Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uiteindelijk toch een keuze gemaakt voor 2015?

Discussie gestart

Dirc

Ik bedoelde eigenlijk dat er vaak gezegd wordt dat parken snel vol zijn en je een jaar vt voren moet boeken.
Ook hier doe jij dus niet aan mee?
#31 - 04-09-2014, 22:15 uur

Marianne

Gardiner en West Yellwostone nliggen niet in het park. Kijk ook eens naar accommodatie in het park; zeker de Old Faithful Inn is geweldig, wij hadden daar in 2008 uitzicht op de Old Faithful geiser (zie hier en hier. Je kunt het geyser basin dan 's avonds of heel vroeg in de ochtend bezoeken, heerlijk zonder de drukte van alle dagjesmensen.
Zie voor de mogelijkheden www.yellowstonenationalparklodges.com. Canyon ligt ook mooi, heel centraal.

Marianne
#32 - 04-09-2014, 23:24 uur

Cees A

Ik bedoelde eigenlijk dat er vaak gezegd wordt dat parken snel vol zijn en je een jaar vt voren moet boeken.
Ook hier doe jij dus niet aan mee?

Nee. Ik vind het absurd om zo lang van tevoren iets vast te leggen.
In jouw situatie:  Je hebt nog niet eens vliegtickets.  Je plannen kunnen ieder moment nog wijzigen (door wat voor reden dan ook)
En dan zou je nu al op zoek moeten naar accommodaties voor een reis die nog niet eens 100% vaststaat ?  Absurd.

Over parkaccommodaties kun je pagina's vol schrijven, maar het komt er simpel op neer dat je in de plaatsjes buiten het park een betere kamer krijgt voor minder geld.
Voor mij is dat DE reden om te kiezen voor accommodaties buiten de parkgrenzen

Uit het verslag van Marianne:   http://martinenmarianne.blogspot.nl/2008/06/25-juli.html
Om half tien vertrekken we – na nog even de mierenplaag in onze kamer (die aan het licht kwam toen we onze tassen gingen inpakken) gerapporteerd te hebben.

we hebben een goedkope kamer, zonder wc en douche, maar inderdaad, we blijken een prachtige, ruime hoekkamer te hebben, met zowel uitzicht op Old Faithful aan de zijkant en het geiser basin aan de voorkant! Wow, wat een kamer



#33 - 05-09-2014, 08:39 uur

Dirc

Ik hoef ook zeker niet on the spot high price te overnachten. Dan sta ik wel 15 minuutjes eerder op en rij ik lekker.
Een douche en wc zijn toch wel een must. Bij deze volg ik zeker de 'methode Cees A'  :dansbanaan:

Tickets zullen we januari worden in de werelddeal weken of de actieweken van connections.be
#34 - 05-09-2014, 08:42 uur

Marianne

Bij de Old Faithful Inn heb je een prachtige badkamer met zeer schone douches en wc's waar wij niemand anders hebben gezien. Wel even ongeveer 10 stappen lopen. Maar als je naar het uitzicht vanuit de kamer kijkt, en je weet dat je daar 's avonds vrijwel alleen bent bij de geisers, weegt dat er voor ons zeker tegenop. En die kamer was toen nog geen 100 dollar.
En de mieren: het zou kunnen dat we die meegenomen of gelokt hebben, ze zaten onder een tas. Wij komen trouwens buiten de parken ook wel motels tegen waar we wat minder gewenste kamergenoten hebben.

Wij boeken sommige accommodatie lang van te voren, maar we kijken ook wel vaak ter plekke waar we gaan overnachten. Dat bevalt allebei goed. Reserveren voor een locatie waar je graag wilt overnachten is niet een probleem, je kunt immers vrijwel altijd kosteloos annuleren.

Marianne
#35 - 05-09-2014, 10:41 uur

Dirc

Hoe kom je vanuit Custer eigenlijk het beste in Badlands?
Ik neem aan dat je via Interior rijdt.

Google maps geeft mij de "cuny table road" terwijl bing maps deze niet kent.
Nu zul je je afvragen: wat doe je op Bing maps? Naja, Google besluit dat je maar 10 waypoints mag kiezen per route en ik wilde de hele route even in 1 kaartje...
#36 - 05-09-2014, 11:56 uur

Pieter79

Hoe kom je vanuit Custer eigenlijk het beste in Badlands?

Rapid City, SD, dan I-90.

Gr. Pieter
#37 - 05-09-2014, 12:42 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Cees A

Als je via Interior rijdt kom je via de Interior Entrance het park binnen en mis je, afhankelijk welke kant je opgaat, een deel van de Loop Road door het park.

