Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uitwerken route zuidwest Amerika

Discussie gestart

Tet14

Door ervaring wijs geworden Koos -lol-
#46 - 31-03-2010, 13:14 uur

Huls

Dat is zeker een goeie tip Tet, vooral voor het aanpassen van de tijd in de avond.
Het is allemaal een stukje duidelijker geworden, maar wat een gewirwar zeg haha  ;D
#47 - 31-03-2010, 18:30 uur

Huls

Op dag 14 (15 augustus), gaan we van Monument Valley naar Grand Canyon.
Pure reistijd bedraagt dit 3 uur en 45 minuten. In de Capitool USA Zuid-West heb ik gelezen dat er iets voorbij Tuba City (gezien vanuit MV) een Dinosaur Track is gelegen. Ik heb veel gezocht op internet, maar echt veel is er niet van te vinden. Zijn er hier mensen met ervaring met deze Dinosaur Track? En voornamelijk ook waar het parkeerterrein is gelegen? Ik denk het misschien gevonden te hebben, maar weet het niet helemaal zeker. Volgens mij is het hier http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&tab=wl

Vervolgens rijden we via de 89 naar Cameron en daarna slaan we rechtsaf (de 64) richting Grand Canyon Vilage. Onderweg komen we langs Desert View/Watchtower, Tusayan Ruin en Grandview Point, alvorens we bij het hotel Bright Angle Lodge zullen arriveren.
Hier willen we Yavapai Point, Hopi House en Hermes Point bezoeken, en als we nog tijd over hebben (ik heb echt geen idee hoeveel tijd we hier mee kwijt zijn), willen we nog een klein stukje van de Bright Angel Trail lopen.

Zijn er onderweg nog interessante bezienswaardigheden of plekken die ik vergeten ben? En mocht iemand meer informatie over de Dinosaur Treck hebben, dan hoor ik dat graag!

Ramon
#48 - 04-04-2010, 23:35 uur

Hans B

De punten die je genoemd hebt bij de Grand Canyon zijn allemaal uitzichtpunten.
Je parkeert je auto, meestal vlakbij en dan loop je een kort stuk naar de rand en geniet van het uitzicht.
Sommigen genieten 5 minuten anderen wel een uur.

De watchtower is een uitkijktoren, daar is een klein restaurant, klein museum en giftshop.
#49 - 05-04-2010, 19:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Huls

Klopt. Ik had dat in de Capitool gelezen, dus ik wilde die uitzichtpunten erbij pakken aangezien we er toch langs rijden. Zoals ik aangaf willen we ook een stukje van de Bright Angel Trail lopen. Maar is er verder nog meer te doen daar?
#50 - 05-04-2010, 19:51 uur

Marianne

Het stuk naar Hermits Rest is ook leuk om te doen, je kunt de bus nemen en regelmatig uitstappen voor de viewpoints, of van het ene viewpoint naar het andere lopen. Een helikoptervlucht is natuurlijk ook geweldig. Voor meer activiteiten kijk eens hier.

Marianne
#51 - 05-04-2010, 19:55 uur

Huls

Dag 15 (16 augustus) wordt dé dag van de lange rit, vanuit Grand Canyon Vilage naar Los Angeles. We hebben hier bewust voor gekozen, zodat we een extra dag in LA hebben, en die kunnen besteden aan een pretpark. Maar daarover later meer.

We willen de dag vroeg beginnen met het aanschouwen van de zonsopkomst. Heeft iemand een suggestie waar dit het beste/mooiste is waar te nemen? Wij overnachten die nacht in Bright Angel Lodge.
We zitten er aan te denken om een vlucht over/door de Grand Canyon te maken. Afhankelijk van het moment willen we dat doen op de avond hiervoor, of op de dag (s ochtends) van vertrek. We reserveren voorlopig nog niet, waarschijnlijk zien we het daar wel.

Goed, dan de rit. We hebben onderweg niet echt locaties waar we willen stoppen. Wel willen we bij Kingman van de Interstate40 afgaan, om een stuk Route66 te rijden. Vanuit Kingman rijden we naar Oatman (met een stop), waarna we de route verder volgen naar Topock. Daar schieten we weer de I40 op richting LA.
Volgens mapquest bedraagt de pure reistijd 8 uur en 24 minuten (497 mile). Ik dacht ergens gelezen te hebben dat bij het passeren van de staatsgrens Californie en Arizona, de klok een uur terug gaat. Klopt dit?

Al met al zullen we een dag zoet zijn in de auto. 's Avonds komen we in LA aan, en we slapen in Downtown, The Westin Bonaventure.
#52 - 08-04-2010, 23:14 uur

Tet14

In de zomer (van maart tot november) is er geen tijdsverschil tussen Az en Ca.omdat Az niet meedoet aan de zomertijd (daylight saving time) behalve het Navajo reservaat.
Zonsopgang is overal mooi maar wij waarderen special Yavapai Observation Point.
De vluchten vanaf GC a/p gaan niet onder de rim maar vliegen over de canyon. 's Morgens vroeg is de beste tijd voor de vluchten maar je zal dan niet in LA eindigen die dag. Met alle extras moet je op  2.5 uur rekenen voor de vlucht.
Als je bij Kingman van I40 afgaat en IR10 gaat rijden via Sitgreaves Pass naar Oatman en dan naar Topock om weer op I40 te komen moet je 2 uur extra tellen met een bezoek aan Oatman. Dan wordt de rit GC naar LA al snel 10-11 uur ipv 8-9 uur en dan nog zonder de vlucht over de canyon.
Vergeet de gegevens van de routeplanners.
Tet
#53 - 08-04-2010, 23:41 uur

Huls

Dag 19 (20 augustus) verlaten we na een aantal dagen LA. Vanuit Downtown rijden we noordelijk via de 101/170. Net boven Hollywood willen we de snelweg verlaten, en de route vervolgen via de Mullholland Drive. In het begin heb je een uitzichtpunt over LA (kijk op de link voor de locatie van de parkeerplaats): http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=34.116503,-118.34242&spn=0,0.003428&t=h&z=18&layer=c&cbll=34.116437,-118.342608&panoid=EnoUm5rox1x9YuI18E604g&cbp=12,198.87,,0,4.58

Is er iemand bekend met deze locatie? We willen eventueel eerder deze plek 's avonds aandoen. Is dat aan- of juist af te raden?

