Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

universal studio's in L.A.

Discussie gestart

phil11

De universal studio's in L.A, is dit een pretpark of zijn deze echt filmstudio's die je kunt bezoeken?? Of beide samen?
En zo ja, kan je een appart ticket kopen, om enkel de studio's te bezoeken??
#1 - 24-08-2009, 15:43 uur

JoeSee

Het is een combinatie van pretpark en echte studio's.
Je wordt met een treintje rondgereden door/langs de echte studio's. Een en ander heeft ook weer een pretparkgehalte. Bij mijn weten kun je geen gescheiden tickets kopen. Je kunt wel upgraden naar VIP. Ik weet niet of je dan meer te zien krijgt van de echte studio's, Wel krijg je voorrang t.o.v. van de wachtenden voor u.

Er zijn meer studio's dan alleen Universal. Geen idee hoe het daar geregeld is, maar Amerikanen kennende zal dat ook wel pretpark-achtig zijn.
#2 - 24-08-2009, 15:49 uur

Marianne

Het is een soort pretpark, maar met een studiotour en enkele attracties die op films gericht zijn, zoals de animal actors show, en een special effects show.
Met de studiotour zit je in een trammetje waarmee je langs een aantal sets rijdt. Is erg leuk om te doen. Je kunt er echter niet een apart ticket voor kopen. Kijk ook eens op www.universalstudioshollywood.com voor meer informatie. Voor het park moet je een hele dag uittrekken wil je alles zien en doen.

Als het je alleen om een studio tour gaat dan is de VIP Tour bij Warner Bros een aanrader. Deze tour duurt ruim 2 uur, en is elke keer weer anders, afhankelijk van wat er op de sets gebeurt. Je zit met maximaal 12 personen in een karretje en zo nu en dan mag je een studio en een museum van binenn bekijken, en je kunt aangeven wat je interessant vindt en daar wordt dan zo mogelijk rekening mee gehouden.
Andere studios met een vergelijkbare tour zijn Paramount en Sony (zie ons 2008-verslag).

Marianne
#3 - 24-08-2009, 15:54 uur

Marianne

Er zijn meer studio's dan alleen Universal. Geen idee hoe het daar geregeld is, maar Amerikanen kennende zal dat ook wel pretpark-achtig zijn.

Nee dus, puur een rondleiding.

Marianne
#4 - 24-08-2009, 15:58 uur

BbimmerR

Zoals gezegd, Universal Studios is gewoon een pretpark en heeft als attractie ook een studio tour met wat scenery uit bekende films.

Naast Universal heb je een Warner Brothers Park die studio gericht is:
http://www2.warnerbros.com/vipstudiotour/
#5 - 24-08-2009, 16:19 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

JoeSee

Er zijn meer studio's dan alleen Universal. Geen idee hoe het daar geregeld is, maar Amerikanen kennende zal dat ook wel pretpark-achtig zijn.

Nee dus, puur een rondleiding.

Marianne


....blijkbaar heb ik ze verkeerd ingeschat, ze eten toch ook iedere dag.... mac of is dat ook al niet meer zo ?
#6 - 24-08-2009, 18:56 uur

Marianne

Ha ha, ja, met een enorme beker cola erbij.

Marianne
#7 - 25-08-2009, 12:29 uur

AR

Als je filmstudio's wilt bezoeken is een bezoek aan de Sony Picture Studio's een erg leuke optie. Natuurlijk mag je niet alles zien maar ze organiseren elke dag rondleidingen.
Ik vond het in ieder geval erg leuk en alleen al het feit dat je een groot aantal gewonnen Oscars eens van dichtbij kunt zien is natuurlijk al indrukwekkend.
Je kunt kijken op: http://www.sonypicturesstudiostours.com/
Ook bij Warner Brothers en Paramount hebben ze vergelijkbare tours, maar deze is echt de meest uitgebreide en het meeste waar voor je geld.
#8 - 29-08-2009, 23:21 uur

dogcrazy

Binnenkort zijn wij anderhalve dag in LA en we willen ook graag studio's bezoeken. Een hele dag bij Universal studio's rondlopen zie ik niet zitten(zeker ook omdat het grotendeels pretpark is)

Welke studio's zijn aan te raden?  Sony? Warner? Is het de toegangsprijs waard?

Wie oh wie heeft studiotour ervaring?

Groet, dogcrazy
#9 - 31-08-2009, 14:44 uur

Marianne

Wie oh wie heeft studiotour ervaring?

Wij dus, zie mijn bericht hierboven.
Mijn favoriet tot nu toe is Warner Bros, maar Sony was ook erg interessant en bij Paramount hadden wij het geluk dat we een opname bij mochten wonen. Je zult overal afhankelijk zijn van de activiteiten die er op dat moment plaats vinden dus geen twee tours zijn hetzelfde.
En ik vond ze allemaal het geld waard.

Marianne
#10 - 31-08-2009, 15:13 uur

dogcrazy

Dan ga ik tussen die 3 een keus maken, we googelen dr wat op los voor een vakantie :D
#11 - 01-09-2009, 07:35 uur

JoeSee

Dan ga ik tussen die 3 een keus maken, we googelen dr wat op los voor een vakantie :D

Ja, de voorbereiding kost bijna net zoveel tijd als de uitvoering  ;D
#12 - 01-09-2009, 09:19 uur

dogcrazy

Dan ga ik tussen die 3 een keus maken, we googelen dr wat op los voor een vakantie :D

Ja, de voorbereiding kost bijna net zoveel tijd als de uitvoering  ;D

Yes indeed! Ik ben dus niet de enige die uren en uren voorbereiding treft.... ik denk altijd maar zo: een goed begin is het halve werk! :afro:
#13 - 01-09-2009, 17:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15