Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uiteindelijk toch een keuze gemaakt voor 2015?

Discussie gestart

Dirc

Afgelopen tijd heb ik regelmatig wat routes voorgesteld, met collega forummers van gedachte gewisseld en gekeken naar allerlei mogelijkheden.
De reden is dat ik inmiddels 2x in de USA ben geweest en mijn vriendin nog niet. Met andere woorden, ik heb al veel gezien en zij nog niets.

Nu wilde ik eerst een route doen met plaatsen waar ik al geweest ben, maar dan juist andere dingen bekijken. Zo kunnen we toch naar LA, Grand Canyon etc.. Aan de andere kant vind ik dit zonde omdat ik de tijd zo goed kan besteden om juist nieuwe dingen te verkennen. Onze voorkeur ging uit naar lekker en warm weer, niet te lange rij afstanden en een leuke afwisseling. Wij vinden wandelen leuk maar hoeven niet iedere trail gezien te hebben van een park.
Ik ben toen gaan kijken naar een round trip LV (Zion, Page, Grand Canyon). Stukje route 66 erbij.
Een andere optie was de SD - LA - Vegas - DV - Yosemite - SF route, maar deze heb ik in 2009 gereden.

Uiteindelijk toch eens naar iets nieuws gaan kijken. Namelijk vanaf Phoenix of Denver naar het Oosten. Texas en New Mexico. Deze heb ik toch niet gekozen omdat ik hier minder 'spectaculaire' dingen in vond zitten dan mijn eerste 2 reizen en ik mijn vriendin natuurlijk hetzelfde USA idee wil meegeven als ik van mijn 2 reizen heb over gehouden.

Eigenlijk hadden we maar een paar eisen: Het moet warm en lekker weer zijn, de reisafstanden moeten te overzien zijn en we willen graag eindigen met een aantal dagen Vegas. Daarnaast indien mogelijk nog de Grand Canyon toegevoegd.

Maar toen kwam TondeG om de hoek met een Yellowstone route. Iets wat ik eerder had bekeken maar gezien onze eisen eigenlijk opzij had geschoven. Toch maar weer in de mogelijkheden gedoken en deze route gedoopt als de grootste kanshebber van dit moment. Inmiddels hebben we Ton's topic samen al lekker vervuilt met onze ideeën maar volgens mij hebben we beide een leuke opzet. Het begin is redelijk gelijk, maar onze vragen wijken inmiddels af, dus vandaar dat ik ook een ander topic open.

In mijn route probeer ik de parken logisch te benaderen zodat ik niet onnodig op en neer aan het rijden ben.

Route tot nu toe:
1. Amsterdam - Denver (Vliegen)
2. Denver - Estes Park
--Indien open via Estes de old fall river road http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/old_fall_river_road.htm
3. Estes Park
--Shuttle naar Bear Lake
4. Estes Park - Scottsbluff (385 km (4 uur))
--Via Carhenge (Alliance)
5. Scottsbluff - Custer (226 km (2,5 uur))
--Wind Cave, Needles Hwy, Mt.Rushmore en Spearfish Canyon
6. Custer - Spearfish (157 km (2,5 uur))
--Needles Hwy, Mt. Rushmore, Spearfish Canyon Road
7. Spearfish Canyon - Sheridan (341 km (3 uur, 10 min))
--Via Devil's Tower
8. Sheridan - Cody / Red Lodge (236 km (2u, 40 min))
9. Cody - Yellowstone (Gardiner) (193 km (2u, 50 min))
--Via Tower Roosevelt, Lamar Valley, Yellowstone Canyon
10. Yellowstone (Gardiner) - West Yellowstone (155 km (2u, 45min))
--Via Norris Geyser Mountain, Roaring Mt, Mammoth Hot Springs
11. West Yellowstone
--West Thumb Geyser Basin / Geiservelden
12. West Yellowstone - Idaho Falls (346 km (4,5 uur))
--Grand Teton
13. Idaho Falls - Las Vegas
--Binnenlandse vlucht, komt rond de middag aan
14. Las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)


