Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uiteindelijk toch een keuze gemaakt voor 2015?

Discussie gestart

TondeG

Ik zou een park kiezen. Ik vond Universal studio erg leuk en neem dan vooral de studio tour. Wat een luxe zomaar twee dagen over  :dansbanaan:
#166 - 23-02-2015, 16:28 uur

Marianne

Je kunt ook een tour bij Warner Bros doen, zeker als je Universal vooral vanwege de studio's wilt doen. Minder duur dan een pretpark en het kost je ruim 2 uur in plaats van een hele dag. En een dag Seaworld. Je kunt eens kijken of je AAA-korting krijgt (met je ANWB-pas). Wij hadden dat in 2002, of dat nog steeds kan weet ik niet.

Marianne
#167 - 23-02-2015, 17:10 uur

Dirc

Het gaat niet puur om de prijs natuurlijk maar ook omdat het een hele dag kost.
Ik vraag me dan af of het het waard is om naar Disney en Seaworld te gaan terwijl er zoveel te zien is.
Disney is er in Parijs ook en een Seaworld achtig iets is er vast ook in de buurt.

Wil niet zeggen dat we ter plekke niet beslissen toch een park te doen, maar ik ga er niet nu al kaartjes voor kopen o.i.d..
Er zijn voldoende andere dingen te doen. Zo zouden we in Noord LA of San Diego een halve dag kunnen besteden op een van de stranden.
Bijvoorbeeld  Coronado-eiland of Santa Monica.
#168 - 25-02-2015, 14:34 uur

Dirc

Stel we zouden in Annaheim niet naar Disney gaan, wat is dan aan te raden?
Ik heb al gekeken naar een nachtje San Diego erbij (jaja Cees  ::)) echter de hotel prijzen zijn ineens een stuk hoger dan toen ik boekte dus die betwijfel ik nog.
#169 - 26-02-2015, 12:37 uur

Cees A

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar een extra dagje Las Vegas is geen optie zeker ?   :angel:

Over die hogere hotelprijzen in San Diego zou ik me niet zoveel zorgen maken.
Veel kans dat je je zin krijgt wanneer je in je hotel aangeeft dat je, voor hetzelfde tarief als de andere dagen, 1 nacht langer zou willen blijven.
Mocht je, wat ik eigenlijk niet verwacht, niet je zin krijgen dan ga je voor die ene nacht toch gewoon ergens anders naar toe ?
Hotels genoeg in San Diego.
#170 - 26-02-2015, 12:59 uur

Dirc

Zoiets is wel het idee denk ik. Helaas heb ik deze geboekt via e-bookers, dus een dag erbij moet dan via het hotel zelf aangezien e-bookers de hoge prijs had.
#171 - 26-02-2015, 13:08 uur

Cees A

Ja, en ?  Da's toch geen probleem ?
Een hotel doet veel liever rechtstreeks zaken met een klant dan via een tussenpersoon die hiervoor een bepaald percentage eist.
#172 - 26-02-2015, 13:21 uur

Dirc

I know, de ebookers is non-refundable maar ik kan altijd kijken of ik er met direct contact een nachtje bij kan plakken.
#173 - 26-02-2015, 13:53 uur

Dirc

Aangezien mijn route al helemaal staat en ik de highlights ook allemaal al "opgeschreven" heb ben ik eigenlijk meer dan voorbereid.
Ik heb een (wellicht voor sommige overdreven, maar het scheelt mij een hoop uitzoekwerk onderweg) documentje waar ik alle mogelijke dingen in genoteerd heb.

Helaas val ik nu in een zwart gat  ;D
Wat ik nog wil doen is kijken of er nog scenics zijn die ik gemist heb of toe kan voegen. Hierbij denk ik ook aan de dagen in LA en SD die ik heb staan. Ik heb tal van bezienswaardigheden genoteerd, maar nog niet echt een logische mogelijke dagindeling. Vermoedelijk besteden we in ieder geval een dag(deel) aan universal en een dag(deel) aan disney california.
#174 - 23-04-2015, 10:39 uur

TondeG

Hoi Dirc,

Het begint op te schieten he. Ik ben ook benieuwd welke overnachtings adressen je hebt gekozen en waarom. Ja betreft zwart gat, valt die van jou wel mee  ;D ;D

Wetenschappers uit China en de VS hebben een enorm zwart gat ontdekt dat eigenlijk veel te oud is. Het moet al zo'n 900 miljoen jaar na de oerknal zijn ontstaan, terwijl zo'n gigantisch natuurfenomeen eigenlijk meer tijd nodig zou hebben gehad om zich voor te doen.

De astronomen ontdekten het zwarte gat op 12,8 miljard lichtjaar van de aarde. Het is twaalf miljard keer zwaarder dan onze zon, 3000 keer zo zwaar als het zwarte gat in onze eigen Melkweg.

Het zwarte gat wordt vergezeld door een quasar, een wolk superheet gas, dat evenveel licht geeft als 420 biljoen zonnen. Dat is 40.000 keer feller dan de hele Melkweg.
#175 - 23-04-2015, 23:16 uur

Cees A

Dirc schrijft: Wat ik nog wil doen is kijken of er nog scenics zijn die ik gemist heb of toe kan voegen
Ik dacht dat je planning redelijk gevuld was.  Waar mis je nog iets ?
Je moet de dagen ook niet helemaal "dichtplannen" . Hou wat ruimte om je te laten verrassen door onverwachte dingen.

Dirc schrijft:
Hierbij denk ik ook aan de dagen in LA en SD die ik heb staan. Ik heb tal van bezienswaardigheden genoteerd, maar nog niet echt een logische  dagindeling.

