Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uitwerken route zuidwest Amerika

Discussie gestart

Huls

Hallo allemaal.

Nadat ik in mijn vorige topic mijn route heb kunnen bepalen (met dank aan jullie hulp), wordt het nu tijd voor het vaststellen van de route. Voor de duidelijkheid zal ik eerst nog even mijn reisschema hieronder neerzetten:

02/08: Amsterdam-San Francisco
03/08: San Francisco
04/08: San Francisco
05/08: San Francisco-Yosemite Village
06/08: Yosemite-Bodie-Mammoth Lakes
07/08: Mammoth Lakes-Death Valley
08/08: Death Valley-Las Vegas
09/08: Las Vegas
10/08: Las Vegas
11/08: Las Vegas-Zion
12/08: Zion-Bryce Canyon
13/08: Bryce Canyon-Page
14/08: Page-Monument Valley
15/08: Monument Valley-Grand Canyon
16/08: Grand Canyon-Los Angeles
17/08: Los Angeles
18/08: Los Angeles
19/08: Los Angeles
20/08: Los Angeles-Morro Bay
21/08: Morro Bay-San Francisco
22/08: San Francisco-Amsterdam

Van 2 tot en met 5 augustus verblijven wij in Hotel Parc 55, nabij de Union Square. De 2 volle dagen San Francisco willen we gebruiken voor bezichtiging van de stad door middel van (onder andere) de hop-on-hop-off bus.
De route San Francisco naar Yosemite staat ook al zo goed als vast. Na vertrek uit San Francisco willen we een (korte) stop maken op Treasure Island, voor een foto van de stad. Daarna rijden we door naar een Walmart bij Dublin om de nodige spullen te kopen. Vervolgens rijden we door naar Mariposa Groves, om vervolgens via Glacier Point naar Yosemite Valley te gaan.

De route na die dag staan nog niet helemaal vast, maar met behulp van jullie inbreng en ervaringen, hoop ik een mooie en onvergetelijke reis te beleven.

Op 6 augustus vertrekken we vanuit Yosemite Village via de Tioga Pass naar Bodie. Uit verhalen heb ik begrepen dat de Tioga Pass ontzettend mooi schijnt te zijn. Vaak wordt er ook geadviseerd om een aantal keer te stoppen. Wat zijn volgens jullie de plekken waar echt gestopt dient te worden?
Vervolgens rijden vanaf de Tioga Pass via de 395 en de 270 naar Bodie. Terug zou ik graag de Cottonwood Canyon Road willen rijden (niet te verwarren met die in Utah). In het vorige topic had ik ook al naar ervaringen van andere gevraagd, maar helaas zonder resultaat.
Afhankelijk van de tijd zullen we al dan niet een stop maken bij Mono Lake. South Tufa Area heb ik via www.ontdek-amerika.nl gevonden. Is dat een mooie locatie Mono Lake te bezichtigen?
Vanuit daar rijden we dan naar onze slaapaccomodatie, Motel6 in Mammoth Lakes.

Als iemand tot zover tips en adviezen heeft, dan hoor ik dat graag. Ik probeer zo per dag de juiste, beste maar bovenal mooiste route in elkaar te zetten.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten Ramon
#1 - 22-02-2010, 20:59 uur

Marianne

Ik heb al diverse keren wat stops langs de Tioga Road genoemd, zoek anders eens op Olmsted Point, dan vind je wel de nodige tips.
Even in het kort:
- als je tijd hebt om te wandelen: wandeling naar May Lake (zie ons 2008 verslag)
- stop Olmsted Point, met een wandeling naar het uitzichtpunt (idem)
- Tenaya Lake (eventueel erom heen lopen)
- wandeling naar Soda Springs (zie ons 2006-verslag)
- of stop gewoon ergens aan de kant van de weg, bijvoorbeeld op het stuk tussen het Tuolumne Meadows Visitor Center en de east entrance: voldoende mooie picknickplaatsen.
Ik weet niet hoeveel tijd je er voor uit wilt trekken, je hebt niet veel tijd voor de vallei, daar zou je 's morgens ook nog wat kunnen doen.

Voor wandelingen per gebied, zie www.yosemitehikes.com .

Voor Mono Lake is de South Tufa Area inderdaad de beste optie. Om iets meer tijd te hebben voor Yosemite, Bodie en Mono Lake zou je ook in Lee Vining kunnen overnachten. Je kunt dan Mono Lake bij zonsondergang zien.

Marianne
#2 - 22-02-2010, 22:41 uur

Huls

Bedankt voor de tips Marianne. Olmstead Point was mij bekend, en dat wordt ook zeker een tussenstop (al was ik dat vergeten te vermelden).