Eerste opzetje was:
Citaat
Concept voor het eerste deel:
1. Amsterdam - Denver (Vliegen)
2. Denver - Estes Park
--Via Estes de old fall river road http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/old_fall_river_road.htm
3. Estes Park
--Shuttle naar Bear Lake
4. Estes Park - Scottsbluff (385 km (4 uur))
--Via Carhenge (Alliance)
5. Scottsbluff - Custer (226 km (2,5 uur))
--Wind Cave, Needles Hwy, Mt.Rushmore en Spearfish Canyon
6. Custer - Spearfish (157 km (2,5 uur))
--Needles Hwy, Mt. Rushmore, Spearfish Canyon Road
7. Spearfish Canyon - Sheridan (341 km (3 uur, 10 min))
--Via Devil's Tower
8. Sheridan - Cody / Red Lodge (236 km (2u, 40 min))
9. Cody - Yellowstone (Gardiner) (193 km (2u, 50 min))
--Via Tower Roosevelt, Lamar Valley, Yellowstone Canyon
10. Yellowstone (Gardiner) - West Yellowstone (155 km (2u, 45min))
--Via Norris Geyser Mountain, Roaring Mt, Mammoth Hot Springs
11. West Yellowstone - Jackson (330 km (4,5 uur))
--Via West Thumb Geyser Basin

Vragen bij dit concept:
1. (Dag 2)
Ik weet niet hoezeer het stuk Grandby - Alpine Visitor Center aan te raden is?
Je zou anders ook vanuit Denver direct naar Estes Park kunnen rijden en daar de Old Fall River (one way), Alpine Visitor Centre en Trail Ridge meepakken. Vanuit Grandby kom je niet over de Old Fall River maar alleen over de Trail Ridge.
Het rondje zelf is volgens mij een KM of 50:
http://www.mapmyride.com/us/estes-park-co/old-fall-river-road-trail-ridge-road-loo-route-808152

2. (Dag 4)
Om de reistijden te beperken, kun je dan niet beter ergens voor of aan het zuiden van de Black Hills overnachten?
Je rijdt anders al 5,5 uur. Is Alliance / Chadron o.i.d. dan geen goede optie?
Na 5,5 uur rijden ga je toch niet nog naar Windcave of een andere beziendwaardigheid en als je iets minder rijdt kun je onderweg nog zaken zien en de tijd ervoor nemen.
Dan kun je bijvoorbeeld via Scottsbluff Carhenge rijden.
Afstand is dan 385 km (4 uur).

3. (Dag 5)
De volgende dag rij je 2 uurtjes naar Wind Cave NP en een kun je een stukje Custer SP meepakken.
Bijvoorbeeld Wildlife loop Road om vervolgens ergens in de buurt van Custer te overnachten.
http://gfp.sd.gov/state-parks/directory/custer/activities/drives.aspx
http://gfp.sd.gov/state-parks/directory/custer/docs/custer-map.pdf

4. (Dag 6)
Deze dag rij je de Needles Highway die ongeveer 14 mijl lang is (40 min rijden) en kun je de Iron Mountain Road meepakken en naar Mt. Rushmore rijden.
Vervolgens zou je de weg kunnen hervatten via de SpearFish Canyon Road tot aan Rapid City of Spearfish zelf.
Totaal is dit ongeveer 170 km rijden (2,5 uur)

5. (Dag 8)
Waarom Sheridan naar Cody? Waarom niet door BigHorn direct naar Red Lodge zodat je de dag erop de 212 kunt rijden?

6. (Dag 9 / 10 / 11 / 12)
Voor Yellowstone begreep ik ook dat je het beste op meerdere plaatsen kunt overnachten.
Is onderstaande een goede indeling?

