Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uiteindelijk toch een keuze gemaakt voor 2015?

Discussie gestart

Marianne

Ik begrijp Iadho Falls niet zo goed. Als je naar Grand Teton gaat ligt dat niet op de route.
Vier dagen SD lijkt me heel veel.

Marianne
#16 - 03-09-2014, 13:12 uur

Dirc

Idaho Falls zou zijn als we vliegen naar LV. Maar rijden is ook een optie. Ik wilde alleen voorkomen dat ik tussen Grand Teton en Las Vegas 3-4 dagen van 400 km aan het rijden ben.
We willen minstens 4 dagen hebben voor Las Vegas.

De Yellowstone map heb ik reeds bekeken en mijn route op aangepast.
De keuze blijft dan afhankelijk van of hij open is de BT of Eastern Entrance.

#17 - 03-09-2014, 13:41 uur

Dirc

Om nogmaals uit te leggen waarom ik vliegen overweeg:

Vliegen 1:
Wanneer ik het eerste deel 'ruim' plan dan moet ik dag 16 (Zondag) in Idaho Falls zijn voor de binnenlandse vlucht.
Deze vertrekken rond iets voor 11:00 en komen rond 11:30 aan. Ik kan zelfs dag 16 vroeg kiezen om naar Idaho Falls te rijden en de dag ervoor te besteden aan GT.

Vliegen 2:
Vlieg ik de donderdag ervoor dan moet ik dag 13 in Idaho Falls zijn.
Hiervoor geldt dezelfde opmerking als vliegen 1. We hebben dan 3 dagen meer in deel 2 van de route. Deze zouden we kunnen besteden om naar de GC te rijden bijvoorbeeld of de Valley of Fire of de Hoover Dam.

Rijden 1:
Als ik ga rijden zijn er meerdere opties. Bijvoorbeeld die van Old Faithful:
Grant Teton - SLC - Capitol Reef - Bryce - Page - GC - Vegas. Totaal iets minder dan 2000 km voor 6 dagen. Dat is meer dan 325km per dag alleen rijden.

Rijden 2:
Of de optie zonder Page en GC:
Grant Teton - SLC - Capitol Reef - Bryce - Vegas. Totaal iets minder dan 1500 km voor 4 dagen. Dat is 375 per dag. Of je moet hier de route gaan spliten om ook dit in 6 dagen te rijden. Alleen verspil je dan dagen en is het 250 per dag.

Of we de overige dagen IN Vegas of RONDOM Vegas plannen staat nog niet vast. Op zich ook niet belangrijk want dat deel is redelijk vrij te plannen. Of ik zie iets over het hoofd, maar het lijkt toch dat dit tijd bespaart die ten goede komt van deel 1 en deel 2 van de route.

Natuurlijk geldt het niet voor mensen die Moab of Zion willen bezoeken, maar daar ben ik al geweest. Het zou geen straf zijn maar het is ook geen must.
#18 - 03-09-2014, 17:29 uur

Cees A

Mooi schema van Old Faithful.  Het eerste deel lijkt wel wat op je eigen schema van bericht nr. 48 in vorig topic
Ik heb dit schema vanaf Yellowstone zo gewijzigd dat je 4 dagen Las Vegas hebt en op dag 21 in Amsterdam landt.

1   Vlucht naar   -   Denver
2   Denver   via Granby en Trail Ridge Road van RMNP naar Estes Park
3   RMNP
4   RMNP   -   Black Hills
5   Black Hills   -   Black Hills (Custer state park, Needles Hwy en Mt. Rushmore)
6   Black Hills   -   Black Hills (Dagtochtje naar Badlands)
7   Black Hills via Devils Tower naar Sheridan
8   Sheridan - Cody
9   Cody   -   Yellowstone (Gardiner)
10   Yellowstone (Gardiner)   -   Yellowstone (West Yellowstone)
11   Yellowstone (West Yellowstone)   -   Yellowstone (Terug naar West Yellowstone of Old Faithful)
12   Yellowstone   -   Grand Teton (Jackson)
13   Grand Teton (Jackson)   -   Salt Lake City
14   Salt Lake City   -   St.George. 300 mijl, 4 uur rijden In de middag naar Snow Canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/snowcanyon/snowcanyon.html
15   St.George via Valley of Fire naar Las Vegas.
16   Las Vegas
17   Las Vegas
18   Las Vegas
19   Las Vegas
20   Las Vegas - Vlucht naar Amsterdam
21   Aankomst Amsterdam
#19 - 03-09-2014, 17:31 uur

