Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uiteindelijk toch een keuze gemaakt voor 2015?

Discussie gestart

Cees A

Dirc schrijft: Grand Canyon is een "Would be nice to see"
Hmm, ik kreeg het idee dat het voor je vriendin een "MUST see" was.  Laten we het dus daar maar op houden ..............

Dirc schrijft:  LV - DV - LA lijkt me wat veel op 1 dag?
Dat LIJKT niet alleen veel, dat IS (te) veel.  Plan dan een tussenstop in Panamint Springs of in Ridgecrest.
Kun je op het 2e stuk, naar LA, Red Rock Canyon nog meepakken: http://www.parks.ca.gov/?page_id=631

Dirc schrijft: Andere optie is dat ik vanaf LA Palm Springs / Joshua tree mee pak en ergens op weg naar Tucson overnacht. In 1 keer lijkt me ook hier wat ver.
Met wat jij wil doen in Joshua Tree ben je hooguit een halve dag in Joshua Tree. 
Rij vanaf Cholla Cactus Garden via de zuidelijke ingang het park uit, dan zit je meteen op de Interstate en je rijdt in 4½ uur naar Tucson.
Dat kan dus best in 1 dag.
Vind je dit toch te veel dan rij je niet verder dan Phoenix (is 3 uur vanaf de zuid-ingang van Joshua Tree) en de volgende dag via Apache Trail naar Tucson.

Van Tucson (via Phoenix over de interstate) naar Sedona is 3½ uur.  Valt dus ook wel mee.
Van Tucson naar Grand canyon (Tusayan) is iets van 5 uurtjes rijden
#91 - 15-12-2014, 21:58 uur

Dirc

Het idee is om de Palms to Pines te rijden en daarna Joshua tree te bezoeken. Op dezelfde dag of de dag erna.
Als dit dezelfde dag zou zijn dan leek mij Phoenix / Tucson redelijk ver weg maar ik kan het mis hebben.

Bij Mariannes voorstel om toch een Vegas - Vegas roundtrip te maken stuit ik wel op een paar 'problemen'.
Omdat ik dan Vegas - Death Valley zou pakken en vervolgens door rij naar LA verspil ik een dag tussen DV en LA.
Daarnaast start ik dan in LA om vervolgens naar SD te rijden. Daarna moet ik weer terug richting LA voor de Palms to Pines.

Het lijkt dan wat onlogisch te worden.
#92 - 16-12-2014, 15:00 uur

Dirc

Ik heb hem nu zo. Alleen dag 9-10-11 ben ik nog niet over uit.


Citaat
1. Amsterdam - San Diego (Vliegen)
2. San Diego
-- Old Town, Stad verkennen
3. San Diego
--Seaworld
4. San Diego - Los Angeles (Annaheim) (150 km, 1 uur 30 min)
--Annaheim Disney California
5. Los Angeles (Annaheim) - Los Angeles (Sherman Oaks) (Overnachten in Noord LA (Sherman Oaks))
--Griffith, Hollywood, Santa Monica, Walk of Fame
6. Los Angeles (Sherman Oaks) Overnachten in Noord LA (Sherman Oaks)
--Universal studios
7. Los Angeles (Sherman Oaks) - Palm Springs (300 km, 4 uur)
--Via Palms to Pines Scenic Byway bij Bannings
8. Palm Springs - Parker, AZ (334, 4 uur 15 min)
--Joshua tree, Keys view, Cholla Cactus Garden
9. Parker, AZ - Scottsdale, AZ (265 km, 2 uur 40 min)
10. Scottsdale, AZ - Sedona (403 km, 4 uur 30 min)
--Via Apache trail
11. 
12. Sedona - Grand Canyon (278 km, 3 uur 10 min)
--Bezoek aan Imax,  GC, terug naar Williams voor overnachting
13. William - Las Vegas (377 km, 3 uur 45 min)
--via Kingman - Oatman- Seligman, Hoover Dam, Valley of Fire
14. Las Vegas 160 km, 1 uur 50 min
--Valley of Fire
15. Las Vegas 396 km, 5 uur
--Dagtripje Death Valley
16. Las Vegas
--Fremont
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)

Als een round trip Ticket (Vegas - Vegas) nu veel goedkoper wordt dan SD - Vegas dan kan ik die dagen anders indelen en iets doen als Vegas - (eventueel DV) - LA - SD - LA en dan bovenstaande vervolgen.
#93 - 18-12-2014, 10:17 uur

Cees A

Die halve dag Grand Canyon en 7 (!)  :o  dagen Las Vegas geeft in ieder geval duidelijk weer waar je prioriteiten liggen.  ;D
Ik begrijp die overnachting in Parker (nog steeds) niet goed.
Van de noordelijke uitgang van Joshua Tree naar Parker is iets van 1.50 uur rijden.
Van de zuidelijke uitgang van Joshua Tree over de Interstate 10 naar Phoenix/Scottsdale is maar 1 uur extra rijden.
Ik zou dan toch liever dat uurtje extra rijden. Zit je toch meer in "de bewoonde wereld"
PS: Heb je tevens zomaar een dag extra voor Grand Canyon erbij ..................  8)
Tip: Op loopafstand van de Arizona Mills Mall zijn diverse hotels.
Arizona Mills is leuk voor 's avonds en je zit dan ook gunstig voor de volgende dag.
Je rijdt de Superstition Fwy (wegnr. 60) af en je komt uit bij Apache Junction, waar de Apache Trail begint
#94 - 18-12-2014, 11:13 uur

Dirc

Goede Tips Cees, bedankt!