Dag 9: Red Lodge - Cooke City - Gardiner (193 km, 2u, 50 min)
--Via Tower Roosevelt, Lamar Valley, Yellowstone Canyon
Dag 10: Gardiner - West Yellowstone (155 km, 2u, 45 min)
--Via Norris Geyser Mountain, Roaring Mt, Mammoth Hot Springs
Dag 11: West Yellowstone - Jackson (330 km, 4,5 uur)
--Via West Thumb Geyser Basin
Dag 12: Over

Het tweede deel
Ik heb vanaf dag 12 over om naar Vegas te gaan. Ik kan dit via Idaho Falls vliegen om een aantal dagen te besparen. Ik kan ook rijden om nog het een en ander te bezichtigen.
De voorkeur is toch wel een dag of 4 Vegas. Ik zie het niet gebeuren om in deze dagen gehaast alsnog naar de Grand Canyon te rijden.
Wanneer ik 5 volle dagen Vegas pak, dan heb ik nog een aantal dagen over (dag 12, 13, 14). Dit zijn dan ofwel 3 dagen om in Vegas te komen samen met dag 15, ofwel 3 dagen om meer tijd voor het begin van de route uit te trekken. Eventueel kunnen we ook een paar dagen een auto huren en alsnog over een stukje route 66 naar de Grand Canyon en de Valley of Fire rijden. Pakken we ook meteen de Hoover Dam mee.

15. Idaho Falls - Las Vegas
--Binnenlandse vlucht
16. Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las vegas
20. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)



#1 - 02-09-2014, 14:47 uur
« Laatst bewerkt op: 02-09-2014, 22:11 uur door Dirc »

TondeG

Citaat van: Dirc

. Eventueel kunnen we ook een paar dagen een auto huren en alsnog over een stukje route 66 naar de Grand Canyon en de Valley of Fire rijden. Pakken we ook meteen de Hoover Dam mee.

Ik denk voor je vriendin een perfecte afwisseling en zeer mooie route vooral als ze het nog nooit heeft gezien en al heb je het gezien is het zeker geen straf, je ziet zeker weer nieuwe dingen!

#2 - 02-09-2014, 16:07 uur

Dirc

De opties van deel 2 ook maar meteen toegevoegd:

Auto:
di - dag 11. West Yellowstone - Jackson (of iets verder) 200 km
wo - dag 12. Jackson - SLC 450 km
do - dag 13. SLC - St. George 485 km
vr - dag 14. St. George - Las Vegas 200 km
za - dag 15 t/m 20. Las Vegas

Vliegtuig:
Met het vliegtuig zijn we wel verbonden aan de dagen dat de vlucht Idaho Falls - Vegas gaat. Donderdag en Zondag dus.
Gezien de planning zou dit donderdag worden (dag 13). Dag 12 kunnen we dan ergens voor Vegas nog inplanne en dan hebben we de rest in Vegas en omstreken.

di - dag 11. West Yellowstone - Idaho Falls (350km)
wo - dag 12. Over om in te plannen ergens tussen dag 1-11
do - dag 13. Idaho Falls - Las Vegas (vlucht in de ochtend)
vr - dag 14. Las Vegas
za - dag 15. Las Vegas
zo - dag 16. Las Vegas
ma - dag 17. Las Vegas
di - dag 18. Las Vegas
wo - dag 19. Las Vegas
do - dag 20. Las Vegas
vr - dag 21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)

Met het vliegtuig lijkt het toch een stuk minder gehaast en kunnen we ter plekke kijken of we zin hebben om naar Valley of Fire of GC te rijden (of ergens anders).
#3 - 02-09-2014, 16:56 uur

Cees A

1. (Dag 2)
Ik weet niet hoezeer het stuk Grandby - Alpine Visitor Center aan te raden is?
Je zou anders ook vanuit Denver direct naar Estes Park kunnen rijden en daar de Old Fall River (one way), Alpine Visitor Centre en Trail Ridge meepakken. Vanuit Grandby kom je niet over de Old Fall River maar alleen over de Trail Ridge.
Het rondje zelf is volgens mij een KM of 50:

  http://www.mapmyride.com/us/estes-park-co/old-fall-river-road-trail-ridge-road-loo-route-808152 
Het is maar de vraag of de Old Fall River road volgend voorjaar al open is. Deze weg is al sinds sept 2013 gesloten wegens herstelwerzaamheden.
Die werkzaamheden zullen binnenkort gestaakt moeten worden i.v. m. de winter en kunnen pas in juni volgend jaar  worden hervat 
Zie:  http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/road_status.htm

2. (Dag 4)
Om de reistijden te beperken, kun je dan niet beter ergens voor of aan het zuiden van de Black Hills overnachten?
Je rijdt anders al 5,5 uur. Is Alliance / Chadron o.i.d. dan geen goede optie? Na 5,5 uur rijden ga je toch niet nog naar Windcave of een andere beziendwaardigheid en als je iets minder rijdt kun je onderweg nog zaken zien en de tijd ervoor nemen.
Dan kun je bijvoorbeeld via Scottsbluff Carhenge rijden.
Afstand is dan 385 km (4 uur).