Dirc

Thanx Cees (en dus ook Old Faithful). Dit is inderdaad een van de routers zonder vlucht die mij wel aanstaat.
Het enige waar ik nog een keuze in moet maken is of ik inderdaad eindig met het rijden van die lange afstanden of dat ik eindig met de vlucht va Idaho Falls.
#20 - 04-09-2014, 10:06 uur

Marianne

Mooie route zo.
Tja, die vlucht; het lijkt mij altijd veel gedoe, maar misschien vergis ik me daarin. Ik zou vreselijk opzien tegen het inpakken van alle rotzooi die ik in de loop van een reis in de auto verzamel, maar dat moet natuurlijk toch een keer. :) En ga je dan in Las Vegas weer een auto huren? En weer een koelbox aanschaffen?
Maakt het nog wat uit qua drop off kosten? De route via de I15 is niet echt mooi, dus daar mis je niet veel aan, maar het is wel een goed idee om rondom St George iets te doen. Of naar Kolob Canyon, Zion Canyon of Valley of Fire. Toch handiger om het onderweg te doen dan vanuit Las Vegas.

Marianne
#21 - 04-09-2014, 11:49 uur

Dirc

Goede vragen. Het lijkt zo simpel. Auto inleveren, vliegtuig en klaar.
En heel wat tijd bespaart die je normaal over de I15 besteed aan rijden.

In Vegas zouden we een auto kunnen huren om naar GC te gaan of de andere dingen die je noemt.
Lastige keuze. Ook het feit dat je op het moment dat je van Yellowstone af komt al zoveel Canyon en natuur gezien hebt. Pakken we dan de GC mee of gewoon Vegas. Ik weet het, een keuze die we zelf moeten maken.

Ik weet niet of iemand kan meepraten of een binnenlandse vlucht wel of niet aan te raden is?


@Cees:
SLC - St. George is dan wel 4,5 uur rijden, maar de dag ervoor
Jackson - SLC is ook 4,5 uur rijden.

Dat is in 2 dagen wel 9 uur rijden natuurlijk buiten de stops om.
#22 - 04-09-2014, 11:55 uur
« Laatst bewerkt op: 04-09-2014, 11:58 uur door Dirc »

Marianne

Wij zijn gisteren in 1 dag van Wenen naar huis gereden. Was best te doen ondanks stromende regen en wegwerkzaamheden. Twee keer 4,5 uur is niets.  :)

En qua hoeveelheid natuur vind ik het wel meevallen.

Marianne
#23 - 04-09-2014, 12:02 uur

Old Faithful

En Dirc, in jouw eigen route rijd je van West Yellowstone naar Idaho Falls en dat is ook 4,5u rijtijd. Van West Yellowstone naar Jackson is dan een stuk korter.
In `mijn`route zitten verder geen echt lange ritten, wel mooie dingen. Denk aan Capitol Reef, scenic Ut-12, Bryce, Page en Grand Canyon.
Over dat laatste. Als je van Las Vegas naar Grand Canyon op en neer wilt rijden, is dat ook twee keer 4,5u. En zelfs langer als je een stukje Route 66 mee wilt nemen.