Verder heb ik je 2006 verslag er eens bijgezocht, voor de Soda Springs. Lijkt mij ook wel de moeite waard om te bezoeken. Ik heb gezocht op Google, en Google Maps. Ik kan alleen de exacte locatie ervan niet vinden. Kun je mij een beetje opweg helpen?! De Tuolumne Visitors Centre weet ik overigens wel te vinden.
#3 - 23-02-2010, 00:05 uur

Hans B

Ramon,
route ziet er goed uit, maar helaas neem je wat weinig tijd in Zion en de Grand Canyon.
Indien je een avondvlucht terug naar Nederland hebt, zou je tijd kunnen winnen door bijvoorbeeld vanaf Monterey naar San Francisco vliegveld te rijden en meteen terug te vliegen. Monterey - SFO is 110 mile en in 2 uur te doen.
#4 - 23-02-2010, 08:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Verder heb ik je 2006 verslag er eens bijgezocht, voor de Soda Springs. Lijkt mij ook wel de moeite waard om te bezoeken. Ik heb gezocht op Google, en Google Maps. Ik kan alleen de exacte locatie ervan niet vinden. Kun je mij een beetje opweg helpen?! De Tuolumne Visitors Centre weet ik overigens wel te vinden.

Soda Springs (is op zich niet interessant. het gaat om de wandeling er naar toe) ligt op de trail naar Glen Aulin en vlakbij Parson's Lodge. Deze laatst is wel te vinden op googlemaps. Er loopt ook een oude weg die kant op.

Marianne
#5 - 23-02-2010, 09:54 uur

Tet14

Is inderdaad een mooie route. Tussen Lee Vining en Mammoth Lakes is nog de mooie June Lake loop. Hier zijn ook nog hotels maar ze zouden nogal prijzig zijn. De loop is de moeite waard. Ik zou die dag met Tioga Pass, Mono Lake en Bodie niet verder rijden dan Mammoth.
Wellicht is het mogelijk een dag minder Las Vegas en/of Los Angeles te doen en tijd toe voegen aan bv Yosemite maar ook tussen Las Vegas and Grand Canyon. Of is dit een 'oneerbaar" voorstel?
Tet
#6 - 23-02-2010, 11:05 uur

Huls

Bedankt voor de informatie Marianne. Ik heb het op de site van Yosemite Hikes terug kunnen vinden. We gaan het zeker bezoeken.

Van de June Lake Loop had ik nog nooit gehoord, dus bedankt voor de tip Tet. Gezien het toch steeds drukker worden programma op die dag weet ik nog niet zeker of we die weg zullen gaan rijden, maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd. Mocht het al wat later op de dag zijn, dan kunnen we kiezen tussen het bezoeken van Mono Lake, of het rijden van de June Lake Loop. Maar aan de andere kant, de route duurt maar 23 minuten, itt 7 minuten voor de rechtstreekse route.
#7 - 23-02-2010, 18:57 uur

Huls

De volgende route die we gaan rijden (7 augustus) is van Mammoth Lakes naar Death Vally.
We willen de eerste stop maken in Bishop, bij Erick Schat Bakery om wat te eten. Daarna willen we doorrijden naar de Alabama Hills , om vervolgens de 190 op te rijden richting Stove Pipe Wells.

Op die dag willen we de Sand Dunes tegenover Stove Pipe Wells bezichtigen, alsmede Mosaic Canyon.
Vooral het laatste, de Mosiac Canyon, is dat de moeite waard? En is het een beetje makkelijk te bereiken?

Overigens zijn tips (bezienswaardigheden, must do's, etc) voor deze route ook meer dan welkom!
#8 - 24-02-2010, 00:15 uur

Tet14

Samen met Golden Canyon vinden wij de wandeling door Mosaic Canyon de mooiste wandelingen in DV. Zou Mosaic zeker niet willen missen. Vlak voor Stovepipe Wells Village na de lange afdaling van Panamint Springs zie je een onderharde weg aan je rechter zijde.  Je rijdt een beetje bergop over 2.5 miles naar de parkeerplaats. Dan kan je de canyon inlopen. Je hoeft niet ver te lopen om de canyon te zien (net zo ver als je wil). Ik hoop dat Erik Schat er weer een beetje bovenop is na zijn scheiding.....
Nu we toch over voedsel praten, probeer in lee Vining eens Whoa Nellie Deli, achter het pompstation (Mobile als ik mij goed herinner). Ook broodjes om mee te nemen.
Tet
#9 - 24-02-2010, 10:48 uur

Huls

Kijk, dat is nog eens een tip, van Whoa Nellie Deli. Ik heb het gelijk even opgezocht op google, en dat wordt ook een stop waard!

