Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Update droomreis USA-West

Discussie gestart

CindyvL

Hallo,

Meer dan een jaar geleden heb ik voor het eerst een berichtje achtergelaten betreffende onze 'droomreis' naar de USA. Toen duurde het ongeveer nog 2 jaar en nu moeten we nog steeds 9 maanden wachten... Maar het 'einde'van het wachten komt langzaam in zicht. Eind mei 2008 willen we graag vertrekken.
Ondertussen is de route alweer zo'n 15 x veranderd, maar denk nu een te hebben die goed verdeeld is betreffende steden, NP's, rustdagen en niet te lange rijtijden. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden ! 
(wel wil ik me van te voren al even verontschuldigen voor het lange verhaal... tis tenminste wel duidelijk...)

1. (Zat.)Düsseldorf - San Fransisco
- Vlucht van Düsseldorf naar San Fransisco
Overnachting in: San Fransisco
Verwachte uitgaven: 20,- p.p.
2. (Zon.)San Fransisco
Rijden: niet (per openbaar vervoer)
- Stad bekijken: Fisherman's Wharf, Pier 39, Lombard street, Alcatraz, etc.
Overnachting in: San Fransisco
Verwachte uitgaven: 70,- p.p.
3. (Maa.)San Fransisco
Rijden: 49-mile drive, rest: beperkt
- Stad bekijken: centrum, Chinatown, Nob Hill,
(fietsen door) Golden Gate Park
- Vanaf (einde) middag auto huren
- 49-mile scenic drive79 km = ong. 2 u.
Overnachting in: San Fransisco
Verwachte uitgaven: 30,- p.p.
4. (Din.)San Fransisco - Monterey
Rijden: San Fransisco - Monterey114 mile = 185 km = 2-2,5 u.
- Bezoek aan Monterey Bay Aquarium
- 17-mile drive + stukje Highway 1 (Duur: ong. 3 uur)
Overnachting in: Monterey
Verwachte uitgaven: 80,- p.p.
5. (Woe.)Monterey - Yosemite
- WhaleWatch tour (duur ong. 3-5 uur)   
Rijden: Monterey - Yosemite Village198 mile = 319 km = 4 u.
Overnachting in: yosemite
Verwachte uitgaven: 100,- p.p. (incl. NP pass)
6. (Don.)Yosemite - Lone Pine
Rijden: Via Tioga Pass (omweg naar Bodie) - Lone Pine192 mile = 309 km = 4-5 u.
Overnachting in: Lone Pine
Verwachte uitgaven: 20,- p.p.
7. (Vrij.)Lone Pine - Death Valley - Las VegasTotaal 233 m = 376 km = 5,5-6 u.
Rijden: Lone Pine - Death Valley104 m = 168 km = 2,5 u.
- Death valley
Rijden: Death Valley - Las Vegas129 m = 208 km = 3 uur
Overnachting in: Las Vegas
Verwachte uitgaven: 20,- p.p.
8. (Zat.)Las Vegas
Rijden: niet/beperkt (per openbaar vervoer)
- Bezichtigen hotels op de 'Strip'
- 's avonds Freemont Street Experience
Overnachting in: Las Vegas
Verwachte uitgaven: 30,- p.p.
9. (Zon.)Las Vegas
Rijden: Beperkt
- Bezoek aan Hooverdam en/of Valley of Fire State Park
- (misschien) 's avonds naar een show
- Rusten, zwemmen, winkelen, gokje wagen, enz.
Overnachting in: Las Vegas
Verwachte uitgaven: 50,- p.p.
10. (Maa.)Las Vegas
Rijden: beperkt/niet
- Rusten, zwemmen, bezichtigen...
Overnachting in: Las Vegas
Verwachte uitgaven: 30,- p.p.
11. (Din.)Las Vegas - Zion NP
Rijden: Las Vegas - Zion NP160 m = 258 km = 2,5 u.
- Verschillende (kleine) wandelingen maken, bv.
