Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uitwerken roadbook 14-daagse trip in Juni

Discussie gestart

jellevr

Dankzij jullie adviezen ligt onze route volledig vast. Alvast bedankt voor de reacties!

De afstanden en rijtijden zijn rechtstreeks van de ene plaats naar de andere zonder tussenstops.

05/06 Brussel - Phoenix - Best Western InnSuites Hotel & Suites

06/06 Phoenix - Grand Canyon (278 miles, 6hours) - Yavapai Lodge West
- Flagstaff
- Wallnut Canyon
- Sunset Crater Volcano
- Wupatki
- Grand Canyon Sunset

07/06 Grand Canyon - Page (140 miles, 3hours 30 Minutes) - Best Western Lake Powell
- Grand Canyon Sunrise, viewing points & hiking
- Horseshoe Bend
- Lake Powell Sunset

08/06 Page - Bryce Canyon (150 miles, 3 hours) - Best Western Ruby's Inn
- Lake Powell Sunrise
- Antelope Canyon
- Glenn Canyon Dam
- Bryce Canyon viewing points, hiking & sunset

09/06 Bryce Canyon - Las Vegas (260 miles, 5hours) - Treasure Island
- Bryce Canyon Sunrise, viewing points & hiking
- Hoover Dam
- Las Vegas Strip

10/06 Las Vegas - Treasure Island
- Las Vegas Strip, Fremont Street, ...

11/06 Las Vegas - Bishop (300 miles, 6 hours) - Holiday Inn Express Hotel & Suites
- Death Valley

12/06 Bishop - Yosemite (140 miles, 3 hours) - Curry Village
- Mono Lake
- Tioga Pass
- Yosemite Park

13/06 Yosemite - Curry Village
- Mist Trail / Vernal Fall
- ...

14/06 Yosemite - San Francisco (200 miles, 4 hours) - Best Western Hotel Tomo
- Cable Cars
- Fisherman's Warf
- Alcatraz
- Golden Gate Bridge
- China Town
- Union Square
- Ghirardelli Square
- ...

15/06 San Francisco - Best Western Hotel Tomo
- Cable Cars
- Fisherman's Warf
- Alcatraz
- Golden Gate Bridge
- China Town
- Union Square
- Ghirardelli Square
- ...

16/06 San Francisco - Los Angeles Manhattan (465 miles, 8 hours) - Springhill Suites Manhattan Beach
- Coast route

17/06 Los Angeles - Springhill Suites Manhattan Beach
- Universal Studio's

18/06 Los Angeles - Springhill Suites Manhattan Beach
- Beverly Hills
- Los Angeles
- Long Beach / Santa Monica / Malibu
- ...

19/06 Los Angeles - Brussel
#1 - 07-04-2010, 13:07 uur
« Laatst bewerkt op: 19-04-2010, 12:29 uur door jellevr »

Marianne

Bij de Grand Cnayon doe je alleen viewpoints. Overweeg ook om een stuk te gaan hiken, een klein stukje naar beneden en het ziet er meteen heel anders uit. Hou er rekening mee dat je omhoog twee keer zoveel tijd kwijt bent dan naar beneden, en als het aan de rim nog frisjes is, is dat beslist niet het geval als je even gelopen hebt, dus kleed je in laagjes. En neem voldoende water mee. Een half uur naar beneden lopen geeft al een heel andere kijk op de canyon.
 
Ik zie sunrise staan bij Antelope Canyon: maar het is juist het mooiste tegen het middaguur, zeker de Upper Antelope Canyon. Doe 's morgens de dam en eventueel Lake Powell, dan Antelope Canyon en dan naar Bryce.
Tussen Page en Bryce heb je een aantal dingen staan die ik niet ken, ik mis nog de Toadstool Hoodoos. Ik zie niet hoe je tijd voor Rainbow bridge hebt als je maar een halve dag Page hebt.

Waar overnacht je in Yosemite? Hou er rekening mee dat het best wel een eindje rijden is naar de Mariposa Grove, ik zou het jammer vinden om daar je volle dag Yosemite aan te besteden. Je kunt ook naar een andere grove gaan. In juni lijkt de vallei met de watervallen mij schitterend. Porbeer wel de drukte te vermijden door zo vroeg of laat mogelijk de meest populaire dingen te deon (Lower Yosemite Fall, Bridalveil Fall, Mist Trail). Een wandeling naar de vernal Fal via de Mist Trail is een must in juni. Heb je voldoende tijd, rij dan naar Glacier Point en/of loop naar Sentinel Dome.

