Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uiteindelijk toch een keuze gemaakt voor 2015?

Discussie gestart

Cees A

maar de tijd is beperkt dus er moet ergens een grens getrokken worden:)

Dagje Las Vegas opofferen ?  1smile  Naar het zwembad (Sportfondsenbad) kun je thuis ook, daar hoef je niet voor naar Las Vegas.
#151 - 04-01-2015, 10:14 uur

Dirc

De weersomstandigheden zijn hier anders  ;D

Dagje opofferen voor een waterpark, dagje opofferen voor San Diego. Haha
#152 - 04-01-2015, 10:25 uur

Dirc

De oplossing is natuurlijk vrij eenvoudig:

Gewoon Vegas - Death Valley - Ridgecrest en de dag erna Ridgecrest - LA.
1 dagje veel rijden en de dag erna compleet te besteden in LA.

Dan kan er een dagje SD bij.
#153 - 04-01-2015, 13:06 uur

Cees A

Heb ik iets gemist ?
Je had toch al maar 1 overnachting tussen Las Vegas en Los Angeles ? Die in Panamint Springs.
Panamint Springs en Ridgecrest liggen niet zo ver uit elkaar dus of je nu in de ene of de andere plaats overnacht maakt niet zoveel uit.
#154 - 04-01-2015, 13:48 uur

Dirc

Scheelt toch 1,5 uur rijden? En Ridgecrest zijn wel een stuk meer hotel te vinden.
#155 - 04-01-2015, 16:12 uur

Cees A

Ah, bedoel je dat.  Je ruilt dus die volle dag LA voor 1 dag Pandaberen San Diego.
Ridgecrest is inderdaad niks mis mee. Leuk plaatsje, diverse (goedkope) hotels en je zit vanaf Ridgecrest inderdaad binnen 2½ uur op Hollywood Blvd.
En net wat je zegt, diezelfde dag heb je dan nog bijna een volle dag voor Hollywood e.d.
#156 - 04-01-2015, 17:42 uur

Dirc

Juist!
#157 - 04-01-2015, 17:55 uur

Dirc

Dankzij de hulp hier staat de route al weer een tijdje vast. We hebben geboekt wat we wilde boeken (op de (pret)parken na).
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie van het forum en andere bronnen te verzamelen. Ik zal mijn dag-tot-dag planning nog even plaatsen en vervolgens de dingen per dag die ik genoteerd heb / die wij in de planning hebben staan.

Dag tot dag planning
1. Amsterdam - Las Vegas (Vliegen)
2. Las Vegas - Ridgecrest (462 km, 5u 35 min)
3. Ridgecrest - Los Angeles (North) (282 km, 3u 45 min)
4. Los Angeles (North)
5. Los Angeles (North)
6. Los Angeles (North) - Los Angeles (Annaheim) (45 km, 35 min)
7. Los Angeles (Annaheim) - San Diego (148 km, 1u 30 min)
8. San Diego
9. San Diego - Joshua Tree (272 km, 3u 17 min)
10. Joshua Tree - Phoenix (490 km, 5u 15 min)
11. Phoenix - Sedona (330 km, 5u)
12. Sedona - Page (518 km, 5u 30 min)
13. Page
14. Page - Williams (310 km, 3u 30 min)
15. Williams - Las Vegas (444 km, 4 u 30 min)
16. Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las vegas
20. Las Vegas

De afstanden kunnen wat vreemd lijken, maar dat komt natuurlijk door de stops.
Per locatie op de route:
1. Amsterdam - Las Vegas
Deze avond komen we aan en blijven we bewust op Fremont St.. Hier zijn we beide nog nooit geweest en kunnen we deze avond mooi even rondlopen.

2. Las Vegas - Ridgecrest
We pakken vandaag een route door Death Valley. Bij Shoshone, CA volgen we de Badwater Road (178). Bij de splitsing met de 190 kunnen we een stukje naar het Oosten voor Zabriskie Point waarna we de weg vervolgen naar Ridgecrest voor de overnachting.



In Death Valley natuurlijk diverse trails om te doen. Dit laten we afhangen van de temperatuur.
Vlakbij Panamint Springs, in Rainbow canyon, (ook wel Star Wars Canyon genoemd) loopt een laagvliegroute van de Amerikaanse luchtmacht.

3. Ridgecrest - Los Angeles (North)
Mogelijke stop bij Red Rock Canyon SP langs de 14. Door het park loopt een 13 mijl lange Scenic Drive.

