Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uiteindelijk toch een keuze gemaakt voor 2015?

Discussie gestart

Cees A

 ;D ;D ;D
#76 - 01-12-2014, 21:48 uur

Dirc

Ton / Cees,

Ik zal een dezer dagen de keuze die het geworden is eens plaatsen. Totaal iets anders, diverse redenen maar die zal ik erbij zetten  :P
#77 - 15-12-2014, 13:47 uur

TondeG

Wel Amerika , je maakt me nieuwsgierig  :)
#78 - 15-12-2014, 16:07 uur

Dirc

Haha ja zeker amerika. Leuk he, zo'n teaser  :P
#79 - 15-12-2014, 17:27 uur

Dirc

Oke,

Voor de nieuwsgierigen onder ons zal ik mijn opties en afwegingen eens proberen uit te leggen.
Ik ben 2 keer eerder in USA geweest, alleen deze keer gaat de vrouw des huizes voor het eerst mee. Ik wil natuurlijk een 'goede impressie' geven. Daarnaast is haar voorkeur voor warm weer een belangrijke. Onze vakantie ligt al vast => 30 mei t/m 21 juni (de 19e weer terug naar huis). Daarnaast is Vegas deze keer nog een must. Tenslotte vinden wij het erg belangrijk om niet te gehaast te reizen. Het is immers vakantie.


  • Florida
    Florida is het niet geworden, niet omdat de locatie ons niet aan stond, maar juist omdat het weer daar niet het meest gunstig is in mei / juni. Er is meer kans op regen, enorm hoge vochtigheid, en eventueel orkanen. Er is gewoon een betere periode voor deze reis.
  • Hawaii
    Hawaii was een zeer redelijke optie maar hebben wij deze keer niet gedaan omdat het een aantal binnenlandse vluchten kost en daarnaast ook tijd. En tijd is hetgeen waar wij tegenaan liepen. Bij 3 weken USA Hawaii willen doen (en Vegas) vind ik zonde. Dan wordt het weer vliegen.
  • Denver, Yellowstone, Vegas
    Dit was een mooie reis, alleen het stuk Denver, Yellowstone, Rockies etc. is niet bepaald het warme gedeelte. De reis staat dus nog in het achterhoofd maar is niet deze keer de keuze.
  • Route richting NM
    Hier kan ik kort over zijn, deze reisafstanden werden te groot, zeker met Vegas erbij.
  • New York - Westen
    Met deze route wilden wij eigenlijk een klein rondje in het westen doen. Dus SD, LA, Vegas, Grand Canyon en dan 4 dagen in NY besteden. Ik was al een keer in SD, LA etc geweest. Echter bij het uitzoekwerk kwam ik erachter dat ik toen (dat was mijn eerste reis) in vogelvlucht door die steden ben gegaan. Omdat ik er steeds meer bij plakte werd het weer lastig kiezen. Deze reis is dus ook komen te vervallen. Of eerder gezegd, is opgesplitst

Wat gaan we wel doen???
De exacte route zal ik vanavond eens in elkaar knutselen, maar we gaan voor de laatstgenoemde zonder NY. Een extra dagje SD, LA en Vegas.
De route SD - LA - Palm Springs / Joshua - Grand Canyon - Vegas. En dan vanuit Vegas een dagtripje naar Death Valley. Dit vond ik zelf al 2 keer indrukwekkend en een derde keer zal ik me hier niet vervelen.

Niet vergeten te melden dat wij deze keer 1 dag Disney California zullen doen, waarschijnlijk San Diego Seaworld en wellicht een waterpark of ander park. Gewoon omdat het kan ::)

#80 - 15-12-2014, 17:48 uur

Hans B

Een weloverwogen mooie keuze. Gefeliciteerd.
Maar met drie weken zou ik voor Hawaii gegaan   ;)
#81 - 15-12-2014, 19:22 uur
« Laatst bewerkt op: 15-12-2014, 20:28 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

3 weken waar de vluchten in moeten zitten en ook nog eens 5 dagen o.i.d. Vegas. M.a.w. een dag of 12 over voor Hawaii, wat krap is ...

Tot nu toe met wat aantekeningen. Ik heb nog een dag over (12) en ben nog niet tevreden over dag 9-14. Tucson word net te krap denk ik. Phoenix weet ik nog niet of dat nu the place to be is. LA stad zelf vind ik 1 dag voldoende.:

Citaat
1. Amsterdam - San Diego (Vliegen)
2. San Diego
-- Old Town, Stad verkennen
3. San Diego
-- Seaworld
4. San Diego - Los Angeles
--Annaheim Disney California
5. LA Overnachten in Noord LA (Sherman Oaks)
--Griffith, Hollywood, Santa Monica, Walk of Fame
6. LA Overnachten in Noord LA (Sherman Oaks)
--Universal studios
7. LA (Sherman Oaks) - Palm Springs (300 km, 4 uur)
--Via Palms to Pines Scenic Byway bij Bannings
8. Palm Springs - Lake Havasu City (396 km, 5 uur)
--Joshua tree, Keys view, Cholla Cactus Garden
9. Lake Havasu City - Phoenix (311 km, 3 uur 10 min)
10. Phoenix - Sedona (335 km, 4 uur 10 min)
--Via Apache trail
11. Sedona - Tusayan (173 km, 2 uur)
-- Via Williams, Imax
12. 
13. Tusayan - Williams of Kingman? (106 km, 1 uur 20 min)
--Bezoek aan GC, terug naar Williams voor overnachting
14. Williams - Las Vegas (395 km, 4 uur 30 min)
--via Kingman - Seligman, Hoover Dam, Valley of Fire
15. Las Vegas 396 km, 5 uur
--Dagtripje Death Valley
16. Las Vegas
--Fremont
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)
#82 - 15-12-2014, 19:34 uur

NMP

Hi Dirc,

Mooie trip, maar is je dagtripje DV ff op-en-neer er na toe vanuit LV ???.
#83 - 15-12-2014, 19:49 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Dirc

Yes,

LV - Shoshone - Badwater Road - Mosaic Canyon - Zabriskie Point - Pahrump - Vegas.