In die dag kustroute zul je niet veel tijd hebben om wat te zien. Misschien lunch bij Nepenthe (Big Sur).

Marianne
#2 - 07-04-2010, 14:28 uur

bedeve

16/06 San Francisco - Los Angeles Long Beach (465 miles, 8 hours)
- Coast route


kijk er nog eens naar .
en denk er nog eens over deze route in twee delen te rijden.
Wat je een dag in LA kost.
Maar waar je imoo zeker geen spijt van zult krijgen.
#3 - 07-04-2010, 14:49 uur

Hans B

06/06 Phoenix - Grand Canyon
Vorig jaar zijn wij in tegengestelde richting gereden.
Wij vertrokken vanaf Gray Mountain, iets ten zuiden van Cameron.
We zijn naar Wupatki gereden en hebben daar diverse korte trails gemaakt, het visitor center bezocht en de grote ruïne aldaar. Vanaf daar zijn we via Sunset Crater gereden, waar we ook een korte wandeling hebben gemaakt. Daarna dorgereden naar Flafstaffe en naar het Lowell Observatory gereden. Deze was echter dicht. Via de alt-89 zijn we naar Sedona gereden. Uiteindelijk zijn we net voor donker in Cottonwood beland.

Wat ik hiermee maar zeggen wil, is dat Meteor Crater volgens mij voor jullie erg ver uit de route ligt. Minimaal 1 uur rijden vanaf Flagstaff. Zeker als je dan ook nog eens naar de Grand Canyon wilt rijden en enkele uitzichtpunten wilt bekijken.

Zo kan ik per dag wel enkele dingetjes noemen. Over het algemeen heb je zoals je zelf al zegt je programma behoorlijk vol.
#4 - 07-04-2010, 14:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Balanced Rock is onderdeel van Arches National Park dat lijkt mij wat te ver omrijden. De rainbow bridge is een boottocht die je hele dag in beslag
neemt afhankelijk van de vertrektijd. De duur is minimaal een halve dag. Schrap Coral Pink Sand Dunes in Nederland hebben we mooiere duinen.
De mooie naam dekt niet de lading. Het is een stukkie zand waar soms Amerikanen op hun mini scooters rondtoeren. Zonde van je tijd en geld.
Verder zul je hier en daar wat keuzes moeten maken  als je ergens wat langer wilt zien of blijven, maar dan heb je weer een reden voor een volgende trip.

Harm
#5 - 07-04-2010, 15:35 uur

Tet14

Waarschijnlijk bedoelt OP de "balanced" rock langs de weg van Navajo Bridge naar Lees Ferry bij Marble Canyon. Mushroom rocks is de goede naam. http://www.rockyphotos.co.uk/grand_canyon_mushroom_rock.htm
Tet
#6 - 07-04-2010, 16:40 uur

jellevr


jellevr

16/06 San Francisco - Los Angeles Long Beach (465 miles, 8 hours)
- Coast route


kijk er nog eens naar .
en denk er nog eens over deze route in twee delen te rijden.
Wat je een dag in LA kost.
Maar waar je imoo zeker geen spijt van zult krijgen.


We willen zeker een dag Universal Studio's gedaan hebben, dus ik denk dat we toch wel nog een dag extra nodig hebben om de sfeer in LA op te snuiven...
We hebben die tussenstop langs de kust vooral opgeofferd om er Bryce Canyon nog bij te kunnen nemen, wat oorspronkelijk niet de bedoeling was.
#8 - 07-04-2010, 16:51 uur

Yessica

Ik neem aan dat jullie tickets al geboekt zijn? Want anders had je een paar nachtjes extra kunnen nemen.

Ik denk namelijk echt dat je de kustroute onderschat. Dat wordt een immens lange rit en dan moet je bij aankomst in LA nog naar je hotel zoeken en zo, ik denk niet dat je jezelf een plezier doet. Het heet wel Highway 1, maar het is een kronkelige, bochtige weg die niet lekker doorrijdt. Heel mooi, maar het is een fikse afstand!
#9 - 07-04-2010, 19:25 uur



Bas_en_Es

Moeilijk he, zoveel moois in zo weinig tijd proppen  ;)
Zelf zou ik ZION hebben gedaan ipv Bryce, ook omdat je voor Bryce twee keer hetzelfde stuk moet rijden (toch?) en je toch langs ZION komt.
de kustroute is echt onbeschrijflijk mooi, maar het kost aardig wat tijd..keuzes!
Voor de rest is het een mooie route!
suc6 weer!
Gr,
Es.
#10 - 07-04-2010, 19:29 uur