Angels Landing, Emerald Pool, the Narrows (?)
Overnachting in: Zion NP of omgeving
Verwachte uitgaven: 10,- p.p.
12. (Woe.)Zion - Bryce Canyon NP
Rijden: Zion - Bryde Canyon89 m = 144 km = 1,5-2 u.
- Verschillende (kleine) wandelingen maken, bv.
Overnachting in: Bryce Canyon of omgeving
Verwachte uitgaven: 10,- p.p.
13. (Don.)Bryce Canyon - Page
Rijden: Bryce Canyon - Page153 m = 247 km = 3 u.
- Lake Powell: boottocht maken (?) of Smooth water raft (?)
- Horseshoe bend bezichtigen
Overnachting in: Page
Verwachte uitgaven: 40,- p.p.
14. (Vrij.)Page - Grand Canyon NP
- Bezichtigen Antelope Canyon
Rijden: Page - Grand Canyon138 m = 189 km = 3 u.
- Verschillende uitzichtpunten bezoeken
Overnachting in: Grand Canyon NP of omgeving
Verwachte uitgaven: 30,- p.p.
15. (Zat.)Grand Canyon - Sedona
- Zonsopgang Grand Canyon
- Helicoptervlucht
Rijden: Grand Canyon - Sedona117 m = 189 km = 2,5-3 u.
- Slide Rock State Park
Overnachting in: Sedona
Verwachte uitgaven: 120,- p.p.
16. (Zon.)Sedona - Laughlin (of Kingman ?)
- Montezuma's Castle
- Tour door Sedone maken
Rijden: Sedona - Laughlin206 m = 332 km = 3,5 u.
- Stukje Route 66 rijden ( motor huren ?)   
Overnachting in: Laughlin
Verwachte uitgaven: 30,- p.p.
17. (Maa.)Laughlin - Joshua Tree - Palm SpringsTotaal 210 m = 339 km = 4 u.
Rijden: Laughlin - Joshua Tree NP160 m = 258 km = 3 u.
- Joshua Tree Park bezoeken
Rijden: Joshua Tree NP - Palm Springs50 m = 81 km = 1 u.
Overnachting in: Palm Springs
Verwachte uitgaven: 20,- p.p.
18. (Din.)Palm Springs - Los Angeles
- Aerial Tramway
Rijden: Palm Springs - Los Angeles107 m = 172 km = 2-2,5 u.
- (indien mogelijk) 's avonds tv-show of baseball wedstrijd
Overnachting in: Los Angeles
Verwachte uitgaven: 80,- p.p.
19. (Woe.)Los Angeles
Rijden: beperkt
- Universal Studios
- 's avonds LA bezichtigen
Overnachting in: Los Angeles
Verwachte uitgaven: 150,- p.p.
20. (Don.)Los Angeles - San Diego
- Warner Bros. Tour
- 's morgens LA bezichtigen: via riverside drive, door
Griffith Park > via Beachwood Drive naar Hollywood Sign >
Walk of Fame, Mann's Chinese Theater > Santa Monica > Beverly
Hills, Rodeo Dr. > Venice Beach
Rijden: Los Angeles - San Diego121 m = 195 km = 2-2,5 u.
Overnachting in: San Diego
Verwachte uitgaven: 60,- p.p.
21. (Vrij.)San Diego
Rijden: niet/beperkt
- San Diego Zoo
- 's Avonds Gaslamp Quarter (event.Baseball wedstrijd)
Overnachting in: San Diego
Verwachte uitgaven: 60,- p.p.
22. (Zat.)San Diego
Rijden: niet/beperkt
- Sea World
- Rusten, zwemmen...
Overnachting in: San Diego
Verwacht uitgaven: 40,- p.p.
23. (Zon.)San Diego
Rijden: niet/beperkt
- Rusten, zwemmen, shoppen, bezichtigen...
Overnachting in: San Diego
Verwachte uitgaven: 30,- p.p.
24. (Maa.)San Diego - Düsseldorf
Rijden: beperkt
- Huurauto inleveren (of 2 dgn eerder en San Diego met OV ?),
naar de luchthaven en back home
Verwachte uitgaven: 20,- p.p.
#1 - 23-09-2007, 14:38 uur