4. Los Angeles (North)
Een keuze uit (wat teveel is voor 1 dag):
-Griffith
-Hollywood walk of fame
-The Grove
-Highland Shopping Center
-Santa Monica & Venice

5. Los Angeles (North)
Universals Studios
Als er tijd over is kunnen we nog iets van dag 4 meepakken.

6. Los Angeles (North) - Los Angeles (Annaheim)
Disney California Adventure

7. Los Angeles (Annaheim) - San Diego
Een keuze uit (wat teveel is voor 1 dag):
-Fashion Valley Malls
-Old Town
-Coronado
-Gaslamp Quarter
-Balboa park
-Seaport Village
-Horton

8. San Diego
Seaworld
Als er tijd over is kunnen we nog iets van dag 7 meepakken.

9. San Diego - Joshua Tree
Via Temecula via hwy 79, 371, 74.

10. Joshua Tree - Phoenix
Via Hidden Valley Trail, Keys View en Cholla Cactus Garden naar Arizona Mills.

11. Phoenix - Sedona
Via de I60 en de 88 naar de Apache Trail. Beschrijving:
Citaat
De Apache Trail begint aan de oostzijde van de stad Phoenix. Als je vanuit het centrum van de stad komt, neem dan Interstate 60 in oostelijke richting. Ga via State Route 88 naar het noorden, je bereikt dan al snel Apache Junction, het beginpunt van de route. De afstanden die hieronder worden genoemd zijn steeds gerekend vanaf dit punt.

Aan de rechterzijde van de weg liggen de Superstition Mountains. Na 4,5 mijl bereik je Goldfield Ghost Town, een dorpje dat werd opgericht nadat in het jaar 1892 goud in deze omgeving werd gevonden. Goldfield is slechts gedurende een jaar of vijf bewoond geweest, er leefden ongeveer 400 mensen. Toen er geen goud meer werd gevonden, trokken de meeste inwoners weer weg. Tegenwoordig is Goldfield een toeristische attractie, je kan hier enkele oude gebouwen en een mijn bekijken, er is een museum, je kan een ritje met een trein maken of een gunfight bijwonen.
Na 5,5 mijl kom je bij de afslag naar Lost Dutchman State Park. Het park is vernoemd naar de Duitser (geen Nederlander, dus!) Jacob Waltz, die bekend stond als The Dutchman. Volgens de overlevering zou Waltz een goudmijn hebben ontdekt, en zou hij de locatie daarvan geheim hebben gehouden. Na zijn dood, in 1891, hebben veel mensen geprobeerd de goudmijn te vinden, maar niemand is daar ooit in geslaagd. In het gebied waar Waltz leefde is nu een State Park te vinden, dat vooral populair is bij hikers.

 Canyon Lake is een 10 mijl lang meer dat wordt omringd door mooie vulkanische rotsen. Het meer is ontstaan na de aanleg van Horse Shoe Dam in Salt River. Het begin van Canyon Lake ligt op ongeveer 15 mijl afstand van Apache Junction. Nog eens 2 mijl verder kom je bij het gehucht Tortilla Flat, dat is ontstaan ergens halverwege de 19e eeuw als goudzoekerskamp. Toen in 1904 werd begonnen met de bouw van de Theodore Roosevelt Dam, ontwikkelde Tortilla Flat zich tot stopplaats voor de stagecoaches die op weg waren naar de dam. Echt groot is het plaatsje nooit geworden, het bewonersaantal is nooit boven de 100 gekomen. Nadat het plaatsje in 1942 tijdens een overstroming grotendeels werd verwoest, trokken vrijwel alle inwoners weg. Tegenwoordig is Tortilla Flat alleen nog een toeristische attractie, voornamelijk bestaand uit een kleine winkel en een in oude westernstijl ingericht restaurant.

Vijf mijl voorbij Tortilla Flat eindigt het asfalt en rijd je verder over een gravelweg. Er bevindt zich hier een uitkijkpunt met toiletten. De gravelweg gaat over een afstand van drie mijl steil omlaag via de hellingen van Fish Creek Hill, in totaal daal je hier ongeveer 460 meter. De weg is smal en in de bochten ook onoverzichtelijk. Eenmaal beneden aangekomen rijd je over korte afstand tussen indrukwekkend hoge rotswanden door. Je steekt het bruggetje van Fish Creek over, er is hier voldoende ruimte om even te parkeren zodat je de omgeving rustig kan bekijken en fotograferen. Dit gedeelte is erg populair bij ervaren hikers en rotsklimmers.