Voor San Diego maakt de volgorde niet zo heel veel uit.  San Diego is een vrij compacte stad.
Voor LA moet je wel even goed kijken dat je alles in de juiste volgorde doet en niet onnodig op en neer rijdt

#176 - 24-04-2015, 12:31 uur

Dirc

Wat je zegt klopt wel Cees. Mijn route is in principe klaar. Nu heb ik het zo gepland dat ik de vertrek en aankomst plekken vast heb liggen maar alles ertussen in niet. Ik heb ervoor gekozen om zoveel mogelijk tips te noteren zodat we ter plekke kunnen kiezen wat we willen doen van al deze dingen.
Zo twijfelen we nog steeds over Universals en Disney omdat het toch veel tijd kost. Aan de andere kant, je bent er toch. Dit soort dingen zullen we ter plekke besluiten. In LA overnachten we 3 nachten in het noorden. Dit geeft ons dus 3 dagen.
In ons geval:

Dag 3: Ridgecrest - LA
Rond de middag zullen we in LA aankomen en op de heenweg hebben we eventueel nog de Red Rock Canyon langs de 14 waar een 13 mile lange scenic doorheen loop. Hier zijn ook wat trails.
Deze dag hebben we (nog) niets anders gepland staan.

Dag 4: LA
Op deze dag staan de bekende highlights als Walk of Fame, Griffith, The Grove / Highland Shopping Centre. Eventueel als de tijd het toe laat Santa Monica of Venice.

Dag 5: LA
Vandaag staat gereserveerd voor Universals. Als we hier geen hele dag aan besteden kunnen we een van de dingen die we op dag 4 niet gedaan hebben alsnog meepakken.

Dag 6: LA - Annaheim
Waarschijnlijk gaan we deze dag naar Disney California. Omdat we hier ook overnachten zijn er weinig andere opties in de buurt voor dagbesteding zonder weer terug naar LA of verder naar SD te rijden.

Dag 7: Annaheim - SD
Deze dag hebben we, samen met dag 8, volledig te besteden in SD. Stranden, Malls, Old Town, het schiereiland wellicht de zoo/seaworld.
En mochten we echt tijd over hebben (denk het niet) kunnen we altijd op de tram naar Tijuana stappen.

Voor Ton de belangrijkste overnachtingen:
-Bij aankomst overnachten we in Golden Nugget. Dit omdat ik nog nooit op Fremont ben geweest en zo kunnen we dit toch een avondje meepakken.
-In LA slapen we in de Titta Inn. Betaalbaar en goed gelegen voor noord-LA. We zullen hier voornamelijk slapen dus de eis was niet zo hoog.
-In Annaheim slapen we in Camelot Inn and Suites. Puur omdat we een mooie aanbieding kregen.
-In SD hebben we een hotel op de hotel circle (Hampton Inn)
-Terug in Vegas pakken we Treasure Island. Deze is mij eerder zeer goed bevallen.

Mocht je meer keuzes willen horen dan laat maar weten.
#177 - 25-04-2015, 10:18 uur

Cees A

Je weet toch dat er 2 Red Rock Canyons zijn hé ?
----- Red Rock Canyon National Conservation Area ligt bij Las Vegas in Nevada.
----- Red Rock Canyon State Park ligt zuidelijk van Ridgecrest in Californie.

Met name je opmerking over "een 13 mile lange scenic road in Red Rock Canyon" doet bij mij een klein alarmbelletje rinkelen.
De Red Rock Canyon bij Las Vegas heeft namelijk een 13 mile lange scenic route
Je hebt toch niet bij de verkeerde RRC zitten kijken of de info van die 2 RRC's door elkaar zitten halen hé ?
#178 - 25-04-2015, 11:31 uur

Marianne

Ik weet niet hoeveel tijd je kwijt bent met (de juiste) Red Rock Canyon, maar waarschijnlijk kun je die dag ook nog wel iets in LA doen. In 2008 reden wij van Furnace Creek naar LA en toen hebben we 's avonds een tour bij Sony gedaan (zie hier het verslag van die dag). Anders dan die van Warner Bros maar ook zeer de moeite waard. WB had ik al geadviseerd zie ik; ik vind dat echt een goed alternatief voor een volle dag Universal.
Als je moet kiezen tussen Universal studios en Disney zou ik trouwens voor Universal kiezen; Disneyland kun je ook in Parijs bezoeken. En een overnachting in Anaheim (met 1 n) betekent niet dat je op dag 6 aan Disney vastzit; je kunt de hele dag in LA blijven en Anaheim alleen als tussenstop gebruiken. Als je wel naar Disney gaat is een bezoek aan California Adventure Park een aanrader. Ik geloof dat er combitickets zijn. En in dat geval misschien een studiotour in plaats van Universal?

Marianne
#179 - 25-04-2015, 11:42 uur

Dirc

Je weet toch dat er 2 Red Rock Canyons zijn hé ?
----- Red Rock Canyon National Conservation Area ligt bij Las Vegas in Nevada.
----- Red Rock Canyon State Park ligt zuidelijk van Ridgecrest in Californie.

Met name je opmerking over "een 13 mile lange scenic road in Red Rock Canyon" doet bij mij een klein alarmbelletje rinkelen.
De Red Rock Canyon bij Las Vegas heeft namelijk een 13 mile lange scenic route
Je hebt toch niet bij de verkeerde RRC zitten kijken of de info van die 2 RRC's door elkaar zitten halen hé ?

Je hebt gelijk Cees. Door wat google acties inderdaad de 13 mile verkeerd gezien. De rest klopt wel hoor  ;D

@Marianne
Universals, Warner Bros en Sony staan inderdaad genoteerd.
Mochten we Disney kiezen dan wordt het inderdaad California Adventure. Parijs zijn we vorig jaar geweest.

Disney studio tour bedoel je?
#180 - 25-04-2015, 17:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15