Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

uitstapje naar Mexico vanuit San Diego?

Discussie gestart

sharon-vb

Nu weet ik dat het niet met de auto mag van het verhuurbedrijf, dus misschien met het openbaar vervoer?
We verblijven twee nachten in San Diego en opeens kreeg ik het idee om een dagje richting Mexico te gaan. Zou dit kunnen? En zo ja, hoe en wat moeten we dan doen.

Groetjes Sharon.
#1 - 19-01-2011, 19:48 uur

koosv

Ja, je kan heel makkelijk vanuit San Diego met een trammetje naar de grens, vervolgens kan je over de grens lopen over een brug en kom je in Tijuana. Maar ik weet niet of je de afgelopen 10 jaar wel eens naar het nieuws hebt gekeken, er is in Mexico een gewelddadige drugsoorlog, weliswaar is deze niet tegen toeristen gericht, en ook niet in Tijuana (voor zover ik kan overzien) , maar ikzelf ga er voorlopig toch maar niet heen. Is wel jammer eigenlijk dat zo'n land naar de Filistijnen dreigt te gaan.
#2 - 19-01-2011, 20:18 uur

sharon-vb

Dank je wel voor je antwoord! De afgelopen tien jaar heb ik wel eens naar het nieuws gekeken hoor hahahaha. Maar het is wat je zelf al zei, ik dacht niet dat het daar zo hard er aan toe ging, meer richting cancun... Nou, we zien wel wat we doen tegen die tijd. In ieder geval fijn om te weten dat de mogelijkheid er is. En inderdaad, jammer dat zo'n land naar de filistijnen wordt geholpen door iets wat de mens naar de kl*te helpt!
#3 - 19-01-2011, 20:22 uur

Yessica

Zoals gezegd kun je naar Mexico, maar er is in die omgeving echt niets te zien hoor, één grote tourist-trap. Ik zou mijn vakantiedag in Amerika in ieder geval niet opgeven om daar langs marktkraampjes met toeristische prullaria te lopen. San Diego is veel te leuk om op te offeren!
#4 - 19-01-2011, 21:36 uur



Tet14

In Tijuana zijn we niet geweest, wel in drie andere plaatsen (vanuit Arizona, New Mexico en Texas). Auto parkeren en de grens overlopen. Ook daar was er geen fluit aan. Heeft allemaal niets met het mooie Mexico te maken. En idd, San Diego is mooi genoeg.
Voor ik het vergeet, de laatste keer was al lang geleden. We zouden het nu echt niet meer proberen.
#5 - 19-01-2011, 23:28 uur

sharon-vb

Ahhh, bedankt voor de antwoorden. We kunnen Mexico dus maar beter laten voor wat het is. Ach, het leek me leuk om eens een ander sfeertje te proeven, maar als het zeg maar ''namaak Mexicaans'' is, dan heb ik er ook niet veel aan. Ik denk dat we dus maar het beste ons kunnen vermaken bij sea world e.d.
#6 - 20-01-2011, 14:33 uur

Yessica

Bezoek de USS Midway, ga shoppen in Horton Plaza, wandel door de gaslamp quarter, ga naar Balbao Park of ga naar het strand, bijvoorbeeld Belmont Park, met de ouderwetse achtbaan op het strand. Of naar de wereldberoemde Zoo, panda's kijken! Of huur fietsen en fiets via de kustlijn naar La Jolla.
Je hebt niet eens tijd voor Tijuana  ;)
#7 - 20-01-2011, 14:42 uur



Eebie

Afgelopen zomer heb ik ook het uitstapje naar de Mexicaanse grens gewaagd... We zijn 's morgens naar de outlet geweest wat op steenworp afstand ligt van de grens, hebben daar onze auto gezet en zijn vervolgens te voet naar de grens gelopen... Al met al heeft en een uurtje geduurd.

Gr. Abe
#8 - 23-01-2011, 11:34 uur

PetraVS

In Tijuana zijn wij een aantal jaren geleden geweest en eens maar nooit weer.  Wat een verschrikkelijke plaats vonden we dat!  Je kunt inderdaad beter de tijd in San Diego besteden, dat is een heel leuke stad.
#9 - 23-01-2011, 16:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15