Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uiteindelijk toch een keuze gemaakt voor 2015?

Discussie gestart

Dirc

Wordt mss wel reserveren zodra er een gunstige prijs is......
#106 - 21-12-2014, 10:49 uur

Cees A

Voorzetje 1:
1   AMS – LAS
2   Las Vegas – Via Death Valley – Panamint Springs of Ridgecrest
3   Van Panamint Springs of Ridgecrest naar San Diego
4   San Diego
5   San Diego
6   San Diego – Anaheim (disney)
7   LA (Sherman Oaks)
8   LA (Sherman Oaks)
9   Van LA via Palm to Pines hwy naar Palm Spring
10   Van Palm Springs via Joshua Tree naar Phoenix
11   Phoenix via Sedona naar Williams
12   Williams via Grand canyon naar Page
13   Page – Zion
14   Zion
15   Zion via Valley of Fire naar las Vegas
16   Las Vegas 
17   Las Vegas 
18   Las Vegas 
19   Las Vegas 
20   Las Vegas 
21   LAS – AMS
22   Aankomst AMS
   
Voorzetje 2:   
1   AMS – LAS
2   Las Vegas – Via Death Valley – Panamint Springs of Ridgecrest
3   Van Panamint Springs of Ridgecrest naar San Diego
4   San Diego
5   San Diego
6   San Diego – Anaheim (disney)
7   LA (Sherman Oaks)
8   LA (Sherman Oaks)
9   Van LA via Palm to Pines hwy naar Palm Spring
10   Van Palm Springs via Joshua Tree naar Phoenix
11   Phoenix via Apache Trail naar Sedona
12   Sedona via Flagstaff naar Monument Valley
13   Monument Valley – Page
14   Page – Grand Canyon – Williams
15   Williams via Kingman en Oatman naar Las Vegas
16   Las Vegas 
17   Las Vegas 
18   Las Vegas 
19   Las Vegas 
20   Las Vegas 
21   LAS – AMS
22   Aankomst AMS
   
Maar ....... Dit topic volgende en er rekening mee houdende dat bij iedere nieuwe route het aantal dagen Las Vegas steeg denk ik dat het uitdraait op dit:
 ;D ;D ;D ;D   
1   AMS – LAS
2   Las Vegas 
3   Las Vegas 
4   Las Vegas   (dagtripje Death Valley. Niet te lang, anders missen we te veel Las Vegas)
5   Las Vegas 
6   Las Vegas 
7   Las Vegas 
8   Las Vegas 
9   Las Vegas 
10   Las Vegas 
11   Las Vegas 
12   Las Vegas   ( dagtripje door Valley of Fire en langs Hoover Dam. En dan gauw terug naar Las Vegas)
13   Las Vegas 
14   Las Vegas 
15   Las Vegas 
16   Las Vegas 
17   Las Vegas  (Dagtripje Grand Canyon.  07.00 uur weg, paar viewpoints bekijken en dan weer snel terug naar Las vegas)
18   Las Vegas 
19   Las Vegas 
20   Las Vegas 
21   LAS – AMS
22   Aankomst AMS
 cheer cheer cheer cheer cheer cheer cheer cheer
#107 - 21-12-2014, 15:41 uur

Dirc

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Whahaha waar is de 'like' button?
Ik was zelf ook al aan het puzzelen en het aantal dagen Vegas (de vluchtdagen tel ik even niet mee) is niet meer dan 5.

Is er een reden waarom je Panamint Springs naar San Diego pakt en niet naar LA om dan San Diego => Palm Springs later te doen?
#108 - 21-12-2014, 17:06 uur

Cees A

Ik was zelf ook al aan het puzzelen en het aantal dagen Vegas (de vluchtdagen tel ik even niet mee) is niet meer dan 5.
In je laatste schema had je 7 dagen las Vegas, maar daar ging nog 1 dagtrip naar Death valley en 1 dagtrip naar Valley of Fire van af.
Netto hield je daar dus ook "maar" (kuch kuch) 5 dagen Las Vegas over.
In optie 1 ben je van tevoren al in Death Valley en Valley of Fire geweest dus daar hoef je in die 5 dagen Las Vegas niet meer naar toe.
Ook nu dus nog steeds netto 5 dagen Las Vegas

In optie 2 ben je nog niet in Valley of Fire geweest dus als je daar in een dagtripje heen wil kost je dat inderdaad een dag Las Vegas.
Die dag kun je overigens gemakkelijk terugverdienen met het schrappen van Monument Valley.
Dag 12 wordt dan: Sedona - Page.