Je kunt via Hwy 44 rijden en bij Scenic de Sage Creek Road nemen.  De Sage Creek Road is een gravelroad.
Deze weg voert je langs Roberts Prairiedogtown en brengt je vlak daarna op de Loop Road door het park.
Let op:  Dit is geen opschietweg en het rijden van deze weg kost je 2X zoveel tijd dan via de Interstate

De snelste weg is via Rapid City en Interstate 90.
Neem exit nr.  110 bij Wall en je komt via de Pinnacles Entrance automatisch op de Loop Road.
Ga bij de Sage Creek Road even een stukje op en neer om bij de Prairiedogtown te kijken
Het mooiste en meest ruige deel van dit park zit op het einde van de Loop Road, vlakbij de North East Entrance.
Naarmate je verder over de Loop Road rijdt wordt het langzaamaan steeds ruiger.  Je bewaart op deze manier het beste voor het einde.
Net buiten het park is nog het Prairie Homestead museum waar je kunt zien hoe de eerste pioniers in deze regio woonden en leefden

Ter orientatie, kaart van Badlands: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/BADLmap1.pdf
Detailkaart van het centrum van het park met trails:  http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/BADLmap3.pdf
#38 - 05-09-2014, 12:49 uur

Dirc

Zo had ik hem nog niet bekeken. Je rijdt dus eigenlijk via de I90 de 240 vanwest naar oost om vervolgens de I90 terug te pakken als ik het goed begrijp.
Dan zou ik er ook voor kunnen kiezen om de dag ervoor als ik Custer state park, Needles Hwy en Mt. Rushmore op de planning heb staan al te eindigen in of bij Rapid City of zelfs al in Wall.

Anders rij ik een stuk dubbel. Maar goed dat is voor de finetuning.
#39 - 05-09-2014, 13:18 uur

Dirc

Het eerste deel van de route heb ik uitgewerkt en op volgorde gezet op basis van de park maps en jullie informatie
Dag 4 is een stuk rijden, dag 3 en 5 echter zijn een stuk rustiger. Dag 6 is wel weer een aardige afstand, maar daar is ook veel te zien.

Dag 2: Denver - Estes Park (237 km, 3,5 uur)
--Via Grandby de trail ridge road, of wanneer open direct naar Estes en dan de Old Fall River - Trail Ridge.

Dag 3: Estes Park / RMNP
--Wandeling / Shuttle Bear Lake

Dag 4: Estes Park - Hot springs (525 km, 5 uur, 15 min)
--Onderweg komen we langs Fort Laramie, Guernsey (Register Cliff / Oregon Trail Ruts), Sunrise Ghost Town

Dag 5: Hot Springs - Custer (121 km, 2 uur)
--Windcave NP, Wildlife Loop Road, Needles Hwy


Dag 6: Custer - Badlands - Spearfish (410 km, 4uur, 20 min)
--Exit 110 bij Wall, de 240 op en dan via de Loop Road terug naar de 90. Bij de Sage Creek Road naar de Prairiedogtown

#40 - 07-09-2014, 21:10 uur
« Laatst bewerkt op: 07-09-2014, 21:16 uur door Dirc »

Loek

En ga je dan in Las Vegas weer een auto huren? En weer een koelbox aanschaffen?

Dirc kan altijd bij mij in Denver een koelbox ophalen.  Meestal staan er hier wel een zwikkie van andere mensen die er een hebben achtergelaten.   :afro:
#41 - 08-09-2014, 01:48 uur

Dirc

Top! En nog gezellig begin van de reis ook!
Tzt even je adres doorgeven dan ;)
#42 - 08-09-2014, 08:27 uur

Dirc

Is mijn route in bericht #39 een logische aanpak van BH en Badlands?
#43 - 09-09-2014, 09:23 uur

Marianne

Het ziet er wel goed uit dnek ik. Wij zijn niet naar Badlands geweest, dus wat dat stuk betreft heb ik geen ervaring. de eerste dag hebben wij ook ongeveer zo gedaan, maar wij zaten na 1 nacht hot Springs nog twee nachten in Hill city.
Ik neem aan dat je in RMNP nog wel iets meer wilt doen dan Bear Lake? Ik denk dat dat niet de meest opwindende wandeling is in het park. De eerste dag zal vooral een rijdag zijn? Je zult wel even moeten wennen aan de hoogte.

Marianne
#44 - 09-09-2014, 10:34 uur

Dirc

Ha Marianne,

Dat klopt. De eerste dag is rijden via de Apache Trail of, indien tzt mogelijk de Old Fall River heen en Apache terug.
De tweede dag is nog redelijk open. Ik heb Bear Lake genoteerd maar er is natuurlijk genoeg te doen om een dag te vullen.
#45 - 09-09-2014, 10:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15