Mijn mening:  Carhenge is zo ongeveer het allerlaatste waar je voor om moet gaan rijden.
Een rijtje ingegraven autowrakken.  Binnen 5 min. ben je daar op uitgekeken. Besteed die tijd liever in de Black Hills.

5.   Waarom Sheridan naar Cody? Waarom niet door BigHorn direct naar Red Lodge zodat je de dag erop de 212 kunt rijden?
Dat kan. Tenminste, als de Beartooth Hwy open is. Je zit eind mei, begin juni namelijk op het randje.

6. (Dag 9 / 10 / 11 / 12)
Voor Yellowstone begreep ik ook dat je het beste op meerdere plaatsen kunt overnachten.
Is onderstaande een goede indeling?
Dag 9: Red Lodge - Cooke City - Gardiner (193 km, 2u, 50 min)
--Via Tower Roosevelt, Lamar Valley, Yellowstone Canyon
Dag 10: Gardiner - West Yellowstone (155 km, 2u, 45 min)
--Via Norris Geyser Mountain, Roaring Mt, Mammoth Hot Springs
Dag 11: West Yellowstone - Jackson (330 km, 4,5 uur)
--Via West Thumb Geyser Basin
Dag 12: Over


Kijk eens op de kaart van Yellowstone.
Dag 9:  Als je van Cooke City naar Gardiner rijdt kom je niet langs de Yellowstone Canyon
Dag 11: Deze dag heb je helemaal nodig om de 3 uitgebreide geiservelden Upper, Middle en Lower te bekijken.
Dag 12: Deze dag is niet "over" . Deze dag gebruik je grotendeels voor Grand Teton.
#4 - 02-09-2014, 19:05 uur

Dirc

N.a.v. de reactie van Cees:

1. Gaat dus alleen door als het kan. Vooralsnog is de Alpine Trail heen en terug ook korter dan helemaal via Grandby toch?
Vanwaar deze keuze?

2. Dus overnachten in het zuiden van de black hills is een betere optie? Zijn hier voorkeursplaatsen om te overnachten?

3. Klopt, dus niet vooraf te boeken. Dus de 212 alleen als hij begin juni open is.

4. In west yellowstone pak je dus een overnachting extra om dag 13 naar jackson / idaho falls te rijden.
#5 - 02-09-2014, 20:24 uur

Cees A

Dirc schrijft:   In west yellowstone pak je dus een overnachting extra om dag 13 naar jackson / idaho falls te rijden.
Ligt eraan welke van je schema's je pakt.
Als je uitgaat van dit schema in het vorige topic : http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/planning-2015-!-wordt-het-weer-amerika/msg132737/#msg132737
heb je 3 dagen in Yellowstone:   Dag  9 - 10 en 11 voor Yellowstone en dag 12 voor Grand Teton (overnachting Jackson)

In dit schema echter:  http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/uiteindelijk-toch-een-keuze-gemaakt-voor-2015/msg132777/#msg132777
heb je ineens maar 2 dagen meer voor Yellowstone.  Dag  9 en 10 en op dag 11 ga je al via Grand Teton naar Jackson.
Waar is die ene dag Yellowstone gebleven ?
#6 - 02-09-2014, 21:17 uur

Dirc

Ha cees,

Die staat er wel hoor.
Dag 9-10-11-12 heb ik waarbij ik dag 9 kom vanuit cody / red lodge en dag 12 naar jackson / idaho falls rij

Ik zal hem straks even bijwerken in post 1
#7 - 02-09-2014, 21:20 uur

Dirc

Bij deze (ook in post 1 bijgewerkt).