Maar ............... Waarom praten we over optie 1 en 2 ? .............  Ik gok erop dat het gewoon optie 3 gaat worden ......................

Is er een reden waarom je Panamint Springs naar San Diego pakt en niet naar LA om dan San Diego => Palm Springs later te doen?
Geen speciale reden.  Gewoon om het oude schema zoveel mogelijk in stand te houden.
Maar waarom maak je je hier druk over ? Bij optie 3 kom je helemaal niet in LA en San Diego.  innocent

#109 - 21-12-2014, 17:41 uur

Dirc

Cees zit je vast in de Vegas sfeer?  ::)

5 netto dagen Vegas zal niet meer worden. Ik vond je opzetjes wel mooi alleen is Phoenix - Williams - GC - Page - Zion geen race?

Ik had zelf (in principe geschoven met het eerdere schema en DV naar voren gehaald) het volgende staan met nog 2 dagen ergens in te vullen:

1. Amsterdam - Las Vegas (Vliegen)
2. Las Vegas - Panamint Springs (355 km, 4u 17 min)
--Death Valley via Shoshone en Badwtr Rd
3. Panamint Springs - Los Angeles (Sherman Oaks) (353 km, 3u 25 min)
--Red Rock Canyon SP is er nog meer te doen tussen LA en Panamint?
4. Los Angeles (Sherman Oaks)
--Griffith, Hollywood, Santa Monica, Walk of Fame
5. Los Angeles (Sherman Oaks)
--Universal studios
6. Los Angeles (Sherman Oaks) - Los Angeles (Annaheim) (67 km, 50 min)
--Annaheim Disney California
7. Los Angeles (Annaheim) - San Diego (155 km, 1u 30 min)
-- Old Town, Stad verkennen
8. San Diego
--Seaworld of San Diego Zoo
9.  Nog ergens in te plannen???
10. San Diego - Palm Springs (295 km, 3u 35min)
--Via Palms to Pines Scenic Byway bij Bannings
11. Palm Springs - Phoenix (542 km, 6 uur)
--Joshua tree, Keys view, Cholla Cactus Garden, Arizona Mills
12. Phoenix - Sedona (275 km, 3 uur 10 min)
--Via Apache trail
13. Sedona - Grand Canyon (278 km, 3 uur 10 min)
--Bezoek aan Imax,  GC, terug naar Williams voor overnachting
14. Nog ergens in te plannen???
15. William - Las Vegas (377 km, 3 uur 45 min)
--via Kingman - Oatman- Seligman, Hoover Dam, Valley of Fire
16. Las Vegas
--Fremont
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)
#110 - 21-12-2014, 17:50 uur

Hans B

In San Diego hebben wij gefietst. Goed te doen.
Rondje Mission Bay en vanaf daar via old district naar downtown (honkbal stadion).
Het old district deel was wel deels heuvel op, maar daarna ook weer naar beneden.
Er lift een vliegdekschip in de haven, misschien is dat wat.

Williams - Las Vegas Seligman is wel even leuk om te stoppen voor een kop koffie of zo.

#111 - 21-12-2014, 18:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Cees zit je vast in de Vegas sfeer?
Nee hoor, IK niet.  Jij al wel denk ik, want je schema rammelt hier en daar nogal.  :)
Paar voorbeeldjes:

Ik vond je opzetjes wel mooi alleen is Phoenix - Williams - GC - Page - Zion geen race?
Nee hoor.
Phoenix - Sedona - Williams gaat, zoals je ziet, niet via Apache Trail, dus tijd genoeg.
Williams - GC - Page geeft je ½ dag Grand Canyon. Als je, zoals je eerder aangaf, niet wil/kunt wandelen is dat genoeg.
Wil je meer tijd voor GC, vervang Williams als overnachtingsplaats dan door Tusayan of een van de lodges in het park.