Dat is zo'n 543 km. Mensen rijden vaak veel langer om alleen maar van A naar B te gaan.
Of: een dagje Parijs (heb ik regelmatig gedaan) is 500 heen en 500 terug.......

#84 - 15-12-2014, 19:58 uur
« Laatst bewerkt op: 15-12-2014, 20:01 uur door Dirc »

Hans B

3 weken waar de vluchten in moeten zitten en ook nog eens 5 dagen o.i.d. Vegas. M.a.w. een dag of 12 over voor Hawaii, wat krap is ...

Ja, maar jij wil ook van twee walletjes eten.
#85 - 15-12-2014, 20:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Kun je DV niet op de route meenemen? Met een overnachting daar? Vanuit Las Vegas ben je er op het heetst van de dag en je mist de mooie uren vlak voor zonsondergang en na zonsopkomst. Heb je de vluchten al geboekt?
De stop bij Lake Havasu city is niet echt op de route naar Phoenix. Ik zie ook niet de meerwaarde van de stop bij Williams of Kingman tussen Tusayan en Las Vegas.
Toch wel jammer om er zo dicht in de buurt te zijn en geen Bryce en Zion mee te nemen ...

Marianne
#86 - 15-12-2014, 20:33 uur

Dirc

3 weken waar de vluchten in moeten zitten en ook nog eens 5 dagen o.i.d. Vegas. M.a.w. een dag of 12 over voor Hawaii, wat krap is ...

Ja, maar jij wil ook van twee walletjes eten.

Hahahahhahahaha. Wai. Komt nog wel hoor.
Bovenstaande route vergt nog wat schaafwerk hier. Misschien dat we in 1 keer van GC naar Vegas rijden. Dan kunnen we een tripje Valley of Fire en een tripje Death Valley plannen.

Behalve dat ik het stukje Tucson - Sedona vrij lang vind:

Citaat
8. Palm Springs - ???
9. ??? - Tucson
10. Tucson
11. Tucson - Sedona
12. Sedona - Grand Canyon
13. Grand Canyon - Las Vegas

@Marianne, Bryce en Zion snap ik, maar dan wordt het weer toevoegen wat met moeite is geschrapt. De directe route naar Vegas zat ik al over te denken. Ik zie nog niet in hoe DV op de route zou passen als ik via Joshua Trees rij?
#87 - 15-12-2014, 20:41 uur

Marianne

Ik begrijp jke laatste vraag niet zo. Ik zeg alleen dat Lake Havasu City niet op de route ligt, niet dat je dat door DV moet vervangen. Ik vroeg me wel af of de tickets al vastliggen. Zo nee, dan zou je bijvoorbeeld in Las Vegas kunnen beginnen en eindigen en dan zou je van Las Vegas via Death Valley naar LA kunnen rijden.

Marianne
#88 - 15-12-2014, 20:48 uur

Cees A

Death Valley meenemen op de route heb ik ook aan zitten denken.
Maar ....... Dan mist Dirc Grand canyon. En Grand Canyon was volgens mij ook een "must see" .
Grand Canyon kun je niet als dagtocht doen vanuit LV. Daar heb je minstens 2 dagen voor nodig
Een dagtrip naar Death Valley kan wel .  Heb dat zelf al 2X gedaan en Hans B heeft dat volgens mij ook eens gedaan.
Vroeg opstaan, vroeg uit LV wegrijden en dan ben je om een uur of 9, 10 in DV.  Heb je nog een hele dag voor DV
Er zijn genoeg toeristen die minder tijd in DV doorbrengen.
En zonsondergang ? Ach .............. 
Hitte ?  Alle bezienswaardigheden liggen aan de parkroad dus je hoeft nergens ver te lopen.

Lake Havasu vind ik ook een verrassende tussenstop.
Ik zou, maar dat weet Dirc, de voorkeur geven aan een of twee dagen Tucson na Joshua Tree.  (Saguaro, Pima, Desert Museum, Titan Missile, Tombstone)
Het is echter Dirc z'n route en wie ben ik om daar iets aan te willen wijzigen .................  innocent  :hilarious:


#89 - 15-12-2014, 20:58 uur

Dirc

Tickets liggen niet vast op dit moment. Dus een round trip behoort tot de mogelijkheden.
Grand Canyon is een "Would be nice to see"  ;D

De Tucson Cees, die probeer ik nog in te passen.........

Round trip betekent wel weer een flinke wijziging, want dan krijg je
LA - DV
DV - LA
LA (North)
LA (North)
LA (Annaheim)
SD
SD
SD - Palm Springs
PS - ???
??? -Tucson
Tucson - Sedona
Sedona - GC
GC - Vegas
Etc..

LV - DV - LA lijkt me wat veel op 1 dag?

Andere optie is dat ik vanaf LA Palm Springs / Joshua tree mee pak en ergens op weg naar Tucson overnacht. In 1 keer lijkt me ook hier wat ver. Geen idee wat een mooie stop-over is.
#90 - 15-12-2014, 21:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15