Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

universal studio's of dagje disneyland?

Discussie gestart

Mieps

Aan het einde van onze reis rijden we van San Diego naar LA. Onderweg komen we praktisch langs Disneyland maar we zitten ook te denken om in LA naar de universal studio's te gaan. Wat adviseren jullie?  Heeft er ook iemand ervaring met de sightseeing tour in LA waarbij je de langs de hoogtepunten rijd? Het lijkt ons niet zo heel handig om in LA te rijden ivm drukte,grote afstanden en we dachten misschien is een tour wel wat
alle info is welkom
#1 - 14-02-2010, 09:58 uur

wama

Wij gaan naar Universal studios en hebben via hun website al toegangskaarten gekocht.Hebben wel de front line pass gekocht zodat we nergens hoeven aan te schuiven.Verder willen we nog naar de Walk of fame gaan en Beverly Hills bezoeken.Natuurlik is de keuze aan U.Hangt een beetje van de interesse af hé.
Nog een fijne voorbereiding van jullie reis
Guido
#2 - 14-02-2010, 10:39 uur

Nici

Hallo Mieps,

Wie is we? Ben je met 2 volwassenen of zijn er ook kids bij?
Wij zelf een aantal jaar geleden (toen half de 20 en geen kids) zijn in Universal geweest en vonden dat geweldig. We hebben ons daar de hele dag vermaakt. Disney heb je ook in Parijs en Universal niet.
Je kunt op hun site een goed beeld krijgen van het park. Wij vonden het zelfs zo leuk dat we ook naar Universal in Florida zijn geweest een paar jaar later.  Verder vond ik Universal een leuke afwisseling na al dat natuurpracht!

Nicoline
#3 - 14-02-2010, 14:14 uur

Chris RTA

hoi,

Wij hebben al twee keer een tour gedaan door LA. De laatste keer was met een open top dubbeldekker bus.
Ik vond het altijd interessant om te doen, ook in andere plaatsen. Dit omdat je dan ook langs plekken komt waar je normaal niet langs zou komen. Dit kunnen voor jou hele leuke plekken zijn. Plus er zijn plekken waar je misschien niet aan gedacht had of niet doorheen durft.
Wij doen meestal de eerste dag in de stad de tour door de stad zodat je de andere dagen kan kiezen of je ergens terug heen wil.
Onze tour hebben wij opgepakt bij het Chinese theater op Hollywood Blvd. Daar stond een klein kraampje met folders.


Universal was voor mij het leukst.
1. Omdat Disney Land inderdaad ook in Parijs ligt en die kans groter is dat je daar nog wel een keer komt.
2. Omdat Disney ook in Florida ligt en je misschien een ander jaar daar terecht komt, of al geweest bent.
3. Omdat Universal een heel leuk park is met leuke attracties.
4. Omdat the Tonight show daar opgenomen wordt. Nog heel even althans.
5. Omdat Universal op een berg ligt en vanaf die berg veel huizen kan zien van bekende artiesten.
6. Omdat Universal op een berg ligt en je de hele vallei kan zien waar veel studio's zitten.
7. Omdat Universal op een berg ligt en als er bosbranden zijn je deze heel goed kan zien.
8. Omdat de backlot studio tour geweldig is.
ETC.

Wij waren daar eens en toen sneeuwde het as vlokken van de bosbranden. 's Avonds zag je een hele rode gloed over de bergen.
#4 - 14-02-2010, 14:35 uur

wama

We zijn met 2 volwassenen  maar willen toch graag Universal zien.
#5 - 14-02-2010, 14:46 uur

Mieps

Wij gaan met 2 volwassenen zonder kids
#6 - 14-02-2010, 16:13 uur

wama

Wij hebben voor de front of line pass gekozen omdat we maar 1 dag in Los Angeles zijn en wij niet hoeven aan te schuiven bij de atracties.Ook hebben wij een hotel gekozen dat een gratis shuttle heeft naar het park.Ons hotel is:
http://www.slhotel.com/
#7 - 14-02-2010, 16:28 uur