10. San Diego - Palm Springs (295 km, 3u 35min) -Via Palms to Pines Scenic Byway bij Banning.
Kan, maar dit is wel een omweg.
Gerichter is van San Diego via Temecula en dan binnendoor via hwy's 79, 371 en 74.  De 74 is de Palm to Pines hwy

15. William - Las Vegas (377 km, 3 uur 45 min) - via Kingman - Oatman- Seligman, Hoover Dam, Valley of Fire
Zo !! ............. Wie was er ook al weer bang voor een racepartij ?
Zet dit stuk nog maar eens uit in Google maps. Knappe chauffeur die dat allemaal in 3.45 uur rijdt !!
#112 - 21-12-2014, 19:15 uur

NMP

Hi Dirc,

Hier de oplossing, veel zien en ook nog 14 dagen over voor Las Vegas. Met onderstaande link heb je een geweldige route/planning.
https://www.barrystiefel.com/50_states_in_a_weeks_vacation/50_states_in_a_weeks_vacation.htm

 ;)
gr.
MarcoP (PS, misschien zie ik je dan ook nog in Hawaii) :dansbanaan:
#113 - 21-12-2014, 20:05 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Dirc

Waar rammelt mijn schema allemaal dan behalve wat je noemt over de palms to pines?
Vegas is toch nog steeds 5 dagen?

Ik dacht in je voorstel dat page als 1 nacht vrij kort is? Puntje 15 zijn mogelijke stops. Geen musts natuurlijk. Er zijn nog 2 dagen over om ergens in te vullen in de puzzel. Wellicht is zion nog haalbaar dan.

Enne hawaii marco, dat wordt volgende keer maar dan zonder ook andere plaatsen aan te doen op het vasteland.
#114 - 21-12-2014, 20:23 uur

Cees A

Ik dacht in je voorstel dat page als 1 nacht vrij kort is?
Van Page naar Zion op dag 13 is maar iets meer dan 2 uur rijden.
Zelfs als je half de middag uit Page vertrekt ben je nog voor het diner in Springdale
Voor Zion heb je dan nog de gehele volgende dag, dag 14
Dit geeft je in de ochtend van dag 13  genoeg tijd voor Antelope Canyon (kost 1½ uur) en lake Powell
Horseshoe Bend kun je op dag 12 bekijken als je aankomt in Page. Of je rijdt er na het diner in de avond van dag 12 nog even naar toe


Puntje 15 zijn mogelijke stops.
Het woord "mogelijke" stond er niet bij.
Dit wekte het idee dat je via Kingman, Oatman EN via Valley of Fire naar Las Vegas wilde rijden
#115 - 21-12-2014, 21:21 uur

Dirc

Haha nee zo erg rammelde het nu ook weer niet. Het was OF.
Maar ik snap je tips nu, ze staan in mn schema, morgen even kijken naar de reistijden enzo, maar als deze niet meer rammelt kunnen we stellen dat het schema niet langer op losse schroeven staat  ;D
#116 - 21-12-2014, 22:26 uur

Dirc

Inspired bij Cees' voorzetje 1. De Hoover Dam en route 66 langs Oatman laten vallen. Zion komt er dan voor in de plaats.

1. Amsterdam - Las Vegas (Vliegen)
2. Las Vegas - Panamint Springs (355 km, 4u 17 min)
--Death Valley via Shoshone en Badwtr Rd
3. Panamint Springs - Los Angeles (Sherman Oaks) (353 km, 3u 20 min)
--Red Rock Canyon SP
Vraag: Is hier buiten de Red Rocks nog meer de moeite waard voor een stop?
4. Los Angeles (Sherman Oaks)
--Griffith, Hollywood, Santa Monica, Walk of Fame
5. Los Angeles (Sherman Oaks)
--Universal studios
6. Los Angeles (Sherman Oaks) - Los Angeles (Annaheim) (67 km, 50 min)
--Annaheim Disney California
7. Los Angeles (Annaheim) - San Diego (155 km, 1u 30 min)
-- Old Town, Stad verkennen
8. San Diego
--Seaworld of San Diego Zoo
9. San Diego - Joshua Tree (272 km, 3u 17 min)
--Via Palms to Pines Scenic Byway 74
Vraag: Als ik het goed zie rij ik dan een deel van de Palms to Pines. Mis ik dan het mooiste deel of valt dit mee? Anders kan ik altijd zoals Cees aangaf LA en SD omdraaien.
10. Joshua Tree - Phoenix (490 km, 5u 15 min)
--Joshua tree, Keys view, Cholla Cactus Garden, Arizona Mills
11. Phoenix - Williams (287 km, 3 uur 2 min)
--Via Sedona
Opm: Doorrijden naar Tusayan kan natuurlijk ook
12. Williams - Page (304 km, 3 uur 20 min)
--Grand Canyon
13. Page - Zion (Springdale) (188 km, 2u 15 min)
--Antelope Canyon, Lake Powell
14. Zion
15. Zion - Las Vegas (298 km, 3 uur 25 min)
--Valley of Fire
16. Las Vegas
--Fremont
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las vegas
20. Las Vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)

