeving Yellowstone. Ik keek dus waarschijnlijk verkeerd. Ga zeker ook je reisverslagen bekijken!

#3 - 28-05-2015, 22:38 uur

Old Faithful

Ik denk dat Idaho een heel mooi gebied is, alleen niet zo toeristisch. Kijk eens naar het 2012 reisverslag van Michelly . Zij waren toen een paar dagen in Idaho.

Yellowstone is prachtig, het was niet voor niets het eerste National Park. Maar er zijn natuurlijk heel veel mooie gebieden in Amerika, het zuidwesten is niet voor niets zo populair.

Ken je http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html al?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

#4 - 29-05-2015, 01:01 uur
« Laatst bewerkt op: 29-05-2015, 01:03 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Hans B

Zelf heb ik al enkele routes gemaakt in British Columbia en Alberta, gecombineerd met Yellowstone of de staat Washington.
Canadese Rockies met Edmonton, Calgary, Jasper, Banff, Icefields Parkway in combinatie met Glacier NP, Yellowstone NP en Grand Teton NP is heel goed te doen.
Het ligt er natuurlijk wel aan of je 14 dagen gaat of 4 weken. Qua weer zou juli en augustus dan prima zijn.
#5 - 29-05-2015, 08:49 uur
« Laatst bewerkt op: 29-05-2015, 08:51 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jetusa

Er is best wel wat te combineren met Yellowstone, al dan niet in combinatie met Canada.
Bijvoorbeeld:
een rondje vanuit Salt Lake City
een one-way Denver - Salt Lake City
een one-way Salt Lake City - Seattle
een ronde vanuit Seattle en/of Portland
een ronde vanuit Calgary
een one-way Vancouver - Calgary

Kijk eens wat de prijzen van de vliegtickets doen met deze varianten. Een dag eerder of later kan helpen, als ook de omgekeerde combinatie, dus ipv Vancouver - Calgary dan Calgary - Vancouver.
Camperhuur zou een dealbreaker kunnen zijn, misschien overwegen om met de auto te gaan en een tent mee te nemen, danwel ter plaatse aan te schaffen. In Yellowstone NP zelf zal het lastig worden nog een camping te kunnen reserveren, evt kan je daar aan de rand een camping zoeken of een hotel boeken. Het is in augustus wel heel erg druk in Yellowstone, voor rust en ruimte kan je beter in een ander jaargetijde gaan. Als dat dit jaar niet kan, maar volgend jaar wel, dan zou ik dat laatste zeker overwegen.


#6 - 08-06-2015, 14:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15