Succes bij de keuze.
#24 - 04-09-2014, 12:12 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

@Cees:
SLC - St. George is dan wel 4,5 uur rijden, maar de dag ervoor
Jackson - SLC is ook 4,5 uur rijden.
Dat is in 2 dagen wel 9 uur rijden natuurlijk buiten de stops om.

Ja, en van Estes Park naar de Black Hills is ook een eind rijden en van de Black Hills naar Yellowstone ook.
Als je opziet tegen dergelijke ritten is deze route niks voor jou.
Je bent gewend (of verwend) met het zuid-westen van Amerika waar alle parken redelijk dichtbij elkaar liggen.
In de regio waar je nu naar toe gaat is dat niet.
Rocky Mts NP, de Black Hills en Yellowstone liggen nu eenmaal waar ze liggen en als je ze wil bezoeken zul je wat langer in de auto zitten dan bij de parken in het zuidwesten.

Bovenstaande klinkt misschien wat hard en onvriendelijk, maar het heeft weinig zin om je druk te maken over iets waar je zelf geen invloed op kunt uitoefenen.
Wat je wel kunt doen is:
!e: Je eigen instelling veranderen en gewoon accepteren dat je bij deze route wat langer in de auto zit.
2e: Als je 4 uur rijden echt teveel vindt moet je misschien gaan nadenken over een andere route.
#25 - 04-09-2014, 12:34 uur

TondeG

Misschien overbodig maar is deze bekend? Behalve vogels ook inzicht in de wegen

 http://gfp.sd.gov/wildlife/docs/BHBadlands-birding-trail.pdf
#26 - 04-09-2014, 13:04 uur

Dirc

Ik heb de globale reisafstanden even verwerkt en zie dat het inderdaad wel meevalt.
Het is een beetje rommelig omdat ik de dagen van de week erin heb staan. Dit omdat ik volgens mij een dag extra heb dan in de route van Cees.
Deze staat nu bij Vegas omdat ik de route van Cees bijna letterlijk heb overgenomen maar zou ook elders kunnen.
Wat ik wel gedaan heb in Black Hills is de eerste overnachting waarschijnlijk ergens bij Hot Springs en later naar Custer rijden. De dag erna kan dan Custer - Badlands - Spearfish worden.

Citaat
Zaterdag-1 Vlucht naar - Denver(-)
Zondag-2 Denver via Granby en Trail Ridge Road van RMNP naar Estes Park(237 km-3,5 uur)
Maandag-3 RMNP(-)
Dinsdag-4 RMNP - Black Hills(540 km-5,5 uur)
Woensdag-5 Black Hills - Black Hills (Custer state park, Needles Hwy en Mt. Rushmore)(-)
Donderdag-6 Black Hills (Custer) - Black Hills (Spearfish) (Dagtochtje naar Badlands)(287 km-3,5 uur)
Vrijdag-7 Black Hills via Devils Tower naar Sheridan(341 km-3 uur)
Zaterdag-8 Sheridan - Cody(236 km-2 uur 45 min)
Zondag-9 Cody - Yellowstone (Gardiner)(244 km-3 uur 45 min)
Maandag-10 Yellowstone (Gardiner) - Yellowstone (West Yellowstone)(89 km-1,5 uur)
Dinsdag-11 Yellowstone (West Yellowstone) - Yellowstone (Terug naar West Yellowstone of Old Faithful)(50 km-1 uur)
Woensdag-12 Yellowstone - Grand Teton (Jackson)(122 km-1u 50 min)
Donderdag-13 Grand Teton (Jackson) - Salt Lake City(490 km-4u 45 min)
Vrijdag-14 Salt Lake City - St.George. 300 mijl, 4 uur rijden In de middag naar Snow Canyon: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/snowcanyon/snowcanyon.html(486 km-4u 10 min)
Zaterdag-15 St.George via Valley of Fire naar Las Vegas.(233 km-2u 45 min)
Zondag-16 Las Vegas(0 km-0 min)
Maandag-17 Las Vegas(0 km-0 min)
Dinsdag-18 Las Vegas(0 km-0 min)
Woensdag-19 Las Vegas(0 km-0 min)
Donderdag-20 Las Vegas(0 km-0 min)
Vrijdag-21 Las Vegas - Vlucht naar Amsterdam(0 km-0 min)
Zaterdag-22 Aankomst Amsterdam(0 km-0 min)