Ik denk dat we die dag eerst naar Stove Pipe Wells zullen gaan om alvast in te checken. Daarna naar Mosaic Canyon. Zoals je het verteld lijkt het me makkelijker begaanbaar dan ik vantevoren had verwacht. Maar ik ga het zeker bezoeken.
Daarna kunnen we nog eens een kijkje nemen bij Sand Dunes.

Overigens, wat is een leuke "zonsondergangplek" in die buurt?
#10 - 24-02-2010, 13:57 uur

Tet14

Goed idee om eerst in te checken. Vraag om een east facing room in het Roadrunner of 49er building. Zet een stoel buiten onder de overkapping (nog beter om eerder zelf wat goedkope stoeltjes te kopen voor onderweg) en geniet van de zonsondergang en de schaduwen over Stovepipe Wells dunes. Glass in hand! Nadat het donker is loop  een paar honderd meter naar het oosten en je ziet de mooiste sterrenhemels die je je kan voorstellen, behalve bij volle maan natuurlijk.
Tet
#11 - 24-02-2010, 16:10 uur

Huls

Bedankt allemaal weer voor jullie tips en suggesties.

De volgende route (8 augustus) is die tussen Stove Pipe Wells en Las Vegas. De route is nog niet geheel duidelijk, en daarvoor vraag ik ook dit keer jullie mening.

We willen sowieso de Golden Canyon, Devil's Golf Course, Badwater, De Artists Drive en Zabriskie Point bezoeken. Dantes View is ook een optie, maar dan moet ik een keuze maken tussen 2 verschillende routes.
Allereerst was mijn idee om via Zabriskie Point naar Badwater te rijden. Vervolgens de 178 te volgen naar Shoshone en van daar uit via Tecopa de Old Spanish Trail Highway te volgen naar de 160. Vervolgens door naar Las Vegas.
Later kwam ik op dit forum een suggestie van iemand tegen, om naar Badwater te rijden (met een bezoek aan Devils Golf Course eerst), dan omdraaien en naar Artist Drive (one way vanaf het zuiden) en dan via Zabriskie Point, Twenty Mule team canyon en naar Dante's View. Dan naar DV Junction, rechts en weer links over State Line road richting Pahrump en vervolgens Las Vegas.

Ik ben er niet aan uit wat de beste en meest handige route is. Dante's View missen zou jammer zijn (je bent er dan toch), maar geen ramp. Ik hoor daarom graag meningen van mensen met ervaring.

Mochten er nog meer to do's zijn op/langs die route of omgeving, dan hoor ik dat uiteraard ook graag!
#12 - 03-03-2010, 23:01 uur

Tet14

Kortste en handigste route is terug van Badwater. 
#13 - 04-03-2010, 10:55 uur

Huls

Wat bedoel je hier precies mee?
#14 - 05-03-2010, 11:27 uur

Tet14

Dit heb ik op een ander forum geschreven komende van Stovepipe Wells Village:

Vroeg op en zonsopgang over de dunes, dan stoppen bij Devils Cornfield (rechts van de weg) en voor de uitzichten over de dunes.(links) Dan naar Zabriskie Point. Loop het bergje op en geniet van de Badlands en de uitzichten over de valley. Dan terug naar het visitor center om iets over DV op te steken. Dan zuid via 178 en de korte onverharde weg naar Devils Golf Course. Terug naar 178 dan rechts naar Badwater. Na een bezoek aan Badwater weer dezelfde weg terug en de zijweg via Artists drive. (Een richtingsverkeer vanaf het zuiden). Je komt dan weer op 178. Rijd noord en neem 190 rechtsaf.  Je kan nu Twenty Mule Team canyon rijden (eenrichtsverkeer vanaf het westen, goede onverharde weg). Terug op 190 en daarna de zijweg naar Dante's View.(Verharde weg) 13 miles de berg op, de uitzichten en dan weer terug naar 190. Sla rechtsaf tot Death Valley Junction. In DVJ rechtsaf en meteen weer links op State Line road (staat een bordje) naar Pahrump en naar Las Vegas. Als je tijd hebt kan je Golden Canyon nog een stukje lopen als het niet te heet is vanaf 178 rechts voor de afslag naar 190.
Deze route is de beste als je maar korte tijd voor DV hebt. Trust me! 
Tet
     
#15 - 05-03-2010, 13:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15