1. Amsterdam - Denver (Vliegen)
2. Denver - Estes Park
--Indien open via Estes de old fall river road http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/old_fall_river_road.htm
3. Estes Park
--Shuttle naar Bear Lake
4. Estes Park - Scottsbluff (385 km (4 uur))
--Via Carhenge (Alliance)
5. Scottsbluff - Custer (226 km (2,5 uur))
--Wind Cave, Needles Hwy, Mt.Rushmore en Spearfish Canyon
6. Custer - Spearfish (157 km (2,5 uur))
--Needles Hwy, Mt. Rushmore, Spearfish Canyon Road
7. Spearfish Canyon - Sheridan (341 km (3 uur, 10 min))
--Via Devil's Tower
8. Sheridan - Cody / Red Lodge (236 km (2u, 40 min))
9. Cody - Yellowstone (Gardiner) (193 km (2u, 50 min))
--Via Tower Roosevelt, Lamar Valley, Yellowstone Canyon
10. Yellowstone (Gardiner) - West Yellowstone (155 km (2u, 45min))
--Via Norris Geyser Mountain, Roaring Mt, Mammoth Hot Springs
11. West Yellowstone
--West Thumb Geyser Basin / Geiservelden
12. West Yellowstone - Idaho Falls (346 km (4,5 uur))
--Grand Teton
13. Idaho Falls - Las Vegas
--Binnenlandse vlucht, komt rond de middag aan
14. Las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)

-Is de extra dag Estes handig?
-Vanuit Estes direct naar de Black Hills is een redelijk grote afstand. Zijn er andere opties de moeite waard behalve Carhenge (wat puur een fotomoment is)?
-In Yellowstone heb ik nu 2 overnachtingen in West Yellowstone. 1 dag is voor de Geiservelden. De tweede naar Idaho Falls via Grand Teton. Is dat een betere optie? Het stukje richting de geiservelden rij je dan dubbel.
-Dag 13 is een donderdag. Dan gaat de binnenlandse vlucht naar Vegas. Vandaar deze dag.
-De planning in en vanuit Vegas moet ik nog naar kijken.
#8 - 02-09-2014, 22:10 uur

Old Faithful

Ik zou in deze route op dag 4 even doorbijten en doorrijden tot Custer of een andere plaats in de buurt. De gewonnen dag zou ik besteden aan Badlands N.P. Badlands N.P. lijkt mij, zonder bij Scotts Bluff te zijn geweest  embarressed, aantrekkelijker dan Scotts Bluff.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#9 - 03-09-2014, 01:10 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

4. In west yellowstone pak je dus een overnachting extra om dag 13 naar jackson / idaho falls te rijden.
Vanuit West Yellowstone kun je ook direct naar Idaho Falls, zonder Jackson aan te doen (Interstate-15) is veel korter en sneller. Maar langs de Grand Teton en de Snake river is mooier.
#10 - 03-09-2014, 05:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

-Is de extra dag Estes handig?
Die keus is aan jou.  Ga naar:  http://www.nps.gov/findapark/index.htm ------> Ga via de R naar Rocky Mts nat.park
Klik in linker menu op: "Plan your visit" en dan op "Things to do"  Dan zie je wat je zoal kunt doen/ondernemen in RMNP
Of kijk op: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/colorado/rockymountain/rockymountain.html

-Vanuit Estes direct naar de Black Hills is een redelijk grote afstand. Zijn er andere opties de moeite waard behalve Carhenge ?
Ook die keus is aan jou.  Als jij liever naar Carhenge gaat dan die tijd te besteden in de Black Hills moet je dat gewoon doen.
Ik persoonlijk vind het (nog steeds) zonde van de tijd.  Net zoals ik het nog steeds jammer vind dat je Badlands laat schieten terwijl je er zo dichtbij bent.
Maar ............ het is jouw vakantie en jouw route.