Lijkt er al meer op zo toch?
#27 - 04-09-2014, 15:05 uur

Cees A

Ziet er goed uit.  :afro:
Hot Springs is een goeie keus. Leuk plaatsje en vlakbij de Wildlife Loop van Custer State Park.
Tip voor een fotostop:  Op de splitsing van de 385 en de 87 zit in de berm een groot en uitgebreid nest Prairiedogs. (een prairiedogtown)
Die beestjes zijn zo tam dat ze vaak midden op de weg gaan staan. Let op dat je er geen plat rijdt.
Als je terugkomt van je bezoek aan Badlands, ga dan even naar de Wall Drugstore. (de reclameborden voor deze zaak kun je niet missen)   ;D
En als je belangstelling hebt voor vliegtuigen is dit museum misschien wel iets:  http://www.sdairandspacemuseum.com/

Voor je laatste stop in de Black Hills heb je gekozen voor Spearfish.  Goeie keus.
Je zit dan vlakbij de interstate zodat je de volgende dag snel bij Devils Tower bent.
Mocht je in Spearfish niks kunnen vinden naar je zin, Rapid City ligt vlakbij Spearfish. Rapid City is een grotere plaats met meer hotels
#28 - 04-09-2014, 18:29 uur

Dirc

Thanx Cees,

Deze ga ik eens verder uitwerken van dag tot dag met mogelijkheden.
Welke plaatsen moet ik vooraf rekening houden met boeken? Is dit alleen Gardiner en West Yellowstone?
#29 - 04-09-2014, 20:23 uur

Cees A

Vooraf boeken is vooral een "state of mind"
Er zijn mensen die slecht gaan slapen als niet alles minstens 6 maanden van tevoren is geboekt en vastgelegd.
Voor hen is alles vooraf boeken een aanrader ..................

Ik boek zelf helemaal niks van tevoren.  O, nee, wacht even. De eerste overnachting in de buurt van het vliegveld van aankomst wordt wel geboekt.
Als je je verre houdt van (dure en vaak primitieve) parkaccommodaties is vooraf boeken ook niet nodig.
Ik reis al 25 jaar op de bonnefooi door Amerika en heb nog nooit in de auto hoeven slapen.
De prijzen die ik betaal zijn meestal lager, soms zelfs veel lager, dan de prijzen op boekingssites.

Soms kom je in plaatsen waar toevallig een congres is of iets dergelijks en dan betaal je de hoofdprijs.  Maar that's all in the game.
Tegenwoordig maakt informatie via internet het mogelijk dit soort plaatsen zoveel mogelijk te mijden.
Als ik na afloop van mijn reizen mijn gemiddelde overnachtingsprijs vergelijk met wat anderen betalen dan blijf ik daar ver onder.

Er zijn ook mensen die zweren bij boeken via PriceLine of Hotwire.
In feite doen die ondernemingen hetzelfde als wat ik doe als bonnefooireiziger.  We vullen allebei hotelkamers  die anders leeg waren gebleven.

Ik kan me overigens goed voorstellen dat een gezin met 3 dreinende kinderen op de achterbank liever meer zekerheid heeft over een overnachtingsplaats.
Maar zoals jullie reizen, met z'n 2en.  Ik zou zeggen, gewoon gaan.

Voor diegenen die het  "hoogseizoen" argument in stelling willen brengen wil ik nog even opmerken dat mijn vrouw in het onderwijs werkt.
Vertel me dus niks over hoogseizoen .............................  >:(



#30 - 04-09-2014, 21:18 uur
« Laatst bewerkt op: 04-09-2014, 21:27 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15