Even in jouw stijl:


Cees schrijft: Die halve dag Grand Canyon en 7 (!)  :o  dagen Las Vegas geeft in ieder geval duidelijk weer waar je prioriteiten liggen.  ;D
Daar heb je in meer of mindere mate gelijk in. Echter, vanaf Sedona naar de GC is natuurlijk 2 uurtjes rijden en terug naar Williams 1 uurtje. Wij zijn niet van die uitslapers dus vermoedelijk hebben we dan (ervan uitgaande dat je in Williams wilt dineren) 10:00-17:00 bij de South Rim. Dat is meer dan voldoende  ;)
Vegas staat op dit moment wel 7 dagen, maar dag 13 zullen we pas laat aankomen omdat we een stukje route 66 doen en de Hoover Dam pakken. Dag 14 wellicht een uitstapje naar de Valley of Fire (denk 0,5 dag?) en dag 15 een volledige dag Death valley. Dus in deze planning slapen we er 7 dagen maar zijn we er 5.

Cees schrijft: Ik begrijp die overnachting in Parker (nog steeds) niet goed.
Deze was eigenlijk gebaseerd op een route door Joshua Trees waar we bij Joshua Tree het park ingaan en deze bij Twentynine weer verlaten.
Inderdaad een goede oplossing om richting I10 te rijden (en nog een dag te besparen)


Krijgen we onderstaand idee. Inderdaad 2 dagen open. Die kunnen vast ergens gevuld worden. Mocht het een round trip Vegas worden, dan tussen Vegas en LA wellicht.
Ik heb Expres geen Page, Zion, Bryce gedaan omdat dit weer extra rijden wordt (en dan komt er vast weer iemand met ook Moab  :-X.

Citaat
8. Palm Springs - Phoenix (542 km, 6 uur)
--Joshua tree, Keys view, Cholla Cactus Garden, Arizona Mills
9. Phoenix - Sedona (275 km, 3 uur 10 min)
--Via Apache trail
10. 
11. 
12. Sedona - Grand Canyon (278 km, 3 uur 10 min)
--Bezoek aan Imax,  GC, terug naar Williams voor overnachting

#95 - 18-12-2014, 11:43 uur

Marianne

Wil je geen zonsopkomst of zonsondergang meemaken bij de Grand Canyon? Je mist nu de mooiste uren in het park. Van seonda naar de GC is toch wel meer dan 2 uur, ik neem aan dat je via Deserrt View gaat rijden. Alleen aan rijtijd is dat al bijna 3 uur, en je zult toch wel eens gaan stoppen lijkt me.
Dan is de bus naar Hermits rest leuk om te doen, met zo hier en daar even uitstappen. Of loop een stuk naar beneden; zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag voor een stuk van de South Kaibab Trail. Ik vind dat toch een heel andere manier van de GC beleven dan alleen langs de rim een kijkje nemen.

Je moet natuurlijk zelf bepalen of je Zion en Bryce wilt opnemen, maar het argument dat dan ook Moab wordt genoemd lijkt me niet de juiste reden om het niet te doen.
Met zowel de Grand Canyon als het uitstapje naar Valley of Fire is het qua reistijd niet heel veel meer.

Ik ken het zuidelijke deel van Joshua Tree niet. De meeste korte wandelingen liggen langs de Park boulevard, je hoeft daarvoor niet naar Twentynine Palms.

Voor Death Valley hoef je geen zonsondergang mee te maken. Maar de laatste en eerste uren van de dag zijn wel heel veel mooier dan de uren midden op de dag. Je ziet meer kleuren en de schaduwen accentueren de heuvels. Als de zon hoog staat ziet het er een stuk saaier uit.

Een rondje Las Vegas kan financieel gezien interessant zijn omdat je met een rondje vaak leuke aanbiedingen hebt met een hotel erbij (bijvoorbeeld via Ebookers of Expedia). Beginnen in CA heeft het voordeel dat je niet voor een tweede bestuurder hoeft te betalen.

Marianne
#96 - 18-12-2014, 13:18 uur

Dirc

Hoi Marianne,

Hoe bedoel jij dit dan? Als ik via de Desert View naar GC zou rijden (en eventueel een van mijn overgebleven dagen hier zou plannen) dan liggen zowel Zion en Bryce toch niet echt op de route?
En een retourtje Zion vanaf Vegas is natuurlijk ook 5 uur pure reistijd.