Goed, vervolgens rijden we door naar kustweg 1 langs Malibu Beach, Point Mugu state park en Chumash Painted Cave State Park. Afhankelijk of het misschien tegen die tijd opengesteld is, willen we langs Neverland Ranch rijden.
Van daar uit rijden we naar onze overnachtingslocatie in Morro Bay.

Zijn er op deze route plekken die we absoluut niet mogen missen. Of hebben jullie tips voor restaurantjes of andere eetgelegenheden (onderweg en in Morro Bay)? Alle tips zijn welkom!

Groeten Ramon
#54 - 12-04-2010, 22:41 uur

Huls

Heeft niemand suggesties, of ervaringen omtrent de Mullholland Drive?  :-\
#55 - 14-04-2010, 23:33 uur

Harm-Jan

Hallo,

Ik sluit me graag aan bij Huls´s vraag over de Mulholland Drive, loont het de moeite om via Beverly Hills daar naar toe te rijden en dan oostwaarts richting het Sign te gaan?

Daar is een parkeerplaats waar je naar zeggen mooie foto's kunt maken.

Alvast bedankt

Groeten,

HJ
#56 - 15-04-2010, 20:10 uur

Tet14

Geen ervaring mee maarik  lees dit op een ander forum 
Not sure where are you staying or what your plans are but Mulholland starts not to far from Universal Studios, just off Cahuenga Blvd in Hollywood. The beginning part of Mulholland has a couple of parkingspots(that you probably know from movies) to stop and take in some great views of Hollywood and Los Angeles. A little further down the street you will be driving along the crest of the hill and have views of both, the valley(looking right) and L.A.(looking left) Amazing views indeed
En:
I would recommend driving Mulholland from the 101 to the 405. This route is good because there are more places to turn off and stop (which I highly recommend) on the north side of the street. It won't take long. But, I think it gives a great feel for the city. The views of the city and the valley are excellent. It won't take long.
Runyon Canyon is worth a stop and a short hike for great views to the south. Wildacre Park just before Coldwater Canyon is also a great place to stop and stroll. There are some short hiking trails here with views of the valley.
I'd recommend this drive in conjunction with a stop at The Getty Center, which is south of Mulholland off the 405/Sepulveda before Westwood. If The Getty isn't on your list, it definitely should be.
Je zou dus Mulholland Drive kunnen rijden tussen 101 en 405. Dan 405 zuid en Sunset Boulevard naar Pacific Coast Highway en naar Malibu.
Misschien heb je er iets aan.
Tet
#57 - 15-04-2010, 22:02 uur

Huls

Bedankt voor de info Tet. Jammer dat er niemand zelf ervaring mee heeft.

Ik ga weer verder met de route. Dag 20 (21 augustus) staat in het teken van de terugkeer naar San Francisco. We vertrekken vanaf Morro Bay, en willen een stop maken bij Hearts Castle. We willen niet naar binnen, daar geven we niet zoveel om. Wel wil ik een aantal foto's ervan maken.
Is dit mogelijk, of moet er entreegeld betaald worden om het terrein op te komen? Of is het entreegeld alleen als je naar binnen wilt?

Hierna rijden we door, en zullen nog een stop maken bij Point Sur Lighthouse, Bixby Creek Bridge, Point Lobos, Carmel Mission en Lighthouse Field State Beach (bij Santa Cruz).

Vervolgens rijden we door naar ons hotel naast het vliegveld van San Francisco (Hotel The Westin San Francisco Airport). Later leveren we de auto in.

Hebben jullie nog suggesties?

Ramon
#58 - 16-04-2010, 21:21 uur
« Laatst bewerkt op: 16-04-2010, 21:22 uur door Huls »

Yessica

Ik ga weer verder met de route. Dag 20 (21 augustus) staat in het teken van de terugkeer naar San Francisco. We vertrekken vanaf Morro Bay, en willen een stop maken bij Hearts Castle. We willen niet naar binnen, daar geven we niet zoveel om. Wel wil ik een aantal foto's ervan maken.
Is dit mogelijk, of moet er entreegeld betaald worden om het terrein op te komen? Of is het entreegeld alleen als je naar binnen wilt?

Nee, je kunt op het parkeerterrein komen zonder te betalen maar echt veel is er niet te zien dan. Het kasteel ligt nog best een eindje lopen van de parkeerplaats vandaan. (Aan mij was het ook niet zo besteed hoor)
#59 - 16-04-2010, 21:54 uur

Huls

Nee, je kunt op het parkeerterrein komen zonder te betalen maar echt veel is er niet te zien dan. Het kasteel ligt nog best een eindje lopen van de parkeerplaats vandaan. (Aan mij was het ook niet zo besteed hoor)
Maar kun je wel bij het kasteel komen zonder te betalen of niet?
#60 - 16-04-2010, 23:06 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15