Tet14

Voordat je je in allerlei avonturen stort Jelle, wat betreft die Balanced Rock, bedenk dan eerst dat je niet op dirtroads mag rijden van je verhuurbedrijf en dat je waarschijnlijk een permit nodig hebt om op Navajo land te rijden. Allemaal mooie verhalen maar ik zou maar afzien van dergelijke fratsen.
#11 - 07-04-2010, 21:13 uur

Marianne

Voor Universal Studios heb je een dag nodig, maar als je de andere dingen in LA in een halve dag doet heb je iets meer tijd voor de kust, Je zou dan tot Pismo Beach of Santa Barbara of iets er tussenin kunnen rijden.

Marianne
#12 - 07-04-2010, 23:51 uur

Ine

Ik vrees dat je veel dingen te kort inschat, en ze zijn zeker lang niet allemaal haalbaar zie de opmerkingen van anderen. Je zult er in de buurt komen of misschien langs rijden maar nauwelijks tijd hebben voor een stop. De rijtijden zijn  wel heel erg optimistisch.
maar deze:
16/06 San Francisco - Los Angeles Long Beach (465 miles, 8 hours)
- Coast route

Vergeet dat maar, lukt je absoluut NIET. Hooguit via de I-5 zal het je net lukken, maar niet over de kustweg. Die is een 2-baansweg met op sommige stukken veel bochten, hoogteverschil (soms mistbanken) e.d. dus inhalen of doorrijden kan je eigenlijk bijna nergens.
Bovendien rijden er veel toeristen die geen haast hebben, veel stoppen voor foto's etc.
De kustweg moet je echt in 2 dagen doen of meteen kiezen voor de snellere maar een stuk saaiere I-5.
#13 - 08-04-2010, 08:19 uur

jellevr

Alvast bedankt voor de reacties! We gaan inderdaad hier en daar moeten schrappen, waar we ons zelf ook heel bewust van zijn.

De rijtijden die hier aangegeven zijn, hebben we via de routeplanner van googlemaps gevonden.
We weten ook wel dat deze nooit haalbaar zijn en afhankelijk zijn van het verkeer, aantal stops, ...
We zijn echter met 4 en kunnen dus om de beurt een eindje rijden, het stoort ons dan ook niet dat er hier en daar lange ritten in onze planning zitten.

Voor de kustroute kunnen we ons nog steeds bedenken, onze overnachtingen in San Francisco & LA zijn nog opzegbaar of wijzigbaar, voor de rest ligt alles vast.
We dachten eerst een tussenstop te plaatsen in San Luis Obispo, maar aangezien sommigen hier zeiden dat de kustroute in 1 dag haalbaar moet zijn hebben we dat weer geschrapt.

Het lijkt ons stom om ergens op 100-200km van Los Angeles te blijven overnachten, waardoor we de dag daarna nog een eindje moeten rijden voor we in LA zijn en daar dan weer een halve dag kwijt zijn. Zo'n tussenstop lijkt ons geen meerwaarde te hebben, buiten dat je een mooi kustzicht hebt. We komen dan liever pas 's avonds toe in LA zodat we daar 2 volle dagen hebben.
Het lijkt mij een logische redenering of ben ik heer compleet fout?
#14 - 08-04-2010, 11:05 uur

Tet14

Geen kwestie van goed of fout. Als je de kustroute wil doen ben je tenminste 12 uur onderweg en je zal wel zien dat er plaatsen onderweg zijn waar je beslist wil stoppen. San Luis Obispo is een provincieplaats met redelijk veel vertier en ook goed voor shopping. Wil je iets speciaals voor een overnachting probeer dan dit: http://www.madonnainn.com/   Verder zou ik van Oxnard de Pacific Coast Hw nemen via Malibu naar Santa Monica. Wellicht dat je nog ergens Pamela Anderson ziet. Zal wel niet maar er zijn er genoeg die er sprekend op lijken ;)  Die routeplanners zijn altijd big fun. Op een ander forum hadden we net iemand die 3900 miles onderweg zou zijn (niet jouw route) op haar reis. Toevallig hadden wij die route ook zou ongeveer gedaan lang geleden maar de teller stond boven 5000 miles uiteindelijk.  Haal trouwens "The Toadstools"" en "Wahweap Hoodoos" niet door elkaar.
Tet
#15 - 08-04-2010, 11:52 uur
« Laatst bewerkt op: 16-04-2010, 12:13 uur door Tet14 »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15