Zijn er nog ergens losse schroeven om aan te draaien Cees? En dat zonder dat je dagen Vegas toevoegt :D

Nu ben ik nog even aan het kijken naar een alternatief 'voorzetje 2' waarbij ik onderlangs de GC rij via Oatman. Ik hou dan nog 2 dagen over die ik ergens moet invullen (en dus niet ook in Vegas). Dus vanaf dag 11 t/m 15 wordt het dan anders:

11. Phoenix - Sedona
--Via Apache trail
12. Sedona - Williams
--Grand Canyon
13. Williams - Las Vegas
--Via Kingman / Oatman / route 66
14. Over....nee Cees........... ;D
15. Over....nee Cees........... ;D
#117 - 22-12-2014, 09:51 uur

Cees A

Hé hé, kostte wat moeite, maar de titel van dit topic zei het al. Uiteindelijk toch een keuze gemaakt.

Vraag: Is hier buiten de Red Rocks nog meer de moeite waard voor een stop?
Geen idee. Je rijdt waarschijnlijk via Lancaster en Palmdale en die route ken ik niet

Vraag: Als ik het goed zie rij ik dan een deel van de Palms to Pines. Mis ik dan het mooiste deel of valt dit mee?
Valt mee. Je rijdt een stuk door de bergen en je rijdt ook het mooie stuk waarbij je uitzicht hebt op Palm Springs in de vallei beneden.

Je "probleem" in een alternatief opzetje begrijp ik niet goed.
Heb je goed naar mijn optie 2 gekeken ? Tot en met dag 10 en vanaf dag 16 is dat gelijk aan optie 1.
In de dagen 11 t/m15 rij je via de Apache Trail naar Sedona en zijn de dagen die jij over hebt zijn gebruikt voor Mon. Valley en Page
11   Phoenix via Apache Trail naar Sedona
12   Sedona via Flagstaff naar Monument Valley
13   Monument Valley – Page
14   Page – Grand Canyon – Williams
15   Williams via Kingman en Oatman naar Las Vegas
In deze versie zou je Mon.Valley nog kunnen schrappen en vervangen door een extra dagje Page of een extra dagje Grand Canyon.
Dat zou het geheel wat rustiger maken
#118 - 22-12-2014, 11:23 uur

Marianne

Wel fijn dat je de tickets hebt geboekt, dat beperkt het bijna oneindig aantal mogelijke routes al iets. ;) Met welke maatschappij vliegen jullie?

Tussen Panamint Springs en LA hoe je natuurlijk niets te oden, het is niet ver dus je kunt ook nog iets van LA meenemen die middag. Of rij via Lone Pine en bezoek de Alabama Hills. Ook een mogelijkheid is overnachten bij Stovepipe Wells en in de vroege ochtend een stukje over de Sand Dunes wandelen. Je bent nog vroeg wakker die eerste dagen. Ook een wandeling door Mosaic canyon is mooi. Als je van door DV rijdt is een stop bij Salt Creek in de periode dat jullie er zijn ook leuk; er zullen dan nog visjes te zien zijn, en dat is in DV natuurlijk heel bijzonder (zie daarvoor ons 2013-verslag).

Als de kosten geen probleem zijn zou ik op dag 12 doorrijden naar Tusayan. Of de rim. Dat geeft je toch wat meer tijd voor het park.

Marianne
#119 - 22-12-2014, 11:30 uur

Dirc

@ Marianne; We vliegen met US Airways (dus American Airlines).
Kosten lijkt me niet zo'n groot probleem. We hebben het ook maar over 1 nacht.

Met optie 2 van Cees komt je uiteindelijk alsnog in Williams natuurlijk. Sorry Cees ik had hem niet goed gelezen.
Je rijdt natuurlijk van Sedona naar Page en dan pas de GC.

#120 - 22-12-2014, 11:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15