Marianne

Ik zou ook naar Universal gaan. Een andere mogelijkheid is om wel naar Disney (en California Adventure Park) te gaan, en in LA een studiotour te doen, bijvoorbeeld bij Warner Bros. Het is ook maar net waar je voorkeur naar uitgaat; naar een rpetpark, of naar een studiotour. De tour bij Universal is erg leuk, maar de tours bij andere studio's zijn persoonlijker, in kleine groepen met een eigen gids.
Als je naar Universal gaat is in LA de Orchid Suites een aanrader, wij zijn van daar met de metro naar Universal gegaan.Het hotel ligt vlak bij de Walk of Fame.

Marianne

#8 - 14-02-2010, 19:49 uur

DB_Cowboy

Zou ook voor Universal kiezen,heb 2 jaar geleden een VIP tour geboekt voor 160$ en dan kom je ook op afgesloten sets,is er middagmaal inbegrepen,kom je in de opnamestudio's waar het geluid op de films wordt gezet,de magazijnen waar alle attributen liggen voor de films en serie's,enz.....
Als je een beetje filmfan bent is zo'n VIP tour echt een ongelooflijke belevenis.Kost eigenlijk niet zoveel meer als een front in line pass,want je krijgt immers nog middagmaal erbij en 's ochtends krijg je vers fruit en gratis drank.Je ziet echt de complete site van Universal als je een goeie gids hebt,iets wat je niet haalt op jullie eentje denk ik.
#9 - 14-02-2010, 20:58 uur

Chris RTA

Hoi,

Wij hebben de warner brothers tour gedaan, was inderdaad ook erg leuk. Is inderdaad met een kleine groep en begeleiding.
Als je van Friends houd moet je deze nemen, je komt namelijk op de friends set. Deze spullen zijn nu niet meer ingebruik natuurlijk , maar alles is nog bewaard. Ook verschillende auto's uit films zoals de batmobiel en de batmotor van de laatste batman staan daar.

Zie mijn foto's usa 2009 laatste foto's op pagina 2
#10 - 15-02-2010, 02:01 uur

martinm

Ik zou ook voor Universal kiezen, wij (gezin met dochter van 12) zijn vorig jaar naar3 Disney parken en de twee Universal Studio parken in Orlando geweest. In Disney heb je 3 tot 5 rides welke wel leuk zijn maar in Universal zijn er wel 10-15 attracties die leuk zijn voor jong en oud. Maar goed dat is onze voorkeur, voor ons is Disney toch iets meer voor een gezin met kleinere kinderen, wat niet wil zeggen dat we er niks aan vonden maar te weinig attracties.

Martin
#11 - 16-02-2010, 19:07 uur

André

Ik weet niet wat je in San Diego gaat doen. Als je daar ook Sea world wilt bezoeken dan kun je wellicht beter een combi card kopen indien je in LA  kiest voor Universal studio's.
Zie http://www.universalstudioshollywood.com/ticket_universal_and_seaworld.html
#12 - 17-02-2010, 13:32 uur

Michel

Ik zou ook zeker voor universal studio's kiezen. Wij hebben zowel universal als disneyland gedaan, en disneyland viel ons eigenlijk best tegen. Ooit zijn wij al een keer in dinseyland Parijs geweest en die doen absoluut helemaal niet onder voor de disney parken in Amerika. Kortom ik zou het geld beter besteden aan universal studio's, waar (zoals al gezegd is) leukere attracties zijn.

Michel
#13 - 17-02-2010, 15:23 uur

Mieps

dank je wel voor jullie reacties

we hebben besloten dat het toch de universal studio's gaat worden
#14 - 17-02-2010, 19:54 uur

Igna

Hallo allemaal. 

Wij zijn ook aan het kijken voor tickets voor Universal studios in LA. Je kunt een kaartje kopen waarbij je de 2e dag gratis krijgt. Weet iemand of je ook een front of line pass kunt kopen waarbij dezelfde aanbieding geldt (dus 2e dag gratis)? 

Groetjes,
Igna
#15 - 18-02-2010, 17:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15