Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Universal Studios

Discussie gestart

AnnPhil

Hey iedereen,

Zoals reeds eerder gemeld gaan we met ons drietjes een drietal weken een rondreis maken in het Zuidwesten van de States (in augustus dit jaar).
Om mijn vrouwen een plezier te doen, besteden we een dag aan de Universal Studios (Hollywood in LA).
Ik heb een probleem om tickets te reserveren. Wie kan mij helpen of tips geven?
We willen drie "front-of-line"tickets bestellen. Bij de betaling vraagt men het billing-adress (facturatieadres, vermoed ik, maar iets wat voor ons niet nodig is). Doch zonder die info wil men de betaling niet aanvaarden.
Men vraagt het land (voor ons België veronderstel ik), doch als provincie of staat kan enkel een Amerikaanse staat worden gekozen.
Bovendien moet een postal of Zipcode worden ingevuld (5 cijfers). Quid voor toeristen uit België?
Kan iemand mij info geven over wat wel en niet worden ingevuld? En indien wel, welke info?
Ik hoop dat ik duidelijk ben. Indien niet, vuur jullie vragen maar af.
Hartelijk dank bij voorbaat.

AnnPhil
#1 - 19-04-2016, 13:39 uur

Yessica

Facturatie adres moet gelijk zijn aan je adres gekoppeld aan je credit card. Daar lun je volgens mij wel land invullen en dan moet een andere zipcode ook mogelijk zijn.
#2 - 19-04-2016, 21:30 uur



AnnPhil

Yessica,

Hartelijk dank voor je antwoord. Wat je schrijft, hebben we gedaan en het lukt niet. Men kan enkel maar een Amerikaanse staat invullen.....
Ik begrijp het niet zo goed.

AnnPhil
#3 - 20-04-2016, 13:48 uur

Ikbenwalter

Wat yessica zegt klopt.

zowel in NL. Als de USA liep en loop ik heel soms tegen dit probleem aan. zijn altijd bugs in de sites. Het verbaasd me een beetjedat  een park als Universal zo'n bug zou hebben;  vanwege hun internationale bezoekers aantallen.

Ik gebruik dan fake postcodes en telno's.
Als je een fake usa telno gebruikt die begint met 555.

 
Mocht eea niet lukken dan kun je het aan de kassa proberen. In het laagseizoen  (muv het weekend en feestdagen) en vroeg in de ochtend zou dat moeten kunnen lukken.

Walter.
#4 - 20-04-2016, 15:51 uur

AnnPhil

Het is mij gelukt de tickets te boeken.
Bedankt voor de tips.
We tellen elke dag af om te kunnen vertrekken. Vanaf morgen nog 103 dagen.....

AnnPhil
#5 - 27-04-2016, 19:31 uur

Wop


We tellen elke dag af om te kunnen vertrekken. Vanaf morgen nog 103 dagen.....

AnnPhil

HA, ik vandaag nog precies 100. Maar aftellen doen we niet ;-)
#6 - 27-04-2016, 22:41 uur

Yessica

Have fun! Het is voor mij al weer veel te lang gelden, zou ook wel weer eens naar Universal Studios willen!
#7 - 28-04-2016, 01:55 uur



Robert

Goed om te lezen dat het gelukt is. Wilde ook al aangeven om het gewoon op de dag zelf aldaar te regelen want dat moet echt wel lukken. (spreek uit ervaring) gewoon op een doordeweekse dag in de ochtend daar zijn.

Anyway je hebt ze nu en dus veel plezier in het voor mij leukste pretpark in LA. Voor iedereen wat wils en veel variatie. Ben de laatste 5 jaar er 3 keer geweest en er zijn wat attracties verdwenen maar ook hele leuke voor teruggekomen.