De volgende bezienswaardigheid langs de route is het 18 mijl lange Apache Lake. Bij Apache Lake Marina and Resort zijn veel bezoekersfaciliteiten aanwezig: er is een restaurant, een motel, een winkel, en je kan hier boten huren.
De laatste bezienswaardigheid langs de route is de Theodore Roosevelt Dam. De bouw van deze dam heeft geduurd van 1904 tot 1911. Op anderhalve mijl ten oosten van de dam ligt een Visitor Center, waar je meer informatie over het bouwwerk kan krijgen. Door de bouw van de dam is Roosevelt Lake ontstaan, dat is het grootste meer in de staat Arizona. Net als bij Apache Lake zijn hier veel mogelijkheden voor watersporters.

In Sedona is er dan nog buiten het stadje:
-Chapel of the Holy Cross
-Cathedral Rock
-Oak Creek Canyon
-Red Rock - Secret Mountain
-Slide Rock SP

12. Sedona - Page
Via Monument Valley.

13. Page
Voorbeeld dagindeling
Vroeg in de ochtend (08.30) eerst naar (Lower) Antelope Canyon. In de vroege ochtend is het nog lekker rustig.  Dit kost ongeveer 1½ - 2 uur.
Dan een boat of Kayak tour bij Wahweap Marina. Tenslotte naar Horseshoe Bend. Bekijken van Horseshoe Bend kost 1 - 1½ uur.

Ook mogelijk:
Een tour door de Glen Canyon Dam.
Tip: Achter Denny's restaurant loopt de Scenic View Road.

14. Page - Williams
Via de Desert View en Grand Canyon. De 89 en 64.
Na de Grand Canyon eventueel de Imax bij Tusayan.

15. Williams - Las Vegas
Bij Kingman route 66 tot Oatman.
Bij Vegas de Hoover Dam

16-17-18-19-20. Las Vegas
Eventueel dagtripje naar Valley of Fire.
#158 - 04-02-2015, 10:24 uur

Terpies

Ziet er geweldig uit!! Veel plezier op je reis!!!
#159 - 04-02-2015, 11:29 uur

Cees A

Ziet er goed uit. 
Maar dat mag ook wel na 16 pagina's  ;)
#160 - 04-02-2015, 14:34 uur

Dirc

Cees,

je telt de andere topics niet mee! Het zijn er veel meer.
Buiten dat het veel informatie is en ik veel linksom en rechtom heb gezocht heeft het toch ook voor veel informatie gezorgd wat handig kan zijn voor mensen die zoekende zijn  8)
#161 - 04-02-2015, 14:49 uur

TondeG

Weer een mooie reis Dirc :afro:
Voor mij blijft het allemaal onzeker maar geef niet op ;)
#162 - 05-02-2015, 15:17 uur

Dirc

Zonde Ton, wanneer weet je meer?
#163 - 05-02-2015, 18:25 uur

TondeG

Zonde Ton, wanneer weet je meer?
Dirc,
Wannneer ik weet of mijn zoon geslaagd is , hij heeft het behoorlijk laten afweten met tentamens>:(
En wanneer ik weet of mijn andere zoon 6 maanden weggaat in juni of niet.
En of mijn dochter weet tot hoe lang ze school heeft , school geeft aan half juli maar kan ook einde zijn, en dan is het nog maar de vraag wat de tickets prijzen doen. Augustus heeft niet mijn voorkeur in het Westen. Een zeer goed alternatief is om naar Miami te gaan voor twee weken. Kortom allemaal onduidelijkheid, maar een ding de reis loopt niet weg en wordt het dit jaar niet dan .........
 :)
#164 - 05-02-2015, 20:16 uur

Dirc

Ach Ton, de landen om ons heen lopen niet weg ;D

Ik heb trouwens voor onze reis nog wel 1 ding waar we over aan het nadenken zijn.
De 3 parken (Universals, Disney, Seaworld) gaan ons samen ergens rond de 430 euro (dus geen dollar alhoewel dat verschil ook steeds kleiner wordt) kosten.
Ik vind dit nogal veel en weet niet of deze parken het geld waard zijn. We zijn vorig jaar nog in Disney Parijs geweest.

Met andere woorden: we kijken even naar alternatieven voor deze 3 dagen LA en SD.
#165 - 23-02-2015, 11:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15