CindyvL

vervolg:

Er is nog 1 dag over -> waar het beste deze te gebruiken ? Dacht zelf aan Yosemite omdat dag 6 en 7 lange (rijdagen zijn)
Totaal aantal km v/d hele reis: min. 3337 km = 0ng. 44 uur rijden: 13 dgn = gem. 3,5 p.d.)

Prijsberekening:
Vlucht2 x 600,-= 1200,-
Autohuur22 dgn x 50,-= 1100,-
Benzine? (perliter) x ?=  400,-
Overnachtingen24 dgn x 80,-= 1920,-
Eten24 dgn x 30,- x 2 p.= 1440,-
Entertainment= 2300,-
Extra's   (kleding, souvenirs, etc.)=  400,-
Totaal ongeveer:8760,-

Vragen/opmerkingen:

* Monument Valley hebben we eruit gehaald omdat ik 7 uur rijden te ver vond voor alleen MV.
* Kloppen de afstanden, reistijden en prijzen een beetje ? Alles opgezocht op o.a. Mapquest en tijden afgerond naar boven, maar klopt het met de realiteit.
* Indien de Tioga-pass dicht is, hoe dan het beste Yosemite het verder te bezichtigen om dan vervolgens bij Death Valley te komen. (aankomst ong. 28/05)
* Tips voor locatie bij route 66 voor het huren van een motor voor een aantal uren ?
* Hier boeken/reserveren: Vliegtickets, autohuur, Kaartjes voor Alcatraz, front-of-line pasjes Universal Studios, helicoptervlucht GC, en de overnachtingen   in SF, Yosemite, LV, Zion, Bryce en GC.
* Ter plekke boeken/reserveren: andere bezienswaardigheden en entreekaarten, overige overnachtingen.

Alvast bedankt voor de moeite en jullie antwoorden !

Gr. Cindy (en Bjorn)
#2 - 23-09-2007, 14:39 uur

XJ

Erg netjes uitgewerkt. Goede voorbereiding is het halve werk. Ik kan hier maar weinig aan toevoegen. Soms wil je onderweg wel een tussenstop maken, vooral de aangegeven punten (vista points? ben ff de naam kwijt) zijn meestal erg interessant. Maar aangezien je relatief weinig reistijd hebt per dag, heb je hier zeker wel ruimte voor. Misschien is het leuk om in San Diego Seaworld met dolfijnen het water in te gaan? De prijzen zijn vergeleken met andere (europese) landen behoorlijk goedkoop. Als je nog wat geld over hebt zou ik dit zeker overwegen. Dit kan je trouwens beter van te voren vastleggen.

Benzine prijzen schommelen zo rond de 2,70 - 2,95 per gallon op het moment in CA/NV. Maar over 8 maanden kan dit natuurlijk weer helemaal anders zijn. Ga van een 3 dollar per gallon uit, misschien zelfs wat meer. Dan zit je altijd goed. Ook goed opletten waar je tankt, elk stadje of dorpje heeft meerdere bezinestations en daar zitten nog behoorlijke prijsverschillen in van soms wel 10-15 cent per gallon. Nou is dit per tankbeurt natuurlijk niet zo veel, maar als je 3300KM gaat rijden kan dit zeker wat geld besparen.
#3 - 23-09-2007, 17:27 uur

Marianne

Er is nog 1 dag over -> waar het beste deze te gebruiken ? Dacht zelf aan Yosemite omdat dag 6 en 7 lange (rijdagen zijn)