Enjoy
#8 - 04-05-2016, 21:21 uur

AnnPhil

Hey allen, bedankt voor de steun en de leuke reacties.
Onze reis zit volledig in elkaar, behalve nog Alcatraz boeken. Dat doe ik volgend weekend wel.
Er rest mij nog veel te lezen van de plaatsen die we aandoen. Ook nog bekijken of bepaalde wandelingen haalbaar zijn.
Iemand tips voor uitgebreide informatie over wandelingen? We doen de volgende parken aan : Yosemite, Death Valley, Valley of Fire, Zion, Bryce, Monument Valley, Grand Canyon, Joshua Tree.
Daarnaast verblijven we nog in LA, SF, LV en de omgeving van Page. We rijden ook over de Route 66 en HW1.
En ja juist : we moeten nog ons internationaal paspoort aanvragen met nadien het Esta-formulier.
Nog een vraagje : waar kan ik goedkoop een paar adapters kopen?

AnnPhil
#9 - 10-05-2016, 21:14 uur

jhbechthum

Nog een vraagje : waar kan ik goedkoop een paar adapters kopen?

Tip: Koop slechts 1 reissteker (b.v. bij Conrad) en sluit daar een stekkerdoos uit de bouwmarkt (b.v. bij Gamma) op aan. Aansluitingen genoeg :)

Johan.
#10 - 10-05-2016, 21:25 uur
« Laatst bewerkt op: 10-05-2016, 21:34 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Terpies

Nog een vraagje : waar kan ik goedkoop een paar adapters kopen?

Tip: Koop slechts 1 reissteker (b.v. bij Conrad) en sluit daar een stekkerdoos uit de bouwmarkt (b.v. bij Gamma) op aan. Aansluitingen genoeg :)

Johan.

Het is wel verstandig om per apparaat te controleren of de adapter die je inplugt wel 110/240 volt ondersteunt, anders blaas je alsnog je apparatuur op. De meeste apparatuur is hier tegenwoordig wel geschikt voor, zoals laders van tablets, telefoons, etc. Maar kijk aub goed al je laders na.

Het genoemde Conrad produkt is een adapter, geen omvormer, dus let hier aub op.
#11 - 10-05-2016, 22:15 uur

Cees A

Verloopstekker:
Wat ik zelf heb gedaan, en misschien is dat voor regelmatige VS bezoekers als @Terpies nog een idee, is het volgende.
Ik heb bij Walmart een verlengsnoertje gekocht (kostte 1,50 $ ) en dat snoertje gemonteerd aan een Nederlandse stekkerdoos.
Heb je helemaal geen verloopstekker meer nodig.  :)
 
Bovendien klemt de stekker van dat verlengsnoertje ook nog eens veel beter in het US stopcontact dan een verloopstekker met 2 pennen
Dat komt omdat de pennen van US stekkers niet even breed zijn. De ene pen is wat breder dan de andere. (zie foto rechts-boven)
Bij verloopstekkers met 2 pennen zijn de pennen wel even breed en hierdoor klemt zo'n verloopstekker minder goed in een US stopcontact.
Vooral grote, universele, maar zware zogenaamde "wereldstekkers" hebben dan de neiging om schuin in het stopcontact te gaan hangen.
Bij oudere, ietwat gammele US stopcontachten valt zo'n zware wereldstekker zelfs regelmatig uit het stopcontact.

De stekker waar Terpies  naar linkt heeft dat bezwaar overigens niet, want dat is een stekker met een 3e randaarde pen en daarom is die stekker een aanrader.  :afro:
Klik op onderstaande afbeelding voor vergroting van de afbeelding met mijn NL stekkerdoos met USA verlengsnoer:


Wandelingen info:
Volgens mij was die vraag al beantwoord in onderstaand bericht:
http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/route-21-dagen-vraag-naar-specifieke-info-over-bestemmingen-en-trails/msg140842/#msg140842
Als dat antwoord onvolledig was of niet duidelijk hoor ik dat graag, want dan vul ik e.e.a. aan.

Kijk voor extra info over populaire wandelingen of andere things to do ook eens bij de beschrijvingen van parken/plaatsen in onze voorbeeldroute:
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/


#12 - 11-05-2016, 10:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15