Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uitwerken roadbook 14-daagse trip in Juni

Discussie gestart

Yessica

Je vergeet dat je er nog niet bent als je het bordje Los Angeles ziet.

Wij zaten met ons hotel aan Wilshire Boulevard en ookal zaten we in die straat, we zochten ons rot. Bleek die straat 42 kilometer lang te zijn, of zoiets. Er gaat toch veel tijd in zitten. Waar is jullie hotel dan?

En je kunt  wel met zijn viertjes zijn, 12 uur rijden is 12 uur rijden. Maar je zou ervoor kunnen zorgen om een stuk eerst over de I-5 te gaan en dan daarna nog een stukje kustroute mee te nemen.
#16 - 08-04-2010, 12:48 uur



jellevr

Je vergeet dat je er nog niet bent als je het bordje Los Angeles ziet.

Wij zaten met ons hotel aan Wilshire Boulevard en ookal zaten we in die straat, we zochten ons rot. Bleek die straat 42 kilometer lang te zijn, of zoiets. Er gaat toch veel tijd in zitten. Waar is jullie hotel dan?

En je kunt  wel met zijn viertjes zijn, 12 uur rijden is 12 uur rijden. Maar je zou ervoor kunnen zorgen om een stuk eerst over de I-5 te gaan en dan daarna nog een stukje kustroute mee te nemen.


Ons hotel in LA bevind zich in Long Beach.
Courtyard Long Beach Downtown / 500 East First Street / 90802, Long Beach, CA
Misschien niet de meest ideale ligging, maar ik had nog heel wat Marriot Reward Points staan waardoor we daar 3 nachten gratis overnachten en de andere Marriot Hotels binnen die prijsklasse waren slecht gelegen.
#17 - 08-04-2010, 13:04 uur

Yessica


Ons hotel in LA bevind zich in Long Beach.
Courtyard Long Beach Downtown / 500 East First Street / 90802, Long Beach, CA
Misschien niet de meest ideale ligging, maar ik had nog heel wat Marriot Reward Points staan waardoor we daar 3 nachten gratis overnachten en de andere Marriot Hotels binnen die prijsklasse waren slecht gelegen.

In dat geval zou ik daar ook voor kiezen hoor!
Maar als je bijvoorbeeld van Santa Barbara naar Long Beach rijdt, dan zie je dat google maps al aangeeft dat dat ruim 3 uur rijden is. Je ziet... de kustweg in 1 dag is echt niet aan te raden...
#18 - 08-04-2010, 13:24 uur



Ine

Ik ben bang dat je helaas voor jouw route niet gunstig zit als je in Long Beach slaapt. Long Beach is nl. in het zuidelijk deel van LA (eigenlijk al geen LA meer).
Alleen het doorrijden van de stad vanaf het noorden naar LB kan soms wel 2 uur of meer duren...
Ook Universal, Hollywood, Beverly Hills e.d. liggen allemaal ver in het noorden van de stad.
Geen idee hoe het met marrioot punten gaat, maar in jullie geval zou je kunnen voerwegen ergens in de buurt van de airport LAX te gaan slapen, dan zit je in ieder geval wat centraler. Zijn daar geen beschikbare hotels?
je verliest onwijs veel tijd met heen en weer rijden en zeker die heeeeele lange dag SF-LA maak je alleen nog veel langer. Of dan helaas toch overwegen de kustroute te laten schieten en te kiezen voor I-5.
#19 - 08-04-2010, 15:34 uur

jellevr

Ik heb net is gechekt bij Marriot en er zijn in LA nog enkele hotels die een iets betere ligging hebben dan Long Beach indien we de kustroute vanaf San Francisco in 1 dag zouden doen.

Courtyard Los Angeles West Side (Culver City)
Courtyard Los Angeles Century Boulevard (Los Angeles)
Springhill Suites Manhattan Beach (Hawthorne)
Courtyard Los Angeles El Segundo (El Segundo)
Residence Inn Los Angeles El Segundo (El Segundo)

Welke buurt lijkt jullie het beste om LA te verkennen? Ze liggen allemaal naast de 405 ten zuiden van de luchthaven.
Mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar het hotel vlakbij Manhattan Beach.
#20 - 13-04-2010, 09:01 uur
« Laatst bewerkt op: 13-04-2010, 09:05 uur door jellevr »

Marianne

Zou Culver City qua ligging niet beter zijn? Ik ken de buurt niet, je zou eens moeten kijken hoe de omgeving van het hotel er uit ziet.

Marianne
#21 - 13-04-2010, 09:19 uur

Ine

Manhattan Beach ligt iets ten zuiden van LAX, de airport. Op zich een aardig klein stadje met een pier e.d. aan zee. Niet zoveel te doen, maar daar komen jullie niet voor.
Culver City ligt hier iets ten noorden van, maar ik denk dat Manhattan een iets betere buurt is.
Residence Inn heeft meestal wel grotere kamers, vaak met een keuken en ontbijt is inklusive. Alleen is de ligging niet zo geweldig.
Century Blvd. is een drukke lange straat richting airport.
Ik denk dat ik Springhill Suites zou kiezen voor de ligging, maarResidence Inn voor wat ze bieden.