-In Yellowstone heb ik nu 2 overnachtingen in West Yellowstone. 1 dag is voor de Geiservelden. De tweede naar Idaho Falls via Grand Teton. Is dat een betere optie? Het stukje richting de geiservelden rij je dan dubbel.
Ik kopieer en plak even een eerder geschreven stukje uit bericht nr 15 van vorig topic:

Yellowstone is een groot park. Alleen de parkroad die in de vorm van een 8 door het park loopt is al 250 km lang (zie kaart bij dag 10)
Je kunt Yellowstone bezoeken vanuit 1 centrale locatie, maar dan rij je veel onnodige en tijdrovende km.
Ik zou daarom het volgende schema willen voorstellen met verschillende overnachtingsplaatsen.
Op dag 10 rij je van Cody de east entrance het park binnen en via Fishing Bridge, Mud Vulcano, Yellowstone Canyon en Tower Roosevelt naar Gardiner.
De volgende dag (dag 11) rij je van Gardiner via Mammoth Hot Springs, Roaring Mt. en Norris Geyser Basin naar West Yellowstone.
Vandaag (dag 12) heb je de hele dag tijd voor de geiservelden in het zuidwesten van Yellowstone, Upper, Midway en Lower geyser basin.
Voor je overnachting rij je terug naar West Yellowstone of je overnacht bij Old Faithful.
Als je bij Old Faithful wil overnachten, zorg er dan voor dat je die overnachting op tijd vastlegt.
Voordelen van dit schema door Yellowstone is dat je in 3 dagen, zonder onnodig op en neer gerij langs alle belangrijke bezienswaardigheden komt.
In de plaatsjes Gardiner en West Yellowstone, net buiten de parkgrenzen, krijg je (vergeleken met park-accommodatie) voor minder geld een betere kamer.

Maar ook hier is de keus aan jou.  Op de NPS site kun je ook voor Yellowstone opzoeken wat er te zien/doen/ondernemen is.

Mijn mening:  De route zoals die was in bericht nr 48 in vorig topic was gewoon goed.
Bij alle aanpassingen die daarna kwamen steeg het aantal dagen Las Vegas, maar dat ging steeds ten koste van de rest van de route.
Begrijp me goed, ik heb niks tegen Las Vegas. Integendeel, ik vermaak me daar altijd best.
Ik vind het alleen jammer dat je een hele route rijdt van weet ik hoeveel km langs diverse mooie parken terwijl je toch steeds in je achterhhofd het idee hebt dat je zsm in Las Vegas wil zijn.
Misschien moet je duidelijker keuzes maken. 
Of je gaat de route rijden van bericht 48 met voldoende (let wel, voldoende is niet overdadig) tijd voor de parken op je route en minder dagen Las Vegas.
Of je kiest voor een lang verblijf in Las Vegas en je koppelt daar een (veel) kortere route aan vast

 
#11 - 03-09-2014, 09:30 uur

Marianne

Wil je in Yellowstone niet in het park overnachten? Als je de laatste nacht bij Lake of in Grant Village gaat zitten, zit je snel in Grant Teton.
Maak je planning niet te strak; wegwerkzaamheden, geisers en beren op de weg kunnen je planning aardig in de war sturen.

Marianne
#12 - 03-09-2014, 09:50 uur

Dirc

Cees & Marianne, bedankt voor de info. De dingen die in de planning zijn benoemd zijn natuurlijk allemaal mogelijkheden. Zoals Marianne aangeeft moeten we daar zien hoe dit kan gezien de tijd en wat je tegenkomt.

Om op Cees zijn opmerking over Vegas in te gaan: Ik kan op donderdag of zondag vliegen van Idaho Falls naar Las Vegas.
In mijn voorbeeld heb ik donderdag gekozen omdat mijn planning zo uit kwam. Dit houdt niet in dat ik hier niet zondag van kan maken en zo nog 3,5 dag extra heb vóór dag 12.
We willen zeker niet zo snel mogelijk naar Vegas en de planning is toch vrijwel hetzelfde, behalve het feit dat we wellicht niet naar Vegas rijden via Zion, maar vliegen waardoor we een aantal dagen besparen.

@Cees: Ik zie trouwens dat je de 212 skipt in je voorbeeld voor Yellowstone?
De rest van je voorgestelde route had ik al aardig overgenomen.

Als we op zondag vliegen is er in ieder geval voldoende tijd voor een dagtripje Badlands.
Ik zou dan nog 3 dagen in te delen hebben voor 'de vlucht' of ter vervanging van de vlucht.