Ja, ik zou zeker een dag Yosemite extra doen, en zelfs twee! Ik begrijp niet wat je nu in yOsemite wilt doen. Zoals je het nu hebt gepland heb je helemaal geen tijd voor het park; je komt aan het eind van de dag aan en moet de volgende dag al weer weg als je via Bodie naar Lone Pine wilt. Je zult toch wel de auto uitwillen daar? Je bent er in een vreslijk mooie (maar ook drukke) periode. Ik zou nu al gaan reserveren (via www.yosemitepark.nl ), want het is nu al behoorlijk volgeboekt in het park. De watervallen zijn prachtig in mei/juni, dus er komen veel mensen, ook voor een dagje. Overnacht je in het park  dan ontloop je de drukte bij de nigang, en heb je ook nog iets aan je avond.
Ook voor het gval de TIoga Pass gesloten is, is het handig om hier extra ruimte te hebben.
Kijk eens op deze site: www.yosemitefun.com , daar staan goede tips voor een bezoek aan Yosemite, met een mooie planning voor als je maar twee dagen de tijd hebt.
Als de Tioga Pass dicht is rijd je via Fresno (eventueel nog een bezoek aan Sequoia NP) en dan via Bakersfield of Lake Isabella naar Death Valley. Je kunt ook bovenlangs rijden, via Sonora, de pas daar is meestal eerder open. Je kunt in dat geval nog Bodie meenemen.

Zelf zou ik voor een overnachting in Death Valley gaan, in plaats van in Lone Pine; het is een bijzondere ervaring om dat mee te maken, en je hebt een laagstaande zon waardoor de heuvels en de sand dunes veel mooier zijn dan overdag.

Kijk ook eens in onze reisverslagen, bv die van 2006 vanaf 10 augustus.

Ik vind 3 hele dagen in Las Vegas en in San Diego erg veel, zeker omdat je nu voor Yosemite en Zion zo weinig tijd hebt. Valley of Fire kun je ook op weg naar Zion doen. Wil je daar de genoemde wandelingen daar lopen dan heb je echt meer dan een dag nodig. De Narrows zal wellicht in mei/juni niet te doen zijn, maar alleen voor Angels Landing moet je al een halve dag uittrekken.

Wat de kosten betreft: wij zijn voor het eten wel meer kwijt, maar als je zelf je ontbijt en lunch klaar maakt en veel fast food restaurants neemt kan het wel voor 30 euro per dag, zeker met de huidige koers.

Marianne
#4 - 23-09-2007, 17:50 uur

CindyvL

Bedankt voor de snelle reacties !  :afro:

Citaat
Misschien is het leuk om in San Diego Seaworld met dolfijnen het water in te gaan? De prijzen zijn vergeleken met andere (europese) landen behoorlijk goedkoop. Als je nog wat geld over hebt zou ik dit zeker overwegen. Dit kan je trouwens beter van te voren vastleggen.
Is misschien wel een leuk idee. Ga hier wat info over opzoeken !

W.b. de tankkosten; dit is echt maar "natte-vinger-werk"  ;). Ik heb niet echt een idee hoeveel het zou gaan kosten, maar op iemand zijn reisverslag met dezelfde aantal km's kwam ongeveer dit bedrag naar voren dus heb ik ook maar even zo overgenomen...

Citaat
Ja, ik zou zeker een dag Yosemite extra doen, en zelfs twee! Ik begrijp niet wat je nu in yOsemite wilt doen. Zoals je het nu hebt gepland heb je helemaal geen tijd voor het park; je komt aan het eind van de dag aan en moet de volgende dag al weer weg als je via Bodie naar Lone Pine wilt. Je zult toch wel de auto uitwillen daar?
Ik had al zo'n idee...  ::) Dag 6, 7 en nu dus ook 8 zal ik verder uitwerken, zodat we wat meer tijd hebben in Yosemite en DV. We zijn beiden echter niet echt grote wandelaars, maar willen in elk park toch wel wat gaan wandelen uiteraard. Denk daarom dat we aan 1 dag extra genoeg moeten hebben. Om dezelfde reden zijn we bv. ook in Zion maar 1 dag. Willen echter wel hier vroeg aanwezig zijn om zoveel mogelijk van het parken te zien en misschien maar de dag ervoor vanuit LV al vertrekken.