#22 - 13-04-2010, 11:59 uur

jellevr

Ik was net onze route aan het bekijken om van Page via Paria (Toadstool Hoodoos) naar Bryce Canyon te rijden.
Google maps zou ons vanuit Page noordwaarts laten doorrijden waarbij ik net merkte dat we dan langs Kodachrome Basin State Park zouden rijden.
Een plaatsje waar ik hier op het forum nog nooit iemand over horen spreken heb. Ik vraag me dan ook af of het de moeite is om hier even te stoppen.

Is het een goed idee om deze route te nemen naar Bryce en is iemand al langsgeweest in Kodachrome Park?
#23 - 16-04-2010, 09:46 uur

hdeweert

Ik denk dat je route langs de Cotonwood trail gaat. Deze weg is ongeplaveid en begind of eindigdbij de  Shakespeare Arch Trail in
het Kodachrome Basin State Park. Wij hebben in het verleden 2 maal het Kodachrome Basin State Park aangedaan. De eerste keer
hebben we de Shakespeare Arch Trail gedaan en vonden het een geweldige wandeling. Daarom zijn we later nog eens terug
gegaan en hebben geprobeerd om de Grand Parade Trail te wandelen. Je kunt onze belevenis hier lezen
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=216&Itemid=609

Harm
#24 - 16-04-2010, 11:28 uur

Tet14

Cottonwood Rd is een dirt road, je mag er van je verhuurbedrijf niet op rijden, en de weg is regelmatig in slechte conditie. Ik zou hem niet rijden en als je op avontuur gaat alleen met een SUV. Ik geef toe dat we hem zelf diverse keren hebben gereden, zelfs met een Ford Thunderbird lang geleden maar we hebben toen gewoon heel veel geluk gehad dat de weg droog was en toen nog onbekend voor het gps tijdperk.Wisten wij veel.... Er zijn ook verhalen van mensen die er de grootste problemen hebben gehad en geen cell phone ontvangst. Kodachrome vonden we best een aardig park maar alleen als je tijd over hebt. Je moet er wel de tijd voor kunnen  nemen.
Tet
#25 - 16-04-2010, 12:11 uur

jellevr

Is het dan de moeite om tot in Paria te rijden voor de Toadstool Hoodoos als we daarna terug langs de 89 naar Bryce moeten of spenderen we de tijd die we daarvoor nodig hebben dan beter in Bryce?

We vertrekken die ochtend in Page, zouden eerst Glenn Canyon Dam meepikken en tegen de middag de Upper Antelope Canyon tour volgen voor we doorrijden naar Bryce.
De dag nadien zouden we in Bryce nog enkele viewpoints aandoen alvorens door te rijden naar de Hoover Dam & Las Vegas.
#26 - 16-04-2010, 12:18 uur

Tet14

Waarom wil je zowel naar Glen Canyon Dam als naar Hoover Dam?  Page naar Bryce is 3 uur rijden (via Kanab) en Bryce verslaat alle andere bezoeken in de buurt imo. Ik zou zoveel mogelijk tijd aan Bryce besteden. En haal  "The Toadstools" en "Wahweap Hoodoos" niet door elkaar.  Als je tijd genoeg hebt kan je al die wonderen zien maar niet op jouw volle route. Antelope Canyon zou ik ook niet willen missen dus AC, en dan naar Bryce. Je kan bij Glen Canyon Dam stoppen en het visitor center bezoeken en alleen de dam en de uitzichten bewonderen zonder de toer. Als dat je plan is zou ik toch eerst naar AC gaan, dan naar de Dam en naar Bryce. Beetje vroeg voor AC maar het zal ook rustiger zijn dan.
Tet
#27 - 16-04-2010, 13:38 uur

jellevr

Bedankt voor je advies :) kan ik weer wat aanpassingen maken in onze route.
Toch wel super handig zo'n Amerikaforum vol experts  :)
#28 - 16-04-2010, 14:32 uur

jellevr

We hebben gisteren met zen allen de route nog is overlopen en beslist om de kustroute op 1 dag te doen, ookal doen we er dan 12uur over. Universal studio's willen we er niet voor opgeven, dus het zal ff doorbijten worden om die lange dag te rijden. We hebben dan wel het hotel in Long Beach ingewisseld voor de Springhill Suites in Manhattan Beach. Ligt meteen ook dichter bij de luchthaven wat makkelijk is voor wanneer we huiswaarts keren.

In Las Vegas hebben we uiteindelijk besloten om Treasure Island te boeken. Heb gereserveerd met Visa en kreeg daarvan enkel een heel basic automatisch mailtje met daarin ' Beste Jelle, uw bevestiging werd genoteerd." Zonder overzicht, betalings/contact informatie, ... Verwachte eerder een flashy HTML mail met veel info, maar veronderstel dat dit wel normaal...

De route ligt dus voor 99% vast zoals op de eerste pagina beschreven, ik zet er binnenkort nog is de hotels enzo bij, handig voor mensen die min of meer dezelfde route plannen.
Iedereen alvast enorm bedankt voor de tips!  ;)
#29 - 19-04-2010, 10:41 uur

Yessica

We hebben gisteren met zen allen de route nog is overlopen en beslist om de kustroute op 1 dag te doen, ookal doen we er dan 12uur over.

Sterkte! Succes!

Je kunt overwegen om een stuk de interstate 5 te nemen en niet de hele route via highway 1 te doen.
#30 - 19-04-2010, 12:17 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15