Citaat
1. Amsterdam - Denver (Vliegen)
2. Denver - Estes Park
--Einde vd dag Estes Park
3. Estes Park
--Shuttle naar Bear Lake, Indien open via Estes de old fall river road http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/old_fall_river_road.htm
4. Estes Park - Custer (550 km (5,5 uur))
--Wind Cave
5. 
6. 
7. 
8. Custer
--dagtripje Badlands
9. Custer - Spearfish (157 km (2,5 uur))
--Needles Hwy, Mt. Rushmore, Spearfish Canyon Road
10. Spearfish Canyon - Sheridan (341 km (3 uur, 10 min))
--Via Devil's Tower
11. Sheridan - Cody / Red Lodge (236 km (2u, 40 min))
12. Cody - Yellowstone (Gardiner) (193 km (2u, 50 min))
--Via Tower Roosevelt, Lamar Valley, Yellowstone Canyon
13. Yellowstone (Gardiner) - West Yellowstone (155 km (2u, 45min))
--Via Norris Geyser Mountain, Roaring Mt, Mammoth Hot Springs
14. West Yellowstone
--West Thumb Geyser Basin / Geiservelden
15. West Yellowstone - Idaho Falls (346 km (4,5 uur))
--Grand Teton
16. Idaho Falls - Las Vegas
--Binnenlandse vlucht, komt rond de middag aan
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)


#13 - 03-09-2014, 11:53 uur

Cees A

@Cees: Ik zie trouwens dat je de 212 skipt in je voorbeeld voor Yellowstone?
De rest van je voorgestelde route had ik al aardig overgenomen.

Gezien je beschikbare tijd voor Yellowstone is dit de meest efficiente manier om in 3 dagen vrijwel alle bezienswaardigheden in Yellowstone te zien.
Ik heb je al eerder gevraagd om eens op de kaart van Yellowstone te kijken.
Als je dat doet zie je dat je in dat 3 daagse rondje langs alle highlights van Yellowstone komt.
Geef me 1 dag extra en ik doe er Beartooth Hwy bij. (waarvan nog maar de vraag is of die open is)

Het is overigens geen verplichting om dat rondje te volgen.
Als je een beter en efficienter rondje weet te verzinnen met Beartooth Hwy dan volg je dat toch gewoon
 
#14 - 03-09-2014, 12:24 uur

Old Faithful

In deze route neem je wel heel ruim de tijd voor de Black Hills. Dat kan natuurlijk, maar eventueel zou je hier wat tijd kunnen winnen.
Natuurlijk is het persoonlijk, maar ik zou niet voor de binnenlandse vlucht kiezen. Het kost extra, het is in mijn ogen een heel gedoe en je wint nauwelijks tijd (je hebt bijvoorbeeld enkele uren minder voor Grand Teton, omdat je nog naar Idaho Falls moet), terwijl het de mogelijkheden van de route beperkt, omdat je per se op woensdag of zaterdag in Idaho Falls aan moet komen. Omdat jullie sowieso naar de Grand Canyon willen, lijkt mij de volgende route niet gek:

1   Vlucht naar   -   Denver
2   Denver   -   RMNP
3   RMNP   -   RMNP
4   RMNP   -   Black Hills
5   Black Hills   -   Black Hills
6   Black Hills   -   Black Hills
7   Black Hills   -   Sheridan
8   Sheridan   -   Cody
9   Cody   -   Yellowstone
10   Yellowstone   -   Yellowstone
11   Yellowstone   -   Yellowstone
12   Yellowstone   -   Grand Teton
13   Grand Teton   -   Salt Lake City
14   Salt Lake City   -   Capitol Reef
15   Capitol Reef   -   Bryce
16   Bryce   -   Page
17   Page   -   Grand Canyon
18   Grand Canyon   -   Las Vegas
19   Las Vegas   -   Las Vegas
20   Las Vegas   -   Las Vegas
21   Las Vegas   -   Amsterdam

Als je eerder in Las Vegas zou willen zijn, zou je ook van Bryce naar Las Vegas kunnen rijden, of zelfs van Capitol Reef via I/15 maar dan sla je de Grand Canyon over.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#15 - 03-09-2014, 12:44 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15