Citaat
Kijk ook eens in onze reisverslagen, bv die van 2006 vanaf 10 augustus.
Je verslag heb ik al gelezen en is een leuk en mooi verslag ! Ik heb redelijk wat reisverslagen gelezen en haal uit een hoop allerlei info en tips.

Citaat
Ik vind 3 hele dagen in Las Vegas en in San Diego erg veel,
Omdat het tóch de bedoeling is dat we vakantie hebben is er expres voor gekozen om tussendoor en op het eind ergens langer te blijven en een rustdag in te plannen ! Bovendien is in beide steden denk ik wel van alles te doen om de tijd leuk door te komen !

Gr. Cindy
#5 - 23-09-2007, 21:48 uur
« Laatst bewerkt op: 23-09-2007, 22:22 uur door CindyvL »

XJ

Vegas is echt een beleving opzich. Je houdt er van of je houdt er niet van. Ik bedoel, ik zat er afgelopen zomer 5 volledige dagen en ik had nog wel 2 weken willen blijven.
#6 - 24-09-2007, 14:54 uur

tino

Hallo,

Inderdaad Las Vegas is erg persoonlijk. Zelf vind ik LV nou niet echt een plek om uit rusten, ben er in augustus geweest en was na 2 dagen de drukte en gekkigheid daarzo behoorlijk zat. Je zou voor zwemmen en chillen ook een dagje extra Page kunnen doen i.p.v.een dag Las Vegas.

Groeten Tino
#7 - 24-09-2007, 21:04 uur

Rob

Citaat
Totaal aantal km v/d hele reis: min. 3337 km = 0ng. 44 uur rijden: 13 dgn = gem. 3,5 p.d.)


Wij hebben ongeveer dezelfde route gereden in augustus. Totaal 3700 km en ongeveer 550 $ aan benzine
(verbruikt wel wat zo'n automaat)
Ik denk nooit dat je deze afstand in 44 uur kan doen, reken maar 60/65 uur

Veel plezier


Rob
#8 - 24-09-2007, 22:05 uur

CindyvL

Citaat
Vegas is echt een beleving opzich. Je houdt er van of je houdt er niet van. Ik bedoel, ik zat er afgelopen zomer 5 volledige dagen en ik had nog wel 2 weken willen blijven.
Citaat
Inderdaad Las Vegas is erg persoonlijk. Zelf vind ik LV nou niet echt een plek om uit rusten, ben er in augustus geweest en was na 2 dagen de drukte en gekkigheid daarzo behoorlijk zat. Je zou voor zwemmen en chillen ook een dagje extra Page kunnen doen i.p.v.een dag Las Vegas.
Daarom is het misschien ook wel prettig om tussendoor en op het einde van de reis nog wat dagen 'speling' te hebben. Mocht het ergens tóch niet zo bevallen ( of net wel) dan kunnen we redelijk makkelijk ons schema aanpassen.

Citaat
Wij hebben ongeveer dezelfde route gereden in augustus. Totaal 3700 km en ongeveer 550 $ aan benzine
(verbruikt wel wat zo'n automaat)
Ik denk nooit dat je deze afstand in 44 uur kan doen, reken maar 60/65 uur
 
Heb net bovenstaande uren eens zitten natellen en heb me blijkbaar een klein beetje verrekend...met een uurtje of 11  ::) Ik kom nu uit op ongeveer 55 uur en dat zijn uren die ik heb overgenomen via Mapquest en afgerond naar boven ( al komt er vast nog wel wat bij, dit zijn afstanden 'van-naar' en nog niet eens in bv. alle parken zelf). Komt dus al meer in de buurt...

Gr. Cin
#9 - 25-09-2007, 16:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15