Het is niet dat ik Zion of Bryce of Zion en Bryce niet wil meenemen, maar ik wil voorkomen dat het niet weer een volgepropte vakantie wordt waaruit ik nogmaals moet gaan schrappen. Dus is het haalbaar dan is het mooi meegenomen, is het niet haalbaar dan is het geen ramp.

Nadeel van een rondje Vegas is natuurlijk ook dat je dan zit met het 'loze' stuk tussen DV en LA.
#97 - 18-12-2014, 13:32 uur

Marianne

Ik noem de route van Sedona via Desert View toch ook niet als onderdeel van mijn optie om Bryce en Zion mee te nemen? Ik ga uit van jouw route waarbij jij aangeeft dat het van Sedona naar de GC maar 2 uurtjes rijden is. Daarop geef ik aan dat je toch eigenlijk via Desert View zou moeten rijden en dat het dan ongeveer een uur langer rijden is.

Daarnaast geef ik aan dat je met het bezoek aan de GC en Valley of Fire maar heel weinig extra hoeft te rijden om ook Zion mee te nemen (Bryce is wel meer natuurlijk). Ik begrijp niet wat je bedoelt met een retourtje Zion vanaf Las Vegas. Als je dat zou gaan doen ga je vanaf Sedona natuurlijk eerst richting Williams en dan via de 64 naar het park en via Desert view richting Page.
Als die dagen Las Vegas en must zijn zou ik Zion en Bryce niet meenemen. Maar met minder dagen Las Vegas is het heel goed te doen natuurlijk. Kijk daarvoor maar eens naar mijn 2011-verslag.

Het stuk van DV naar LA is niet lang. Je kunt naar Red Rock Canyon zoals Cees al noemde. Of in een keer doorrijden. Maar je hoeft niets; je krijgt hier een aantal suggesties, dat is alles. Voor de route van Las Vegas via DV naar LA zie ons 2008-verslag.

Marianne
#98 - 18-12-2014, 13:42 uur

Dirc

Dan begrijp ik hem.
Het zou dus
Sedona - Desert View - GC - Williams - Vegas
of
Sedona - GC - Desert View - Page - Zion - Valley of Fire - Vegas
kunnen worden.

Optie 1: Vrij ruim gepland en nog 2 dagen over om 'ergens' te besteden.
Optie 2: Helaas maar 1 dagje voor Zion / Page over. 200 km naar Zion, de dag daar besteden, overnachten in Springdale en de dag erna verder zou kunnen. Dan is er 1 dag voor Page over.
geen extra dag voor evt. Vegas - LA

Conclusie: Ticketprijzen in jan / feb afwachten en aan de hand daarvan kiezen denk ik  ;)

#99 - 18-12-2014, 14:14 uur

Dirc

Ik zie dat een retourtje LA nu 700 euro is met redelijk gunstige vliegtijden.....
En Vegas 665 euro waarbij de heenvlucht wel lang is (18 uur).
#100 - 20-12-2014, 18:45 uur
« Laatst bewerkt op: 20-12-2014, 18:50 uur door Dirc »

NMP

Ik zie dat een retourtje LA nu 700 euro is met redelijk gunstige vliegtijden.....
En Vegas 665 euro waarbij de heenvlucht wel lang is (18 uur).

Tja, 18 uur om in LV te komen en dan nog 665 euri betalen ???? Ze lijken wel gek. Zal ik never nooit niet doen!
#101 - 20-12-2014, 20:10 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Marianne

Waar heb je die prijzen gevonden?
Voor Las Vegas heb je altijd een overstap, dus 18 uur is niet eens zo heel erg gek.

Marianne
#102 - 20-12-2014, 20:49 uur

Dirc

Momondo.

Dan kom ik bij budgetair.nl voor 637 euro.
30 mei van Ams naar Vegas met 1 overstap. 16u 36 min
19 juni van Vegas naar Ams met 1 overstap. 14u 55 min

Overstap beide op Philadelphia.

Citaat
Amsterdam (AMS) - Las Vegas (LAS) | za mei 30 2015 - 10:45
Las Vegas (LAS) - Amsterdam (AMS) | vr jun 19 2015 - 08:50
#103 - 20-12-2014, 21:23 uur

Dirc

En geboekt!!! Het wordt dus een Vegas - Vegas trip. Rondom de kerstdagen is er vast tijd het een en ander uit te zoeken en een stukje van Mariannes' voorstel mee te nemen tussen DV en LA.

Globaal dus zoals eerder vermeld LV - DV - LA - SD - Joshua Trees - Phoenix - GC - Vegas
#104 - 20-12-2014, 23:44 uur

MiamiHeat

Altijd een lekker gevoel als je geboekt hebt!! Mbt Las Vegas...hou rekening met het feit dat er in die periode altijd conventies zijn. Dit drijft niet alleen de bezoekersaantallen op maar ook de prijzen van de hotels!
#105 - 21-12-2014, 10:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15